• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Det nye overtagelses systemet på beta

D

DeletedUser143

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hvordan fungere det??

lidt skidt det ikke stå nogen steder i nu..

når spillere er ved at være klar til at kunne gøre det(D)(SW)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Da det ikke er sikkert, at oprøret starter i byen, er det sikrest at sende det efter oprørsangrebet, så det vides om det er startet. :)
Jeg har aldrig failet en erobring. Har lært på de engelske at det er chancetagerne der styre spillet :)

Men Liam, Din forklaring og den engelske stemmer jo ikke overens?
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Nej, jeg må have misforstået de andre CM'ere.

1. Der sendes et angreb med Oprør aktiveret.
2. Oprøret varer i 24 timer.
3. For at overtage byen, skal du sende et koloniskib, efter de første 12 timer.
3a. I al den tid oprøret står på, kan forsvareren nå at samle def tropper i sin by, til eventuelt at nedkæmpe koloniskibet.

Så skulle det hele være på plads :)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Alle indlæg er slettet for at undgå forvirring :)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Et hurtigt spørgsmål.

Skal der gå yderligere 12 timer når koloniskibet rammer?

.. OG

Kan f.eks. spiller A sende et oprør og så kan spiller B sende koloniskibet og få byen?
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Et oprør er i gang i 24 timer. De første 12 timer, har forsvareren mulighed for at samle forsvarshjælp. De næste 12 timer kan der angribes og overtages med koloniskib.

Nej, den der starter oprøret, har muligheden for at overtage byen.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Ok så har jeg forstået det:D
 
D

DeletedUser152

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg kom til at tænke på noget.

Hvis byen som er ved at blive erobert får samlet tropper til modangreb vil de så står som forsvare af byen eller angriber i de første 12timer inden koloniskibet kommer?


Noget siger mig at de står som forsvare da jeg forstå oprør som at angriberen står ude for muren og snakker til folket for at omvende dem og så når koloniskibet ankommer er de inde i byen og så skal der angribes...
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Nej, jeg må have misforstået de andre CM'ere.

1. Der sendes et angreb med Oprør aktiveret.
2. Oprøret varer i 24 timer.
3. For at overtage byen, skal du sende et koloniskib, efter de første 12 timer.
3a. I al den tid oprøret står på, kan forsvareren nå at samle def tropper i sin by, til eventuelt at nedkæmpe koloniskibet.

Så skulle det hele være på plads :)


Jeg vil gerne lige have på plads om det er 12 timer fra Oprør er aktiveret, at KS kan lande eller 12 timer fra angrebet med oprør er landet at KS kan lande?
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Et oprør er i gang i 24 timer. De første 12 timer, har forsvareren mulighed for at samle forsvarshjælp. De næste 12 timer kan der angribes og overtages med koloniskib.

Nej, den der starter oprøret, har muligheden for at overtage byen.

Det forstår jeg ikke. I Sb-g 's tilfælde var det Syncmaster der startede oprøret, og Jew der sendte KS???
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det forstår jeg ikke. I Sb-g 's tilfælde var det Syncmaster der startede oprøret, og Jew der sendte KS???

Ja, det behøver ikke at være den samme spiller, der både starter oprør og erobrer med koloniskibet.

Jeg kan godt se at det vist er det modsatte som Liam skriver ovenfor, men det er ikke korrekt.

Jeg har ikke selv erobret endnu, men det er de oplysninger jeg har fået fra mine alliance medlemmer på den engelske server.
Og de plejer at have rimeligt styr på game mechanics :)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg vil gerne lige have på plads om det er 12 timer fra Oprør er aktiveret, at KS kan lande eller 12 timer fra angrebet med oprør er landet at KS kan lande?


Tak Aranoxx, kan du så også svare mig på dette her spørgsmål, for jeg synes ikke det er tydeligt beskrevet.

Det er faktisk lidt vigtigt at vide, om man kan lande med sit KS, 12 timer efter Oprør er aktiveret, eller om det er 12 timer efter Oprør er landet.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg vil gerne lige have på plads om det er 12 timer fra Oprør er aktiveret, at KS kan lande eller 12 timer fra angrebet med oprør er landet at KS kan lande?

Processen er kort fortalt:

1) En spiller sender et angreb, men sender det som "oprør"
2) vinder angriberen, så vil der fra angreb start gå 12 timer(fase 1) til at danne et oprør.
3) Når de 12 timer er gået og oprøret er dannet, så er byen mulig at erobre indenfor de efterfølgende 12 timer(fase 2).

Koordineres det korrekt, så kan man f.eks. sende koloniskibet 20 timer i forvejen, og så bare sikre at orøret er dannet(dvs. fase 1 er afsluttet) inden koloniskibet lander.

Så en erobring vil altid samlet set (fase 1 + 2) tage mellem 12.01 timer og 24 timer.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Aha, så man skal altså vinde oprøret, første gang man sender det, for overhovedet at have en chance for at vinde med sit KS 12 timer efter....

Vildt svært, vil jeg sige, og kræver mange tropper, da det så er to samlede angreb, hvor byen skal tømmes to gange, indenfor 12 timer....
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Aha, så man skal altså vinde oprøret, første gang man sender det, for overhovedet at have en chance for at vinde med sit KS 12 timer efter....

Vildt svært, vil jeg sige, og kræver mange tropper, da det så er to samlede angreb, hvor byen skal tømmes to gange, indenfor 12 timer....

vi har da aldrig rigtigt haft problemer med det? så ser da ikke det skulle være svært?
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Om det er svært eller ej er jo relativt.

Det kræver jo to succesfulde angreb der begge bryder igennem og set fra den vinkel vil jeg også mene det kan virke svært. Det kræver noget mere koordinering af angriber og såvel forsvarer.

Jeg syntes selv at erobringerne for alvor bliver sjove, når både angriber og forsvarer er helt fortrolige med mekanismen i angrebet.
Det åbner jo op for en masse gode koordineringer og kreative angreb/forsvar :)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Ja, det behøver ikke at være den samme spiller, der både starter oprør og erobrer med koloniskibet.

Jeg kan godt se at det vist er det modsatte som Liam skriver ovenfor, men det er ikke korrekt.

Jeg har ikke selv erobret endnu, men det er de oplysninger jeg har fået fra mine alliance medlemmer på den engelske server.
Og de plejer at have rimeligt styr på game mechanics :)

Sådan som jeg har fået det fortalt fra andre CM'er på Grepolis og min Chef, så SKAL det være samme spiller der starter oprøret, der overtager byen.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det forstår jeg ikke. I Sb-g 's tilfælde var det Syncmaster der startede oprøret, og Jew der sendte KS???
Jew startede oprøret. Jew sendte koloniskibet og fik byen.
Syncmaster ryddet ham bare lige før Jew.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jew startede oprøret. Jew sendte koloniskibet og fik byen.
Syncmaster ryddet ham bare lige før Jew.

Okay tak Raiss. Så skulle den være på plads. :)
 
D

DeletedUser135

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hurtigt spørgsmål: Skal man bruge koloniskib hvis det er på samme Ø ?
 
Top