• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Dårlig stil at Athos...

D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hey alle læsere..

For snart 2 måneder siden oprettede jeg en bruger i dette spil, jeg fik en 15 irl venner til og joine mig, og vi dannede en alliance.. Vi blev ikke tilbudt nogen former for IAP eller fobund med folk da vi var ganske fredlige og passede os selv..

Som ugerne gik fik vi alle grundlagt flere og flere byer, og jeg var selv oppe på 4 byer.. det kommende i denne mail vil lyde som ren whine, og det vil jeg mene kan forsvares..

For 2 dage siden begyndte det at hagle ind med angreb fra alliancen Athos, hvilket undrede mig meget da jeg ugen inde havde sendt et tilbud angående IAP og forbund.. Jeg lagde ikke så meget mere i dette, men da jeg efterfølgende loggede på, og så 8 indkommende angreb blev jeg da lidt træt af dem..

BOOM! Så hopper vi lige 46 ingånede angreb senere frem, hvor jeg nu ligger på nr. 27 på ranglisten over flest forsvars point..

Jeg har forsøgt alt, jeg har snakket med de fleste alliance som mange ville kunne nikke genkende til, jeg har skrevet til samtlige spillere der angriber os, vi har enda fået denne mail fra Athos leder:

Hej- Jeg beklager at det lige nu går ud over jer. Jeg, som leder af alliancen, er ikke bekendt med, at vi faktisk angriber jer, da vi på ingen måde føre en direkte krig mod jer.
Det er kun enkelte af vore medlemmer der går efter jer lige nu.

Vi gør ikke dette på grund af grådighed, men af simpel nød.

Vi er i en krig, som har kostet os MANGE byer.
Dette er naturligvis ikke jeres skyld, men vi er i en situation, hvor vi simpelthen bare forsøger, at kompensere for vore tab, og det på den billigst mulige måde.

Jeg tror næppe, at vi kommer til at udslette jer, for det er ikke vor hensigt.
I vil sikkert miste nogle byer, men i sidste ende, vil vore medlemmer sikkert lade jer være i fred.
I skal naturligvis kæmpe imod, alt det i kan, og har muligvis så en mulighed for at vore medlemmer ikke længere mener, at det er besværet værd, at tage jeres byer.

Selv om jeg virkeligt føler med jer, og vil give dig ret i din holdning, så kan jeg ikke forbyde mine medlemmer, at forsøge sig hos jer, for som sagt, er vi selv meget presset.

Jeg beklager meget.

Hilsen ANntikvarius ATHOS.

Jeg vil ønske jer alt held og lykke fremover.


så kommer den her:

Jeg er ret sikker på, at de ikke går efter en specifik person, men mere efter pointene i byerne.

Skulle en spiller være tæt på at blive udslettet, så skriv lige til de der angriber jer, jeg er ret sikker på, at de har forståelse for jeres situation.

Vore spillere plejer at være fair i den henseende.

Hilsen Antikvarius


Kan nu ikke andet end at ryste på hovedet over hvor lidt alliance har styr på tingene inden fra.. Syntes dog også lige i skal have den her med fra deres anden bedste spiller Koch;

Koch i dag kl. 13.10
Min onkel havde engang en jagthund, som han endte med at trække om bag laden og skyde.
Den var blevet jagt-gal. Den skambed byttet, bed efter min onkel, når han håndterede den, adlød ikke kommandoer.
Hvis Mulsker, sj0ver, Leen, jeg og de andre var min onkels jagthunde, så var vi blevet trukket om bag laden og skudt.

Beklager, men dette er Grepolis, og her er fredelig sameksistens desværre ikke nøglen til succes.

Det er overgået andre. The Danish Crusaders leder Matar er startet igen helt fra bunden efter at være løbet over ende.


Med dette opslag vil jeg bare advare folk mod at joine Athos, hvor diplomati, morale, spil forståelse, og visdom er en mangel vare..

De er dog kun 10 gange større end os, og ja, vi kunne da have gjort noget for at klare den - hvis du sidder med denne holdning så glæd dig til du selv står for tur..

Ved ikke engang om jeg må citere folk fra mine private beskeder, men hva faen, Innogames citere gamle guder konstant, så håber ikk i fjerner mit opslag..

ps. Jeg mister min sidste by "Bøjden" her kl 0:30 i nat, så hvis nogle skulle have fået blod på tanden, så send endelig hjælp så jeg kan få bygget mit et koloniskib og få taget flugten ud..

Frandsen89
Leder i LadderGoat.. (dip)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hej Frandsen89

Jeg syns egentligt at beskeden fra ANntikvarius beskriver min holdning meget godt.

Mister man byer i en krig - må man hente dem billigt andre steder - det er rent strategiske hensyn som gør dette.

Er iøvrigt enig i at det ikke er god stil at fjerne alle byer fra en person(er) som man ikke er direkte i krig med.

Det er såååååå nemt som en stor alliance at tromler henover en lille alliance og tage alle deres byer - det eneste middel mod dette er at små allys går sammen i fællesskaber eller forbund - så i sammen kan gøre noget ved de store.
Er man meget online og vægter det defensive højt - så kommer man langt som lille ally i dette spil. Spillet er opbygget så det giver flere deffensive point for råstofferne.

Problemet er jo hvis man ikke er så aktiv - så kan man pludselig logge på og opdage man har mistet flere eller alle byer på kort tid (på ALFA tager det mindst 24 timer og på BETA 12 timer at miste en by).

Når først serveren er igang med de helt store krige - som de begge er nu - så vil det altid gå ud over nogen små alliancer - enten fordi der mangles byer eller at byerne ligger strategisk godt overfor ens fjende.

Mange vil nok sige at Grepolis er et krigsspil og at i krig er alle moral-begreber gravet langt væk. Det bliver endnu tydeligere når man spiller - for der er jo ikke nogen der fysisk kommer til skade. Det er da fedt at man IRL er en lille genert mus - men herinde der kan man være verdens-hersker og smadre alle dem man ønsker.

Jeg personligt vil dog altid tænke mig lidt om inden jeg fjerner en spillers sidste by - med mindre spilleren er inaktiv eller en fjende.
MEN men..... jeg har bestemt også af strategiske årsager handlet præcis som du beskriver at Athos gør.

Jeg tror at din advarsel om IKKE at joine Athos kan udvides til alle alliancer i top 10. Når der er krig - så tænker man ikke over de små der forsvinder fra kortet, men holder sin fokus på den vigtige store fjende man er imod.

God krig derude

Raum
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Takker for svaret Raum..

Men alt har grænser, og vi mener i alliancen LadderGoat at grænset er nået, og at de har gået over alm. spilmorale samt manglen på diplomatiske evner..

Jeg er udemærket klar over hvem de er i krig med, og at det ikke kig som forventet osv. for Athos. Alt dette er jeg blevet oplyst om fordi jeg er en relativ passiv og loyal spiller som folk er interesseret i at snakke med..

men 46 angreb på 2-3 dage, come on det er lavt at synke... Jeg føler vi har bevist hvad vi er lavet af i LadderGoat, dog har ingen en chance mod en alliance 10 gange størelsen af sen selv..

Giv mig 2 døgns fred i min sidste by Bøjden, hvis dette ikke er muligt, så har Athos da ramt bunden!
 
D

DeletedUser143

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Fredsen jeg vil sige gennerelt er der nok ikke nogen eller så mange alliancer som direkte går efter hinanden.
'
fx det eneste tidspunkt hvor AB direkte har gået efter nogen var i starten da vi lå i krig med Platons venner.

Jeg mener at Athos leder Antikvarius har handlet korrekt. jeg ville heller ikke i AB sige at man ikke må angribe en alliance som vi ikke er i forbund/iap med.
Jeg har da også nogle få spillere uden for AB, som jeg ikke ønsker der bliver angrebet, men jeg kan ikke gøre så meget igen hvis en AB claimer dem, da det er de frie-krafter, som driver en glad Ally:Smile:

Det virker jo forholdsvist logisk. De bliver slået på en front, og skal have hentet det tabte tilbage et sted, og der er mindre alliancer, med fine by størrelser jo ideelle mål. Kan da godt se at i må føle jer lidt presset i Laddergoat.

Og som teksten også siger nogle spillere, klare sig rimeligt godt selv om de faktisk har været nede og runde null ;)

så jeg vil ikke sige dårlig stil tvært i mod god stil at Antikvarius skriver at i kan skrive til ham hvis de er ved at udrydde jer.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Tja, det kan du måske have ret i..

Anyway, så har jeg fået en ok aftale i hus der hedder sig at de giver mig 24 timer til at bygge et koloniskib for så at forlade min by lang langt væk...

Så i sidste ende løste det sig..

Tak til Koch for at være den første med et seriøst tilbud..
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Forstår ikke den skal køres over på at hele Athos er efter jer er hele AB og KA så os efter TDC da de angreb matar nogen gange må man bare miste en by hvis den ligger forkert har jeg set ske i dette spil en del og tror altså det foregård sådan
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det er som sagt ikke kun en by mate..

Jeg har mistet 3 (snart 4 som er min sidste)

2 andre i min alli er blevet udrydet af dem, og et par andre har også mistet deres hoved by..

Så vi snakker alligevel en meget stor del af vores bedste folk.. :)

Thats it
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det er som sagt ikke kun en by mate..

Jeg har mistet 3 (snart 4 som er min sidste)

2 andre i min alli er blevet udrydet af dem, og et par andre har også mistet deres hoved by..

Så vi snakker alligevel en meget stor del af vores bedste folk.. :)

Thats it

ved godt hvad i har mistet har os selv fået mig en ny by

men som jeg ser det er der ikke flere der har angrebet jer end i har været spillere selv der hvor jeg har angrebet boede jeg Alene i det hav og der var en del laddergoats og tror også der hvor kampen står på at i faktisk er lige så mange spillere det jo ikke sådan at de Athos spillere helt oppe nord på rejser 45 timer for at hjælpe.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Nej, men når mine spillere kun er på 2.000 point og jeres er på 40.000 så har vi ikk så gode odds...

Anyway, jeg har fundet en løsning med Koch - er dog stadig lidt ærgelig over jeg ikke kunne få lov at beholde min sidste by som jeres alliance leder mente var fair nok ellers..
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Nej, men når mine spillere kun er på 2.000 point og jeres er på 40.000 så har vi ikk så gode odds...

Anyway, jeg har fundet en løsning med Koch - er dog stadig lidt ærgelig over jeg ikke kunne få lov at beholde min sidste by som jeres alliance leder mente var fair nok ellers..

Du sviner folk til tror ikke det er sådan men skal starte inden man spørger omkring sig..

og lige en info så havde i også flere points i HAV 65 da det startede og point er ikke det som vinder krigen tror det er derfor i har mistet jeres byer som i har hvis man bare har point som hovedmål skal det gå galt en dag
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Yep, du har ret.. Vi er blevet klogere...

Men vores spille stil var meget neutral, derfor tænkte vi ikk så meget på arme som vi gør nu.. - så lidt har vi lært..

Foruden dette havde jeg faktisk anmodet Athos om en IAP inden i kig i gang med os..
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Yep, du har ret.. Vi er blevet klogere...

Men vores spille stil var meget neutral, derfor tænkte vi ikk så meget på arme som vi gør nu.. - så lidt har vi lært..

Foruden dette havde jeg faktisk anmodet Athos om en IAP inden i kig i gang med os..

aner intet om hvad du skriver med Ledelsen om da de ikke ligefrem poster alle samtaler i forum men var i IAP ville det stå der helt 100% med sikekrhed i står der ikke så derfor kan dette ikke bruges som undskyldning så kunne alle alliancer jo skrive til Pip de gerne ville have IAP med AB også kunne AB ingen angribe kan du selv se det ?
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det kan jeg skam, du behøver ikk taler til mig som var jeg et lille barn...

jeg peger bare ud at vi har gjort alt for et finde en fornuftig løsning på striden..
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det kan jeg skam, du behøver ikk taler til mig som var jeg et lille barn...

jeg peger bare ud at vi har gjort alt for et finde en fornuftig løsning på striden..

Forstod bare ikke lige hvad du bruger den for så hvis du godt selv kan se det ikke giver mening :heh:

Anyway du er fredet ser jeg så du klare den jo held og lykke fremover
 
D

DeletedUser179

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
hehe. okaaay
lidt rørt viste ikke jeg blev talt om . men nej . ville heller ikke sige KA f.eks var efter TDC da de tog mine byer . der i mod . lagde mine byer bare alt for godt for surf . jeg ville da også havde taget de byer hvis jeg var ham .
samme vil i da også hvis i var athos .
syns det er mega fedt i har lavet en IRL alliance . men det er da ingen grund for man ikke må angribe jer . som raum siger tror jeg . det er jo lige så meget point byen man går efter . og ikke spilleren . men ville da også selv tage en by fra en som jeg vidste der var igang med at hjælpe en anden . = nemmere at tage byen . men ofc . føler med dig . har selv mistet mine byer . men gik da ikke amok over det . snakket stille og roligt med surf . og tror da også han vil give mig ret i . det er et spil . mere def .
 
D

DeletedUser332

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
I krig og diplomati gælder alle k...

Hej alle
Er ny spiller, har kun spillet en lille måned.
Vores lille alliance forsøgte for et stykke tid siden at få en aftale i stand med Athos dette løb ud i sandet fordi vi ikke kunne leve op til de krav der blev stillet, men vi er blevet behandlet fair og efterfølgende har alt også været ok, så fordi nogle spiller i Athos tillader sig at angribe, en by eller fire gør jo ikke hele alliancen til slagtere. (Ironi)
DET ER VEL FOR ....... DET SPILLET GÅR UD PÅ.

VENLIGST SKULL:pro::pro:
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hej alle
Er ny spiller, har kun spillet en lille måned.
Vores lille alliance forsøgte for et stykke tid siden at få en aftale i stand med Athos dette løb ud i sandet fordi vi ikke kunne leve op til de krav der blev stillet, men vi er blevet behandlet fair og efterfølgende har alt også været ok, så fordi nogle spiller i Athos tillader sig at angribe, en by eller fire gør jo ikke hele alliancen til slagtere. (Ironi)
DET ER VEL FOR ....... DET SPILLET GÅR UD PÅ.

VENLIGST SKULL:pro::pro:

En alliance bliver styret af en ledelse, hvis denne ledelse angriber og udryder 4-5 andre spiller fra en lille alliance, så er de også repræsentanter for deres alliance..
Læg dertil at deres leder er blevet gjort opmærksom på problemet, men ikke kan bestemme hvad de andre top spillere må og ikke må.

Lad mig give et eksempel; hvis FCK's anføre spiller en grim kamp, og skider på reglerne, dommerne og nedlægger andre spiller på en grim måde, så dømmer man også hele holdet da han er forgangsmand..
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det er noget vrøvl Frandsen

Det er noget vrøvl Frandsen.

Der er flere ting i det du skriver, som jeg personligt mener er noget direkte vrøvl.

For det første, så skriver du, at jeg ikke har styr over mine spillere, og at jeg ikke kan forbyde de store spillere i ATHOS at angribe jer.

Det er jo direkte noget forfærdeligt vrøvl.

Jeg kunne sagtens sige til dem, at jeg ikke acceptere angreb på jer, men jeg har valgt, at undlade dette, da ingen alliance kan overleve ved at være over flinke.

Vi mister byer, og skal naturligvis kompensere for disse tab, og ja, det går så ud over dig og /eller jer, denne gang. Det ser jeg ikke et problem i.

Samtidigt ved du udemærket, at jeg har tilbudt dig hjælp, så du kan komme på fode igen ( Noget som jeg ikke havde behøvet gøre ) for jeg kunne jo stort set være ligeglad, men har dog en vis sans for fair play.

For det andet siger du, at du ikke forstår at vi angriber jer, for i havde jo forsøgt at få IAP, med os.
Ja, det havde i da, men det betyder jo ikke automatisk, at vi skal indgå en med jer, og selv om i har ansøgt, så er i på ingen måde fredet.

I er blevet angrebet af en meget LILLE del af ATHOS. Faktisk kun af en kampgruppe, ud af otte eller ti kampgrupper, så havde i haft en smule sammenhold, havde i nok kunnet gøre det surt for de der angreb jer, hvis i ville.

Jeg syntes du skal se at komme videre i spillet og glemme alt om det her, men samtidigt bør du nok gøre dig klart, at der er altså sådan spillet fungere.

For det tredie, så skriver du noget om, at når Alliance lederen deltager i angrebet, så representere han hele alliancen... Jeg er leder og jeg har IKKE deltaget i angrebene på jer.
Så du er helt galt afmarcheret.

Antikvarius ATHOS
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser332

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det er for ..... det det går ud på

Med fuld respekt for at i har været en tur i maskinen, det er sku da ærgeligt at miste alt det man har bygget op men!!!
Spillet er bygget om omkring den måde man ageret på i oldtiden, hvor det var den stærkeste ret der gjalte, for at spille spillet i den ånd der er skrevet har den stærke NÆRMEST PLIGT TIL at agere som Athos gør i dette tilfælde, det er ikke noget personligt men jeg syntes der er gået lidt FARMWILL I DIN RETORIK.

Venligst og med sleben klinge

Skull:pro:
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Spin = bs...

Hej Frandsen.

Jeg ved ikke om du kan huske mig, men det vil jeg gå ud fra du kan, siden du postede, under et pseudonym, en lidet flatterende svada til undertegnede og den alliance jeg er en del af. Nok om det, jeg forstår godt at den mindste dreng i skolegården råber af dem der tæver ham, så lad nu det ligge.

I din desperation vælger du at gå på forum når du får endefuld, med det spinkle håb at du her kan generere den sympati du mener du har brug for.

Jeg skal for god ordens skyld, gerne lige ridse situationen op, således alle kan snakke med om hvad der foregår:

I vores Athos kamp gruppe, leder vi konstant efter folk som vi mener BØR kunne give os en god og sjov kamp. Det er ikke specielt underholdene, bare at rulle hen over folk, og selvom det er et krigsspil, giver det mig personligt en lidt dårlig smag i munden.

Når det så er sagt, så betyder det jo ikke at hvis vi angriber nogen, og ikke får modstand, at vi så bare stopper.

For at imødekomme sandheden, skal det også siges at ingen havde planer om totalt at udryde nogen som helst, før du begyndte på dine små julelege. Du har sideløbene ført "forhandlinger" med Antikvarius (Athos leder), Bethal (Athos diplomati) og Koch (Leder af vores kampgruppe). Derudover har du skrevet til mange andre Athos spillere, og forsøgt dig med spin og propaganda.

Da vi jo som alliance snakker sammen, er det ganske åbenlyst efter bare få dage, at du er en snog, og derfor bliver det besluttet at du skal have en lærestreg! Moralsk korrekt eller ej, så er det nu engang sådan det endte.

Du fik endda 3 dage(!!!!!!!) til at bygge koloniskib så du kunne komme væk, placere dig et andet sted, og beholde dine kulturpoints! Der var nogle få krav til dig som følger:
1) Du skulle stoppe al troppeproduktion
2) Du fik lov til at bygge ET koloniskib
3) Du skulle nulstille nogle ting i akademiet, som fx. Keramik, byggekran og andre ligegyldige forskninger

Vi udstationerede endda forsvarstropper i din by, for at du ikke skulle blive angrebet af opportunister der så en mulighed.

Efterfølgende viser det sig, at du fortsatte troppeproduktion med dine def tropper. Du nulstillede ikke dine dårlige forskningsvalg, og du begyndte sågar at nedrive bygninger! ALT DETTE UNDER AFTALE OM, AT HVIS KRAVENE IKKE BLEV OVERHOLDT VILLE DIN ALLIANCE KOMME TIL AT BETALE PRISEN

Du har fra day one vist dig som en uærlig og illoyal spiller, og som sådan annullerer du selv alt snak om fair play og moral. Men som den slange du er, undlader du naturligvis at berette om disse forhold i denne tråd.

Jeg beklager meget den negative og nedladene tone i min post. Men jeg bliver simpelthen rasende over den manipulation og løgnagtighed du lægger for dagen med. Du er løbet fra en gentleman aftale, velvidene at din alliance ville betale prisen. Men det er åbenbart ikke noget moralsk problem for dig. Og så bruger du en hel tråd på forum om at fortælle hvor moralsk forkvaklede Athos som alliance er!

Din arrogante opførsel er direkte usmagelig!

PS. Vi er 6 spillere der aktivt har angrebet hele din alliance.....
 
Senest redigeret af en moderator:
Top