• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Forbedret troppebevægelse

Tummelumsen

Member
Brugere
Hej alle kloge grepospillere :)


Jeg har et simpelt spørgsmål til jer som kun kræver ganske lidt af jeres tid.


Det handler om Ø-opgave belønningen "Forbedret troppebevægelse" Det er den med teksten "Enheder fra din by bevæger sig 30% hurtigere end sædvanligt"

Her er så spørgsmålet:

Hvis vi siger at dine tropper normalt har en rejsetid på sådan ca. 32 min.

Forventer du så at tropperne efter brugen af "Forbedret troppebevægelse" harhar en reduktion på:

A) ca. 12 min

:cool: ca. 9 min

C) ca. 6 min

D) ca. 3 min


Kom frisk med et bud - Jeg er endog særdeles spændt på hvad i siger ;)

Nej Inno den her er ikke til jer - i kender jo svaret så ville være pivhamrende snyd hvis i gætter med ;)


/Tumme
 
Senest redigeret:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Klog grepospiller - så lad mig da prøve, Tumme ;)

Simpel matematik siger, at med 30% reduktion så bruger tropperne kun 70% af den normale tid. Er den 32 minutter, så er der 32*0,7 = 22 minutter og 24 sekunder. Altså er B nærmest det (for min logik) rigtige svar.

Men nu er jeg jo en klog Grepospiller, så jeg kan kun formode, at Inno er at par bugfixes fra at være enig med mig :p
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Forbedret troppe hastighed

Eksempel for verden med 4 i server hastighed, for tur der uden gunst, vil tage 32 minutter
Vigtige tal i regnestykket :
Verdenens Hastighed : 4 ( Tjek server hastighed)
Forberedelsestid : 15 (Denne tid kan ikke forkortes)(Tiden der går, før enhederne rent faktisk bevæger sig, efter din ordre)
Forbedret troppehastighed : 30%
32 minutter ses som 100%

Hastigheden øges med 30 % = 1.3 (130%)
(Det er ikke tiden der bliver mindre)

15 / 4 (verdenens hastighed) = 3.75
32 - 3.75 = 28.25

28.25 / 1.3 = 21.7
21.7 + 3.75 = 25.45
32 - 25.45 =6.55
Det du har sparet er 6:55 minutter, hvilket giver 30% hastighed.
 
Senest redigeret:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
En ting undre mig vildt,: verdens hastighed, har ALDRIG haft noget at gøre med troppe hastighed , så hvorfor man lige synes det skal ha det her må guderne jo vide...
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Klog grepospiller - så lad mig da prøve, Tumme ;)

Simpel matematik siger, at med 30% reduktion så bruger tropperne kun 70% af den normale tid. Er den 32 minutter, så er der 32*0,7 = 22 minutter og 24 sekunder. Altså er B nærmest det (for min logik) rigtige svar.

Men nu er jeg jo en klog Grepospiller, så jeg kan kun formode, at Inno er at par bugfixes fra at være enig med mig :p

Ja se det mener jeg jo også eller i hvert fald deromkring, så at man i virkeligheden kun får ca 20% reduktion er jo svindel...
 

Tummelumsen

Member
Brugere
Aladin - Jeg skrev altså at den her quiz ikke var for jer men for de kloge grepospillere... Nu har du jo ødelagt den med dit svar

Nu må jeg så lave en ny.

Kære grepospillere,

Finder du det okay at teksten " Forbedret troppebevægelse - Enheder fra din by bevæger sig 30% hurtigere end sædvanligt" Dækker over at du egentlig kun kommer 20% hurtigere frem?

A) Ja

:cool: Nej
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Indrøm dog at der er fejl og brug så istedet tiden på at fixe det..
smiley_emoticons_stevieh_rolleyes.gif
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Forbedret troppe hastighed

Eksempel for verden med 4 i server hastighed, for tur der uden gunst, vil tage 32 minutter
Vigtige tal i regnestykket :
Verdenens Hastighed : 4 ( Tjek server hastighed)
Forberedelsestid : 15 (Denne tid kan ikke forkortes)(Tiden der går, før enhederne rent faktisk bevæger sig, efter din ordre)
Forbedret troppehastighed : 30%
32 minutter ses som 100%

Hastigheden øges med 30 % = 1.3 (130%)
(Det er ikke tiden der bliver mindre)

15 / 4 (verdenens hastighed) = 3.75
32 - 3.75 = 28.25

28.25 / 1.3 = 21.7
21.7 + 3.75 = 25.45
32 - 25.45 =6.55
Det du har sparet er 6:55 minutter, hvilket giver 30% hastighed.

Jeg indrømmer ydmygt min regnefejl - nu kan jeg da sagtens se, at 6 minutter og 33 sekunder tydeligvis er 30% af 32 minutter. Hmmm.

Jeg ved godt, at Aladin kun er budbringer og ikke ansvarlig for reglerne, men jeg synes nu, at hans svar er unødigt overfladisk. Faktisk er det jo sådan, at for at beregne den eksakte rejsetid, så skal man ydermere tage højde for følgende:

- Ifølge Grepo-overenskomsten af 412 f.kr. har alle tropper (pånær mytologiske) ret til 15 min. pause for hver 7 timers rejsetid. Denne pause skal IKKE reguleres af verdenshastighed.

- Rytteres hastighed falder med 2% for hver 5 timers rejsetid med båd - ingen ved hvorfor, men det skal man tage højde for.

- Pga. digital passatvind er ALLE troppebevægelser, der der bevæger sig fra øst mod vest, 10% langsommere end nord/syd-gående. Disse 10% skal selvfølgelig reguleres af, hvor stor afvigelse fra en rent øst/vestlig retning, troppebevægelsen har (f.eks. vil en afvigelse få 30% reducere de 10% med 30% (for definition på 30%, se da Aladins indlæg))

- Natbonus sikrer også fartbonus. Alle tropper bevæger sig 1,5% hurtigere om natten - men kun, hvis du er logget af (gælder pt. ikke mobil-Grepo, men der arbejdes på sagen) og kun ved tropper sendt som støtte.

Med disse simple regler kan alle nu hurtigt og nemt beregne den faktiske fart på alle enheder i alle tilfælde. God fornøjelse.

P.S. Ja, effekten af Kartografi og Meteorologi er ikke medtaget her, men det klarer I nemt selv, blot I husker at bruge følgende formel: Rejsetid = (1,1 * (rejsetid + 1) / § * town-ID) / rejsetid^2... hvor § er gennemsnittet af tropper i de sidste 10 angreb + verdens-nummeret.
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser363

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Man kunne i al stilfærdig opfordre Grepo til at følge det gode gamle (og anerkendte) KISS-princip *)

En ting er formlen bagved - det kan man altid diskutere og udviklerne har sikkert haft nogle ganske lødige argumenter for at skrue det sammen på denne måde.

En anden ting er det som vi kan kalde "varebetegnelsen" og som egentlig er det, som jeg mest hæfter mig mest ved her.
- formlen er altså ingen steder at finde i eks. Wiki og derfor ikke bredt kendt for spillerne
- teksten i spillet er kogt ned til én simpel sætning (og havde der stået 20% i stedet for 30% var alle glade).

@Grepo: transparens er kodeordet her - det behøver altså ikke, at være så svært...

*) skulle der være nogle få stykker tilbage, som ikke kender det: Keep It Simple, Stupid
 
Top