• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Totalt utilregnelig...?

D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg har fået et par venlige hints (og tak for dem!) om et større koordineret angreb imod mine byer, med det formål at at banke mig tilbage til start.
Koordinerede angreb er der ikke noget i vejen med - de er vel faktisk en del af spillets raffinerede og tiltalende sider. Så ikke nogen anke over det - også koordinerede angreb imod sine byer, må man tåle og tilbagevise efter bedste evne...

Imidlertid er der i denne forbindelse, sendt en del forfejlede og urigtige oplysninger i omløb, og det syntes jeg er træls, for nu at sige det på jysk.

Der skrives i opfordringen til at tilslutte sig dette opløb, at jeg er totalt utilregnelig; at jeg ikke respekterer indgåede iap's; at jeg angriber mine egne alliancemedlemmer, og at jeg gør det snigagtigt; osv.

Disse anklager har imidlertid ikke noget som helst på sig! Jeg har derfor brug for at tilbagevise disse påstande.

Blandt andet er følgende sendt rundt:
Da Thorstein har vist sig, som en uhyre farlig spiller, der udgør en fare for samtlige spillere i Grepolis, da han er totalt utilregnelig, og er faldet sin kompanion i ryggen, hvorved han har udryddet ham, da er der pt. diplomatiske forbindelser til mange alliancer i øjemed at eleminere truslen, siden det er totalt uacceptabel opførsel, er det planen at udrydde ham, så han må begynde helt forfra, hvormed han forhåbentligt får sig en lærestreg! Han vil dog være iagttaget selv, når han begynder forfra, så han ikke kan gentage denne totalt uacceptable opførsel, da det strider mod alle gode spilleregeler, selv i de mest krigerske alliancer!!!​

Anklagerne om angreb mod egne allymedlemmer, er for så vidt rigtige. Spilleren "Run to the hills" og jeg dannede alliancen YY. Da han imidlertid valgte at stoppe spillet, også her på Beta, aftalte vi at jeg overtag hans byer - hvilket efterfølgende skete i aftalt god ro og orden.

Anklagerne om brud på forbunds aftaler og indgåede iap's - ved ikke hvad der skulle hentydes til. Jeg har ikke hørt fra nogen om at jeg skulle have overtrådt nogen aftaler. Jeg har selv haft et indgående angreb, fejlagtigt afsendt af en nabo, som jeg har iap med - og det er klaret over mailen...

Anklagerne er rejst af medlemmer af alliancen "The danish crusaders".

Det der vist ligger bag alt dette, er at der tidligere lå et par byer fra deres alliance på samme ø som jeg. Byer som jeg rimeligt systematisk har farmet. Jeg syntes nu nok, at det burde være muligt for en alliance at stille et tilpas forsvar op imod en enkelt spiller - specielt da jeg har bestræbt mig på "kun" at sende et enkelt angreb mod hver by i døgnet,for at gi dem en chance.
Så jeg syntes faktisk at jeg har været rimeligt tilregnelig, men alt er selvfølgeligt relativt... :-(

Så en klar opfordring til The danish crusaders og andre der benytter sig af urigtige oplysninger om andre: Hold jer til kendsgerningerne, og lad være med at sprede løgn om andre spillere.

Venlig hilsen
Thorstein
 
D

DeletedUser143

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Ja det er for dårligt TDC, at føre andre alliancer bag lyset med løgne.

Dette er jo med til at tegne et billed af at man ikke kan stole på jer.
dette er da ikke særligt tryggende for værken de alliancer i spurgte dengang eller de forbund og IAP's i har i dag.
:pro:(SW)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
forståeligt!

Det er også synd for dem at de ikke kunne klare sig mod dig, når du jo har så mange medlemmer i din egen alliance;)

Forstår dig fuldt ud, jeg tror måske det alliancen YY der er sat i dårligst lys her..
 
D

DeletedUser179

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
på godt jysk . det er møg skidt

Ja det er for dårligt TDC, at føre andre alliancer bag lyset med løgne.

Dette er jo med til at tegne et billed af at man ikke kan stole på jer.
dette er da ikke særligt tryggende for værken de alliancer i spurgte dengang eller de forbund og IAP's i har i dag.

det har du helt ret. men det er også derfor jeg står her nu og tager skuffelsen i mig, og står for ansvar på The danish crusaders vejne
isteden for som en god dansk politiker bare snakker unden om eller bare lod som ingen ting.
selv om det var da klart det nemmeste

men vil da sige hvis nogen af vores Forbund eller IAP ikke føler TDC er loyale nok, er de velkommen til at tage ders beslutning om igen. vil da med glæde tage en debat om det.
men jo pipfuglen jeg vil da også selv tænke mine tanker hvis jeg kom ud for dette.

der må siges der er sket en stor fejl, og kan nemt forstå du syns det meget træls og er måske lidt møg piss over .
men kunne jo heller ikke rigtig bare skrive lige skrive til dig om de informationer var rigtig eller ej. kan da se nu man skulle havde gjord det eller lige havde tjekket "run to the hills" signatur :/
: er stoppet med at spille Grepolis, men er begyndt at spille The West igen.
--
men man kan så sige at han siger jo ikke hvorfor jo. men okay
---
det skulle havde været tjekket bedrer igemmen. bagklog kan man jo altid være
---
det arkender jeg da.


Det der vist ligger bag alt dette, er at der tidligere lå et par byer fra deres alliance på samme ø som jeg. Byer som jeg rimeligt systematisk har farmet. Jeg syntes nu nok, at det burde være muligt for en alliance at stille et tilpas forsvar op imod en enkelt spiller - specielt da jeg har bestræbt mig på "kun" at sende et enkelt angreb mod hver by i døgnet,for at gi dem en chance.
Så jeg syntes faktisk at jeg har været rimeligt tilregnelig, men alt er selvfølgeligt relativt... :-(

på det tids punkt var den højeste spiller i alliancen var på 2k p
men nej vi kunne ikke på det tids punkt stille med nok tropper til at tage de angreb du kom med, desværre.
men vi prøvet også at få kontakt til dig om at lave en iap eller en anden løsning med dig. men du svaret dog ikke.
men jo måske også forståeligt

så jo og nej man var vel lidt "pige" sur. så man havde måske ikke den store lyst til at finde de rigtig faktor om sagen. stolede måske lidt for meget på folk. det vil jeg da så akende det var en ledelse fejl. en møg træls fejl.
man skulle selvfølgelig være 100% sikker i sin sag inden man ga lov til at vider sende sådan en "fælles" besked.
om en ting man faktisk ikke var helt 100 på. som desværre så faldt over til en løgn.



Hold jer til kendsgerningerne, og lad være med at sprede løgn om andre spillere.

det må du mange gange undskylde . det vil en af de næste dage sendes en mail vidrer rundt til de spiller/alliancer vi har snakket om dette emne om det har været vores fejl og vi har været fejl informeret. og vi har givet en løgn vidrer

med venlig hilsen matar
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
at omgå sandheden lidt lemfældigt er vel en del af spillet - det kaldes SPIN.

Sådan kan man jo få nogen til at arbejde for en selv.

Sæføli er det da surt at være den person som spinnet går udover - men i mange andre spil er det halvdelen af spillet og noget som mange diplomater er gode til!!!!!
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
At sprede en løgn er vel ren taktik. Jeg kan ikke se hvorfor du får tårer I øjnene af dette. Hvis dine alliancemedlemmer kender dig, så burde de vel kunne klare ærterne og eventuelt mase dem til jorden, for når du selv kommer med et tudebrev, så tror jeg endnu mere på rygterne.

:pro:
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Taget til efterretning...

Jeg havde alene brug for at kommentere det billede som omtalte "spin" efterlod - nemlig at jeg skulle være upålidelig og illoyal. Det er et væsentligt brud på mine værdier, og det var jeg en del "pist" over :unhappy:
Til gengæld har jeg ikke noget imod at være totalt utilregnelig ;-)

Matar skriver:
det må du mange gange undskylde . det vil en af de næste dage sendes en mail vidrer rundt til de spiller/alliancer vi har snakket om dette emne om det har været vores fejl og vi har været fejl informeret. og vi har givet en løgn vidrer

Det er taget til efterretning, og sagen er dermed ude af verden, set fra min stol. Tak til Matar for responsen...

Bemærkningerne fra Raum og Gozujohn om at der er okay at sprede løgnhistorier om andre, men henvisning til at det er normalt "spin", er jeg totalt uenige i, både når det angår spil som dette; politik; eller andet - men det er en anden sag.

vh
Thorstein
 
D

DeletedUser143

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Til Raum og Gozujohn. det kan da godt være det er spin.
men det er jo ikke optimalt, hvis dem man prøver at spinde med er kloge nok til at undersøge det som jeg gjorde dengang, da jeg havde mistanke om at han havde fået runs byer.

Jeg kan da fortælle at bl.a mig og måske andre AB havde deffet ham op, hvis det var kommet så vidt. Da vi HADER LØGNER.

:pro:(pop)(SW)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Pip:

Jeg fortæller bare hvad jeg oplever i næsten alle af denne slags spil.

At jeg så selv ALDRIG kunne finde på at lave spin, løgne eller lignende er jo en helt anden ting ;)

.
 
D

DeletedUser148

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Spin hører med til spillet. Og det er da en af de ting der er sjovt.
Så må stammerne jo bare være kloge nok til at se hvad der er,
rigtigt og ikke rigtigt.

De fleste stammer laver nok lidt spin engang imellem. For skabe lidt forvirrelse her og der.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeps spin er vel ok men der en hårfin grænse mellem at få sin vilje og bevare sin troværdighed. Tak for din hovedby iøvrigt Matar, den smagte godt (dip)
 
D

DeletedUser179

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeps spin er vel ok men der en hårfin grænse mellem at få sin vilje og bevare sin troværdighed. Tak for din hovedby iøvrigt Matar, den smagte godt (dip)

hehe :) det håber jeg da også
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg kan da fortælle at bl.a mig og måske andre AB havde deffet ham op, hvis det var kommet så vidt. Da vi HADER LØGNER.

:pro:(pop)(SW)

Det kan jeg godt lide.
For øvrigt mener jeg at een ting er spin, noget andet lodret løgn.
'Spin' kunne jeg helt sikkert godt finde på, og regner mig selv skyldig i samme på en daglig basis, da det for mig at se ganske enkelt handler om at præsentere tingene fra sin egen synsvinkel.
Og selvom den næppe er eller kan være objektiv, må det vel være i orden at enhver præsenterer netop sin egen synsvinkel.
Jeg synes også det er acceptabelt at smøre lidt tykt på i så henseende - når nu det netop er et krigsspil vi taler om.
Men hvad gælder løgn må det være de spartanske regler der gælder: man kan jo snyde for at klare sig bedre i tilværelsens krig hvis man vil, men det betyder ikke at det er spor i orden, og bliver man grebet, må man forvente at blive straffet. Hårdt!:pro:

Og da jeg heller ikke kan udstå løgnere ville jeg også være helt klar til at gå i krig med den slags kæltringe til den bitre ende, hvis de havde løjet om andre for mig.
Godt at se at matar har stil og rygrad til at rydde op efter sig, hvor løgnen simpelthen er blevet givet videre fra hans hånd, som en misforståelse. :)

X
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
For mit vedkommende, så sker der kun en ting, hvis jeg tager nogen i at lyve for mig, både spillemæssigt og i virkeligheden og det er, at intet vedkommende siger fremover vil blive stolet på og spillemæssigt, så har jeg tendenser til at ville sørge for at vedkommende bliver banket tilbage til start og derfor vil eventuelle aftaler også blive opsagt med vedkommende. :)

Men det er da godt, at sagen der startede denne tråd, er blevet ordnet. :)

Mvh.

AMON
 
Top