• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Hvad jeg syntes der ødelægger spillets gang.

D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Ja nu er han så ude fra jer. Hmm gad vide hvem han så spille "med" ?
Han er og bliver en alliance hopper .

Og, jeg tillagde nok dit tidligere udsagn for meget dybde. Og ikke mindst brugen af ordet venner.
Nu kender jeg jo ikke hvordan andre laver sine alliancer, men antager da ikke man optager sine fjender i dem...
 
D

DeletedUser1754

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Lige for at vende tilbage til emnet. Så synes jeg også, at så stort et samarbejde ødelægger lidt spillet, men sådan er det. Og det må vi leve med. Det der pirre mig mest er, når en alliance danner en masse wings. Forbund kan altid opløses, og nogle gange bliver der splid indbyrdes, men det bliver der ikke så ofte med wings. Ikke tit der bliver begået myderi mod "Moder alliancen", og en wing drager deres egen vej.

Det bliver for let at dække en by ind, hvis man er mange folk. Så kan man hurtigt få samlet en mur af birem, som kræver utrolig mange kræfter at bryde igennem for fjenden. Men vi må bare håbe, at alle disse kvantitative hoveder snart forsvinder fra grepolis :pro:

Lige til supporterne, næste server kan i bare lave alliance limit på 250. Folk laver bare wings, hvis de mangler plads.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Lige for at vende tilbage til emnet. Så synes jeg også, at så stort et samarbejde ødelægger lidt spillet, men sådan er det. Og det må vi leve med. Det der pirre mig mest er, når en alliance danner en masse wings. Forbund kan altid opløses, og nogle gange bliver der splid indbyrdes, men det bliver der ikke så ofte med wings. Ikke tit der bliver begået myderi mod "Moder alliancen", og en wing drager deres egen vej.

Det bliver for let at dække en by ind, hvis man er mange folk. Så kan man hurtigt få samlet en mur af birem, som kræver utrolig mange kræfter at bryde igennem for fjenden. Men vi må bare håbe, at alle disse kvantitative hoveder snart forsvinder fra grepolis :pro:

Lige til supporterne, næste server kan i bare lave alliance limit på 250. Folk laver bare wings, hvis de mangler plads.

kommer aldrig til og kun være 10 spiller i en ally limit eller ej,endte laver folk wings,bruger skype,eller pm

synes mest det bliver et problem ved slutspillet når 6-7 Alliancer deff hinandens byer så er det umuligt og nap en vv by som regler er pt.:pro:
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
@ Regnar Lodbrog , lige på sømmet, men desværre har vi med en knap så klog Support og direkte dum spiludbyder at gøre...
De store spillere (herunder undertegnet) har i årvis advaret imod lave allylimits og langsomme servere (under speed 3 er lav) men er blevet ignoret hvilket så har betydet at alle de "gamle" som ellers var med fra start eller kort efter start, og som købte meget guld, er stoppet eller smuttet til .com..

Så lær det, lav en 100 limit og en bedre speed så kommer vi tilbage, endtil da hyg jer med masseforbund...

Hilsen

Henrikfr/ DKs finest
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Der er en anden ting man kunne gøre imod masseforbund, som vi har snakket en del om i En59. Man kunne sætte en begrænsning på hvor mange officielle pacts, man kan havde, og hvor mange alliancer man kan dele forum med.
Det vi kom frem til var at 2-3 pacts og samme antal for delinger af forum ville være det ideelle, og stoppe at +10 alliances vil gå sammen.
Hvis du vil se et eksempel på dette, så kig på: http://www.grepostats.com/world/en59/rankings/alliances
Her er vi nummer 3,4,8 ( nærmest inaktive), 11 ( nærmest inaktive) og 16(nærmest inaktive) imod resten af serveren :p
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
@ Regnar Lodbrog , lige på sømmet, men desværre har vi med en knap så klog Support og direkte dum spiludbyder at gøre...
De store spillere (herunder undertegnet) har i årvis advaret imod lave allylimits og langsomme servere (under speed 3 er lav) men er blevet ignoret hvilket så har betydet at alle de "gamle" som ellers var med fra start eller kort efter start, og som købte meget guld, er stoppet eller smuttet til .com..

Så lær det, lav en 100 limit og en bedre speed så kommer vi tilbage, endtil da hyg jer med masseforbund...

Hilsen

Henrikfr/Sandgreen DKs finest


hvis du er så dygtig så kom og leg noob

noget helt andet om du har limet på 100 eller 2 FB gør ingen forskel,,,Hvem gider og spiller med 100 i 1 ALLY næææææææ så heller kun 10-30 spiller så er man sikker på alle yder........
 
D

DeletedUser1777

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
hvis du er så dygtig så kom og leg noob

noget helt andet om du har limet på 100 eller 2 FB gør ingen forskel,,,Hvem gider og spiller med 100 i 1 ALLY næææææææ så heller kun 10-30 spiller så er man sikker på alle yder........

Kunne ikke være mere enig.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Lige for at vende tilbage til emnet. Så synes jeg også, at så stort et samarbejde ødelægger lidt spillet, men sådan er det. Og det må vi leve med. Det der pirre mig mest er, når en alliance danner en masse wings. Forbund kan altid opløses, og nogle gange bliver der splid indbyrdes, men det bliver der ikke så ofte med wings. Ikke tit der bliver begået myderi mod "Moder alliancen", og en wing drager deres egen vej.

Det bliver for let at dække en by ind, hvis man er mange folk. Så kan man hurtigt få samlet en mur af birem, som kræver utrolig mange kræfter at bryde igennem for fjenden. Men vi må bare håbe, at alle disse kvantitative hoveder snart forsvinder fra grepolis :pro:

Lige til supporterne, næste server kan i bare lave alliance limit på 250. Folk laver bare wings, hvis de mangler plads.

en nem måde og stopper alle de store forbund/ally/wings er bare og indfør man kun kan hjælpe dem man er i ally med
måde jeg havde tænkt mig det var lige som man ikke kan hjælpe en man deler net med FX

så når en nye server starter op og ally limit er sat til FX 20 spiller i en ally, vil det kun være ens 19 med spiller der kan hjælper hinanden og så slipper vi for 300 noobs :pro:confused:piller slå sig sammen og ødelægger spillet....... og ja dem der er meget aktiv og få en stor ally vil have en fordel men på den anden siden det andet med alle kan hjælper hinanden i alt for store alliancer/FB ødelægger spillet.
:pro:
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det vil stadig ødelægge en stor del af spillet med at du ikke kan snipe / blocke dine fjenders interne overtagelser af inaktive spillere. Hvis du ikke kan supporte dem.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det vil stadig ødelægge en stor del af spillet med at du ikke kan snipe / blocke dine fjenders interne overtagelser af inaktive spillere. Hvis du ikke kan supporte dem.


Kom on tænkt du lige lidt længere

Hvis man har ally limet er det jo begrænse hvor meget deff de selv kan send

Og jeg vil mener det er rent taktik det handler om, og planlægning

Point er jo vi skal have fjernet mulighed for alliancer kun spiller deff og tag inaktiv spillerkontor

Pt er det umuligt og nap en by fra nogle alliancer så er har 150 spiller

Så kan man være lige så god som man vil,men umuligt og tag en by fra

Kan godt være det ikke lige er mit forslag der er det bedste men nu er det jo en debat jeg gerne så flere forslag til

En ting er sikker det stinker der 5-7 alliancer slå sig sammen og bygger kun deff så kan man ikke rigtig selv gøre nogle forskel og det ødelægger spil i sig selv efter min mening

Fx hvis nogle har spillet på xi server underdogs havde 6-7 ally med 30 spiller

Så kan en ally overhovedet ikke kommer igennem en deffet vv by og kan ikke passe man skal være tvunget til og slå sig sammen med 6 andre ally for og kunne gøre en forskel respekt til de vandt men tøses drenge i min verden og gemme sig bag så mange alliancer.

Mvh jim:pro:
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
hvis jeg ikke husker forkert, så havde vi vidst nok ingen limit på. Da jeg spillede med i Alpha verden. Eller lagde limiten på 50-100stykker... Og det fuckede hele serveren op...
Da vi ikke er så mange danskere som spiller dette spil. Synes jeg personligt at vi skal lade denne limit blive på 20 - 40stykker for at øge spændingen herinde på Danske klient.

Også kan jeg godt lide idéen med at der bliver lavet en max limit med hvor mange forbund/Wings man kan have. Dette vil i særdeleshed splitte serveren mere op, og der vil komme flere interne mellem alle alliancer og ikke kun de store.

Og jeg mener personligt, at vi også kan holde den Engelske klient ude fra denne samtale, da de spiller med over 20k som er online minimum 2 gange per dag (Har mindre erfaring derfra)... Og der er jo ingen der holder folk væk fra den Engelske klient :)

- Wuufwuuf!
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det er en ganske fin ide at diskutere hvad der ødelægger spillet. Det er bare lidt sjovt at der kun bliver diskuteret antal af forbund, når der er et par andre oplagte ting man kan tage fat på. Jeg er da enig i at det at være i mange forbund ikke er særlig smart, hvis man er venner med alle, hvem er så tilbage at angribe? Derudover afslører man jo også at man måske ikke er den skarpeste til spillet, da man har behov for at alliere sig med så mange, men det er jo et personligt valg, og hvis man virkelig mener man er så meget bedre til spillet, så er der jo mange noobs at angribe i de allies. Det er også et af problemerne med så mange forbund, at man skal bruge forsvar på at forsvare spillere som ikke aner hvad de laver. Noget andet jeg dog mere er mere ødelæggende for spillet er de selvudnævnte elite spillere som mener de er så meget bedre end alle andre, at de har et behov for at fortælle hvor dårlige andre er ofte i flere svine mails. Det gør de ofte for at gøre folk sure og provokere dem til angreb. Men hvis man er så god hvorfor skal man så benytte sig af billige tricks som gør at nogle måske stopper med at spille på grundlag af det? En anden ting er brug af spioner, det er også ofte de gamle spillere som gør brug af det for at underminere en anden alliance. Hvis man virkelig er så god, hvorfor har man så behov for at vinde på en billig baggrund? Hvis man virkelig er dygtig så burde man jo kunne vinde uden at gøre brug af de metoder. Det er ødelæggende for spillet da mange nye spillere har svært ved at finde gode alliancer, da folk jo er bange for at tage en ind de ikke kender af frygt for at han er spion. Jeg har aldrig selv benyttet mig af spioner, men jeg lod mig rive med på det trick at gøre folk sure, hvilket da også virkede ganske godt. Det endte dog med at jeg ikke rigtig kunne kende mig selv til sidst og derfor stoppede jeg helt med at spille. Nu er jeg her så igen da grepo jo er vanedannende, men under et andet navn, da jeg ganske enkelt er flov over min tidligere opførsel som ikke skal præge dette navn.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
@Pepsi-hopper, ally limit var 200 på Alfa, var nu også alt for meget, 30-50 er et passende antal så behøver man ikke masseforbund og med 30 mand kan man stadig vinde en server...

Et eks var den nuligt afsluttet server MU, selvom Atlantis havde 12 meget aktive og meget store spillere, vandt Æblerne (knapt men vandt dog) fordi de var 40 mand, så selv med de 10 bedste på en server er det meget svært eller næsten umuligt at vinde mod et masse forbund som sender ress til "hovedalliancen" . Det er ødelæggende og grunden til de "gamle" er smuttet til .Com eller stoppet...
Grepo.Dk er dødt som det er nu ...

@ noob-dk (jimdk) no comments...
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Noget andet jeg dog mere er mere ødelæggende for spillet er de selvudnævnte elite spillere som mener de er så meget bedre end alle andre, at de har et behov for at fortælle hvor dårlige andre er ofte i flere svine mails. Det gør de ofte for at gøre folk sure og provokere dem til angreb. Men hvis man er så god hvorfor skal man så benytte sig af billige tricks som gør at nogle måske stopper med at spille på grundlag af det? En anden ting er brug af spioner, det er også ofte de gamle spillere som gør brug af det for at underminere en anden alliance. Hvis man virkelig er så god, hvorfor har man så behov for at vinde på en billig baggrund? Hvis man virkelig er dygtig så burde man jo kunne vinde uden at gøre brug af de metoder. Det er ødelæggende for spillet da mange nye spillere har svært ved at finde gode alliancer, da folk jo er bange for at tage en ind de ikke kender af frygt for at han er spion. Jeg har aldrig selv benyttet mig af spioner, men jeg lod mig rive med på det trick at gøre folk sure, hvilket da også virkede ganske godt. Det endte dog med at jeg ikke rigtig kunne kende mig selv til sidst og derfor stoppede jeg helt med at spille. Nu er jeg her så igen da grepo jo er vanedannende, men under et andet navn, da jeg ganske enkelt er flov over min tidligere opførsel som ikke skal præge dette navn.
Jeg er helt enig i dig omkring de svine mails - er bare en umoden måden at agere på. Så væk med det barnlige pjat :)

Dog er ikke enig i det med spioner - Bruger det ikke nødvendigvis selv, men bliver jeg udsat for det vil jeg da trække på de muligheder man har, også hvis det er spioner det kommer til.
Synes det er vigtig og huske at dette er et krigspil. Når der føres krig bliver der angrebet og forsvaret begge veje, plus de fleste førhen (og sikkert også idag) gør brug af spioner. Det sker IRL og derfor også en naturlig del af et online krigsspil - Så er det jo bare op til den enkelte alliance og undersøge den enkelte spiller til bunds inden man inviterer.

Vedr. forbund/wing snakken - synes jeg vi spillere helt glemmer at kigge lidt indad. Vi skriver og skriver om at få restriktioner på spillet for at gøre det sjovere. Hvis man lige logger af i 10 min og evt. ser lidt sport er der utallige af uskrevne regler som overholdes til fulde. Her tænker jeg på, at hvis alle bare for én gang skyld ville prøve at vinde "alene" som èn alliance og droppe alle de tåbelige wings - er jeg sikker på det hele vil være meget sjovere. Hvis jeg skal være realistisk tror jeg dog ikke dette sker - da nogle spillere nærmest har lavet 3-4 wings inden de overhovedet har bygget den første sværdkæmper.

På PI hvor jeg spiller nu havde jeg virkelig håbet at det wings pjat var ovre og folk ville have en ordentlig sejr i hus - Men desværre. Ja jeg er ikke en skid bedre selv da jeg står i en alliance som har wings, men der er nærmest ingen alliance derinde som ikke har en wing.
Tænkt nogle kampe vi kunne have haft med limit på 10 spillere. Serveren ville have været åben i meget lang tid og flere alliancer ville have nemme ved at kæmpe med. Men igen - Nok ikke realistisk når mange er besat at wings og forbund.

Som jeg ser det er det klart os spillere som er skyld i det er wings pjat. Hvorfor dog ikke selv gå ind og løse problemet i fællesskab? - For skal vi have Grepo Teamet til at gøre noget sker det jo nok først engang i 2020 :-D hehe
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
enig i man ikke skal svine nogle til i pm,det hører sig ikke til her

men ang wings i spillet er det nok ikke til og undgå

som alle ved ligger min ALLY pt foran og der samler sig hurtig et billede igen af alle andre join sammen når en ally bliver for stor og rykke fram de andre,det ske jo nok også i virkeligheden og også ok.flere kp til os :pro:

det er er træls pt ved spillet er slutspillet hvis alt for mange join samme store eller små er slutspillet dømt dødt,og bliver kedeligt

fx en ally som ligge nr 1 på 10mio ude wings kan ikke nap en vvby fra sine fjende alliancer hvis de har join sammen i et stører Forbund med
25 mio. og defor skal der noget nyt til slutspillet.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Haha, sådan er det og ligge nr 1:) Dem kan ingen jo lide :) hehe

Jeg håber også meget på en ændring at slutspillet så det bliver mere interessant. En del spillere vælger ganske enkelt og stoppe når vv tiden starter - og det forstå man godt. Er utrolig kedelig bare at sende råstoffer.
Håber på noget mere krig som kan afsluttet en verden - hvordan ved jeg ikke lige, men et krigsspil som dette burde ende med et kæmpe slag om sejren på den ene eller anden måde. Ikke hver der er gode til at sende råstoffer.

Blot en tanke - man kunne lave en form for slutspil blandt top 10 alliancerne. Her vil der ske en lodtrækning om hvilke to alliancer der står overfor hinanden i en given periode, hvor man vinder den kamp ved at overtage X antal byer eller lign.
Vinder man en kamp mod en alliance går man videre til næste lodtrækning mod de alliancer som også har vundet deres og til sidst vil man ende med et finale, hvor vinder har vundet verdenen.

Aner ikke om det overhovedet er muligt - men mere krig ville være cool :)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Forslag til nyt slutspil


1/Hver VV der bliver starte op modtager XX antal deff point jo højre lev jo højre deffpoint (lev 1 lav lev 10 højes

2/Alliancer kan samle VV kamppoint til ens ally ved og bryde igennem et fjende vv og sænke dets Deffpoint,hvis vv bliver nulstilles i Deffpoint vil det gå et lev ned,hvis man mister en by på vvø vil ligeledes gå et lev ned og miste ret til vv

3/Der skal oprettes et VV pointtavle for disse VV kamppoint ens ally samler, og der ved kan opnår en bonus som kan indløs af en Leder fra Alliance.

4/point tavlen skal både indholde Deffbonus/Offbonus/Gudbonus,en leder skal så kunne gemme disse bonus i ens inventar(evt oprette en inventar til ally når vv tiden starter) og bruge dem når ally selv mener de har brug for dem,eller en leder kan vælge og putter ens alliance kp i et vv som er lavt i DEFFpoint.

FX forslag til pointtavlen

1/10000 VV KP giver 10% deffbonus/offbonus

2/25000 VV KP giver 25% deffbonus/offbonus

3/50000 VV KP giver 10% extra lager til alle byer i ally i 10 dag

4/100000 VV KP giver De næste 30 dage giver alle VV kp man modtager Dobbel op.

5/175000 VV KP giver minusRESS til den fjende ally man smide magi på i 10 dage.

7/350000 VV KP vil give alliance 2 nye guder Griffen/Kalydoniske Vildsvin og vælge imellen.

8/700000 VV kp vil give et stort Jordskælv som kan smides på et fjende vv og der ved gå et lev ned

9/900000 VV KP vil giv En storby med helte/guder kan oprettes og kun ejes af en leder som endte kan bygge STOR off typer eller defftyper.

10/ 1500000 VV KP vil give 100% extra befolking i ALLE Alliance byer.

--------------------------------------------------------------------------------------------

5/ alle vv skal forsættes fyldes med Ress

6/alle ALM kp skal kunne veksle til VV KP

7/For og vinder en server skal man min bygge og hold 3 vv selv og have erobre et fjende VV

8 Et fjende vv kan erobres ved man erobre mere ind 2 byer på et fjende vv øen

nye funktion :Der skal laves en RESSknap til resssendingerne til vv som man send alt det ress man nu kan fra ens byer på engang.

nye funktion: en leder skal kun se hvor meget RESs ens medl sender til VV.

Lidt ide fra jimdk :pro: ja jeg ved der er stavefejl bær over med det,kom gerne med input fjende eller ej.:Smile:
 
D

DeletedUser1321

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
lad os tage en alliance som feks FRIENDS, de er medlem af ikke mindre end 15 forbund!!!

Hvad sker der for det?

Det må da sucks ikke at kunne klare sig selv.

15 forbund er en stor del af serveren, KUN pga at de ikke kan klare sig selv..

tsk..

Denne tråd startede med et personligt angreb mod os fra 4real, uden han egentlig vidste noget om det.. (eller gjorde han, spion??)
Kan vist godt tillade mig at nænve navne nu da han specifikt skriver FRIENDS!

"Det må da sucks ikke at ku klarer sig selv?!"

Fej for egen dør først, spillet indtil nu taler vist for sig selv.. God kamp derude, og stop med at prøve på at smoothtalk mig til jeres side.. Jeg er jo en usselhund/Noob/Nar som i siger...

___________________________________________

Men er enig med mange her omkring de store forbund, dog må man nok bare lære at leve med det... Jeg selv kan ikke se en holdbar løsning til hvordan man kan undgå det... Så det vil jeg lade de kloge hoveder om, jeg er jo trods alt bare en NOOB der burde stoppe med at spille
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
nu har vi har haft 4real og slæng ind og vende ved os,og føj en moral de har og ud ryg de med et brav....

kan kun sige deres moral ligge langt fra hvordan jeg spiller og når man leger spion for West-baby banden som ikke kan klar sig ude disse metoder siger jeg game on

spioner vil altid blive husk 4real, og co husk det.

så held og lykke med jeres måde og spiller på.

så når kigge tilbage på den her fane,har jeg skud tabt alt over dit tuderi

som de andre skriv lær og klar dig selv og stop med og give alle andre skylde når du spiller på den måde du gør,det bider en selv i Røven måske ikke på Pi men på andre server.

mvh jimdk :pro:
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser1814

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
spillere der joiner fjenden fordi de ikke kan noget.

lad os tage en alliance som feks FRIENDS, de er medlem af ikke mindre end 15 forbund!!!

hvad sker der for det?

Det må da sucks ikke at kunne klare sig selv.

15 forbund er en stor del af serveren, KUN pga at de ikke kan klare sig selv..

tsk..


det er da vist modsat nu ;-) og nej vi gider ikke alle mod en ;-)
 
Top