• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Evaluering af domination som slutspil

D

DeletedUser2292

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Synes nu vi skal holde os til det tråden egentlig blev lagt op som, nemlig som evaluering af det nye slutspil, hvordan relationen har været mellem de forskellige alliancer er stort set lige gyldig.

Det som den her server kom ned til var hvem der var hurtigst til at trykke start dominans da serveren nåde dominanstiden, hvilket jeg synes er en uheldig slutning på en server. de 2 førende alliancer startede begge med at have omkring 39 procent af alle gyldige byer da dominans startede, og der gik ikke timer inden den første alliance havde fået flyttet rundt på spillere i wing og hovedalliance så blev dominans startet, her efter er de 2 førende alliancer kommet op på at have omkring 45 procent hver, hvilket vil sige 90 procent af alle byer!

Hvis man så samtidig tager de 2 forbund med er vi oppe på 96 procent af alle gyldige byer! Den førende alliance i silver har altså fået overdraget/taget små byer så de er steget med 5 procent samtidig med de har mistet en del byer til den alliance der ligger nummer 2. Med det antal spillere som der er på de danske servere samt de forbund der altid bliver lavet kan jeg ikke se ret mange andre resultater af en server en dette.

Altså at der vil være 2 førende alliancer som begge vil kunne starte dominans når slutspillet starter, og derefter få byer fra et forbund eller tage små gyldigebyer for at holde deres dominans, selvom de skulle miste et hav af byer til den anden alliance. På den her server snakker vi 100 byer overdraget eller taget af inaktivespillere. Det er ikke mange alliancer der kan præstere at tage tage 100 byer fra en anden alliance på 17 dage.
 
D

DeletedUser2025

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
tror problemet er, at der reelt kun vat ro alliancer, havde set meget anderledes ud hvis der havde været 3, så havde procenterne kunne ændres meget .
syntes det er helt galt,at placere nye spillere på dominations øer. sådan beskytter man ikke de små. selv om jeg mener de små,skal have en chance, så er det alliy først.
 
D

DeletedUser2310

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
hvis jeg lige tager det tråden egentlig handler om først:
så er jeg enig i at %delen godt kunne være højere end 40%, måske helt oppe på 60% på en dansk server.
(i sær med tanke på nogle af de andre regler.)
at lukke for allyskift op til og under dominanstiden, er vel at tage det politiske aspekt ud af spillet? det synes jeg altid man skal have lov til.
men jeg synes ikke at allerede registrerede spillere skal ind på serveren igen under dominanstiden, hvis de skal, så skal de ikke placeres på dominans øer. men jeg kan slet ikke se hvad de skal lave derinde i slutningen af en server. under dominanstiden synes jeg at inaktive spillere skal blive til spøgelsesbyer/fjernes langt hurtigere i sær fra dominans øerne, og jeg synes ikke det skal være muligt at kolonisere på dominans øer under dominanstiden.
og så er jeg meget enig i at hvis man overhaler hinanden i dominanstiden så skal det være afgørende. sådan som det er nu, kan man i realiteten vinde som nr. 2, bare pga. tiden - det ville være mere spændende hvis antallet af byer betød mere.
- det kunne være sådan at hvis nr.2 overhalede nr. 1 under nr.1 sidste kamp, så blev nr.1 sidste tid afbrudt, og så skulle de overhale nr.2 for at afbryde deres sidste kamp. og når man så fik sin sidste kamp afbrudt det skulle laves med noget fredstid eller noget.

så vil jeg lige kommentere lidt på alt jeres tuderi
smiley_emoticons_sleep.gif


jeg forlod Silver for at grundlægge en wing GF i løbet af den første uge, det gjorde vi til at starte med for at løbende udfylde tomme pladser hos Silver. så det var en wing fra dag 1 af. men eftersom tiden gik så var der mange nye og små spillere der søgte ly fra Z og Co, så wingen forblev.. (så det der med at give nye spillere en chance, det gør vi faktisk - modsat andre)
at det kom som en overraskelse at de mest aktive spillere; mogens, makarenko og undertegnede skiftede til Silver op til dominanstiden er mig en gåde. men om vi var skiftet fra starten af eller gjorde det da vi gjorde havde ikke ændret noget, det var hele tiden planen.
og hvis man kigger på allyskift og bytte byer, så fik Z og Co langt flere dominansbyer ved at bytte deres mindre spillere ud med de største spillere fra alliancen end vi gjorde fra vores wing.
under dominanstiden er det klart at vi tager små/nemme byer, hvorfor ikke? de tæller det samme som byer fra fjenden, og det ville alle have gjort i sådan en situation.. der er heller ikke nogle atleter der løber dobbelt så langt som det kræves for at vinde, hvorfor skulle de?

når alt kom til alt så havde vi bare flere byer da dominanstiden startede og var bare hurtigere end Z og Co til at få aktiveret sidste kamp. alt det andet er noget tuderi.
 
D

DeletedUser2283

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
hvis jeg lige tager det tråden egentlig handler om først:
så er jeg enig i at %delen godt kunne være højere end 40%, måske helt oppe på 60% på en dansk server.
(i sær med tanke på nogle af de andre regler.)
at lukke for allyskift op til og under dominanstiden, er vel at tage det politiske aspekt ud af spillet? det synes jeg altid man skal have lov til.
men jeg synes ikke at allerede registrerede spillere skal ind på serveren igen under dominanstiden, hvis de skal, så skal de ikke placeres på dominans øer. men jeg kan slet ikke se hvad de skal lave derinde i slutningen af en server. under dominanstiden synes jeg at inaktive spillere skal blive til spøgelsesbyer/fjernes langt hurtigere i sær fra dominans øerne, og jeg synes ikke det skal være muligt at kolonisere på dominans øer under dominanstiden.
og så er jeg meget enig i at hvis man overhaler hinanden i dominanstiden så skal det være afgørende. sådan som det er nu, kan man i realiteten vinde som nr. 2, bare pga. tiden - det ville være mere spændende hvis antallet af byer betød mere.
- det kunne være sådan at hvis nr.2 overhalede nr. 1 under nr.1 sidste kamp, så blev nr.1 sidste tid afbrudt, og så skulle de overhale nr.2 for at afbryde deres sidste kamp. og når man så fik sin sidste kamp afbrudt det skulle laves med noget fredstid eller noget.

så vil jeg lige kommentere lidt på alt jeres tuderi
smiley_emoticons_sleep.gif


jeg forlod Silver for at grundlægge en wing GF i løbet af den første uge, det gjorde vi til at starte med for at løbende udfylde tomme pladser hos Silver. så det var en wing fra dag 1 af. men eftersom tiden gik så var der mange nye og små spillere der søgte ly fra Z og Co, så wingen forblev.. (så det der med at give nye spillere en chance, det gør vi faktisk - modsat andre)
at det kom som en overraskelse at de mest aktive spillere; mogens, makarenko og undertegnede skiftede til Silver op til dominanstiden er mig en gåde. men om vi var skiftet fra starten af eller gjorde det da vi gjorde havde ikke ændret noget, det var hele tiden planen.
og hvis man kigger på allyskift og bytte byer, så fik Z og Co langt flere dominansbyer ved at bytte deres mindre spillere ud med de største spillere fra alliancen end vi gjorde fra vores wing.
under dominanstiden er det klart at vi tager små/nemme byer, hvorfor ikke? de tæller det samme som byer fra fjenden, og det ville alle have gjort i sådan en situation.. der er heller ikke nogle atleter der løber dobbelt så langt som det kræves for at vinde, hvorfor skulle de?

når alt kom til alt så havde vi bare flere byer da dominanstiden startede og var bare hurtigere end Z og Co til at få aktiveret sidste kamp. alt det andet er noget tuderi.

Jeg er som regel altid enig med dig, men er det aller mest lige nu.
smiley_emoticons_freu-dance.gif
der er mange former for taktik, vores var at være hurtig til at tælle, og det var vi så... Selv en Dronning har en kugleramme og kan bruge den
smiley_emoticons_hera.gif
 

Qotho

Active Member
Brugere
Hvordan i alverden kunne I tælle uden at vide, hvilke øer, der blev udpeget som gyldige - ud over at have haft info om dette, inden slutspillet startede selvfølgeligt?
For hvis I havde kunne tælle, så havde I også kunne se, at vi stort set stod helt lige - men at flere af vores øer/ byer ikke røg med, hvorved I opnåede en kæmpe og totalt urimelig (dog forventelig) fordel - som jo ikke på nogen måde kunne hentes.
 
D

DeletedUser2283

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hvordan i alverden kunne I tælle uden at vide, hvilke øer, der blev udpeget som gyldige - ud over at have haft info om dette, inden slutspillet startede selvfølgeligt?
For hvis I havde kunne tælle, så havde I også kunne se, at vi stort set stod helt lige - men at flere af vores øer/ byer ikke røg med, hvorved I opnåede en kæmpe og totalt urimelig (dog forventelig) fordel - som jo ikke på nogen måde kunne hentes.
HVORFOR skal man altid beskyldes for at lyve, være uærlig, have informationer om noget andre ikke har, bare fordi man vinder ???
Da Dominans tiden startede mangelede vi mindre en 1% i at kunne starte sidste kamp, og vi havde en ledig plads i vores ally, så er det ikke så mærkeligt eller underligt at vi ser hvor Dominansbyerne ligger og så flytte en spiller over fra GF, det er jo bare et spørgsmål om at tælle hurtigt, og så tryk på knappen
 
D

DeletedUser2292

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
MBK du har fat i meget af det rigtige lige ind til du begyndte at snakke om at tude, for det er ikke et spørgsmål om tuderi, men et spørgsmål om præcis det du selv skriver i det første, et mere spændende slutspil. Det har jo ikke været ret spændende her til sidst da i netop har taget alle små byer i kunne komme til, hvilket vi alle ville have gjort i den situation, er skam ikke det jeg ser som et problem. Jeg ser problemet i at det er en mulighed at holde dominans ved at tage småbyer på den måde, og jeg er helt sikker på du vil give mig ret i at det havde da været langt sjovere hvis slutspillet faktisk krævede at vi kæmpede mod hinanden for at vinde.

Så som du selv siger så kom det ned til at i trykkede på knappen før os, for hvis vi havde trykket først var der sket præcis det samme bare med modsat fortegn. Min pointe er så at det ville jo have givet samme udfald hvilket jeg heller ikke ville have synes var et sjovt slutspil. Så hvis du virkelig vil kalde det at tude at man prøver at gøre slutspillet mere spændende så må du da gerne kalde det det.

Så et andet punkt du tager op er jo at som du selv siger i lavede en wing fra start, hvilket der ikke er noget galt i, jeg ser bare et problem i den måde man kan udnytte at en wing tager en masse byer fra starten af serveren af som så ligger på gyldige øer. Når slutspillet starter kunne i jo starte domianans helt uden hjælp fra jeres wing, hvilket var fint, men efterfølgende kunne de her spillere fra jeres wing fodre jeres hovedalliance med de før omtalte byer på gyldige øer, Igen ingen kritik af jeres spillestil, havde gjort det samme hvis jeg var i jeres sko, men synes det skaber nogle problemer på de danske servere med dominans.
 

Qotho

Active Member
Brugere
Nu ved jeg ikke, hvorfor du mener, I har været uærlige - det må stå for din egen regning - men som regel ligger der ikke vissent løv under et træ med mindre, der har været blade på grenene på et tidspunkt.
smiley_emoticons_ins-auge-stechen.gif


Det, vi har forsøgt at beskrive på supportens foranledning, er den unfair udpegning af øer med gyldige byer - som netop gjorde hele udfaldet - og trods gulddrengs indflydelse qua hans finansiering af GP, så tror jeg alligevel ikke, der er nogen, der kan forestille sig, at det er hans værk.
Heriblandt også en beskrivelse af det uhensigtsmæssige i, at man kun behøver 40 % for at starte og dermed vinde slutspillet - når der er så få spillere/ allier på en server.

De mere uetiske handlinger, som også er så fint beskrevet ovenfor i flere tråde - dem må supporten jo forholde sig til og forhåbentligt ændre fremover - vi kan jo tage dette slutspil som en "testserver" - hvorfra erfaringerne kan bruges til at ændre, tilpasse og udforme et mere retfærdigt slutspil - der kommer de allier til gode, der rent faktisk spiller krigsspillet.
smiley_emoticons_viking.gif




PS: Skal vi tale om uærlighed - så var det vist spillere fra jeres alli, der lavede fusk og gulddreng Junior blev banned for det, så.............
 
Senest redigeret:

sero

New Member
Brugere
Nu ved jeg ikke, hvorfor du mener, I har været uærlige - det må stå for din egen regning - men som regel ligger der ikke vissent løv under et træ med mindre, der har været blade på grenene på et tidspunkt.
smiley_emoticons_ins-auge-stechen.gif


Det, vi har forsøgt at beskrive på supportens foranledning, er den unfair udpegning af øer med gyldige byer - som netop gjorde hele udfaldet - og trods gulddrengs indflydelse qua hans finansiering af GP, så tror jeg alligevel ikke, der er nogen, der kan forestille sig, at det er hans værk.
Heriblandt også en beskrivelse af det uhensigtsmæssige i, at man kun behøver 40 % for at starte og dermed vinde slutspillet - når der er så få spillere/ allier på en server.

De mere uetiske handlinger, som også er så fint beskrevet ovenfor i flere tråde - dem må supporten jo forholde sig til og forhåbentligt ændre fremover - vi kan jo tage dette slutspil som en "testserver" - hvorfra erfaringerne kan bruges til at ændre, tilpasse og udforme et mere retfærdigt slutspil - der kommer de allier til gode, der rent faktisk spiller krigsspillet.
smiley_emoticons_viking.gif




PS: Skal vi tale om uærlighed - så var det vist spillere fra jeres alli, der lavede fusk og gulddreng Junior blev banned for det, så.............
nu er jeg nysgerrig, hvem er gulddreng junior? :)
 

Qotho

Active Member
Brugere
Konklusion på Domination som slutspil:

1: Dejligt med et slutspil, der indebærer "krig" i stedet for de ultimativt kedelige VV byggeri.
2: 40 % overtag af byer er alt for lavt til danske servere, hvor der oftest kun er ganske få (2-3) allier tilbage - og hvor mange har wings, der kan fodre dem med byer. Der er ikke reelt mulighed for at indhente dem, der nu er heldige med at få startet først. Bør nok være mindsst 50% og gerne 60 %, så ville også defferne være nød til at komme ud fra bag murene.
3: Udpegningen af gyldige øer/ byer bør være retfærdig, så man ikke som på Naxos ser en alli få procentvis flere byer med end de andre allier, således at slutspillet allerede var stort set klart for dem.
4: Alliskifte og wing:confused: Tjah alliskift burde ikke være mulige under slutspil - der må kunne laves en eller anden barriere, så nye spilleres byer ikke tæller - så man skal fylde sin alli inden slutspil. WIngs - er jo svære at forbyde - og det er jo nærmest umuligt at finde ud af, om folk er blevet "afkrævet" deres byer eller erobrede i fair kamp. Moral, fairness og etik kan der jo nok ikke laves regler for desværre.

Og til slut en kæmpe til for nu og spillet - det endte jo næsten uafgjort - men vi tog sejren på angreb som alli - klart endda - så det er jo en halv sejr - eller mere ;-) - og i øvrigt også kampen om at blive største (bedste) alli. ;-)
smiley_emoticons_steckenpferd.gif


a6d171bfd3.png
 
D

DeletedUser2283

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Konklusion på Domination som slutspil:

1: Dejligt med et slutspil, der indebærer "krig" i stedet for de ultimativt kedelige VV byggeri.
2: 40 % overtag af byer er alt for lavt til danske servere, hvor der oftest kun er ganske få (2-3) allier tilbage - og hvor mange har wings, der kan fodre dem med byer. Der er ikke reelt mulighed for at indhente dem, der nu er heldige med at få startet først. Bør nok være mindsst 50% og gerne 60 %, så ville også defferne være nød til at komme ud fra bag murene.
3: Udpegningen af gyldige øer/ byer bør være retfærdig, så man ikke som på Naxos ser en alli få procentvis flere byer med end de andre allier, således at slutspillet allerede var stort set klart for dem.
4: Alliskifte og wing:confused: Tjah alliskift burde ikke være mulige under slutspil - der må kunne laves en eller anden barriere, så nye spilleres byer ikke tæller - så man skal fylde sin alli inden slutspil. WIngs - er jo svære at forbyde - og det er jo nærmest umuligt at finde ud af, om folk er blevet "afkrævet" deres byer eller erobrede i fair kamp. Moral, fairness og etik kan der jo nok ikke laves regler for desværre.

Og til slut en kæmpe til for nu og spillet - det endte jo næsten uafgjort - men vi tog sejren på angreb som alli - klart endda - så det er jo en halv sejr - eller mere ;-) - og i øvrigt også kampen om at blive største (bedste) alli. ;-)
smiley_emoticons_steckenpferd.gif


a6d171bfd3.png


upload_2019-1-26_16-28-48.png

upload_2019-1-26_16-29-20.png
upload_2019-1-26_16-29-56.png
upload_2019-1-26_16-30-26.png
upload_2019-1-26_16-30-49.png
upload_2019-1-26_16-31-22.png
upload_2019-1-26_16-32-0.png
Og sidst men ikke mindst, så fik vores wing denne placering..

upload_2019-1-26_16-33-11.png

Så anser os for den rette vinder af denne verden, sorry
smiley_emoticons_eazy_cool01.gif
 
D

DeletedUser2283

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Glemte da lige denne her..

upload_2019-1-26_16-38-28.png
 

Vedhæftede filer

  • upload_2019-1-26_16-35-29.png
    upload_2019-1-26_16-35-29.png
    136,9 KB · Set af: 2

Haddock

Active Member
Brugere
Ved sku ikke hvad jeg skal syntes om det her nye slutspil her, ideen i sig selv er egentligt fed nok. Men for at det kan blive sjovt nok at spille så kræver det nok en større server hvor der er flere deltagende alliancer der kæmper om % på ranglisten.

Her på DK så vi jo netop på Naxxos at slutspillet ikke var særligt sjovt, Silverboys vandt og det gjorde de helt retfærdigt, så tillykke til dem. Men det havde været sjovere hvis man ikke kunne vinde på at tage IO'er under slutspillet.
Procenten skulle også være væsentligt større end 40% på en lille server som Danmark, måske endda helt oppe i 60%.

Som sagt så syntes jeg ideen med Dominans er super fed, den skal bare fin justeres lidt hvis det skal kunne fungere på små servere som Danmark.
 

Qotho

Active Member
Brugere

Lige mine ord - der lister du alle de totalt ligegyldige - egolister - altså ikke en samlet allis bedrifter - men enkelte superguldbrugeres egotrip - trist læsning faktisk, men ikke noget, der kommer bag på nogen - det er set før.
 

Pan Whistle

Active Member
Brugere
Det kunne også være de måske bare er mere aktive, på den ene eller anden måde, tag nu og ønsk tillykke med sejren i stedet for at blive ved med at hakke ned på dem, og tag tabet med oprejst pande i stedet for, at blive ved med at træde på folk.

Kæmpe tillykke med sejren Silverboys herfra det var en flot sejr i gjorde her.
smiley_emoticons_mttao_wassermann.gif
 
D

DeletedUser2283

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det kunne også være de måske bare er mere aktive, på den ene eller anden måde, tag nu og ønsk tillykke med sejren i stedet for at blive ved med at hakke ned på dem, og tag tabet med oprejst pande i stedet for, at blive ved med at træde på folk.

Kæmpe tillykke med sejren Silverboys herfra det var en flot sejr i gjorde her.
smiley_emoticons_mttao_wassermann.gif
Mange tak D.Dall og tak Zteren
 
D

DeletedUser2313

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hvorfor har i så ondt i røven over det her spil altså xD Det et spil forfaen ikke jeres liv!
Tag jer lidt sammen og fokusere på måske lidt mere relevante problemer som f.eks. at balancere spillet noget mere istedet for at hak ned på hinanden 24/7!!!
 
Top