• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Rygtebørsen

D

DeletedUser2312

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Om det er sandt ellet blot er et rygte ved jeg ikke.

Men det har været sjovt at se hvordan "Guldhøsterne" har bygget en stor by op, dernæst ghostet og indenfor 2 min blevet erobret. Altså det er mærkeligt mønster i mine øjne, især når man gør det op til flere gange :eek:
 

Iwrac

Active Member
Brugere
Om det er sandt ellet blot er et rygte ved jeg ikke.

Men det har været sjovt at se hvordan "Guldhøsterne" har bygget en stor by op, dernæst ghostet og indenfor 2 min blevet erobret. Altså det er mærkeligt mønster i mine øjne, især når man gør det op til flere gange :eek:
Ja, det er en tarvelig måde at vinde spillet på!
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
At least we don't pay small players to build cities for us. :eek:
Haha whaaat? Er der nogen der gør det?

Det rygtes at det stadig er de byer fra Paris og Pernall vi har fået her nede Jupiter tuder over, det ikke ualmindeligt at spillere er her for at høste guld og efterfølgende giver deres byer væk. Hvilket er meget normalt i grepolis.
Lige så normalt som når store allys laver wings som de kan køre kanibalisme på og tage gratis byer.
Det lidt som kineserne siger strenght in numbers

Synes bare det grinagtigt at de 3 største allys så tidligt i spillet har et behov for at skulle lave en wing som de kan køre kanibalisme på under påskud af et akademi.

Lidt sjovt at det de selv samme spillere som snakker om de hader forbund og pakter og hvad der ellers er.

Eller har travlt med at kommentere andres guldbrug når deres egen ally kan gulde en mur 15 gange på en dag og bruge hvad udgår halvdelen af det guld jeg har brugt på 12 timer :)
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Om det er sandt ellet blot er et rygte ved jeg ikke.

Men det har været sjovt at se hvordan "Guldhøsterne" har bygget en stor by op, dernæst ghostet og indenfor 2 min blevet erobret. Altså det er mærkeligt mønster i mine øjne, især når man gør det op til flere gange :eek:
Eller mener du dine byer som vi tog her nede ?
 

Iwrac

Active Member
Brugere
Guldbrugen er en del af spillet med grepolis, og så længe det er det, så kan man ikke rigtig sætte sig over det. Grepolis har bestemt, at det er sådan det skal være, og har man evnerne og viljen til at bruge en masse af det, så er det en del af spillet!

Ang. forbund - jeg synes det havde været sjovere hvis alle bare spillede selv.
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Forstår bare ikke de store allys skal lave wings, eneste wings bliver brugt til 90 % af tiden er fyld. Man tager ind halv inaktive spillere som man ved stopper igen så man kan køre I/O og så vokse på den måde.

Det bare og tjekke stats på de danske grepolis servers.
Lidt ynkeligt det kommet til det.

Nu har vi 3 store allys som har lavet hver sin wing istedet for bare og spille spillet.
De spillere kunne sikkert have dannet en ally selv og tilføjet noget, nu det bare fyld som skal fodres op så de kan blive spist via I/O senere hen i spillet.
 

Storekrog

Active Member
Brugere
Jeg vil gerne lige nævne et par ting bare så der ikke rygtes en masse falske rygter.

Vi valgte hos os at oprette en wing da det var det flertallet ville have. Det er ikke en ledelses beslutning, da vi egentlig havde sagt ingen forbund/wing fra starten. Men flere og flere henvendelser kom ind omkring spillere samt venner der skulle fredes m.m. så vi valgte at høre hvad alliancen gerne ville.
Som nævn blev flertallet at oprette en wing, istedet for at frede en masse samt folk på venteliste.
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg vil gerne lige nævne et par ting bare så der ikke rygtes en masse falske rygter.

Vi valgte hos os at oprette en wing da det var det flertallet ville have. Det er ikke en ledelses beslutning, da vi egentlig havde sagt ingen forbund/wing fra starten. Men flere og flere henvendelser kom ind omkring spillere samt venner der skulle fredes m.m. så vi valgte at høre hvad alliancen gerne ville.
Som nævn blev flertallet at oprette en wing, istedet for at frede en masse samt folk på venteliste.

Det er jo et krigsspil man kan jo ikke kramme hinanden hele tiden, og venskaber burde også kunne bestå selvom man står på hver sin side af muren.
Folk snakker om mit guldforbrug er ødelæggende, jeg kan pege på flere andre spillere her inde som også bruger store summer.
Handler bare om hvordan man ligger sig forbrug.

Det som jeg derimod synes er ødelæggende er at de 3 største allys føler et behov for at lave wings.
Men danske servers er jo også kendt for at bruge wings som mad til sine kanibaler :)
Det bare og kigge stats og se hvor mange % af de byer som bliver taget er via I/O og så piver folk over vi fik 4 byer i starten som vi delte 14 mand.
 
D

DeletedUser2313

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Du skal sgu have mere styr på dine facts Samu ;) Vi har hos os ikke lavet lavet IO eller som du kalder det kanibalisme, men derimod kæmpet for at erobre byer fra vores fjerner ligesom i har.
Selvføglig er der nok nogle som har byttede byer internt, men at sige at de 3 største alliancer laver wings for at de kan vokse er tildels falsk! Vi som er hos THE PHALANX har ihvertfald ikke gjort det

Hvad de andre har gjort ved jeg selvføgelig intet om
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Du skal sgu have mere styr på dine facts Samu ;) Vi har hos os ikke lavet lavet IO eller som du kalder det kanibalisme, men derimod kæmpet for at erobre byer fra vores fjerner ligesom i har.
Selvføglig er der nok nogle som har byttede byer internt, men at sige at de 3 største alliancer laver wings for at de kan vokse er tildels falsk! Vi som er hos THE PHALANX har ihvertfald ikke gjort det

Hvad de andre har gjort ved jeg selvføgelig intet om

Nu snakker jeg hvordan det plejer at være på en server, og der er wings altid fyld som der alligevel bliver lavet I/O på :)
Langt største delen af byer som bliver taget på de danske servers er via I/O netop pga det er det samme hver gang.

De store allys laver wings som de fylder med middelmådige spillere som alligevel stopper og så kan man lave I/O.

Samtidigt var i vel også de første til at lave en wing kunne jeg se ;)
 
D

DeletedUser2312

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Kanibalisthighscore:

Quality over Quantity - 10 byer
The Republic - 8 byer
Rabalderstræde - 5 byer
THE PHALANX - 4 byer

*Tallene er udregnet efter hvor mange byer der er blevet erobret internt i alliancer + deres forbund. Der er ikke medregnet byer som man har købt af mindre spillere.

 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Kanibalisthighscore:

Quality over Quantity - 10 byer
The Republic - 8 byer
Rabalderstræde - 5 byer
THE PHALANX - 4 byer

*Tallene er udregnet efter hvor mange byer der er blevet erobret internt i alliancer + deres forbund. Der er ikke medregnet byer som man har købt af mindre spillere.
At man giver byer videre til folk i sin alliance er vist en anden ting, ved godt du ikke er så dygtig til grepolis Jupiter hvilket også syntes ret hurtigt på den her server ;)

Og der forskel på I/O og så give byer til andre spillere for at hjælpe dem frem. Det kaldes at spille sammen som et hold

I/O er når i laver en wing for at invitere folk ind så i kan spise dem bagefter når de stopper :) Hvilket efterhånden er normen på grepolis når det kommer til at tage byer, en masse spiller i hver alliance der bare svømmer rundt lidt og angriber engang i mellem og ellers vokser på I/O ;)

Hentyder du til de 5 byer vi fik fra dig da vi satte alle dine byer i oprør ?
eller de 4 byer byer 14 mand fik af folk som var færdige med at sælge guld og som ikke gider de store allys med wings osv ;) Og derfor valgte at give os byerne, så ved ikke helt hvor du har fået det med købt fra.

Med den fantasi du har burde du jo skrive en børnebog

Vi har jo snakket lidt om det med dobbelt moral, du har jo været dygtig på at snakke om du hader forbund og store allys der lander på samme ø eller spillere der bare gå efter at angribe nye spillere.

Måske du har en anden holdning når du skriver fra Jiluske kontoet ?

Og nu har du selv fået spillere til at bygge byer til dig bla på Gythion og du har selv bygget til andre.
Så hvad er det du tuder over ;)
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
I skulle prøve det med sammenhold og hjælpe hinanden Jupiter så var der måske ikke så mange der skrev til os og spurgte om de kunne joine ;)
 
D

DeletedUser2312

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Så lad os da få ordet IO, defineret. :p

I min optik står ordet IO for en "intern overtagelse", hvilket jeg forbinder med en byovertagelse, som er aftalt på forhånd, hvor begge parter er indforstået med hvad der skal ske.

Hvis vi kigger på IO mht. spillere der stopper, så er vi på 0 overtagelser. Ligesom I (Q&Q) er og Rabalderstræde er. Mener at det eneste sted, hvor der har været en spiller som der er stoppet, er hos The Republic. :rolleyes:

Og jeg holder stadig ved mit ord mht. forbund. Jeg er ikke fan af dem, og stod det til mig, så havde vi heller ingen. Nu er det bare sådan at jeg ikke sidder i ledelsen for THE PHALANX, og du er velkommen til at høre ledelsen, om jeg ikke har skrevet, at jeg ikke var fan af det. :( Hvis jeg var leder, så havde jeg smidt alle de inaktive ud, så man var en grundstamme af aktive spillere, ligesom jer. ;)

Gythion? Vi er tilbage for 2 år siden, og jeg aldrig fået nogen til at bygge byer op for mig, og det er heller aldrig noget, som jeg selv vil kunne finde på med den hensigt at give dem til en anden. :eek:

Men jeg synes vi skal holde den gode tone, og lade vær med at skrive om hvor vidt folk er dygtige eller dårlige til Grepolis. :)
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Så lad os da få ordet IO, defineret. :p

I min optik står ordet IO for en "intern overtagelse", hvilket jeg forbinder med en byovertagelse, som er aftalt på forhånd, hvor begge parter er indforstået med hvad der skal ske.

Hvis vi kigger på IO mht. spillere der stopper, så er vi på 0 overtagelser. Ligesom I (Q&Q) er og Rabalderstræde er. Mener at det eneste sted har været en spiller som der er stoppet er hos The Republic. :rolleyes:

Og jeg holder stadig ved mit ord mht. forbund. Jeg er ikke fan af dem, og stod det til mig, så havde vi heller ingen. Nu er det bare sådan at jeg ikke sidder i ledelsen for THE PHALANX, og du er velkommen til at høre ledelsen, om jeg ikke har skrevet, at jeg ikke var fan af det. :( Hvis jeg var leder, så havde jeg smidt alle de inaktive ud, så man var en grundstamme af aktive spillere, ligesom jer. ;)

Gythion? Vi er tilbage for 2 år siden, og jeg aldrig fået nogen til at bygge byer op for mig, og det er heller aldrig noget, som jeg selv vil kunne finde på med den hensigt at give dem til en anden. :eek:

Men jeg synes vi skal holde den gode tone, og lade vær med at skrive om hvor vidt folk er dygtige eller dårlige til Grepolis. :)

Skal vi nu ikke bare forholde os til fakta istedet for at skyde skylden på andre.

Du har et ansvar hvis man sidder og kæfter op omkring at man ikke gider store allys der ligger sig på en ø direkte fra start og forbund/wings.
Samtidigt snakker man også om at give nye spillere en chance.

Så er man i mine øjne lidt en hyklere når man som det første gør er at joine en ally som har baseret sit spil på dette.
Nummer 2 det første man gør ude af begynder beskyttelse er at angribe og farme spillere som er aktive men helt nye
Nummer 3 blive i en ally som har lavet en wing som den første ally i spillet.

Når jeg siger det med I/O så ved du også godt hvad jeg mener at store allys laver wings med fyld fordi de ved det giver en masse I/O byer senere hen som gør de kan vokse. Det bare at se på stats at mange af de byer som bliver taget i grepolis er fra spillere som er stoppet og giver byerne videre.

På gythion sad Jraw og Zqaw på en masse IP adresser og inviterede folk ind på øer langt oppe nordpå som de så kunne overtage efterfølgende få en masse vvøer. Det var den eneste grund til de havde så mange øer der oppe.

Og jo du har både bygget byer til andre og fået byer af andre som kun var der for guldet.
Så hvorfor kaste med sten når man bor i et glashus ;)

Du byggede byer til mig på knossos, så måske du skulle støve hukommelsen af lidt min ven
 
D

DeletedUser2312

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg mener stadigvæk forbund er en åndssvag detalje i spillet, men fordi at min alliance etablerer forbund, betyder det da ikke, at jeg skal forlade den på stedet? Jeg kæmper jo stadigvæk for, at vi bliver en alliance istedet for 2?

Fordi man ikke bliver valgt til statsminister, så skifter man jo ikke bopæl, for at prøve og se om man kan blive forbundskansler i Tyskland. Nej, så bliver man i Danmark og kæmper alligevel, men når flertallet har talt så er der jo ikke meget at gøre? :eek: Men tro mig, jeg hader forbundsfunktionen.

Hvad angår nye spillere så er de velkommen til at få en chance, faktisk er de så velkommen at der er en begynderbeskyttelse på hele 5 dage herinde, hvor de har rig mulighed for at lære funktionerne i spillet, men man er jo ikke fredet igennem en hel verdenen fordi det er ens første?

Jeg skal heller ikke kunne sige om Jraw og Zqaw har gjort, som du beskriver, men det tror jeg ikke. Det er vidst bare en påstand uden belæg :)

Jeg menes ikke jeg har spillet på Knossos, så hvilket brugernavn har jeg spillet under?
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg mener stadigvæk forbund er en åndssvag detalje i spillet, men fordi at min alliance etablerer forbund, betyder det da ikke, at jeg skal forlade den på stedet? Jeg kæmper jo stadigvæk for, at vi bliver en alliance istedet for 2?

Fordi man ikke bliver valgt til statsminister, så skifter man jo ikke bopæl, for at prøve og se om man kan blive forbundskansler i Tyskland. Nej, så bliver man i Danmark og kæmper alligevel, men når flertallet har talt så er der jo ikke meget at gøre? :eek: Men tro mig, jeg hader forbundsfunktionen.

Hvad angår nye spillere så er de velkommen til at få en chance, faktisk er de så velkommen at der er en begynderbeskyttelse på hele 5 dage herinde, hvor de har rig mulighed for at lære funktionerne i spillet, men man er jo ikke fredet igennem en hel verdenen fordi det er ens første?

Jeg skal heller ikke kunne sige om Jraw og Zqaw har gjort, som du beskriver, men det tror jeg ikke. Det er vidst bare en påstand uden belæg :)

Jeg menes ikke jeg har spillet på Knossos, så hvilket brugernavn har jeg spillet under?


Du spillede ikke på Knossos men du hjalp mig med at bygge 2 byer :)

Nej men 5 dage er stadig ikke lang tid til at lære spillet at kende, hvilket du selv har nævnt at man skal give de nye spillere en chance.
Der var jo mange andre spiller du kunne hoppe på, men sådan er vi forskellige nogle vælger at angribe nye spiller andre vælger at krige mod spillere som har erfaring ;)

Nej man behøver jo ikke forsøge blive forbundskansler i et andet land, men man kan jo altid blive frigænger i folketinget hvis man er uenig i ets partis beslutning. Du havde også muligheden for det men du har valgt og blive et sted som strider imod dine "holdninger" men man har vel et standpunkt til man tager et nyt ;)

Det svare jo til at stemme på enhedslisten og have samme værdier og så efterfølgende melde sig ind i Dansk folkeparti som står for det helt modsatte.

For mig er det bare hykleri at være med i en alliance som er den første til at lave et forbund når man har siddet og ævlet op omkring det.
Og ang påstande uden belæg gad jeg da godt se at vi har købt deres byer :)

Og det med Jraw og Zqaw er ikke en påstand bare fakta :)
 

minizkrykke

Active Member
Brugere
jeg syntes i hvertfald det er langt ude at en ally som rabler skal have en wing ;)

troede I var godt kørende.
skal vi alle ikke bare komme ind ti jer? så kan vi lave IO'er på dem som stopper og få byerne den vej.

Olympia - DK's første grundlægger server :oops:
 
D

DeletedUser1721

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hr. TheSamurai jeg må gi dig at du er en veltalende mand. Men hold op hvor er du dog hyklerisk og fuld af øregas! :)

1. Du postulere at nye spillere ikke får chancen for at finde fodfæste og at disse burde få chancen for at bevise deres værd. Men her er du selv en af de værste til IKKE at give dem en chance, du æder dem gerne lige så snart du kan tage deres by, og så kan du heller ikke ligefrem prale med at du tager dem ind i din alliance og her giver dem en chance for at lære spillet og vise deres værd. Det synes jeg man kan kalde for dobbeltmoralskhed. Alliancer der opretter wings, giver dem jo netop chancen for at komme ind og kunne lære spillet at kende og bevise deres værd. Så er der selvfølgelig nogle af dem som "dumper" og bliver inaktive og så går alliancen klart efter at tage deres by(er) (de såkaldte IO), andet ville da være torskedumt - pointen er at de netop fik chancen, men ikke tog den. Det kan man ikke sige om jer..

2. Du siger at du ikke storforbruger guld, men bare bruger dem rigtigt - hvilket da er en lodret løgn. Aldrig har jeg set nogen bruge SÅ meget guld på markedspladsen og til at færdiggøre enhedsproduktioner, som du gør. Det er jo helt abnormt hvor meget guld du bruger! At du forsøger at bilde os andet ind, er direkte latterligt.

3. Vedr. Jupiter, så kan jeg fortælle dig at han fra dag 1 af, har været modstander af forbund og IAP, og det er vores politik også anlagt på. Vi har fået adskillige henvendelser ang. mulighed for forbund/IAP/osv. og hver gang har vi sagt nej. Det ønsker vi ikke i THE PHALANX :) At vi indlemmede Minions i sin tid, var heller ikke for at oprette en permanent wing som skulle/skal fyldes ud. Wingens formål er faktisk blot at være midlertidigt og til at gardere os mod evt. spillerstop i den kommende tid (og spillerstop er der uvægerligt ALTID i alle alliancer). Det er faktisk tanken at den med tiden skal nedlægges igen :) Jeg kan ikke se problemet i at man har interesse i at gardere sig en smule, og iøvrigt har vi også kun taget så få spillere ind i minions, at det da må fremstå tydeligt at vi ikke bedriver kannibalisme, som du ynder at kalde det :) Det er slet ikke noget vi arbejder med eller skænker en tanke hos os - tro det eller lad være. Men det er klart at IO ikke kan undgås før eller senere.. Sådan er det for alle.

4. Hvad angår Gythion serveren, så ved jeg vitterlig ikke hvor du har det fra, det med at jeg og Zqaw skulle have startet op og så inviteret alle vores medlemmer ind på de respektive øer. Jeg tror du enten lider af hukommelsestab eller bare vil fyre en påstand af uden belæg og håbe at ingen kan huske så langt tilbage og korrigere dig. Faktum er bare at du slet ikke har ret! Jeg startede på gythion serveren med 2 andre kampfæller, og kom lynhurtigt med i en alliance der, som dog så gik i opløsning senere hen og derefter valgte jeg og mine to kampfæller at starte vores egen alliance op og rykke teltpælene nordpå. Det var først her jeg lærte Zqaw at kende, og en masse af de andre. Så drop du bare din røverhistorie, selvom den ellers var god :)
 
Top