• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Indstillinger for Athen!

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Jeg har i overvejelserne at lave en verden, med andre indstillinger end vi plejer i DK.

Dette er efter samtaler, med nogle spillere om deres ønsker, for en server.

Server Hastighed 4.
Troppespeed 3
Oprør
Begynder beskyttelse : 7 dage!
Natbonus : 23:00 til 07:00 = 8 timer.
Pointkrav til Vidundere : 180.000.000


7 dages Begynderbeskyttelse virker som lang tid, men dette giver knap så hurtigere spillere, en chance for at opbygge sig, finde en alliance, og skabe et forsvar imod de hurtigere spillere.

Det kan betyde at de hurtigste spillere, får et valg, om de vil grundlægge en by, eller vente i 7 dage og erobre en by, som nu er bedre beskyttet, end den ville kunne nå at være, efter en standart BB på 3 dage.

Natbonus fra 23:00 til 07:00 = 8 Timer.
Passer måske bedre med rigtig mange spillere, som skal passe arbejde. Sove længe. Eller hvad årsag der nu findes. (Find selv flere )


Server hastighed og troppe hastighed
Vi har i øjeblikket ingen server med hastighed 4, så dette kan vi passende få nu.
Troppespeed 4 er lidt for hurtig, hvor hastighed 3 kan virke lidt mere passende.

Pointkrav til vidundere

Pointkravet til vidunderne plejer at være omkring de 200.000.000 til 250.000.000 point, for samlet top 50 alliancer.
Efter en smule utilfredshed over lang server tid, hvor jeg har måtte sætte pointkravet ned, for en enkelt verden, så syntes jeg at et pointkrav på 180.000.000 kan være passende.
Det giver ikke en uendelig lang server, men heller ikke en server, der kun lever i ½ år.

Oprør
Sidste verden vi åbnede blev med Erobring, så denne gang er det passende med en Oprørs server, så vi i fremtiden konstant veksler mellem disse 2 muligheder.
Hver anden, bliver oprør og Erobring.

Dette er mit forslag.
Dog vil jeg PT minde jer om at en åbning af Athen ikke er planlagt endnu.
Jeg vil bare gerne være så forberedt som muligt, når ordren kommer, hvilket kan ske når som helst.
Om Athen bliver med Kamppoints Landsbyer og Banditlejr, er lidt usikkert endnu, men jeg håber på det, og regner lidt med det også, men pt tør jeg ikke længere garantere det, da jeg ikke har hørt nyt på det område.

SÅ kom frit med jeres Feedback herunder, men hold en "Sober" tone.
Mvh
Aladin
kotimysz.gif
 
D

DeletedUser1958

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Lyder kanon godt - den er jeg med på :)

p.s. kan dog bedre lide NB 00.00-06.00 men det er til at leve med.
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser1981

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg synes også, at det lyder til at kunne blive en server, der har været meget efterspurgt. I mit liv havde det passet bedre med serverhastighed 3, troppehastighed 2, men jeg har forståelse for, at de fleste andre nok vil finde ovenstående sjovere.

NB fra 07.00-23.00 er genialt.

Hvad er alliance-limit?
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Tænker på ally limit på 35, men dette er ikke endelig bestemt endnu.
 
D

DeletedUser1638

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Den opsætning passer rigtig godt til min spillestil og vil nok udskyde min Grepopause
lovgrepo.gif


Et ally limit på 35 lyder okay men bliver det lidt lavere vil det heller ikke gøre noget.
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Den opsætning passer rigtig godt til min spillestil og vil nok udskyde min Grepopause
lovgrepo.gif


Et ally limit på 35 lyder okay men bliver det lidt lavere vil det heller ikke gøre noget.

Hvad med ally limit på 20 eller 15 ??
Måske 10 ????


Vil være nyt, med ally limit på 10 :)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
lyder lidt for lidt med 10 har aldrig været så lidt i en ally men omkring 25-30 er fint
 
D

DeletedUser1981

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
For lille en alliance-limit vil uundgåeligt avle forbund, for der er nogen, som insisterer på, at de vil spille sammen server efter server. Mindst 20.

Alternativet er ændre i gameplayet, så det besværliggøres at oprette forbund, men den diskussion har vi jo haft, og det virker ikke til at være på vej.
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
For lille en alliance-limit vil uundgåeligt avle forbund, for der er nogen, som insisterer på, at de vil spille sammen server efter server. Mindst 20.

Alternativet er ændre i gameplayet, så det besværliggøres at oprette forbund, men den diskussion har vi jo haft, og det virker ikke til at være på vej.

Ja, jeg har forsøgt med forslaget i Tyskland.

Ingen af dem der besvarede mit forslag, ønsker at pille ved Alliancerne og Forbund, eller på nogen måde at gøre det sværere at kommunikere med andre spillere, uden for alliancen, eller at begrænse muligheden for forbund og ligende.
SÅ længe der findes Skype / Teamspeak og mange andre muligheder, så kan det praktisk ikke lade sig gøre.

Desuden, så ønsker Vi ikke at pille ved forbund og alliancer eller på anden måde at begrænse spillernes muligheder.
De problemer, som i oplever, med store forbund, er problemer i selv skal løse.




Så det forslag kommer vi ikke videre med Bologna.

Men en Ally limit mellem 20 - 35.....
Så er det jo bare at tage en beslutning :)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
20 eller 35 er fint , men fuldstændigt lige meget... Der bliver lavet forbund uanset hvad...
For min skyld kan limit godt være 100 eller 200, som på Alfa og Beta, det betyder faktisk mindre forbund... Da der efter et par måneder alligevel, kun er 3-400 aktive på en dansk server. Er det også begrænset hvor mange forbund der kan være med en så høj limit.

PS. Husk nu at limit IKKE betyder man skal være 100, så dem der kun vil være 30 kan stadig det...
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Skal vi lave en afstemning omkring Alliance Limit?


Så kan jeg sætte :

25
35
50
70
100

Ind som afstemnings mulighed.
Så kan i jo få flest mulige med ind og stemme omkring ally limit, og den der vinder, bliver resultatet.
 
D

DeletedUser1971

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det er nok en god ide :)

Har du i øvrigt en idé om sådan circa hvornår den åbner? Synes at det blev nævn at det ikke ville vare længe, og det har da efterhånden været længe.
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Jeg fik at vide at der skulle åbnes nye verdener snart.

Men ordren om at vi i DK, skulle åbne ny verden, udeblev, og derfor afventer jeg endnu nyheder i den retning.

Det kan betyde at der går 1 mdr endnu,,Eller længere tid.

Men det er nu også helt okay.
Så kan vi måske få en verden mere afsluttet,,inden vi begynder på en ny, så vi kan få flere ind og spille på denne her.

Jeg vil opsætte afstemningen,,og lade den have lang løbetid, så flest mulige har tid til at stemme.
 
Top