• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

En lille bøn eller 10 fra Teamet!

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Bøn 1.

Vi ved at det ikke er imod reglerne at lave forbund, og søster alliancer og lave et stort forkromet samarbejde.

Der er intet vi i Teamet kan gøre for at stoppe dette.
Og I har derfor også lov til at oprette forbund og IAP's.

Men alligevel vil jeg bede jer om at begrænse det mest muligt, og helst slet ikke have søster alliancer og Forbund.

Det ser vi gang på gang.
Det kan ødelægge en server fuldstændigt, og lave et unfair game for alle på serveren, hvorfor mange slet ikke har lyst til at fortsætte i ret lang tid på den server.

Prøv at begrænse det.


Bøn 2.


Bøn 2 går ud på at begrænse nulstillingen af spillere.
Jo flere I nulstiller i starten, og bevidst nulstiller, jo mindre spillere er der at spille imod og med, senere på serveren.
Selv har jeg alt for ofte prøvet at blive nulstillet, uanset hvor aktiv man er. Har prøvet det op til 8 gange på en server, og så stoppede jeg på den.
Det giver ikke en lyst til at spille Grepolis, når man aldrig får et ben til jorden.
Alene uden alliance, har man ikke en chance, og mange nye spillere, kommer aldrig ind i en alliance, der evner, ønsker eller forsøger at oplære nye spillere.
Så giv nye en chance.
Drop at gå bevidst efter at nulstille spillere
Spil fair.


Bøn 3.

Vi har set på en del servere, siden at Guldkøb blev muligt, at nogle "Nævner ikke navne" kun går ind på serveren, for at optjene råstoffer, som de kan sælge, for guld.
Venligst lad være med dette.
Vi har ikke nogle regler imod dette.
Så det er ikke noget vi kan gøre noget ved.
Men jeg ser det som en udnyttelse og ikke som en deltagelse af serveren.
Dog vil jeg rådgive jer, som spillere, til at nulstille dem, og ikke købe deres råstoffer, hvis i ser dem.
Så kan dette måske ophøre!
Men det er ikke imod reglerne, og pt er der intet vi kan gøre imod det.
(Nulstil kun dem der bevidst udnytter dette, for at tjene guld til andre servere, uden at spille aktivt på den verden)

Bøn 4.

Drop de personlige angreb på andre spillere!
Det hører ikke til i Grepolis, og vil blive straffet.
Flere og flere bliver spærret permanent af samme årsag, da vi er begyndt at sætte grænser for vores tålmodighed.
Når en spiller konstant sviner folk, fra server til server, og vi gang på gang fortæller vedkommende at stoppe med dette, så bliver vi utålmodige, og laver altså en permanent spærring på den spiller, der bare ikke accepterer de regler, han/hun selv accepterede at følge, da han/hun oprettede sig på Grepolis.

Bøn 5.
Provokerende bynavne!
DU må kalde en spiller for Noob.
Du må kalde din by for : NOOB + spillernavn.
Uanset hvor provokerende det er for "Offeret" og hvor Nedladende "offeret" syntes dette er, så er det bare ikke noget der er ulovligt.
Men alle andre provokerende bynavne, som vi i Teamet finder uacceptabelt, er noget vi retter.
Så venligst vælge bynavne der ikke er provokerende og imod reglerne.
smiley_emoticons_kaffee2.gif



Så er der ikke flere bønner tilbage.
Ud over at I kan glæde jer til Athen.
 
Senest redigeret:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Bøn 3.

Vi har set på en del servere, siden at Guldkøb blev muligt, at nogle "Nævner ikke navne" kun går ind på serveren, for at optjene råstoffer, som de kan sælge, for guld.
Venligst lad være med dette.
Vi har ikke nogle regler imod dette.
Så det er ikke noget vi kan gøre noget ved.
Men jeg ser det som en udnyttelse og ikke som en deltagelse af serveren.
Dog vil jeg rådgive jer, som spillere, til at nulstille dem, og ikke købe deres råstoffer, hvis i ser dem.
Så kan dette måske ophøre!
Men det er ikke imod reglerne, og pt er der intet vi kan gøre imod det.
(Nulstil kun dem der bevidst udnytter dette, for at tjene guld til andre servere, uden at spille aktivt på den verden)

Den bliver da svær.
I har lavet guldhandel for at folk kan købe sig til ress. Det betyder jo at der er nogen der SKAL sælge ress.
Dem opfordre du så til, at man skal nulstille ... Flot flot, endnu et bullseye fra Aladin... :pro:
Hvis ikke der er nogen der "må" sælge ellers "ødelægger" det serveren , hvorfor så ikke bare afskaffe guldhandel igen?

Hvad med overskudsress?, det kunne jo være folk bare har flere ress end de har brug for..
Det er sgu en ommer noob....

For god ordensskyld vil jeg da gerne opfordre alle der lyster, til at nulstille mig en anden gang..
Henrikfr
Sandgreen
Det er mine spillernavne , glæder mig til en masse angreb i fremtiden;) :pro:
Har aldrig været nulstillet, eller bare mistede en by på en oprørsserver i de snart 6 år jeg har spillede , så det må da prøves...

FORDI jeg udnytter sgu guldhandel så meget som muligt!, I har selv lavet det her P2W, og det her er så konsekvensen, lev med det!

Kom lige på en bøn 6 du kunne lave...

Mindre P2W og spillere får også en større chance i spillet, kig indad Aladin(Inno) det er ikke spillernes skyld alt sammen...
 
Senest redigeret af en moderator:

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Endnu et Bullseye!

Som sagt er det ikke ulovligt, og jeg kan ikke forbyde dig eller andre at gøre det.
Men mit ønske er jo en aktiv server, hvor alle deltager på lige fod med andre på serveren, hvilket er årsagen til opfordringen.

At du aldrig har været nulstillet før, fortæller måske bare at du er en super god spiller, eller også at ingen tør angribe dig, hvilket betyder at du har opbygget dig et skræmmende omdømme!
smiley_emoticons_flucht2.gif
 

Qotho

Active Member
Brugere
At du aldrig har været nulstillet før, fortæller måske bare at du er en super god spiller, eller også at ingen tør angribe dig, hvilket betyder at du har opbygget dig et skræmmende omdømme!
smiley_emoticons_flucht2.gif


Ha ha ha - det der, det er god humor!
smiley_emoticons_lol.gif
 
D

DeletedUser1981

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Aladin, det undrer mig, at InnoGames kategorisk nægter at lytte til sine kunder, herunder særligt de veletablerede spillere, som spiller server efter server og dermed (formodentlig) har et bedre overblik over problematikkerne i spillet end supporterne og udviklerne. Skyldes det manglende lydhørhed, at problematikkerne ikke adresseres? -- eller skyldes det, at du som community manager måske slet ikke viderebringer kritikken? Det må du meget gerne svare på, for det virker som om InnoGames konstant finder på nye tiltag, der skal få spillerne til at bruge mere guld, og tiltagene skævvrider balancen på serverne endnu mere, end den var i forvejen (naturligvis, for hvem ville bruge penge på spillet, hvis det ikke gav en fordel?).

Jeg skal være helt klar i mæglet og foreslå, at ideelt set

* Afskaffes guldhandel hurtigst muligt
* Afskaffes 'instant build' mindst lige så hurtigt
* Afskaffes 'start-guldpakkerne'
* Afskaffes de mange nye events (måske kan der være et par stykker henover året ved højtiderne, men så skal præmierne balanceres langt mere, og guldspillere bør ikke kunne købe sig til f.eks. mantikora, erinyer, kerberos, pegasus mv.)

Herudover er der nogle små ændringer, I kan prøve, der adresserer andre problematikker.

Ad de store forbund:
Afskaf muligheden for at dele forum, reservationer mv. to alliancer imellem. Det vil muligvis ikke forhindre forbundsdannelsen (de fleste bruger til dels skype som supplement), men det vil gøre det meget mere besværligt at kommunikere (er velsagtens kun halvdelen (maks!) i et forbund, som bruger og ønsker at bruge skype, og de vil i så fald være afskåret fra al kommunikation = ubrugelige i et forbund).

Afskaf muligheden for at rotere, når der skal bygges verdensvidundere. Dette vil løse en del erfarne spilleres irritation over, at slutspillet mest af alt handler om, hvem der er flest, og det vil skabe incitament til at oprette flere konkurrerende alliancer, idet alliancemaksimummet rent faktisk sikrer, at ikke alle i et eventuelt stort forbund kan belønnes. Jeg har selv lige delt 60 kroner ud på upsilon. Er det, hvad InnoGames vil have? Sådan spilles spillet nemlig nu -- af alle.

Begræns muligheden for at invitere spillere ind på specifikke øer. Lav det om, så du kan invitere en spiller til serveren, men så denne bliver placeret tilfældigt. Det samme skal ske, når man opretter sig selv. Lad os ikke vælge, om vi vil spille i nord/øst/vest/syd, men kast os ind tilfældigt. Det vil betyde, at folk enten må spille sammen med dem, som de tilfældigvis er landet ved siden af, eller også vil alliancerne skulle bekrige hinanden langt mere, fordi de deler øer med hinanden over hele serveren.

Ad nulstillingen
Nu har I lavet en 'start-guldpakke", så guldspillerne får endnu en kæmpe fordel = en elendig idé, der kun handler om at tjene penge. Hvad med at lave en 'noob'-pakke i stedet, som betyder, at en nyoprettet konto ikke kan nulstilles i løbet af f.eks. den første måned (måske forudsat, at spilleren har løst et vist antal startmissioner for at undgå at spillere, der med det samme bliver inaktive spærrer en ø i en måned)? Pakken skal naturligvis være gratis. Man skal jo prøve spillet, før man vil bruge penge på det! Jeg er klar over, at dette tiltag måske kan udnyttes (en erfaren spiller kan oprette en ny konto), men jeg tvivler på, at dette vil blive brugt ret meget. Det skyldes, 1) at de fleste trods alt kun spiller under et eller to forskellige brugernavne, 2) de dygtige spillere vil gerne vise deres medaljer frem, 3) de nævnte spillere er ikke så bange for at blive nulstillet.

Ad guldhandel, events mv.
Denne er nem. Det bør afskaffes -- ligesom alle de nye guldtiltag. Jeg har kun været med siden rho (måske den sidste server med relativt mange (til slut..4) alliancer), og siden da (et år) er alle ovenstående guldtiltag indført. Det går bare rigtigt hurtigt, og der er ikke ét af initiativerne, som har fremmet lysten til at spillet spillet. Ikke bare ét. På omega havde første spiller 4-5 byer efter en uge, og serveren er hastighed 2. Vi andre kunne vel have vores anden by efter 2 uger, hvis vi virkelig lagde tid og kræfter i det. Er det fair? Fremmer det lysten til at spille? Hvordan skal 'noobs' nogensinde kunne klare sig (de spiller absolut ikke effektivt fra start af)?

Jeg synes egentlig, at events er ret sjove, MEN: 1) der er for mange, 2) der er alt for store fordele, 3) det hele forværres af, at guld kan købe sig til fordele, 4) events bør ALDRIG aktiviteres på servere, som er nogenlunde nye (i har ødelagt de sidste 3-4 servere ved at aktivere events indenfor de første 1-3 uger).

Ad bøn 4 og 5
Helt enig. Men lav et gennemsigtigt regelsæt og udstik nogle vejledende retningslinjer for længden af straffe, så spillerne 1) har noget at rette sig efter, 2) spillerne kan påklage én supporters afgørelse til en anden supporter, 3) så supporterne ikke kan træffe beslutninger efter deres eget forgodtbefindende.

Det var det for nu. Jeg hører gerne dine overvejelser -- og særligt en god grund til, hvorfor InnoGames bliver ved at med at etablere nye tiltag, der skævvrider serverne og fjerner spillysten hos mange af os (alle de nye guldtiltag).
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Super indlæg Bologna, enig i det meste..

Dog forstår jeg Innos lyst til og behov for, at tjene penge, og det er fair nok.
I stedet for at afskaffe events, kunne man sætte et max par dag. Så folk ikke skævvrider det hele ved at "spamme" guld hver dag i 14 dage træk.
Enten kunne der være et købs max, eller der kunne være et max for hvor mange "Retter, æg, og trylledriks" eller hvad det nu er man laver, pr dag..

Syndes bestemt ikke at guldhandel skal afskaffes, da det er et af få tiltag der er med til at balancere spillet (lidt) pt. Fordi alle kan handle sig til guld (også nye spillere) Men alle kan som sagt ikke købe guld for hundrede eller tusindvis af kroner pr måned...
 
Senest redigeret af en moderator:

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Hej Bologna og Henrikfr aka Sandgreen.

Som spiller, er jeg fuldstændig enig med jer.

Som Community Manager, så er mit svar følgende :
Uden guldkøb, kan spillet ikke hænge sammen økonomisk, da det ikke kun er at lave spillet, og sætte sig tilbage og se pengene vælte ind på bankkontoen.
Det er et konstant arbejde at holde spillet ved lige, og konstant forbedre spillet, og hver evige eneste handling, koster penge.
Der sidder konstant et par grupper, og arbejder med forbedringer, fejlrettelser, events, app bearbejdelse, server forbedring, server vedligeholdelse, og sikkert mange andre jobs, jeg slet ikke kender til.
Det er folk der også skal have løn.

Vi kan lide tanken om at alle får adgang til guld, via guldhandel, og selvfølgelig er der et aspekt i det, der handler om at vise spillere at guld er en dejlig ting at anskaffe sig, da det kan gøre livet lettere, for dem med den travle hverdag, dog uden at garantere sejren.
Sejren vil altid tilfalde dem der fortjener det. Det er ihvertfald tanken.

Hver feedback der kommer fra jer, bliver sendt videre til udviklerne, og de har op til flere gange fået præcis samme besked : Fjern guld funktionerne. Sagt på mange forskellige måder, både fra mig og fra andre CM, der også har modtaget feedback fra spillere som jer selv.

Men vi må også sande at uden dem, ville Grepolis ikke eksistere nu, efter 5 år.
Så jeg tvivler på at dette ønske er noget vi får opfyldt.
Men vi arbejder konstant på at forbedre spillet, og arbejder også med nyt slutspil, blandt mange andre ting.

Men nok om det.

Jeg er glad for jeres feedback og vi lytter til jer.
Jeg lytter til jer.
Supporterne lytter til jer.

Vi følger InnoGames retningslinjer på godt og ondt. Det er vores job, og det bliver vi betalt for.
Også selv om vi som spillere ikke nødvendigvis er enige, så er vi enige, som ansatte af InnoGames.

Dog vil jeg sige at vi, InnoGames er blevet langt langt bedre til at lytte, og vi spørger ofte efter jeres Feedback, som vi vil sende videre til udviklerne, så vi fortsat kan forbedre funktioner efter jeres ønsker.

Så giv os konstant feedback omkring funktioner i spillet, der kan forbedres, eller fejl i spillet, der skal rettes, eller ting der kunne tilføjes, eller ting der bør fjernes.
Sådan kan vi lave vores ynglings spil bedre og bedre for hver opdatering, og håbe på at hver opdatering ikke bringer alt for mange svipsere ind i spillet, der laver nye fejl, som så igen skal rettes.
En opdatering har desværre nogle gange en bivirkning, vi slet ikke regnede med, som vi nu kan se med dem der bruger App, Ipad.
(Godt jeg ikke er udvikler, med de røde ører )

Mvh
Aladin
 
Senest redigeret:
D

DeletedUser1981

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg ved skam godt, at det koster penge at udvikle og holde et spil som Grepolis ved lige. Jeg synes blot, at InnoGames skal huske, at der stadig skal være en vis balance -- særligt, når de samtidig gerne vil have nye spillere til at starte op. Så nytter det ikke, at etablerede spillet med bagdelen fuld af penge gang på gang køber sig til et uforholdsmæssigt stort forspring -- for det er særligt i starten af en server, guld er en kæmpe fordel. På sin vis kan det dog lidt imødegås ved i det mindste at undlade at aktivere events på helt nystartede servere, og så aktivere events måske efter et halvt års tid.

Hvad siger du, Aladin, til de øvrige forslag, jeg kom med, som kan forbedre spillet uden, at det influerer på gulddelen? Jeg tænker her på mine forslag til at minimere forbund og en 'noob'-pakke, så begyndere ikke kan nulstilles lige med det samme, hvis de faktisk forsøger at bygge op.
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Jeg ved skam godt, at det koster penge at udvikle og holde et spil som Grepolis ved lige. Jeg synes blot, at InnoGames skal huske, at der stadig skal være en vis balance -- særligt, når de samtidig gerne vil have nye spillere til at starte op. Så nytter det ikke, at etablerede spillet med bagdelen fuld af penge gang på gang køber sig til et uforholdsmæssigt stort forspring -- for det er særligt i starten af en server, guld er en kæmpe fordel. På sin vis kan det dog lidt imødegås ved i det mindste at undlade at aktivere events på helt nystartede servere, og så aktivere events måske efter et halvt års tid.

Hvad siger du, Aladin, til de øvrige forslag, jeg kom med, som kan forbedre spillet uden, at det influerer på gulddelen? Jeg tænker her på mine forslag til at minimere forbund og en 'noob'-pakke, så begyndere ikke kan nulstilles lige med det samme, hvis de faktisk forsøger at bygge op.



Her vil jeg sige at som Spiller, hader jeg forbund og mener at det skal stoppes.

Jeg har en del gange stillet forslag om hvordan det kunne stoppes, men programmer som Skype, Teamspeak, og ligende, fik mit ellers kanon super gode intelligente forslag til at lande i skraldespanden på mindre end 24 timer, hvilket vist er bevis nok for at Forbund, det kan vi ikke røre ved.

Men i må da gerne komme med forslag, skrevet på engelsk, som jeg kan sende ind til vores private InnoGames forum, og så kan jeg sende den ind.

Sidste forslag var noget med at kun Diplomat posten, kunne have kontakt med andre spillere og alliancer, og den slags, men som sagt,,Kunne være gået bedre.
 
D

DeletedUser2140

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg kan sagtens forstå at I skal tjene nogle penge for at få spillet til at kører rundt og betale lønninger osv.
Men der skal være en balance.
Jeg har personligt startet op på en server kun for at tjene guld. Dette skyldes at jeg ellers ingen chance hav de for at spille med i toppen af min primær server, hvis altså jeg ikke ville bruge flere tusinde kr.
Jeg tjente over 20.000 guld i mens jeg stille og roligt byggede min by op og hele tiden havde min byggekø fyldt. Men når man på så kort tid kan tjene 20.000 guld, så viser det mig at der bliver brugt rigtig rigtig meget guld og det har fået en alt for stor indflydelse. Og samtidig får I ikke mig til at bruge flere tusinde kr for at kunne følge med når jeg bare kan vente en måned og så få fyldt guldkontoen op igen i en ny verden. Også selvom I vil prøve at nulstille mig (Husk på at dem der bruger guld fordi de har travlt med at vokse ingen fordel har i at nulstille en spillere der levere ress)

Jeg er helt enig med Bologna i forhold til guld startpakker og events, det ødelægger mere end det gavner, og jeg vil påstå at det koster jer flere kr i tabte nye spillere end jeres fortjeneste i guld på den lange bane.

Hvis ikke man kunne booste starten på en server så meget med guld, så ville meget færre spillere også blive nulstillet.

Og så vil jeg også sige at det bør være muligt at stoppe de store forbund, Bologna giver flere gode forslag. På Omega kan man se at der fra uge 2 var omkring 6 fyldte alliancer og et par stykker der ikke var fyldete i et stort forbund, det fordre heller ikke et sundt grepo spil som får flere spillere til...

Så lidt mindre guld fordel F.eks. ved at ændre tilbage til at man kan halvere byggetiden i stedet for at færdiggøre, færre events især i starten og ingen begynder pakke.

Mvh Mackenhauer.
 

Storekrog

Active Member
Brugere
Hvad med man gik tilbage til det gamle halvering af byggetid, der blev tjent guld ind og det fungeret meget bedre?
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Det er ikke noget jeg kan garantere vil ske på noget tidspunkt, men det kan undersøges, om det kan ske på en enkelt verden.
Men jeg lover intet.
 

Qotho

Active Member
Brugere
Endnu et forslag til forbedring af spillet:

Når man aktiverer FM, er 48 timer meget lang tid ikke at kunne forsvare sig ordentligt (læs med angreb på sig selv ved en evt. belejring).
Det burde være muligt at angribe sig selv, når man har aktiveret FM. Helt ok, at man ikke kan angribe andre i de 48 timer, men det bør være muligt at angribe egne byer.
Det er især en udfordring, hvis man spiller alene (ex. i starten af en server) eller har byer langt fra andre.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Endnu et forslag til forbedring af spillet:

Når man aktiverer FM, er 48 timer meget lang tid ikke at kunne forsvare sig ordentligt (læs med angreb på sig selv ved en evt. belejring).
Det burde være muligt at angribe sig selv, når man har aktiveret FM. Helt ok, at man ikke kan angribe andre i de 48 timer, men det bør være muligt at angribe egne byer.
Det er især en udfordring, hvis man spiller alene (ex. i starten af en server) eller har byer langt fra andre.

helt enig det er røv hamrende irreterende at miste byer på den måde
 
D

DeletedUser2134

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Bøn 3 er da urealistisk.
self vil spiller som jeg gå ind på server for at få guld, i er jo ved at have høje priser på det.

hvorfor får man ikke guld for at forbedre spillet med forslag her på forum, eller at anmelde spiller som gør noget ulovligt som dobbelt konto.
 
Top