• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Udmelding om Huawei enheder (2021)

Tournesol

Active Member
Brugere
Udmelding om Huawei enheder.

Hej spillere,

Som nogle af jer nok er klar over, så er der en lovgivning, der er oprettet af den Kinesiske og den Amerikanske regering. Den begrænser kinesiske fabrikanters adgang til Google Play Store services på enheder, hvor den amerikanske regering har bekymringer i forhold til sikkerhed. Du kan finde presse udmeldinger og artikler om emnet online. Men hvorfor bringer vi dette emne op i dag? Altså, kort sagt så begynder det, at påvirke vores spillere.

Spillere, der for nylig har købt en Huawei- eller Honor brand enhed, vil have oplevet, at deres Grepolis app ikke virker på disse enheder. Ydermere, så kommer disse enheder ikke med Google Play Store, eller de services, der hører med, som nogle apps bruger for at køre div. baggrunds funktioner, som for eksempel; push notifikationer. Disse services er nødvendige for, at vores app kan fungere, og det er derfor disse enheder har problemer.

Folk, der har Huawei enheder af ældre dato, der allerede har Google Play Store installeret, vil på et tidspunkt også begynde at få problemer i forhold til, at de ikke kan installere eller køre apps, når Google opdaterer deres services, men ikke længere yder support til dem. Der kan være sager, hvor spillere har en ældre version af Grepolis app installeret, som vil virke på disse enheder, men på et tidspunkt vil vi være nød til at "tvinge" alle til at opdatere til den seneste version af vores app, hvilket kan betyde at nogle spillere, der tidligere har kunnet spille, ikke længere har en funktionel app og installation af ældre versioner, vil ikke være et fix for disse spillere, eftersom vores spil ikke tillader dem at logge ind uden at der er opdateret til seneste version.

Så hvad betyder det for os og dig som spiller? Kort sagt har tidligere teknologiske leverandørbeslutninger ført til den situation, hvor vores push-meddelelser ikke fungerer for Huaweis AppGallery (svarende til Google Play Store) på kort eller mellemlang sigt. Det har bragt os til den svære beslutning, hvor vi officielt stopper med udvikle til Huawei enheder i en nær fremtid. Det vil nok skabe en del frustration for dig/jer, specielt hvis du er en af de spillere, der står i denne situation, men for at være ærlig så er det den bedste løsning for alle. Hvorfor? Fordi hvis vi skal udvikle appen til Huawei enheder, så skal vi stoppe med at arbejde på andre mobil projekter, som vi på nuværende tidspunkt implementerer, og investere vores energi i for at skabe, hvad der i bund og grund er en ødelagt design version af vores app, der mangler en af sine mest brugte features, angrebs alarmen og andre push notifikationer.

Vi er stadigvæk i gang med at undersøge alternative metoder for at løse problemet, men det er et mere signifikant stykke arbejde, der ikke vil kunne være færdig på kort tid, så det adresserer ikke det underliggende problem.

Den gode nyhed for spillere med Honor enheder er, at Huawei solgte dette firma, og de skulle ikke længere være underlagt de samme restriktioner relateret til Google Play Services på et tidspunkt i fremtiden. Så selvom din Honor telefon ikke på nuværende tidspunkt understøtter Google Play Services, så vil den højst tænkeligt gøre det på et senere tidspunkt.

Vi undskylder til alle jer, der er ramt af denne beslutning. Ultimativt, er en signifikant del af det her, ude af vores hænder, eftersom det relaterer til regerings beslutninger. Hvis du har brug for support, så kan du selvfølgelig kontakte dit support team på normal vis, men vær opmærksom på at der er en begrænsning for, hvor meget de kan hjælpe med dette problem. Venligst se FAQ herunder for at få svar på nogle af de mest hyppige spørgsmål.

Venlig hilsen

Dit Grepolis Udvikler Team

FAQ

Q: Jeg har en enhed, der ikke er produceret af et kinesisk firma (eksempel, Samsung). Skal jeg gøre noget?


A: Nej. Kun enheder produceret af Huawei og Honor er påvirket.

Q: Jeg har en enhed, der ikke er produceret af Huawei eller Honor, men det er et kinesisk mærke. Skal jeg gøre noget?

A: Nej. På nuværende tidspunkt er de eneste firmaer der er påvirket Huawei, og for nu, Honor. Dog har Huawei solgt Honor, og i nær fremtid skulle Honor enheder gerne igen understøtte Google.

Q: Vil i nogensinde understøtte Huawei enheder igen?

A: Det er muligt, men ikke uden at Google igen understøtter Huawei enheder. Som skrevet i udmeldingen herover, så kan vi måske overvinde vores afhængighed af Google Play Services for push notifikationer, hvilket vil gøre det værd at investere tiden i at udvikle en app for AppGallery.

Q: Jeg har, på nuværende tidspunkt en Huawei enhed, og appen virker fint! Hvorfor vil i ikke støtte mig?

A: Problemet her er at din enhed virker på nuværende tidspunkt, men på et senere tidspunkt, så vil den højst tænkeligt stoppe med at virke. Det kunne være på grund af, at vi opdaterer minimums versionen af appen i google play. Det betyder, at du skal have den seneste opdatering, men ikke kan få den på grund af den manglende adgang til Google Play Services. Når en af disse ting sker, så vil din app ikke længere virke. Selvfølgelig vil vi fortsat yde support, så længe din app virker på din enhed, men hvis dine problemer relaterer til det faktum, at appen ikke længere virker, så er det, der support stopper.

Q: Kan jeg ikke hente appen fra en 3. parts og installere den manuelt?

A: Nej ikke rigtig. Appen vil nok installere sig på enheden, hvis du gør dette, men på grund af dens afhængighed af Google Play Services, så vil den ikke virke.

Q: Jeg er på udkig efter en ny enhed, skulle jeg undgå at købe Huawei eller Honor enheder?

A: Det korte svar er, at vi ikke kan fortælle dig, hvad du kan og ikke kan købe! Men, hvis det at have Grepolis på din enhed er vigtigt for dig, så vil vi anbefale at du køber en enhed der understøtter Google Play Store og services.
 
Top