• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Verden Delta!

D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Når jeg skrev genstarte mente jeg at hvis div. verdener skulle begynde på noget slutspil.

På tribal wars i server 1 her i dk. har der f.eks. været slut spil hvor serveren blev lukket for nye tilmelder og derved er der på tirsdag en ny verden der også starter dér. Så med samme her i grepolis. Og da selve grepolis spillet ikke er så gammelt så kunne jeg da sagtens se at noget slutspil ville komme til en del lande der de første par servere jo er godt fyldte og måske spillet ud i et en enkel alliance osv. styre det hele.

SÅ derved at disse verdener her i dk. ville blive lukket for tilmelding er der jo så beta og nu delta. Og da beta jo også har været i gang i lang tid kunne jeg så på den måde se nye som gamle spillere komme til delta.

Dog er det rigtigt at der ik er meget nyt i at starte på en ny verden. Men igen, det er der jo aldrig i de her spil? Det er jo lidt et uendeligheds spil. På nær nu hvor version 2 kommer med noget helte verden. Men når den helte verden så engang i fremtiden er vundet. Mener i så også at de servere vil dø fordi folk ik gider starte forfra ? Ja så kunne vi jo lige så godt stoppe alle sammen nu. For det er jo sådan spillet er nu. Bare uden "afsluttende helte verden"
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hvordan finder man det der Delta Forum?
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Den er allernederst her på forummet. Den nederste gruppe forummer handler om de forskellige verdener, og den er der også
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
nu ved jeg ikke om i har sådan et overordnet regel system men ved at servere aldrig er blevet lukket nogen steder ihvertfald ikke efter min info og kan da sige at det er en tysk server eller hollandsk er ikk sikker hvor alt faktisk er ejet af 1 alliance og den server vil aldrig lukke så kan ikke forestille ig innogames lukker nogen af de danske.

de så ting i retter når i opdatere har ingen taktisk betydning for selve spillets flow om min timer tæller ned eller om mine råstoffer kan lyse rød betyder intet men om man en dag mister alle sine byer fordi serveren er slut dette betyder noget og dette er en ændring som 2.0 vil kunne frembringe derfor vil 2.0 aldrig komme på de gamle servere

Serverne Alfa og Gamma lukker indenfor nærmeste fremtid, så jo servere lukker.
Det er meget svært at skulle sammenligne DK markedet med NL eller DE, da de er BETYDELIGT flere spillere end os, og derfor ville kunne få en server til at køre meget længere tid end vi kan her.

Når vi opdatere andre ting, kommer der også nye funktioner til verdenerne. Dette kommer der også med V2.0. Flere funktioner og rettelser. Derfor kan de godt komme på alle verdenerne, måske ikke alle de nye ting, men de kan stadig opdateres med den.

Så mit bud er, at en del spillere dropper Delta og i stedet holder liv i konti på de andre verdner.

Det vil være stor forskel på den strategi, man skal spille efter, alt efter om det er i en af de mere traditionelle verdner eller om det er i en version 2.0 verden. Derfor giver det heller ingen mening at snakke om, at man opdaterer en af de eksisterende servere til version 2.0.

Så hermed en stor opfordring til Innogames om at komme med en (foreløbig/forventelig) release dato for version 2.0. Det tror jeg er den bedste måde, at fastholde spillere, der ellers er på vej væk fra Grepolis.

Samtidig synes jeg, at Innogames skal overveje at revidere spillereglerne, så den type infiltrationer af alliancerne, der bevirkede, at 2 af de store alliancer på gamma gik i opløsning og dermed ødelagde spillet på Gamma, bliver forbudt.

Som jeg siger, lukker Alfa og Gamma snarest, da serveren stort set er overstået, der er ikke meget for nyere spillere at kæmpe om mere. Derfor kan jeg ikke se, at du næsten opfordre folk til at droppe Delta, for at oprette sig på de tre tidligere verdener og overhoved ikke kunne følge med de andre.

En ny verden er også en mulighed for at teste nye strategier, nye muligheder andre venskaber, for at samle sig i en stærk alliance til nyere verdener.

Så snart vi kender en release dato for v2.0 bliver den offentliggjort. Dette vides ikke endnu, da de stadig er igang med udviklingen.

Hvilke regler skal vi tilføje eller andre mht. alliancerne? Du bliver nødt til at uddybe på den her? :)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg er sgu ked af at høre at de andre to verdener slukker :( Jeg spiller godt nok ikke på nogen af dem men jeg synes det er rigtig syndt for dem som gør at de så skal smide det væk som de har brugt flere døgn på.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
De bliver ikke bare smidt væk, de kommer stadig til at kæmpe om verdenen, der bliver blot lukket for tilmelding til serveren, så dem der bliver overtaget ikke kan komme tilbage.
Til sidst er der så en alliance eller noget, der vinder serveren og en premie.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Forslag

Som jeg siger, lukker Alfa og Gamma snarest, da serveren stort set er overstået, der er ikke meget for nyere spillere at kæmpe om mere. Derfor kan jeg ikke se, at du næsten opfordre folk til at droppe Delta, for at oprette sig på de tre tidligere verdener og overhoved ikke kunne følge med de andre.

Jeg opfordrer ikke spillere til at undlade at spille på Delta, jeg konstaterer/forudsiger blot at en del af de dygtige spillere, der i dag spiller på de eksistrende servere vil undlade at lade sig registrere på Delta, da det bliver samme type spil, som der er på de eksisterende servere. De erfarne spillere, som jeg kender, venter alle spændt på version 2.0, fordi det bliver en anden og udfordrende måde at spille på. Det er derfor min opfattelse, at de vil vente med at bruge "opstarts"-energi til version 2.0 er på banen. - Jeg tror imidlertid fortsat, at en ny server vil være interessant for nye spillere, som her vil få muligheden for at teste spillet.

Jeg synes i øvrigt, at det er useriøst, at Innogames introducerer version 2.0, hvis det ikke er muligt at komme med et bud på, hvornår den kan frigives.

Hvilke regler skal vi tilføje eller andre mht. alliancerne? Du bliver nødt til at uddybe på den her? :)

Jeg uddyber gerne :)

Inden Gamma startede, havde nogle spillere besluttet sig for at spille sammen. - Og det lyder jo som en god idé! Men deres plan var bare en lille smule anderledes end sædvanligt.

I al sin enkelthed gik planen ud på, at en spiller skulle infiltrere WotF, overtage ledelsen, få WotF til at bryde sit forbund med Confidence og herefter opløse WotF for at joine Discrucio.

Planen blev udført på en yderst elegant måde, hvor ledelsen af WotF offentliggjorde, at de havde indgået et forbund med Discrucio. Hermed var WotF's forbund med Confidence defacto opløst. Det viste sig dog meget hurtigt, at der ikke var nogen aftale med Discrucio - det var blot en del af planen i forhold til at spille WotF og Confidence ud mod hinanden. WotF blev ikke opløst, men ellers gik alt efter planen. Så vidt jeg ved, var der et tilsvarende setup for Confidence.

I al sin enkelthed en genial og anderledes plan. Jeg tror, at hensigten blot var at svække alliancerne. - Og man kan vel sige, at det lykkedes meget bedre end ventet.

Confidence opløste sig selv - ledelsen fritstillede alle medlemmerne. I Wotf valgte mange af de store spillere at stoppe eller sætte deres profiler på ferie i en protest mod, at spillet syntes at handle mere om spioneren og infiltration af hinandens alliancer end om loyalitet overfor egen alliance. Dette kastede WotF ud i en ledelsesmæssig krise, hvor den leder, der overtog, forsøgte at sælge alliancen for selv at komme med i Discrucio.

Så Discrucio har været dygtige! De fik på en elegant måde skaffet sig af med den koordinerede modstand, som Confidence og WotF kunne have mønstret. - En modstand, der ville have gjort spillet på Gamma sjovere.

Mit forslag er derfor, at der tilføjes en ekstra regel til de eksisterende (og i øvrigt glimrende regler). Den nye regel skal forbyde infiltrationer af alliancer, som det skete i Gamma. Et brud på denne regel bør medføre udsmidning af serveren.
 
D

DeletedUser143

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Vil lige kommentere på dette :p

da dette jo ikke er korrekt alle de ting her, som du nævner.

Dis havde ikke fra begyndelsen af serveren planlagt særligt meget andet ind at vi gerne ville være en seriøs alliance med diverse top spillere. fra serverne...."__"

hvis dem som var der til at starte med ikke levede op til nogle optimale krav normer.... vil man nok blive byttet ud da vi ønskede at ligge på et memb antal omkring 30.
hvilket vi også har gjort.

det du siger med WOTF og Confidence er overhovedet ikke planlagt. kendte vist kun en af øverste nævnte alliancer... og vi lagde os faktisk i et andet område med vilje for at vi ikke skulle nakke jer med det samme, da det jo ville dræbe serveren endnu hurtigere.

Vi var jo en lille alliance i starten af serveren ;)
men vi har jo bare udnyttet en lang række erfaringer og været fremadsynet.

Vi stod jo i situationen. Confidens WOTF WOTF 2 og så os top alliancerne.
Vi fik tidligt i serveren placeret spioner i de forskellige alliancer, hvilket hjælper lidt på oplysningerne.

WOTF er bange gør måske en smule Naive. da de vælger at gå ind i hvad de tror er starten på et langt sammenarbejde. mod confidence.

Confidence bliver stortset udryddet i løbet af nogle få dage. Vi i Dis erkælære selvfølgelig den sidste reelle trusel hvis man kan kalde WOTF det krig. da det jo var det sidste der stod imellem os og den totale dominans af serveren.:pro:

Så Dis vinder serveren fordi i andre frygtede os for meget ikke var fremadsynet nok, til at stå sammen imod os i Dis. WOTF ville hellere tage springet over gærdet der hvor det var laveset og prøve at erobre nogle "nemme byer" i en større krigs situation sammen med os i DIS.(pop)(SW)
 
D

DeletedUser143

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
lige for at skrive noget som har mere relevans for tråden.

Delta er vel en ok ting men man kan jo vende og dreje det på mange måder.

Vil give dig ret i Liam folk for ikke meget ud af at starte op på gamma alpha.
tror heller ikke Beta er det bedste sted mere. da det nok vil blive noget med folk bygger lidt op så bliver de spist af en af siderne.

Men høre da til en af dem, som er skeptiske/ lidt skuffet over at man ikke ventede til de nye indstillinger kom.. men det bliver jo nok endnu en server når det kommer.
:Smile:
 
D

DeletedUser148

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Som Hr Pipfugl siger.

Så havde vi ikke planlagt noget som helst fra start, ihvertfald ikke os fra ledelsen. Vi fik det først at vide, langt henne i spillet. At vi havde en stor spiller hos jer. Så var ikke planlagt, vi brugte det kun fordi vi følte os presset og i var i klart flertal. Og i kunne have nakket os, hvis i bare troede lidt mere på det og havde lavet en plan. Så jeres egen fejl, med gode ledere ville i ikke have været døde.

En anden gang er det måske en god ide, ikke at dele opgaverne mellem jer.
Så skal der bare en spiller til at ødelægge alt.
Bedre hvis alle kender til hinandens opgaver og de forskellige ting.

Også som der bliver sagt, kig på fremtiden se hvad der sker hvis ikke man følger med hele tiden.


Man kan da ikke lave en regel om at man ikke må have spioner hos hinanden, og hvordan skulle sådan noget nogensinde kunne gå. Så ville der være 100 mindre spillere herinde (gamma). Alle vil vel bare prøve at overleve. Nogen er bedre end andre.
Spillet handler rigtig meget om spioner, og dem der har den bedste strategi spil mæssigt som taktisk med spioner vinder normalt. I må bare komme igen, og forhåbenligt har i lært af jeres fejl.
Alle sådan nogle spil her, er fyldt med spioner. På lavt som på meget højt plan.


Så tænk lidt før du skriver en masse.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Mit forslag er derfor, at der tilføjes en ekstra regel til de eksisterende (og i øvrigt glimrende regler). Den nye regel skal forbyde infiltrationer af alliancer, som det skete i Gamma. Et brud på denne regel bør medføre udsmidning af serveren.

Man kan ikke lave regler på den slags.

Det skal lederne i alliancerne derimod lave regler om.
Og så er det op til lederne internt at holde øje med spioner og infiltratorer.
Det er en del af strategien, at benytte sig af den slags.

Jeg vil blot sige, at det var genialt lavet af dem.

Så kan lederne tænke over hvad de gjorde forkert, og forbedre det på Delta - en grund til at starte der ;) :pro:
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Er det klokken 00:00 Delta starter?
 
D

DeletedUser148

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Nej

Og ingen der ved det.

Men er nok mellem 09:00-15:00
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Alfa og Gamma lukker højst sandsynligt på et tidspunkt i den nærmeste fremtid, da de verdener er tæt på færdige. Derfor mener jeg, at en ny verden er på plads. :)
Dog er det ikke mig, der bestemmer når der skal en ny verden ind, men InnoGames.

Det kan du da ikke mene, nu er jeg startet op for lidt over en måned siden og har brugt mange penge allerede. Er alt min tid og alle de penge jeg har brugt så tabt?
 
D

DeletedUser143

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det kan du da ikke mene, nu er jeg startet op for lidt over en måned siden og har brugt mange penge allerede. Er alt min tid og alle de penge jeg har brugt så tabt?


Det er kun tilmeldingen der lukker :p

serveren fortsætter, så hvis man er i stand til at flygte længere og længer ud, så overlever du.(altså inden din sidste by bliver erobret skal have grundlagt eller erobret en ny) ;) men bliver du vel træt af hehe.

dit guld vil du også kunne bruge på delta serveren da det køre over alle de danske servere, som er lavet.
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det er kun tilmeldingen der lukker :p

serveren fortsætter, så hvis man er i stand til at flygte længere og længer ud, så overlever du.(altså inden din sidste by bliver erobret skal have grundlagt eller erobret en ny) ;) men bliver du vel træt af hehe.

dit guld vil du også kunne ruge på delta serveren da det køre over alle de danske servere, som er lavet.

har man brugt det på at halvere så er det brugt så kan man ikke bruge det nogen andre steder ;)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Liam kan du ikke nok lige skrive hvornår Delta åbner altså hvilket klokkeslæt det er :pro:
 
D

DeletedUser148

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Liam ved det ikke, ellers var det nok blevet sagt.

Er Inno der styrer hvornår de lige synes den skal starte/ tager sig sammen til de sidste ting.

Så er altså ikke Liam der trykker på start knappen.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det ved jeg godt men det kunne jo være at han lige kunne få spurgt om hvornår de ca. tror de kan..
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Du får det at vide i løbet af i morgen ;)
 
Top