• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

23/09 D-Day er slut og vinderne er fundet.

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
D-Day.png


Hey Grepo-spillere.




Her er listen med Dagens Angribere og Dagens forsvarer på alle servere.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Angriberne :
Soul of Mayhem --- Phi
Pharao--- Achilles
DKnukunu --- Chi
Clueless --- Upsilon
RasmusP --- Hyperborea

---------------------------------------------------------------------------------------------

Forsvarene :
Bonjo --- Phi
clauss --- Achilles
lonesrider --- Chi
Aset --- Upsilon
Carlo B Jensen --- Hyperborea

--------------------------------------------------------------------------------------------

Husk at det er 2 spillere fra hver verden, der kan vælge mellem disse belønninger her!

Du kan vælge 3 af følgende belønninger :

Sværdmænd forstærkning
Hoplitter forstærkning
Bueskytter forstærkning
Slynger forstærkning
Rytter forstærkning
Stridsvogne forstærkning
Gunst pakke (omkring de 480 Gunst)
Forbedret angreb
Trojansk forsvar
Råstoffer
Landudvidelse (300)


Du kan vælge samme belønning 3 gange.
Belønningerne kommer i et udvidet inventar, og tager dermed ikke plads fra belønninger du allerede har.
Der kommer ikke yderligere detaljer om belønningerne.

Tag det som en overraskelse!

Kontakt Teamet, ved at skrive en Ticket, hvor der står hvilke belønninger i vælger.
Husk at sætte Dagens Angriber/ Dagens Forsvarer medalje på jeres Profil, så alle kan se dem.
Jeg håber i vil beholde den på profilen i en uges tid.
Dem der ikke skriver deres ønske ind, får ingen belønninger.



Tak for jeres deltagelse.

Glem ikke Facebook konkurrencen, hvor den bedste Rapport af Forsvar og Angreb kan give følgende belønninger : Ekstra 10% styrke i xx tid på angreb og Forsvar.

Jeg håber at få opbakning til at gentage D-Day igen.

Kom med jeres Feedback og kommentarer herunder!
 

DKnukunu

Member
Brugere
Jeg synes at det var dejligt at man for en gang skyld skulle være aktiv og lave noget i selve spillet. I stedet for blot at skyde nogen pile, og hvor udfaldet ikke var bestemt af hvor meget guld man vil bruge, eller held, men derimod af direkte spil og hvor god man er til selve spillet.

1. Størrelse ~stor/lille
Dog, realistisk er udfaldet i høj grad bestemt af ens størrelse (byer). Fordi selvom en spiller med 2 offensive byer kan dræbe flere enheder end en spiller med 10 offensive byer, så længe de 2 byer bliver anvendt mere effektivt, er det i sidste ende hvor mange enheder (byer) som man har til rådighed der sætter grænsen for hvor mange enheder man kan dræbe.
Ligesom at man dengang i Artemisia(Den Persiske erobring) kun havde en chance for at rydde, og erobre en af byerne, hvis man var blandt top 3. alliancerne.
—dette er dog ikke noget jeg tror kan undgås, uanset hvilken type aktivitet i spiller.

2. Dato'en
Derudover, så synes jeg ikke det var den bedste beslutning at have denne konkurrence på en gemen hverdag.
Spillere ville have haft langt mere fritid til at deltage, hvis konkurrencen var forgået i weekenden (specielt, om lørdagen). Fordi arbejde, skole og andre pligter er noget de fleste ikke kan undgå på en hverdag, samtidig med at dem som kan undgå de pligter vil kunne ramme dem som ikke kan mens de er offline langt lettere. Hvis det havde været i weekenden, havde det været mere muligt at planlægge sit skema efter konkurrence, være parat til at angribe, eller bliver angrebet
—forudsat at man så også har lyst til bruge lidt ekstra tid på Grepolis i anledning af konkurrencen.

3. Belønningerne
Jeg synes det er fint med belønninger for at vinde konkurrencen, og specielt fordi at dagensforsvarer/angriber er en gemen ting, og den ikke gives for at belønne spillerene som har dræbt flest enheder, men blot for at anerkende spilleren, synes jeg at det var godt at belønningerne ikke var fuldstændig vilde, men derimod forholdsvis begrænset (med en enkel undtagelse). Dog kunne der godt have været bedre balance i mellem dem, dette er en ting der ofte også sker under events.
F.eks. så giver en bueskyttepakke ikke lige så mange enheder i befolkning som en rytterpakke, og ingen af dem har samme værdi som en landudvidelse på 300. Her ville det enten være muligt at sænke landudvidelsen til 100+, eller 50+ befolkning eller hæve værdi'en af de andre belønninger, som give 3 rytterepakker, mens at man ville få 4-5 bueskyttepakker i tilfælde af at de var valgt.

-DKn
 
Senest redigeret:
D

DeletedUser1588

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
D-Day

Jeg er enig i at det ikke er smart på en hverdag. Jeg sad i møde det meste af dagen, så jeg havde jo ikke mulighed for at være med fra starten. Så derfor fik jeg ikke angrebs medaljen. Men ellers var det en ok event. Men som jeg ser det, så er det jo kun en event for os store spiller. Alle de små har jo ikke en change for at få de medaljer, sååååå jeg ved ikke hvor godt det er med den aflønning. Det er jo ikke fair over for alle de andre spille. Jeg kan jo smadre alt og alle med mine 188 byer, hvis jeg havde været med fra starten.

Mvh.
Carlo
 
D

DeletedUser2072

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Vil også lige ligge en lille kommentar ind på dette.. :)

1) Enig i af det ikke er det bedste tidpunkt at ligge det på en hverdag, det kan give en del fordele til nogen og omvendt for andre, ja det var ærgeligt Carlo B Jensen ikke havde mere tid.. :Smile:

2) Til dels enig i at det er for de store spillere, men vil dog sige at det ikke er umuligt for "os andre" jeg betragter mig selv som en af de mindre, mener jeg havde 42-43 byer til eventet, hvor mange andre har langt over 100 byer, ja helt op imod 158 stk. jeg tog medaljen som Bedste angriber, ja det tog en del tid og planlægning, men det bar også frugt, så at sige det er umuligt det er det ikke.

3) Præmierne syntes jeg manglede lidt balance feks en gunst pakke det giver over 1000 i gunst, den er jo nærmest værdiløs, da alt over 500 går til spilde (den kunne jo ligeså godt have været på en million)., og det er sat op imod en byforøgelse på 300 som varer "for evigt"
Eller en rytter forstærkning hvor jeg modtager 30 rytterer i 1 dag og 6 timer (900 Ryttere) absolut ikke noget galt i det..hehe

Hvis jeg skulle komme med et forslag til nogle præmier, så kunnne det jo feks være

1) Byforøgelse 300 stk
2) 50% mere sølv i én uge (I alle byer) godt for Hulerne
3) Gunst pakke (10 x 450)
4) Bygge halvering i 1 uge
5) 50 % hurtigere rekutering i 1 uge
6) 5 stk Skarpsind
ting i den dur, og det skulle ud til alle at det var gode attraktive pakker..

Ellers så syntes jeg ideén var rigtig god, og det gav da lidt på serveren, men ikke helt så meget som jeg havde troet.. :)
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Jeg takker for jeres Feedback.

Jeg vil se på mindre belønninger, eller lidt andre belønninger.

Jeg havde håbet på mere action, men håber at det kommer næste gang.

Overvejer at få flere Daglige belønninger med ind i denne her også, så flere kan vinde.
 
Top