• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Sladrehanke ødelægger hyggen

D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Vi er i den kedelige situation at vi har en sladrehank i vores alliance.
Han fortæller vores modstandere hvad vi vil gøre hvornår.

Som ny i Grepolis syntes jeg det er latterligt og tarveligt.
Rent spilteknisk kunne man selvfølgelig bare integrere den faktor, med misinformation, hemmeligholdelse og kontra spionage.
Jeg har dog langt fra tænkt mig at medvirke til denne adfærd, hvorfor jeg gør noget helt andet.

Jeg meddeler hermed at hvis jeg får kendskab til en sladrehank, så offentliggør jeg det med det samme, uanset hvem vedkommende er og uanset hvilken alliance vedkommende sladre imod. Akkurat som jeg ville gøre ned i Whist eller skak klubben hvis jeg fandt ud af at sådan noget fandt sted.

Den primære grund er såmænd ikke at sladrehandkene giver de andre en lusket og uværdig fordel.
Det handler langt mere om at Spioner kvæler hyggen og lysten til grin, sjov og ballade på forum.
Man holder kortene ind til kroppen og resultaterne for sig selv.

Hjælp os alle sammen med at få luget ud i dem der ødelægger hyggen.
Lad os stå sammen imod sladrehankene.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hej devilduck.

Jeg er delvist enig med dig, men argumentet er jo som altid, at det er et krigsspil og alle kneb gælder. Personligt er jeg ikke nødvendigvis imod spionage, men jeg kan godt se hvad du mener. Hygge kan man jo godt skabe, man finder blot spionen og hygger sig med at ødelægge ham :)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hej devilduck.

Jeg er delvist enig med dig, men argumentet er jo som altid, at det er et krigsspil og alle kneb gælder. Personligt er jeg ikke nødvendigvis imod spionage, men jeg kan godt se hvad du mener. Hygge kan man jo godt skabe, man finder blot spionen og hygger sig med at ødelægge ham :)

Ja sådan kan man blive ved.
Livet er et krigsspil så alle kneb gælder.
Men derfor kan man godt sætte standarder og det gør man så i alle livets forhold.

Jeg er overhovedet ikke enig i at det er iorden at sladre fordi vi SPILLER et strategispil.
Herudover syntes jeg heller ikke at det er hyggeligt at lede efter sladrehanke og ødelægge dem.
Jeg syntes det lyder perfidt og er ikke noget jeg forbinder med hygge.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Spillet er som det er, jeg tvivler meget på at du ved høflig forespørgsel får folk til at stoppe med at bruge spioner. Jo før du accepterer det som en del af spillet at der findes spioner, jo før begynder du at hygge dig trods alt :)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Spillet er som det er, jeg tvivler meget på at du ved høflig forespørgsel får folk til at stoppe med at bruge spioner. Jo før du accepterer det som en del af spillet at der findes spioner, jo før begynder du at hygge dig trods alt :)

Jeg har ikke tænkt mig at acceptere sladrehanke.
Det er usselt og asocialt at sladre.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Spillet er som det er, jeg tvivler meget på at du ved høflig forespørgsel får folk til at stoppe med at bruge spioner. Jo før du accepterer det som en del af spillet at der findes spioner, jo før begynder du at hygge dig trods alt :)

Jeg er iøvrigt sikker på at de fleste er enige med mig i at sladrehanke skal udaf spillet.
Så et godt sted at starte er at de fleste begynder at smide dem ud i lyset.
Istedet for at tro på det ævl om at den laveste fællesnævner sætter standarden.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Vi er i den kedelige situation at vi har en sladrehank i vores alliance.
Han fortæller vores modstandere hvad vi vil gøre hvornår.

Som ny i Grepolis syntes jeg det er latterligt og tarveligt.
Rent spilteknisk kunne man selvfølgelig bare integrere den faktor, med misinformation, hemmeligholdelse og kontra spionage.
Jeg har dog langt fra tænkt mig at medvirke til denne adfærd, hvorfor jeg gør noget helt andet.

Jeg meddeler hermed at hvis jeg får kendskab til en sladrehank, så offentliggør jeg det med det samme, uanset hvem vedkommende er og uanset hvilken alliance vedkommende sladre imod. Akkurat som jeg ville gøre ned i Whist eller skak klubben hvis jeg fandt ud af at sådan noget fandt sted.

Den primære grund er såmænd ikke at sladrehandkene giver de andre en lusket og uværdig fordel.
Det handler langt mere om at Spioner kvæler hyggen og lysten til grin, sjov og ballade på forum.
Man holder kortene ind til kroppen og resultaterne for sig selv.

Hjælp os alle sammen med at få luget ud i dem der ødelægger hyggen.
Lad os stå sammen imod sladrehankene.


velkommen til grepolis hihi
kan kun give dit ret det er lavt,men det er bare ikke så meget og gøre ved så så længe grepolis ikke stopper man konstand kan lave nye konto ,mange rådde (uærlig) spiller ændre bare konto eller overtag andres konto,så længe grepolis ikke stopper det er der ikke rigtig noget og gøre ved det,men skal også siges det er et krigsspil og i krig bliver alle kneb brugt

men der er flere måde og nap spioner på...og i min verden skal de nulstilles...
mvh jimdk
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Så fik vi afsløret en Sladrehank

Det er timon91

Ingen glæde ved det, tværtimod dyb undren.
Han er en af de spillere der har fået rigtig meget hjælp.

Jeg håber at alle gør deres til at holde serveren fri for sladrehanke,
det kan godt være at det følger med, men lad os da
begrænse det mest muligt.
 
D

DeletedUser148

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Spændende samtale.

Og spændende sladrehank, du fandt.

Hvis han er sladrehank, så har du vist mange sladrehanke tilbage i din ally.

Og ja du bliver aldrig rigtig fri for dem. Kun hvis du har den rigtige ally og lære at kende alle, så kan du blive helt fri fra dem.(måske)


Men ja hvem ved, kan måske være hvem som helst i din ally der snakker med andre udefra og snakker lidt over sig.

Tror nu de fleste skriver med andre spillere i andre alliancer. Så de måske også sladrehanke (som du vil kalde dem)
Dukker helt sikkert flere op du vil anklage for en masse fusk.

Nu du har den holdning der og der ikke skal mere til for at være sladrehank.

Tror de fleste på en eller anden måde har været med til fusk mod andre ally. Ihvertfald de fleste top spillere.


mvh nevorak
PS: Enig med jimdk, ku være sjovt hvis folk ikke bare skiftede navn hver gang der kom ny server, men alle kun havde 1.

Så var der nok mindre spionage, men er da meget sjovt at man aldrig kan føle sig 100% sikker på den info man giver bliver hvor den er.
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Nevorak:

Det er ikke så svært.
Det er helt ok at snakke med folk fra andre allyer, det gør jeg selv.
Det er noget andet at videre give information, med henblik på at skade den ally man er en del af.
At du ikke tager den slags særligt tungt er din sag, jeg gør.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Devilduck medmindre du kender alle i din alliance, har spillet med em før etc. (og måske ikke engang på det tidspunkt), så vil der nok altid være en spion i din alliance. Det er en del af spillet, og det må du acceptere. Lær at bruge det til din fordel, så kommer du langt. Vi har alle været i den situation du er nu, men jo længere tid man spiller, jo mere sammentrømret bliver den flok man spiller med, og risikoen for spioner bliver mindre og mindre.

Jeg håber du kan finde en måde at nyde spillet på alligevel.

I øvrigt tak fordi du starter en tråd på forum, det er et aspekt jeg virkeligt mangler ved det her spil. Det er nok fordi alle er så sammentømrede, og ikke gider bruge forum. Forum er nu ellers sjovt :)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
He he.

De spioner.
De kan undgås - men det kræver en utrolig selektiv ledelse i en alliance. Ofte er der sq heller ikke så meget spionage i det. Det er bare hyggesnak på Skype :Smile:

Nah... lev med det og lær at holde dine kort tæt til kroppen.
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser1086

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
så mistede han 3 byer det første døgn..til 3 forskellige alliancer..så er det bare med at holde dampen oppe så han kan blive nullet,og starte forfra i et nyt navn sikkert
smiley_emoticons_bravo2.gif
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
lol sjov tråd at starte:X... ved ikke lige hvad du forventer at opnå med det?, men ønsker dig da held og lykke.
Ang. den påstået sladrehank, ville det nok virker lidt bedre med et par beviser på påstanden ellers kan vi jo alle bare hænge folk ud...

Som flere allerede har skrevet så er det her et krigsspil og i krig gælder alle kneb, det bliver aldrig anderledes uanset hvor mange påstået spioner du hænger ud, og det er nu ikke første gang jeg ser denne gang tuderi fra en newbie...
Det er kun blevet værre igennem årene så i bedste fald ændre denne tråd ingenting men i værste fald fører den til yderligere spionbrug som de tidligere tråde/diskussioner før dig har gjort det..
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser332

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Vil os bare sige jeg er vildt imod spioner og den slags, de skulle totalt skamme sig, vil godt melde mig under fanerne for at komme dette uvæsen til livs.

SKULL
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Vil os bare sige jeg er vildt imod spioner og den slags, de skulle totalt skamme sig, vil godt melde mig under fanerne for at komme dette uvæsen til livs.

SKULL

Nu kommer jeg godt nok ikke til at spille på Sigma, men kan kun sige, at jeg selv har gjort kort process når de er fundet også dem som evt. ønskede at levere information til os...
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Se nu f.eks. i VIKINGS her på Sigma, de smider lige en ud fordi de mener (ved) at han er "vores" (Kramme Bamserne`s) spion.

Yuro hedder han men vil gerne lige understege at vi intet har med ham at gøre, dog vælger vi nu at beskytte ham (på frivillig basic) hvis man har lyst til KP-fest...

Det er jo hvad der sker, når en leder får en blodprop og ser spøgelser alle vegne....:pro:

Hvis fjolset fra VIKINGS læser dette skal du vide at vi har massere spioner hos dig, men Yuro var nu ikke en af dem....(headbang)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Vil os bare sige jeg er vildt imod spioner og den slags, de skulle totalt skamme sig, vil godt melde mig under fanerne for at komme dette uvæsen til livs.

SKULL

Vidst en der er blevet hellig?;P
 
Top