• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Roadmap, første kvartal

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Kære spillere!

Når vi kigger tilbage på vores tidligere erfaringer, har vi besluttet at dette år, bliver vores roadmap opdelt i 4 dele, og offentliggjort hvert kvartal.
Med denne ændring, tror vi på at vores mål vil være lettere gennemskueligt og at det vil blive lettere for dig at se dem.
Husk på at nogle koncepter er klar, mens andre er på udviklings stadiet, og nogle kun på tegnebrættet, hvor vi stadig arbejder med ideerne.
Lige som det foregåend år, kan du forvente flere eventer, men ikke kun på forum, men også på facebook, og flere venter på dig i år 2016.
Og derfor, som lovet, præsentere vi dig for vores 1. Kvartals roadmap 2016, for at lade dig vide vores planer for de næste par måneder!


Vores mål!

Der er forskellige områder af Grepolis, der fortjener vores fokus i 2016.

1. Tilgang til Grepolis.
En af de mest vigtige emner for nye spiller, som vi konstant arbejder på. Inviterede venner er guided af dig, men vi har altid spillere der starter med Grepolis, der ikke har forbindelser til andre spiller, eller nogen ide om hvad spillet handler om. Derfor ønsker vi at lave tidligere funktioner lettere at forstå, og forbedre deres brugervenlighed.

2. Nye spillere i tidlig spilfase.
Vi ved alle at startfasen, med kun få byer, er den mest vigtige tid at være aktiv og mest effektiv på. De fleste af vores nye spillere der investerer tid, penge og lidenskab for Grepolis, mister alle deres byer i de første par uger af en server, og de giver aldrig Grepolis endnu et forsøg.
At beholde disse spillere i Grepolis, vil være et stort skridt, ikke kun for os, men også for dig, fordi du vil have flere mulige allierede og fjender at spille med.

3. Holdbarhed og genoptagelse af spillet.
Dette er også planlagt at blive forbedret dette år.
Jo længere tid du spiller, og jo flere byer du har, jo mere tidskrævende er spillet.
Det er svært for os at se en spiller med 50 + byer, forlade Grepolis, fordi det sluger for meget tid.
For at forbedre holdbarheden og forbedre genoptagelsen af Grepolis, har vi tænkt på nye alliance funktioner eller ændre eksisterende spiloplevelser, selv efter nogle måneder.


1. kvartal Planen

Lad os gå mere i detaljer omkring 1. Kvartals plan:

1. Nye Landsbyer og Banditlejr.
Dette er et emne fra sidste år, som vil blive forbedret yderligere, og modtage nogle justeringer.
Den første server med disse funktioner er live på det polske marked siden starten af februar. Vi samler feedback fra de polske spillere, så vi kan forbedre funktionerne de næste par uger, så vi kan åbne nye verdener med sidde funktioner om ca 2-4 ugers tid.

2. Opgave loggen.
Opgave loggen er blevet frigivet for 2 opdateringer siden og er allerede en dl af vores forbrugervenlighed og forbedringer, som vil øge din spiloplevelse.

3. Kort oversigt og Ø-oversigten!
Indførelsen af nye elementer for både kortet og Ø-oversigten er begyndt.
By info over egne byer vil indeholde flere detaljer, omkring indkommende angreb, oprør/erobring, defensiv og offensiv styrke og mere. Vi ønsker at give dig en bedre oversigt på strategi kortet, omkring dine egne byer, allierede, eller fjende alliancer. Vi vil indføre et par nye filtre indstillinger du kan lege med.
Konceptet vil blive delt snart, så hold øje.



4. Begynderbeskyttelse.
I forsøger på at forlænge livstiden for spilleren, vil vi tænke på måder at forbedre den nuværende status.
Vores mål er at hjælpe dig med at få din anden by en smule lettere. Ikke nødvendigvis hurtigere, men vi vil give beskyttelse til nye spillere og deres første by.

5. Medaljer!
VI vil ny-arbejde måden, hvorfor medaljerne i øjeblikket bliver præsenteret på.
Det vil være en ny funktion der vil give dig et overblik over mulige belønninger og hvilke du har modtaget så vidt.
Dette vil give dig flere mål i fremtiden.

Hvilke alliance funktioner vi vil tilføje det sene spil eller hvis vi ændrer Verdens Vidundere, eller begge dele, er ikke besluttet endnu. Men vi vil holde møde omkring det sene spil i de kommende uger.
Vi vil dele resultatet med dig, lige så snart vi kan.

Vi vil også se på vores gamle verdener, og se om vi kan smelte dem sammen.
Dette vil forbedre aktiviteten og tilbyde nye mål og ofre, i stedet for at lukke begge verdener (Achilles, Hyperborea)

Hvad der kan komme i 2. kvartals roadmap!
For 2. del af roadmap, har vi nogle rå planer.
Vi ønsker at arbejde med spiller aktivitet.
Vi vil tænke på nye verdens indstillinger, og tilbyde flere PvP elementer.
Men for flere detaljer, må du vente indtil 2. Kvartals roadmap udkommer.

Vi tror stærkt på at vores planer for Grepolis vil tilføje kvalitet spænding til spillet, og at spille Grepolis vil blive sjovt.

For at opnå dette, har vi brug for din feedback.
Derfor vil vi dele tidlige koncepter og større forbedringer og funktioner. Startende snart med Alliance søgeren eller ændringerne til strategi kortet.


Kom gerne med din Feedback herunder, hvis du har noget du vil sige om den nuværende Roadmap for 1. Kvartal.


Med venlig hilsen
InnoGames og Teamet
 
Senest redigeret:
D

DeletedUser1588

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Vi vil også se på vores gamle verdener, og se om vi kan smelte dem sammen.
Dette vil forbedre aktiviteten og tilbyde nye mål og ofre, i stedet for at lukke begge verdener (Achilles, Hyperborea)


Kom gerne med din Feedback herunder, hvis du har noget du vil sige om den nuværende Roadmap for 1. Kvartal.


Med venlig hilsen
InnoGames og Teamet[/QUOTE]

Hej.

Hermed lidt feedback.

Hvis i ligger de 2 verdener sammen, så er mine dage talte her i grepolis. Jeg og mange andre der spiller i Hyperborea, spiller kun der fordi vi ikke har tiden til at spille erobrings verdener hvor man kan miste sine byer. For mit eget vedkommende hygger jeg mig meget med at spille grepo, men det skal være når jeg har tid til det og ikke når andre er ved at tage mine byer, jeg skal spille.

Hvis i skulle gøre det mere artaktivt at spille her i Hyperborea, så skulle i sætte farten op. Det tager jo over en måned at rekruttere fyr/bir og tropper, når man har mistet alle dem man har i en by. Og så tager det også alt for lang tid at bygge en ny grundlagt by op mm.

I lavede en Event på et tidspunkt hvor vi fik dobbelt hastighed ved opbygning og rekruttering + dobbelt resurser. Der var der gang i den i Hyperborea og det var rigtig sjovt at spille, som jeg også skrev til jer den gang. I må da kunne se at når i afholder en Event, så kommer der gang i den og folk bruger guld. Det må da også give jeg en rimelig god indtægt, skulle jeg da mene ?

Jeg mener også at i skal give nye spiller en længer begynder beskyttelse og så hjælpe dem hurtigere frem i spillet. Det er jo ikke sjovt at få en by og så blive nakket hele tiden. Man kan jo først begynde at byde rigtig ind med noget når man har 10 byer. Så der skal i sætte ind med noget mere attraktivt. Vi mister mange spiller der ikke gider skulle spille et halvt år eller mere før man kan deltage i vores aktioner. Så sent som i dag er et af mine alli medlemmer stoppet af samme årsag og det er sgu trist. Jeg/vi har miste rigtig mange spiller pga. at det tager for lang tid at få bygget op :unhappy:

Der er også mange spiller som har valgt Hyperborea fordi de godt kan lide bare at bygge byer op og hygger sig med det. Dem skal der vel også være plads til. At vi andre så nakker dem det er jo det der sker når man spiller et krigsspil, som jeg tit har skrevet til spiller der beder mig om ikke at angribe dem. Men hvis de så kunne få bygget hurtigere op ja så er det jo bare sjovt for dem også. Men som det er nu, så stopper de bare og det er der jo ikke noget der kan være tjent med vel ? Jeg er faktisk stoppet med at angribe de helt små spiller, så vi ikke risikerer at de stopper og sådan skal det jo ikke være.

Nå det var den bøvs jeg skulle af med. Jeg håber virkelig i tænker jer om og lytter til os spiller.

Mvh.
Carlo B. Jensen
 
D

DeletedUser2136

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
hej.

og jeg ville da lige sige at jeg kun kan give dig fuldstændig ret i hvad du har skrevet Carlo B Jensen.

og jeg vil også være nød til og stoppe hvis i ender med og lave Hyperborea til en erobrings verden.
jeg har prøvet og spille på sådan en verden, det er ved og være lang tid siden.
men det var også fedt, indtil den dag hvor jeg ikke havde den samme tid, så blev det enlig bare surt i stedet.

og jeg tror også at det ville være en god ide hvis i kunne hæve hastigheden på Hyperborea.

og jeg skal nok lige skrive igen, hvis jeg kommer i tanke om andet.

Mvh Kris.
 
D

DeletedUser1588

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
PS: Jeg glemte lige at skrive at med de tider jeg skrev om, så skal man bruge Premium-funktionerne ellers tager det meget længer tid at bygge op og den funktion bruger nye og slet ikke helt unge spiller ikke. Jeg har så galt tilbudt mine nye medlemmer at lægge ress op som jeg så har købt, så de kunne få guld til at aktiverer Premium-funktionerne med. Så mon ikke i skal tænke lidt over den hastighed i her her i Hyperborea. Gør i den hurtigere, så vil i også får flere spiller.

Mvh.
Carlo
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Har læst jeres Feedback!

Har forståelse for at i ikke ønsker at sammenlægge Achilles og Hyperborea.
Dette er heller ikke vedtaget, men kun på tankeplan. Men jeg vil give det videre til Tyskland.

Forslaget om at hæve hastigheden på Hyperborea, er da noget jeg vil undersøge, om det kan lade sig gøre, uden at skulle Nulstille serveren.
Men her skal i altså ikke forvente guld og grønne skove, selv om det sikkert kunne være skønt.

Men for at det skal kunne komme på Tale, omkring hastigheds forøgelse på Hyperborea, så skal der langt flere spillere til at ytre sig. Ellers bliver det svært at komme forbi Lead Community Manageren, med forslaget.
Om ikke andet, vil jeg idag/iaften/inat straks skrive til LCM, omkring forslaget, og se om der teknisk er noget der forhindrer en forøgelse af hastigheden.

Mvh
Aladin.
 
Senest redigeret:
D

DeletedUser1472

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg er i gang med mit 4. år på Grepolis, jeg startede i Hyperborea og jeg har siden prøvet 4 andre verdener med både erobringer og oprør. Jeg har ikke den tid det kræver at spille og derfor er vendt tilbage til H. Jeg har egentlig aldrig forladt den verden, men i de fire perioder vedligeholdt min position. Hyperbores er god verden til uddannelse af nye spillere, så kedes a de kan klare sig, sklulle de vælge at spille i en anderledes verden. Endvidere er Hyperborea, som jeg tidligere har foreslået, et godt alternativ for de spillere, der ikke føler/oplever, at de har en reel mulighed for at klare sig i andre mere voldelige verdener. En god ting kunne være, at sætte hastigheden op, så det spillet sled lidt mindre på tålmodigheden ;).
Hvor om alt er: skulle Hyperborea blive slået sammen med en anden verden, vil jeg overveje min fremtid i Grepolis. Desværre, for jeg synes at konceptet er godt

Med venlig hilsen
rixx
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Kan kun slutte mig til de andre indlæg.
Spiller på Hyperborea, fordi jeg ikke gider tjekke min computer hver morgen, middag og aften for at se hvor der er oprør / byer der er ved at blive erobret.
Skal jeg frygte mine byer bliver overtaget, vil jeg afslutte mit Grepolis-spil.
Jeg har heller ikke råd til de store guld-udlæg, så nøjes med Forvalter, og er derfor rigtig træt af den lave hastighed.
Hvis man kan sætte hastigheden op ved events, så kan jeg ikke se hvorfor man ikke kan lave hastigheds-forøgelsen permanent. Lav evt. en event der varer et år... En lille hastighedsforøgelse vil være meget velkommen, så skal nok flere komme til denne verden, når de hører hastigheden er sat op.

Mvh Trubadurix
 
D

DeletedUser1000

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Til at starte med vil jeg gerne sige at jeg glæder mig til endnu 1 år med grepolis.....det skal nok bringe nogle gode tider fre med de nye planer....dejligt i stadigt vil forbedre spillet for os spillere:)

Dermed sagt, og så til lidt feedback!

Jeres Mål:
1: Grepolis er et svært spil at starte op det går ikke stærkt i starten og det tager tid at bygge sin første by op og komme dertil hvor man virkelig får brugt alle spillets facetter.....her bliver mange spillere tabt af flere grunde(for tidskrævende, mistet by, blevet farmet osv).....måske man kunne lave flere af de opstarts missioner, så en by hurtigere kom op.....og dermed man hurtige kom igang med at nyde spillet. En anden mulighed er også at sænke kravene for at kunne sende Ks ud....så mange spillere kunne nå at få deres by 2 hurtigere og dermed vil der komme meget mere liv i spillet:)
2: Her gør i dog lidt.....man får de forkellige rådgivere i 3 dage og andromeda som helt......men her er også plads til forbedringere, en mulighed er at forlænge begynder beskyttelsen......en anden at forlænge den tid man får rådgiverne, måske 2 uger, det vil hjælpe ufatteligt meget, da man så får en ordentlig start som ny spiller og får lov til at prøve at spille med alt til rådighed....og måske gøre det lidt nemmere at få helte op, da jeg personligt syntes de er en fed tilføjelse, men man når aldrig at få deres potentiale fuldt udnyttet....på den korte tid som en server varer, er det umuligt at samle nok mønter til at få flere helte og få de udbygget helt.
3: Lyder godt, glæder jeg mig til at se:) en tilføjelse kunne måske også være at bygrupper blev gratis, da de er en stor hjælp når man har mange byer og sparer meget tid.

Kvartals planen lyder fin, glæder mig til nogle banditkampe!

Har kun nogle at sige til denne plan:
Vi vil også se på vores gamle verdener, og se om vi kan smelte dem sammen.
Dette vil forbedre aktiviteten og tilbyde nye mål og ofre, i stedet for at lukke begge verdener (Achilles, Hyperborea)


Det ville jeg blive trist over....dels fordi begge servere har hver deres forcer og spilmuligheder.....og hvis der bliver smeltet samen, så kan de spillere der spiller på begge servere, kome ud for en asse problemer....han kan jo ikke spille med 2 kontoer, og skal vel så vælge den af profilerne som man vil forsætte med....og så kommer du pludselig til at skulle spille imod de spillere som du har spillet sammen med i over et år pludselig være fjender.....det er der jo ingen der har lyst til.
Jeg kan kun stemme i, prøv at gøre de 2 verdener mere attraktive og se om i ikke i stedet for at lukke dem, kunne gøre dem større og dermed i den sidste ende tjene flere penge, og det er vel det det drejer sig om i den sidste ende......

Mvh Galant69
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Tak for din gode Feedback Galant69!!!
Advarsel,,Langt indlæg!
smiley_emoticons_flucht2.gif


1. Opstartsfasen!
Den er svær, men vi arbejder på forbedringer på området, der kan gøre det en smule lettere, for nye spillere.
Når vi er så langt, vil vi komme med oplysninger omkring dette, så i kan komme med jeres feedback på det område, inden vi implementerer dette i "Live" spillet.
F.eks se indlægget omkring Alliance ændringen.

Kravene for at kunne sende KS.
Ved at sænke kravene, vil det kun bide jer selv i bagdelen, da også de mere erfarne spillere vil kunne dette, og i vil derfor kunne miste byen meget hurtigere, end med de nuværende krav.
Men En forlængelse af Begynderbeskyttelsen, er slet ikke en umulighed, og jeg vil derfor også tænke på dette, næste gang vi starter en verden op.
Men hvor lang begynderbeskyttelses tid er den mest rigtige?
Vi har før haft den på 5 dage, på en enkelt verden. Var det for lang tid? Eller for kort tid?



2. Længere tids rådgivere! Helte!
Det er ikke et krav at man skal have alle sine Helte fuldt opgraderet. Men det er da dejligt med alle fuldt opgraderet.
Men her må man som spiller prioritere, hvilke man vil arbejde med og hvilke der er knap så vigtige.

Længere tid med rådgivere i starten, er ikke på tegnebrættet, men dette kan jeg da give videre som et forslag.
Dette forslag er netop indsendt!

3. Bygrupper!
Dette er en premuim funktion.
Men hvis du ændrer dine bynavne efter et bestemt system, så behøver du ikke bruge bygrupper.
Personligt har jeg aldrig brugt den funktion, da jeg ikke har kunne bruge den til noget fornuftigt, med det system jeg altid bruger selv.

---

Jeg glæder mig også til Banditlejren, og Kamppoints landsbyerne.
De er et frisk pust, og klart en fornyelse af Grepolis, på dette område, som vi har trængt til længe.


Jeg har fuld forståelse over jeres ønske om at beholde Hyperborea og Achilles som de er pt.

Jeg har også fuld forståelse for InnoGames ønske, hvilket også er mit ønske, om at der skal ske et eller andet med de ældste verdener i Grepolis. Og de ældste verdener, må jo logisk set være Hyperborea og Achilles, som er uendelige verdener.
De er langsomme.
Der er næsten ingen aktive spillere på dem.
Hyperborea har f.eks 131 spillere registreret, hvoraf nogle sandsynligvis er inaktive og slettes snart.

I kan godt se regnskabet?

Og logikken?

Dog kom der et ønske om at øge hastigheden på Hyperborea, hvilket jeg igen idag, har sendt en mail om til LCM, som havde lagt syg i sidste uge. Og derfor aldrig svarede på mailen.
Så venter stadig på svar på dette ønske.

Du har helt ret i at Achilles og Hyperborea er 2 vidt forskellige servere.
Erobrings server og Fredelig server.

Hvordan kan disse 2 forenes?
Det er også mit store spørgsmål, og samtidig skal vi slås med at vi er flere spillere, som har mere end 1 konto, med forskellige brugernavne, på forskellige servere.
Hvordan kan disse så forenes, uden at der går kage i et eller andet?
Derfor tror jeg personligt også at den ide ikke er mulig, men jeg er heller ikke udvikler.


Hvis den tid kommer, og de er kommet op med en plan for de ældre verdener.
Så lad os alle læse den med interesse, og så tage en holdning, og så komme med Feedback, som jeg sender videre til InnoGames.
Det er trods alt jeres Feedback vi lytter til, og som er tungen på vægtskålen.
 
Senest redigeret:
D

DeletedUser1155

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Også lige et par kommentarer til Hyperborea herfra. Det er fuldstændig rigtigt at den verden er gammel, og der mangler både helte og øopgaver og hvad der ellers er kommet af gode ting siden den verden startede.
Jeg har været med der lige siden starten, da jeg var nybegynder - men må også indrømme at det vist er længe siden, jeg har lavet særlig meget, selv om der er nogen hyggelige mennesker der.
Jeg synes det er fint nok også at have en verden, hvor byerne ikke forsvinder, fordi man har lidt for travlt IRL i en periode og også et sted begyndere kan få lidt fornemmelse for spillet før de kaster sig ud i en mere farlig verden :) Det var sjovt i starten, hvor der var kampe alliancerne imellem om de store spøgelsesbyer, da de var sjældne.
Jeg tror bare at der skal være noget at kæmpe om og en slutning på alle verdener. Nogle af os har jo langt over 100 byer - og at passe dem er i sig selv dræbende. Men også totalt skævt i forhold til nye spillere. Tænker at Hyperborea-verdener også skal have en slutning og starte på ny igen. Kunne være noget med at en alliance skal nå et vist antal point for at vinde - et antal kamppoint, point for øopgaver, point for byer og hvad man nu ellers kan give point for, så hyperborea-verdener ikke varer længere end andre servere, og ikke bliver totalt forældede og der bliver lidt mere sport i det.
 
D

DeletedUser1434

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
j3g 3r h3lt 3nig i d3t carlo skriv3r. d3t 3r hastigh3d3n d3r 3r probl3m3t, især for ny3 spill3r3. j3g for3slår at d3n sætt3s op til d3t dobb3lt3 for all3 spill3r3, og til maks for ny3 spill3r3 i d3 først3 4 ug3r. d3sud3n for3slår j3g, at d3 g3vinst3r d3r giv3s i opstartsguid3n fordobl3s, så d3r hurtigt komm3r 3n mass3 tropp3r i d3n ny3 by, samt at 3n af mision3rn3 giv3r fuld mur. måsk3 kunn3 man 3ndda indfør3, at man ikk3 kan angrib3 spill3r3 når moral3n3r und3r 50

3n and3n ting d3r kunn3 hjælp3, var at man havd3 muligh3d for at giv3 afkald på 3n by, sål3d3s at man kunn3 giv3 3n fuldt udbygg3t by til 3n nystart3t spill3r d3r 3r klar m3d først3 ks.

j3g savn3r ikk3 h3lt3n3 på hyp, blandt and3t fordi d3 vil vær3 3ndnu 3n unfair ford3l for os d3r har vær3t h3r alt for læng3, m3n j3g mangl3r tit udvid3ls3n til katapult3rn3, så man kan riv3 andr3 bygning3r n3d 3nd mur3n. j3g m3n3r at d3n funktion vil kunn3 tilfør3 spill3t 3n 3kstra dim3ntion når vi nu ikk3 kan tag3 by3rn3.

til slut vil j3g g3rn3 undskyll3 for tr3tall3rn3, m3n mit tastatur 3r i stykk3r :)

mvh
rasmusp
 
Senest redigeret af en moderator:

MichaelS

New Member
Brugere
Jeg er ganske enig med de fleste af de tidligere indlægsskrivere.

1: Sammenlægning vil være ganske uoverskueligt mht multikonti!
2: Forskellen på de to servere, erobring kontra "fredelig" server, er for stor, for mit eget vedkommende vil det være slut med grepolis, familien vil ganske enkelt ikke, efter 4 servere med slutspil, acceptere det tidsforbrug, det vil kræve.
3:Øget hastighed, super!
4:Især øget hastighed til den "nye" med de første 5 byer, super
5: Genopstart, undskyld Marinella, ævl, mange af os har brugt meget lang tid på at komme på + 100 byer, bygge dem op, forbedre dem, skulle det pludseligt være slut, ja så slutter jeg for mit vedkommende også: Nej giv de nye bedre muligheder for at få flere byer i stedet.
6: Bygrupper er genialt, giver stort overblik, når man er på 150 byer eller mere.
7: Helte vil være et velkommen indslag på Hyperborea.

Så sluttelig, øget aktivitet kommer, tror jeg, med øget hastighed, måske man kunne "reklamere" for serveren på andre servere, hvis man samtidig fik givet nye spillere de første 5 byer lidt hurtigt.

MichaelS
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Jeg er enig i problemerne med Krig og Fredelig verden, ikke rigtig hænger sammen, Men dette var også kun på tankeplan, og der er ikke besluttet noget endeligt endnu, og endnu mindre sikkert at der sker mere, med dette.

Øget hastighed på Hyperbora, er undersøgt og svaret er nedslående.
Det er ikke muligt uden Nulstilling af serveren, hvilket 95% af jer slet ikke ønsker, og derfor sker det nok aldrig.
Jeg har forståelse for al den tid der er brugt på Hyperborea, og de mange byer, giver man ikke sådan bare lige slip på.
Men Hastigheden kan jeg ikke røre ved. Den er låst fast, så længe serveren ikke bliver nulstillet.




@RasmusP, Det er svært at læse dit indlæg, men ødelagt tastatur er også møgtrælst.
Den funktion du snakker om, at bortgive sin by, er overflødig.
Du kan sende alle de råstoffer du vil, for at hjælpe ham, med at opbygge sin by, og dette vil gå langt langt hurtigere, end uden hjælp.


SÅ kan du hjælpe ham godt igang på den måde.
 
Senest redigeret:

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Indlæg rettet, da jeg glemte at det er Hyperborea du snakkede om, og der kan man ikke erobre byer.
 
D

DeletedUser1588

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg er enig i problemerne med Krig og Fredelig verden, ikke rigtig hænger sammen, Men dette var også kun på tankeplan, og der er ikke besluttet noget endeligt endnu, og endnu mindre sikkert at der sker mere, med dette.

Øget hastighed på Hyperbora, er undersøgt og svaret er nedslående.
Det er ikke muligt uden Nulstilling af serveren, hvilket 95% af jer slet ikke ønsker, og derfor sker det nok aldrig.
Jeg har forståelse for al den tid der er brugt på Hyperborea, og de mange byer, giver man ikke sådan bare lige slip på.
Men Hastigheden kan jeg ikke røre ved. Den er låst fast, så længe serveren ikke bliver nulstillet.




@RasmusP, Det er svært at læse dit indlæg, men ødelagt tastatur er også møgtrælst.
Den funktion du snakker om, at bortgive sin by, er overflødig.
Du kan sende alle de råstoffer du vil, for at hjælpe ham, med at opbygge sin by, og dette vil gå langt langt hurtigere, end uden hjælp.


SÅ kan du hjælpe ham godt igang på den måde.

Som jeg skrev i mit indlæg Citat: lavede en Event på et tidspunkt hvor vi fik dobbelt hastighed ved opbygning og rekruttering + dobbelt resurser. Der var der gang i den i Hyperborea og det var rigtig sjovt at spille, som jeg også skrev til jer den gang. I må da kunne se at når i afholder en Event, så kommer der gang i den og folk bruger guld. Det må da også give jeg en rimelig god indtægt, skulle jeg da mene ?

Vi har lige haft samme Event, så det passer da ikke at i skal nulstille serveren. I kan jo bare forlænge de misioner til evig tid, så vil alle blive glade stol på det :Smile:

Mvh.
Carlo
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Permanent øget hastighed, kræver en nulstilling af serveren, er den besked jeg fik fra Tyskland, da jeg efterspurgte en højere hastighed.

Så medmindre i er klar til at starte forfra på Hyperborea, så kan jeg ikke gøre mere her.

At give hver enkelt spiller en belønning, eller et fællesmål, der udløser en midlertidig hurtigere verden,,eller for evigt,,som du ønsker, er også en vej, der kun giver problemer, da eventuelle nye spillere, ikke modtager denne, og for hver ny spiller der kommer, skal vi genstarte scriptet, for at uddele samme fælles mål igen.

Lige som eventet...... Det er kun dem der deltager, er aktive, som får del i den belønning. Resten,,,Feriemode, inaktive, nye spillere der først er aktiv efter belønningen er givet, vil opdage at mens deres "Hastighed" går normalt, så suser i andre bare videre derud af, med diverse aktive belønninger.
Hvilket giver en øget skævvridning.

Så kommer et nyt problem til næste ligende event, hvor fællesmålene igen giver en øget hastighed.
Det nye event, vil overskrive det gamle fællesmål, og i vil opdage at når tiden for det nye fællesmål er udløbet, så vil i med 99% sandsynlighed miste den hurtigere hastighed, og vi står så nu igen i samme stilling, som vi gør idag.

Skal vi så endnu engang uddele disse fællesmål til Hyperborea alene?
Og kun for Danmark?

Det er et ønske der er død fra start.
Der vil være alt for mange kræfter lagt ind i det projekt, som slet ikke står mål med den indtægt som Hyperborea giver.

Der er forskel på hvordan permanent hastighed fungerer, og hvordan et "Fællesmål" virker, og hvad der udløser det.
At udvikle et helt nyt script til at følge dit ønske, vil tage flere måneder, og igen slår indtægten fra Hyperborea slet ikke til. Og slet ikke når det script kun skal udvikles til Dansk Hyperborea.

Kort og det lange er.
Hastigheden på Hyperborea, kan kun ændres, via en nulstilling.

Så hvis det er ønsket, så kan jeg lave en afstemning omkring dette, og så er det resultatet der gælder.
 
D

DeletedUser1988

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
hvis den skal nulstilles kan man så ikke bare få to byer når man starter på ny

andre spørgsmål
kan man ikke bare starte en ny server som er hurtigere og med de nye ting som der er kommet til grepolis hvor man ikke kan tage andre byer
og hvor server ikke stopper
 
Senest redigeret af en moderator:

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
hvis den skal nulstilles kan man så ikke bare få to byer når man starter på ny

andre spørgsmål
kan man ikke bare starte en ny server som er hurtigere og med de nye ting som der er kommet til grepolis hvor man ikke kan tage andre byer
og hvor server ikke stopper

2 byer, er ikke utænkeligt, men jeg tror ikke jeg kan få det gennemført. Dog kan jeg spørge om det er muligt.
(I tilfælde af at der er stemning for at nulstille Hyperborea)


Vi åbner jo nye verdener engang imellem, men om vi ønsker flere evigheds servere end dem vi har, er tvivlsomt.
Vi kan bedst lide, når verdener har en afslutning.
Men jeg kan spørge LCM om der er planer eller kan blive en plan omkring en evigheds server, med højere hastighed.

Men det kan have en konsekvens for Hyperborea.
Dog uden at jeg oprigtigt ved det.

Men spørge kan jeg, og gør det straks.

Hyperborea var og er ment som en fredelig opstarts server, hvor nye kan komme ind og lære spillet at kende, inden de kaster sig ud i en verden med krig og vidundere og tabte byer.
 
Senest redigeret:
D

DeletedUser1988

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
kom da en afstemning
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Ikke før der er flere fra Hyperborea, der deltager og ønsker at der skal ske et eller andet.
 
Top