• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Dårlig stil at Athos...

D

DeletedUser332

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det spiller det her.

Til dig frandsen har jeg ikke yderligere kommentare.

Med hensyn til hele spillet, mener jeg det er ganske fantastisk har kun spillet i ca 5 uger, og more mig strålende, der lidt politik, lidt diplomati, lidt spin og en sund potion svinestreger, dvs. det afspejler rimeligt det der foregår i RL, og så kan vi slå ihjel uden at komme for en dommer, så til alle jer der spiller spillet, vi ses derude og husk moral og etik er en moderne opfindelse.

Med venlig hilsen

Skull:pro:
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Objection, Your Honor!

Til mr. skull:confused: Moral er der ikke noget nyt eller moderne ved.

Nærmest tvært imod. Det er meget gammeldags. Meget basalt menneskeligt, og har med social kognition at gøre. Det ligger os i generne, som væsner med hjerner der blandt andet er specielt gearede til ansigtsgenkendelse.

Ordet kommer fra latin (mores) og betyder 'skik', som i 'skik og brug'.
Det knytter sig til æresbegrebet, som også er meget gammeldags.
Begge begreber er rimeligvis så gamle som menneskesproget, måske ældre som førsproglige størrelser betragtet.
Anerkendelse for hvem man er, afhænger nemlig af at andre synes man handler rimeligt i så henseende. Dvs. med 'ære' og 'moral', uanset hvad der så specifikt bliver lagt i de to begreber, eller om nogen i det hele taget finder på at bringe de aspekter af det sociale spil på bane.

Etik, derimod, er ganske rigtigt en ret ny opfindelse.
Nok har man til alle tider drømt om et godt liv for sig og sine; men ligefrem at skulle handle korrekt derefter, i forhold til vildt fremmede mennesker, har historisk været en ret så revolutionær tanke, og er oplagt ikke særligt godt forenelig med krig.

Hvad angår tråden her i øvrigt har jeg for min del kun een kommentar:
Krig er fortsættelsen af politik med andre midler.
Hvad det implicerer kan man jo tænke over. På begge sider af hegnet.

X
 
D

DeletedUser332

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Til X

Jeg må til dels give dig ret i dit for øvrigt udemærket indlæg, men grundlæggende må det meget anderledes menneske syn der var til stede i den pågældene tid have givet en helt anden målestok for hvad der var god og dårlig moral, det var feks helt i orden at holde slaver noget vi i dag kun kan se på med foragt.

og så lige et lille pip mere Krig er ikke en forsættelse af politik, det har til alle tider blot været en af politikerens værktøjer.

Men i øvrigt med fuld respekt.

Skull

ps beklager vi er røget lidt ud på et side spor
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg tror vi er enige.

Også fordi citatet (taget fra Clausewitz) faktisk betyder netop det du protesterer med er tilfældet, heheh. ;)

Men så lad mig da nuancere min kommentar og dens implikationer, hvis den var svær at følge.

Krig er et redskab for politikeren, netop.
Et andet redskab er retorik, et tredje løgn og latin.
Derfor mener jeg også at forargelsen udtrykt i denne tråd, på begge sider, er lidt svær at tage 100% alvorlig.
Ja: Athos voldtager markerne og plyndrer kvinderne, der hvor de kan komme til det. Ja: Frandsen gør hvad han kan for at sno sig ud af den militære klemme han sidder i.

Jeg håber da ikke nogen af parterne i ramme alvor havde forventet andet.

Det er da ikke særligt tiltalende at nogen lyver for at redde deres skind; men det er da heller ikke særligt tiltalende at bruge ethvert tænkeligt påskud for at jævne en profil med jorden, som indledningsvis ikke har generet een, og hvis sammenbidte modstand meget gerne skulle være givet på forhånd.
At man så ikke kan tåle at Frandsen kæmper intrigerende, når han løber tør for alternative måder at kæmpe på, har da mere at gøre med een selv, end med Frandsen. Jeg ser intet grundlag for at svine nogen til her, andet end evt for at svine, dersom der er andre muligheder.

Det er den morale der spøger her, for mig at se, og hvad jeg ser antydet i Clausewitz-pointen.

X
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Dejligt med en person der ser objektivt på sagen..

Jeg fortsætter med at kæmpe for at rede min allierede, men at begynde at sende løgne samt andet ud i en fælles besked til alle mine alliance medlemmer er at ramme lavpunktet..

Derefter at sende sin søster alliance Athos 2 på de sidste overlevende i min alliance og tage 3 byer de efterfølgende dage ryster mig lidt..

Lad os istedet diskutere begræbet ære! - et ord i kan gradbøje lige så mange gange i lyster, men et begreb som tydeligt skinner igennem ved nogle alliance at de mangler..

Host; en gentelmands aftale, er ikke mere hæderlig en den person der indgår den Athos.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Nu holder du fanme

Du er så pisse fuld af løjn, ikke nok med at du var det over for mig, men du har også været det over fra rigtigt mange af medlemmerne i ATHOS, så DU AF ALLE, skal godt nok ikke snakke om, hvem der lyver her.

Alene i dette forum, har du løjet så vandet driver.

Du er så ynkelig, at jeg simpelthen mangler ord for det.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
UuuHaaa.. Nu er det da helt slut: Modtog denne kægget besked efter mit indlæg - deler det bare med folk der også ser det sjove i det - hvis ikk så lad være med at læs posten:

Antikvarius i dag kl. 16.50
Du er så pisse fuld af løjn, ikke nok med at du var det over for mig, men du har også været det over fra rigtigt mange af medlemmerne i ATHOS, så DU AF ALLE, skal godt nok ikke snakke om, hvem der lyver her.

Alene i grepolis forummet, har du løjet så vandet driver.

Men nu ved vi i hvert fald, hvad vi skal stille op med dig.

Det er slut med, at tale. NU smadre vi dig fanme og sørger for at du ryger ud af spillet.

DETTE ER ET LØFTE...
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Mere muderkastning..! hahahahaha..

I har allerede taget 4 byer fra mig, samt en 14 byer fra min alliance.. - i har allerede ødelagt spillet for mange af os...

i dont care anymore AntiAkvarium! :D
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Du er så pisse fuld af løjn, ikke nok med at du var det over for mig, men du har også været det over fra rigtigt mange af medlemmerne i ATHOS, så DU AF ALLE, skal godt nok ikke snakke om, hvem der lyver her.

Alene i dette forum, har du løjet så vandet driver.

Du er så ynkelig, at jeg simpelthen mangler ord for det.

- Jeg her lyver jeg faktisk ikke... Du kan selv tjekke om vi ikke mistede byen gangstertopolis samt kildevaeld til Athos ll - så den er da god nok, bad ham også skrive til jer inden de tog den...
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
- Jeg her lyver jeg faktisk ikke... Du kan selv tjekke om vi ikke mistede byen gangstertopolis samt kildevaeld til Athos ll - så den er da god nok, bad ham også skrive til jer inden de tog den...


Du lovede at gøre nogen ting for at få lov at sejle væk i dit Kolonial skib INGEN af de løfter du gav der holdte du så hvorfor skulle spillerne lade jeres byer være tror du ikke vi i alliancen snakker sammen om de ting du skriver og hele aftalen kom på forum om mon ikke man kunne se på spion rapporterne bygninger var hevet ned og tropper var produceret :)

Du failed du fik den gyldne chance og sked der efter på din alliance og som du jo siger de er alle sammen dine venner i det virkelige liv godt man ikke har en ven som dig :)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Først og fremmest har jeg ikke hevet en eneste bygning ned da jeg håbede på at beholde byen..

Aftalen var at jeg skulle have byen indtil kl. 18:00 d. 22-08 - men den blev taget meget før.. Jeg ville skam have haft brugt 3 kultur points mere på at unlearne de ting i bad mig om da mine mates også syntes det var okay..

Men dette var ikke muligt idet i kom og tog min by 30 timer før tid..

Den eneste sanhed der er i det du har skrevet ind til videre er at jeg har bygget mere end 1 koloniskib - og det er da klar jeg har det, når jeg er oppe på 45 kultur poinst?!

Lad være med at kalde mig få en ussel løgner, når det du kalder sanheden har været i maskinen og redigeret og drejet flere gange.. Jeg vil gerne tage og kopiere alt hvad dine folk har skrevet til mig, og sende til dig? Hvis det skulle være i andres interesse, ja, så vil jeg også gerne smide det afsted til jer...
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Ærligt talt morer jeg mig ganske glimrende over dette her. Jeg havde længe gået og overvejet om vi skulle lege lidt med Laddergoat, og planlagde mere eller mindre kampagnen imod jer.

Kampagnen var planlagt til at vare 3-4 dage maks, og at vi skulle tage 5-6 byer (en til hver Athos spiller der angreb jer). Men Frandsen, grunden til i er blevet bombet tilbage til stenalderen, er din rådne attitude.

Hvordan er det vores skyld at i som alliance ikke kan forsvare jeres besiddelser? Ens styrke hænger ikke sammen med hvor mange point eller byer man har, men hvor mange tropper man har. I har vist at i var ekstremt svage, og har betalt prisen.

Du har allerede hængt din egen alliance til tørre, ved at opføre dig som du gør. Du har bevidst løget, manipuleret og kørt propaganda, selvom du vidste det ville gå ud over din alliance (Det var en del af aftalen, at din alliance betalte prisen hvis du løb fra gentleman aftalen).

Du fortsætter dine udgydelser, til stor morskab for undertegnede vil jeg lige tilføje, og graver bare din egen og din alliances grav dybere og dybere. Hvis du bare havde taget dit tab som en mand til at starte med, ville du højst sandsynligt stadig have nogle af dine byer, og det samme for dine alliance members. Men nej, du fortsætter ufortrødent.

Jeg tillader mig at spørge, hvad du regner med at få ud af dit evindelige violinspilleri her på forum og i private beskeder? Hvad er målet med det? Fortsæt endelig, jeg elsker god komik. Jeg spørger sådan set bare for din egen skyld :)

Men skal vi sige at for hver nedsættende besked du skriver i denne tråd, mister din alliance endnu en by?

Slutteligt vil jeg også lige tillade mig at more mig over din profilbeskrivelse, det er godt nok comedy på højt højt plan :)

Frandsen89 sagde:
The plan is Simple:

Jeg vil være den bedste, jeg vil være leader i den bedste alliance, og jeg vil gøre det hurtigere end nogen anden!

Det der, er fandme sjovt :D
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hehehe, lækkert..

jeg kan oplyse dig om at jeg ikke gør mig i envejs komunikation, så dine allierede skriver skam også nogle nedværdigende beskeder til mig Sj0ver..

- det jeg vil have ud af debatten nu er først og fremmest lidt morskab, da jeg også er meget fornøjet over hvor meget tid alle i dejlige mennesker i Grepolis har vaglt at tilegne mig - jeg bader i smirg..

- en anden pointe jeg gerne vil have frem er at hver gang jeres leder AntiAkvarium smider en beskyldning svare jeg fornuftigt igen, og så hopper han videre i teksten, hvornår har han på noget tidspunkt redegjort for hvad han skriver?

- og nej, det behøver han da ikke når han er leder i jeres alliance, i kan jo true, og hænge os alle op til tørre på nuværende tidspunkt, så i kan skrive og dreje tingene som i vil.. i dont care, ses på server 3 :)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Tovejs kommunikation er nu fint for mig, så længe dine indlæg ikke er fyldt med løgn og manipulation.

Jeg synes det er fremragende du kan starte en fan tråd til Athos, og efterfølgende bade dig i "smiger" over den respons tråden får. Thumbs up :)

Antikvarius, som han retteligt hedder (men igen thumbs up for originaliteten fra din side Frandsen89), har hele tiden manet til ro og fordragelighed internt. Han bliver sur fordi du fordrejer fakta, og fremlægger falsum efter falsum for at forbedre din egen position udadtil. Og jeg bebrejder ham ikke. Han om nogen, har talt din og Laddergoats sag internt i Athos.

Vi kan jo evt. aftale at lægge os side om side på Gamma, det ville jeg nyde enormt meget. Så må du love mig igen at blive lige så ludo-sur som du er nu, når dine byer forsvinder.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Ærligt talt morer jeg mig ganske glimrende over dette her. Jeg havde længe gået og overvejet om vi skulle lege lidt med Laddergoat, og planlagde mere eller mindre kampagnen imod jer.

Kampagnen var planlagt til at vare 3-4 dage maks, og at vi skulle tage 5-6 byer (en til hver Athos spiller der angreb jer). Men Frandsen, grunden til i er blevet bombet tilbage til stenalderen, er din rådne attitude.

Hvordan er det vores skyld at i som alliance ikke kan forsvare jeres besiddelser? Ens styrke hænger ikke sammen med hvor mange point eller byer man har, men hvor mange tropper man har. I har vist at i var ekstremt svage, og har betalt prisen.

Du har allerede hængt din egen alliance til tørre, ved at opføre dig som du gør. Du har bevidst løget, manipuleret og kørt propaganda, selvom du vidste det ville gå ud over din alliance (Det var en del af aftalen, at din alliance betalte prisen hvis du løb fra gentleman aftalen).

Du fortsætter dine udgydelser, til stor morskab for undertegnede vil jeg lige tilføje, og graver bare din egen og din alliances grav dybere og dybere. Hvis du bare havde taget dit tab som en mand til at starte med, ville du højst sandsynligt stadig have nogle af dine byer, og det samme for dine alliance members. Men nej, du fortsætter ufortrødent.

Jeg tillader mig at spørge, hvad du regner med at få ud af dit evindelige violinspilleri her på forum og i private beskeder? Hvad er målet med det? Fortsæt endelig, jeg elsker god komik. Jeg spørger sådan set bare for din egen skyld :)

Men skal vi sige at for hver nedsættende besked du skriver i denne tråd, mister din alliance endnu en by?

Slutteligt vil jeg også lige tillade mig at more mig over din profilbeskrivelse, det er godt nok comedy på højt højt plan :)

Sj0ver, Frandsen har hele tiden være støttet af alliancen, og hvis der er folk fra laddergoat, der har haft indsigelser mod hvordan der blev handlet, er der ikke blevet gjort opmærksom på det. Så spar os med dine sølle indlæg. Og Ja Antiakvarium bare smid os tilbage til før kristus, det vil jeg egentlig skide på. I sidste ende bliver det alligevel os der sidder med det største smil på læben.

Specielt havde vi os et godt grin over denne besked vi fik fra Den store kampleder Koch..

Afregning
Til alle medlemmer af Laddergoat / Dødspatruljen.

Som I sikkert allerede er klar over, så er jeres leder rejst af med en ubetalt regning. Den står nu i jeres navne
Gælden er opstået som følge af, at Frandsen – da han indså sit nederlag – bad om tid nok til at bygge et koloniskib og etablere en ny by langt væk, inden jeg indtog hans sidste by Bøjden. Ønsket blev opfyldt af mig under forudsætning af, at han efterlod byen fri til indtagelse, at han nulstillede noget forskning i akademiet og at der var tale om een ny by.
Frandsen var også gjort opmærksom på, at evt. manglende overholdelse af disse aftaler ville betyde yderligere angreb på jeres alliance.
Da Frandsen nu har etableret en ny by, er min del af aftalen overholdt.
Desværre kan jeg ikke sige det samme om jeres leders løfter. Han byggede tropper til forsvar af byen, han nulstillede ikke den ønskede forskning (men til gengæld anden forskning!) og han forsøgte sig med flere koloniskibe.
Alt dette har han gjort vel vidende, at I ville komme til at tage konsekvenserne… Han er da bare en guttermand, ham jeres leder.
Den endelige regning er gjort op som følger, og I skylder mig:
4 Kulturpoint = 1200 kamppoint
150.000 råstoffer (som jeg har mistet på dræbte tropper, på at skulle forske, så forsinket overtagelse af byen samt erstatning for tort og svie).
Jeg vil gerne understrege, at gælden er til mig personligt – andre fra Athos kan der ikke afdrages til.
Jeg kommer rundt og inkasserer – men frivillige bidrag modtages også.
Tillad mig afslutningsvis at beklage, at sagen har fået denne udgang. Fejlen er delvis min, idet jeg fejlagtig troede, at det var muligt at lave en gentleman-aftale med Frandsen, samt at han følte lidt ansvar for sin alliance.

Med venlig hilsen
Koch

Så skylder hele alliancen LadderGoat/Dødspatruljen 150.000 råstoffer og 1200 kamppoint??!
Har desuden hørt at der er nogle der mener at, det at være en top spiller i grepolis, kan give det sygeste "booost" på en CV..


DISCUSS!
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg mener at Koch og Athös skylder laddergoat 12 byer.. cirka.. Fordi de tog nogen fra os og så skylder de os også 100.000 råstoffer hver.

Hvad mener I?

Eller lyder jeg bare lige så dum som en vis anden? :Huh:
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg mener at Koch og Athös skylder laddergoat 12 byer.. cirka.. Fordi de tog nogen fra os og så skylder de os også 100.000 råstoffer hver.

Hvad mener I?

Eller lyder jeg bare lige så dum som en vis anden? :Huh:


nu vi er igang med at smide folks navne i forum vil jeg lige smide en besked jeg fik..


Navn fjernet den 19/08/10 kl. 15.38
nej ved det godt det er også derfor jeg lidt har tabt spillet efter som alle i min alliance slet har fatte at man gerne skulle have en stor hær og ikke bare bygge byen op..

men ja jeg ville gerne ha haft undgået krig alene mod 3 alliance på samme tid så havde tingen set lidt mere lyse ud.. næste 2 uger med andgreb på mig og mig som angriber..
hehe det er lidt = ingen hær nu.. :D hehe

men er også lidt lige glad med om i tager min by det er ikke så sjovt at spille når man spiller alene mod alle andre.. :) hehe

startede enligt med at spille for jeg kunne nakke frandsen89 han er en irl frind og alle i alliance var med på det.. hehe men så kom der nogen der gerne ville nakke mig.. :D hehe


så alle støtter ham ? wupti arne.

Og ja jeg har fjernet navnet da det ikke er tilladt at smide svineri om folk ud med navn i offentligt forum :eek:
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hahaha, ja go gamle greven, aka. David Lee..

Sad med ham her i weekenden, og vi brækkede os af grin i lårtykke stråler over jeres beskeder.. Jeg er udemærket bekendt med den besked han har sendt jer, og hans "dobbeltspil"...

Elsker at i prøver at vende mig og mine venner mod hinanden nu...

man kan vende og dreje spiller på mange måder, dette beviser han også her.. - mener at vi alle kastede lyn og jordskælv på hans by for at i ikke skulle få noget ud af hans by når i kom...
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hahaha, ja go gamle greven, aka. David Lee..

Sad med ham her i weekenden, og vi brækkede os af grin i lårtykke stråler over jeres beskeder.. Jeg er udemærket bekendt med den besked han har sendt jer, og hans "dobbeltspil"...

Elsker at i prøver at vende mig og mine venner mod hinanden nu...

man kan vende og dreje spiller på mange måder, dette beviser han også her.. - mener at vi alle kastede lyn og jordskælv på hans by for at i ikke skulle få noget ud af hans by når i kom...



Ja, du er godt nok ynkelig..
Hvorfor har du så lige skrevet til om, om vi ikke kunne holde fred ?

Er det fordi du syntes det er så fedt at blive jordet ?

Nå, lige meget.

Fred er ikke længere en mulighed for dig...
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
haha.. Godt forsøgt Dip ;)

@kvarius

Åh! Nej! Fuck hvad skal vi gøre ved det?

Plz vil i ikk godt lade os være plz plz plz <3

men i kan da bare tage vores byer, Grepolis lader os alligevel få en ny.. :) Og hvis i bare vil plyndre så skal i da med glæde få lov til at spilde jeres "dyrebare" tid.

love
 
Top