• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Julehygge

D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Nu nærmer sig den søde juletid og hvad trænger vi til imens vi planlægger naboernes død? imellem vi henter råstoffer? Præcis min tanke: Brunkager (F) Her er den opskrift julenissen bragte mig. Det eneste der ægrer mig er manglen på julesmilies her, som ellers ville kunne fremme stemningen :unhappy:

Man tager i nævnte rækkefølge og kommer i en skål eller lignende:

  • 1 kg Mel
  • 575g Sirup (helst mørk)
  • 300g Farin (også der bør det mørke vælges)
  • 225g Margarine (smør fungerer også)
  • 40g Pommerangskal (Appelsinskaller)
  • 4 tsk Kanel
  • 2 tsk Nelliker
  • Skallen fra en halv citron
  • 200g Hakkede mandler
  • 15 g Potaske (husk at opløse det i vand)

Når det hele er i røres det sammen til en homogen dej. brug hvad i lyster. Håndkræfter, mixer eller en kombination. Til sidst deles dejen i 5 lige store dele og rulles ud til lange pølser. De ligges på en flad tallerken/fad eller lignende og så i køleskabet eller fryseren efter temperament. Når dejen har sat sig tager man en pølse ud og skærer den i passende skiver. På en bage plade og så i ovnen ved 200 grader i ca 5 min.

  • Tricket ved at skære dem ud når dejen er kold er at du får nogle meget mere ens skiver :Smile:
  • Og så det faktum at man bare kan tage en rulle ud og skære, bage imens man venter på næste rapport om fjendens nederlag. Friske brunkager til spillet (mm) :confused:mirk:
  • Alternativt, så kan de også rulles ud på bordet og udstikkes i alverdens figurer til glæde for især børn og barnlige sjæle... Men de skal jo ikke have noget, så never mind :Laugh:
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
FANDME GOD HUMOR

Nu er brunkager ikke lige det jeg er mest vild med at bage, men vi kan da poste flere gode opskrifter her synes jeg :)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hovsa

Det var sku lidt sent man så den, bedre set end aldrig, kunne være man skulle lave lidt kager til moren og faren, kan være de bliver glade alligevel :p..

Kunne være fedt med flere opskrifter :D
 
Top