• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Snak Om Serveren?

D

DeletedUser1971

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg synes denne tråd burde oprettes, fordi vi alle gerne vil have et sjovere spil, i samtråd med det som Grepolis-holdet foreslog. Måske kan vi finde en balance på denne måde.

Hvad synes du, om noget, at der er galt med Athen i øjeblikket, og hvordan mener du at vi burde arbejde på det?

Venligst hold det konstruktivt; hvis du kommenterer på andre alliancer end din egen, så prøv at gøre det fra et neutralt synspunkt. Mange tak!
 
D

DeletedUser1981

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Ja, det kunne da være interessant at høre, hvad folk tænker. Som udgangspunkt er det ærgerligt at se, at så mange danske Grepolis-spillere igen skal oprette forbund efter forbund, fordi de åbenbart ikke tør eller evner at tage kampen op imod én enkelt alliance med 25 spillere i, som ellers lige fra dag ét har nægtet IAP'er og forbund.

Rygterne forlyder, at det ser således ud i øjeblikket:

1 The Unknowns 802518 25 32101 (uden forbund)
2 Olympus 460026 25 18401 (forbund A)
3 Anonymous 275013 16 17188 (forbund A)
4 Skulls 250524 25 10021 (forbund :cool:
5 Men of Mayhem 234512 23 10196 (forbund :cool:
6 The Union of Kalmar 193688 25 7748 (forbund :cool:
7 Noob Union 176066 20 8803 (uden forbund)
8 tartaros ros 140938 8 17617 (forbund :cool:
9 The Union of Kalmar II 96947 21 4617 (forbund :cool:
(...)

Endda snakker nogen om, at forbund A og forbund B er i forbund sammen, selv om lederkredsen hos forbund A benægter hårdnakket.

Ja, man ved ikke rigtigt, om man skal grine eller græde. Vi har spillet i to uger, og folk har allerede stukket halen mellem benene.
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser1958

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Dette er den samme gamle diskussion om hvordan man kan gøre tingene mere jævnt fordelt og derved opnå en større spille glæde.

vedr. forbund kan jeg kun sige at ovenstående ikke passer.

Uligheden bliver meget tydelig når en flok meget erfarne og dygtige spiller slå sig sammen.
og de andre forbund består af en blanding af erfarne og nybegyndere (mindre erfarne)

Guld brugen gør så ikke uligheden mindre.

og ja - så kan det være at vi ikke evner at spille lige op mod top alliancen ;)

Og hvad er løsningen så?
Jeg har ikke de vise sten, men kan måske bidrage med et forslag om en fordeling af erfarne spiller ved server start, som så ikke kunne skifte alliance i en periode, og var tvunget til at have x antal nye spillere, men på den anden siden ved jeg ikke hvordan dette skulle føres ud i praksis, det er sikkert for nemt at snyde.

Eller måske kunne der ved server start, være oprettet x antal allier hvor spillere så blev random fordelt i og først kunne ændres efter en given periode.

blot et par tanker

VH Tzar
 
Senest redigeret af en moderator:

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Må jeg blande mig i debatten, eller skal jeg bare holde mig udenfor? :pro:
 
D

DeletedUser2006

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Du skal bestemt ikke holde dig tilbage Aladin. Du er en spiller ligesom alle os andre derinde. :confused:mirk:

Synes dog det er utroligt at der gang på gang bliver oprettet gigantiske forbund ...

Her et billede af allianceranglisten på Omega.

oXxC1.png


Synes det er blevet for meget ...
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Som spiller, og mit personlige ønske, så hader jeg forbund af et ondt hjerte, og ville gerne opleve en server, uden forbund, og uden muligheden for at oprette forbund, søster alliancer, og hvad man ellers kalder dem.

For ingen tænker på at Grepolis er en kamp imod alle andre alliancer, og at der til slut kun kan være 1 vinder af serveren.
Derfor burde det ikke være nødvendig at lave forbund, da de, når Vidundertiden starter, egentlig eksisterer uden grund.
Selv ville jeg ikke lade mig skifte ud og ind i alliancer, for at give plads til nye spillere, der skal sende råstoffer til vidunderet.
Syntes ikke det hører sig til, og så er det jo ikke længere hvem der er bedst, men hvem der har flest forbund, der vinder.
Ikke fair, i mine øjne.

Har ikke noget imod at tabe til en bedre alliance. Men vil hade at tabe til en lille alliance, med 1-20 forbund, der bare skifter spillere konstant, med det ene formål, at sende råstoffer.

Dem der ikke er i vinder alliancen, er tabere, uanset hvordan I ellers vil vende den.


Det er min holdning, som spiller.
 
D

DeletedUser1981

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
KORREKTION:

Til min store overraskelse har vi opdaget, at der vistnok kun er ét stort forbund på serveren bestående af Olympus, Anonymous og The Bluetooth Alliance. De tuder og vræler over, at vi har en spion (som vi i øvrigt ikke har), at vi bruger alt for meget guld (selv om vi sælger ress for guld på markedspladsen, og de køber det), og at vi har alle de erfarne spillere (selv om størstedelen af navnene i forbundet er velkendte fra adskillige andre servere).

Selv er vi fulde af selvtillid. Vi holder os til ally limit (på 25 medlemmer), og alligevel er vi større end Olympus og Anonymous tilsammen (43 spillere), og vi er kun en my mindre end hele forbundet (60 spillere). Senest lykkedes det endda at presse en alliance til opløsning, hvilket sikrede os imod en aktion imod os, som denne alliance ellers angiveligt havde aftalt med forbundet.

Efterfølgende har forbundet i stedet optaget en del spillere, for de byder åbenbart velkommen til revl og krat -- i den forbindelse kan det i øvrigt ikke undre, at de er panisk angste for spioner.
 
Senest redigeret af en moderator:

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Altid spændende tider i Grepolis :D

Så behøver jeg ikke komme med detaljer, som Top alliancerne allerede ved :)
 

Tummelumsen

Member
Brugere
Spændende? Ved sq ikke om jeg vil kalde det spændende - de ting jeg læser diverse steder går mere ind under kategorien pinlige ...

Om de vidende så skal kalde sig topalliance eller børnehave må de vidende selv rode med - det ene imponere mig ikke mere end det andet
smiley_emoticons_oh-no2.gif
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
smiley_emoticons_lol.gif

I sidste ende så er det ikke point det drejer sig om, men 4 vidundere :)

Som jeg plejer at sige,, Ingen servere, uden lidt bump undervejs.

Men kunne være spændende at høre hvad du ved og hvor du evt hører det fra :)
 

Tummelumsen

Member
Brugere
Aladin Aladin Aladin.... du skal altså øve dig meget meget mere på at læse hvad man skriver. Har ikke nævnt at jeg hører noget nogen steder - Jeg skriver jeg læser rundt omkring! Det kan du også selv gøre hvis det er...

smiley_emoticons_ins-auge-stechen.gif
 
Top