• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Systematiske Natte Angreb & Psykisk Terror

D

DeletedUser1971

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hej, jeg ville skrive noget om dette, da jeg synes at det er et problem som der skal belysning på.

Det sker engang imellem at en alliance, eller et par spillere, er så forhippet på at overtage nogle bestemte byer, at de skiftes til at angribe en enkelt spiller 24 timer i døgnet. Dag og nat, når det er allerværst en gang hver time, eller måske endog oftere, i flere dage, uden pause, uden søvn - indtil spilleren til sidst ikke kan klare mere, og ghoster, går i ferie-mode på ubestemt tid, eller hvis han eller hun er heldig nok til at være i en god alliance, at få hjælp til at beskytte byerne om natten.

Jeg ved godt at natte-angreb er en del af spillet. Vi er heldige at vi har natte-bonus til at gøre det svært at overtage byer, når man skal sove. MEN! At angribe så ofte, uden at det er en decideret OP, men rettet imod at med overlæg at nægte ham/hende søvn, med den hensigt at udmatte spilleren eller at jage ham/hende væk fra serveren - det er så langt fra acceptabel spillestil som jeg kan forestille mig. Jeg har selv prøvet det, og jeg kan forsikre jer for at det føles meget som psykisk terror.

Grepolis er et krigs-spil, men det er stadig kun et spil. Lad dog være med at føre krig mod spilleren's helbred.
 

PuffTheMagicDragon

Member
Brugere
38 views and no replies ...
Men tre likes ;) tror der er augmenter for og imod hvad du siger, og det nok more handler om det individuelle tilfælde og derved ikke kan generaliseres. Desvære er dem det typisk går udover enten ekstremt provokerende, nogen der fortjener en lærestreg eller en der ligger dårligt (VVØ) som ikke kan forsvarer byen ved tropper fordi de er nye eller noobs. Alle de nævnte tilfælde kan løses, den sidst nævnte handler mere om at forhandle sig frem til en god løsning enten med alli/forbund eller fjenden. de andre er personlige problemer.

Men igen ved dette emne bør det enkelte eksembel bedømmes, hvor ALT skal ligges på bordet og ikke kun det der er til ens fordel (som folk oftest gør).

//Puff
 

Iwrac

Active Member
Brugere
At blive angrebet om natten er desværre en onde, som der ikke rigtig kan laves om på.
Det er en del af spillet, og selv om jeg da også kan forbande de tider væk, så kan det også være med til at ryste selv store spillere, da det ikke kun er de store spillere der har patent på nat-angreb.
Så skal man lave fredstid hver eneste dag fra 00.30 - 05.30. 5 timer hver nat hvor der ikke kan angribes. Men så ryger spændende af især erobringsserverne, hvis man gerne vil slå i ks ihjel.
Den er svær, og det er bestemt ikke iorden at man køre personhetz imod EN spiller udelukkende med formålet at få denne væk fra serveren. Så skal vedkommende da godt nok have gjort i nællerne.
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Lave fredstid hver nat er ikke en mulighed.

Dog har jeg for ikke længe siden hørt fra Andre CM'r at de stopper den slags hetz, efter bedste måde,,,, kort sagt et midlertidigt ban af angriberne, indtil de personlige hetz ophører.
Problemet her er at bevise at det er en hetz, med det for øje.

Der er jo ikke noget ulovligt i at angribe om natten.
Ellers stod det jo i reglerne.

Det vi kan gøre, er at dømme for unfair spillestil.

Men det er jo også et vidt begreb.
For skal vi reagere hver gang en spiller skriver ind til os og føler sig uretfærdigt behandlet, så kommer der hurtigt 40 tickets hver dag om det alene.
Og hvem siger det er en hetz?
Og har vedkommende ikke også gjort sig fortjent til en sådan omgang?

For ofte er det jo også gengældelses angreb, og hævn imod en opførsel pågældende offer selv har vist.

SÅ hvordan skal vi nogensinde kunne dømme dette helt retfærdigt?

Kom meget gerne med flere kommentarer, forslag og diverse herunder,, for netop dette emne er vigtigt at diskutere.
 

Iwrac

Active Member
Brugere
Der er enormt meget bevismateriale der skal på bordet, før den slags kan godtgøres.
For nogle kan det være simple uenigheder der gør, at man kører denne kampagnen imod én spiller.
Eller har brugt en uskreven etisk regel.
Apropos uskreven etisk regel, så kan jeg give et eksempel fra Ithaca serveren, hvor jeg netop er stoppet, efter at min alliance har overtaget mine byer.
Vi havde en spiller på holdet, som skiftede over til fjenden i første omgang for at gøre serveren mere spændende. Men han ville ikke overlade de strategisk vigtigste byer til alliancen han forlod, selv om det stod skrevet ind i alliancens interne bekendtgørelser.
Et par dage efter, måtte en af spillerne fra alliancen han forlod pludselig holde en pause med spillet, pga sygdom i nærmeste familie. Det er sket flere gange i grepolis historien, at man får en pæn forespørgsel på, om man i en periode kan frede en spiller, pga tragiske omstændigheder. Den har jeg endnu aldrig været udsat for ikke blev overholdt.
Men denne bruger her ville ikke gøre det, og begyndte straks at angribe vedkommende der havde brug for en fredning for hele serveren i en periode.

Det er det her jeg vil betragte som at have overtrådt de uskrevne regler, og så mener jeg faktisk det er helt på sin plads, at vedkommende bliver kørt over bagefter i spillet :)

Så kan man jo altid sige "hvorfor gik vedkommende ikke bare i FM når nu man havde brug for lidt fred" men det er ikke altid bare lige det man gør, hvis man håber at kunne finde en stille stund engang imellem, hvor man måske kan opruste, bygge eller hjælpe til.
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Ja, og der er altid en historie bag en sådan hetz.

Pågældende spiller havde 2 muligheder.... Men Feriemode var den eneste rigtige, man kan regne med,,,,indtil man løber tør for fm dage.
Den diplomatiske løsning, er ikke altid en man kan regne med.... Der kunne man henvise til virkeligheden...
Men man behøver nu ikke virkeligheden til at opdage at Diplomatiet ikke altid virker, når man bare kan spille Grepolis.

Men hvordan skulle vi kunne dømme i sådan en sag?
Uanset hvad vi gør her,, bliver vi til de onde, der ødelægger spillet for andre. :(
 

Iwrac

Active Member
Brugere
Man kunne oprette en feature, hvor man ansøger om en global fredning, hvor en spiller ikke går i FM men bare ligesom er underlagt nogle restriktioner såsom at man ikke kan angribe eller blive angrebet.
At man ikke kan hjælpe andre i alliancen, hvis man alligevel ikke vil angribes.
Men måske bare en spiller, som i nogle dage kun kan bygge og opruste eller måske endda bare kun kan deltage i allianceforum, da jeg sagtens kan forstå idéen med, at man gerne stadig vil være herinde, men bare har brug for lidt fred, for at bevare interessen i spillet.
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Kom med støtter til dine forslag.... men ikke i samme tråd.. så går alt i kage...
Lav ny tråd til hver forslag :)
 

PuffTheMagicDragon

Member
Brugere
Jeg vil sige den på Itahca var ikke engang slem, der findes værre eksempler på folk der har modtaget angreb 24/7 samt magi på alle deres byer. Men som både Trysil og Aladin skriver er der næsten altid en grund for diveres Hetz mod spillere og jo værre den er jo mere Hetz. Samtidig er det umuligt for suporttere at kunne få et nogenlunde overblik og de skyldige som gør det umuligt at dømme nogen for unfair spil.
Føler man sig truffet bør man i første gang kigge indad istedet for at pive til hjælp til diverse alliance/spillere, om at man bliver uretfærdigt angrebet. Der er desvære også set flere eksempler med spillere der havde "bot" script på som blev beskyttet alliance såvel som fjender, selvom de åbenlyst snød. Men når man bliver taget med hånden i kagedåsen er verden jo helt imod en og man skal tages hensyn til...

Der kan være enkelte som har HEtz imod sig uden årsag men jeg tror det næppe, jeg har set så mange svine mails og provokationer hvor folk derefter ligger og piver på deres alliance forum over de bliver angrebet uden grund. Så vær skeptisk over for egne medllemr istedet for at sende skylden videre.

//Puff
 

the old wiking dk

Member
Brugere
det her er et svært problem og jeg personlig synes det er tude fjæs, og den skal forklares, jeg arbejder om natten og bliver altid angrebet når jeg lige skal have en time på øjet.

jeg timer tit angreb der rammer kl 6,05 men med den hastighed serverne har er man mange gange nød til at starte kl 5 og er man så en skid for det.

får tit hade mail for det og de ryger lige i brok kassen, det er et kamp spil og det gælder om at få taget fjendens byer og så længe det ikke er forbudt vil jeg forsætte med det
ved godt nogle har små børn og der er jeg selvfølgelig ked af, hvis jeg vækker dem, men mener ikke det er min skyld, det er den der vælger at have alarm på om natten

hvad med den der sidder i møder om dagen skal man så ikke angribe dem, har været på kursus og der kom en del kommentare om at jeg vist havde dårlig blærer lol

hvis en spiller starter i en ally og bygger byer der og så smutter over til en anden ally må han aflevere sine byer eller tage en røvfuld, det er det eneste hvor jeg vil være med til at gå efter en enkel spiller og det er kun til de byer det drejer sig om er taget

TOW
 

Tummelumsen

Member
Brugere
Det er simpelthen den lammeste undskyldning ever TOW. Der er natbonus og det burde selv du kunne tage som en klar indikation af at det er ildeset at angribe om natten. Kan godt være du arbejder der, men det er dit problem, ikke alle andres. At sammenligne det med at vi så skal kende alles daglige skemaer er noget fis. Hvis du absolut VIL spille et krigsspil hvor man angriber om natten så smut til com serverne. Der er masser af servere der der er UDEN natbonus.

Og til det om nogen selv har fortjent... Well... Bare fordi naboens dreng stjæler behøver man jo ikke også selv stjæle. Man kunne jo også bare smadre vedkommende om dagen og vise dem hvordan man spiller grepolis uden at være en usling.

Bare min mening
 

the old wiking dk

Member
Brugere
Det er simpelthen den lammeste undskyldning ever TOW. Der er natbonus og det burde selv du kunne tage som en klar indikation af at det er ildeset at angribe om natten. Kan godt være du arbejder der, men det er dit problem, ikke alle andres. At sammenligne det med at vi så skal kende alles daglige skemaer er noget fis. Hvis du absolut VIL spille et krigsspil hvor man angriber om natten så smut til com serverne. Der er masser af servere der der er UDEN natbonus.

Og til det om nogen selv har fortjent... Well... Bare fordi naboens dreng stjæler behøver man jo ikke også selv stjæle. Man kunne jo også bare smadre vedkommende om dagen og vise dem hvordan man spiller grepolis uden at være en usling.

Bare min mening

synes det er fint du har din mening og synes du skulle joine et sim spil, så undgår du at blive angrebet, som jeg skriver prøver jeg at tage hensyn,
jeg behøver ingen undskyldning for at angribe i et krigsspil, og jeg gør som jeg vil indtil grepo smider mig ud, og hvis i vil give mig tæv så kom bare an, der vil ikke komme noget tude fjæs her fra hvis i nul stiller mig, begynder jeg bare forfra igen
 

Tummelumsen

Member
Brugere
Om jeg spiller sim eller ej ændrer ikke på at jeg mener din undskyldning er dårlig. Iøvrigt også en af de mest slidte og platte forsvarsmetoder her i grepolis. Hvis man ikke er enig, så må man spille sim... Måske skulle du spille sim, så er der ingen der ryster på hovedet af din adfærd når du spiller om natten???

Hold dig til emnet - Det er dårlig stil at angribe om natten i et spil der tydeligt giver signal om at det skal man ikke. Spil på en server uden natbonus hvis du vil rode rundt der...
 

Haddock

Active Member
Brugere
Syntes der er stor forskel på bare at angribe om natten eller drive decideret hetz (hvilket jeg tror tråden var oprettet for) for mig så er hetz/natte terror når spillere konstant sidder og sender angreb og trækker dem natten lang for at holde en modstander vågen eller få en modstander til at bare give op og slukke alarmen og ja man kan da bare slukke alarmen men der er jo ingen der er interesseret i at vågne op med KS i en af sine byer. Det er et stort problem på de fleste servere hvis ikke alle.
 
D

DeletedUser1981

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Enig Zteren - har personligt aldrig klaget over at blive angrebet om natten. Det er en del af spillet, og hvis man vil tage nattebonussen med, er det jo fair nok. Men den praksis med at angribe, trække, angribe, trække 10 gange i træk uden at sende et reelt angreb (og dermed også undgå straffen ved natbonus), burde decideret forbydes om natten. Det er nok ikke, fordi de timer forkert hver eneste nat! Jeg kan nævne de første 5 spillere ved navn, som har spillet sådan, og skal jeg være helt ærlig, synes jeg, at de skulle tage at få sig et liv i stedet for at forsøge at ødelægge vores andres.
 
Top