• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Skandinavisk/ Nordisk marked

Hermes

Forum Moderator
Grepolis Team
Moderator
Brugere
Det har været luftet, at nogle ønsker at samle Skandinavien til 1 stort marked.

Her skal jeg selvfølgelig oplyse om at vi ikke ligger med nuværende planer om at lægge de skandinaviske markeder sammen til 1 marked.

Dette er blot til tanker, bekymringer, hvordan i forestiller jer det skal ske og så videre.


Kort sagt, opfordrer jeg dem der vil, til at diskutere dette emne, da jeres feedback er vigtigt.
Bare I ikke forventer at det er noget der sker nu og her, og slet ikke inden for de næste par år(Ingen Garanti).
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser1981

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Kan I (med lidt hjælp fra spillerbasen) ikke bare lave én test-server, uden at InnoGames behøver at slå markederne sammen? Folk spiller allerede på de forskellige nordiske markeder.

En idé er, at I nogle måneder forud for en sådan test-server melder klart ud om, at der åbner en server (for eksempel i Danmark) med et sæt nærmere defineret indstillinger (for at få flest muligt med skal den ideelt set have hastighed 3 og være en oprørsserver med moral, held og NB fra kl. 23-24 til og med kl. 07.00, vil jeg tro). Formodentlig er et godt tidspunkt for en server omkring september, da efterår-vinter så starter, og folk har mange inde-timer.

I melder det ud i både det danske forum samt i det norske og det svenske. Eventuelt lader I rygtet flyde via en bekendtgørelse på eksisterende servere og via de hyppige spillere i de tre lande. En del har hinanden på skype mv., så det burde sagtens kunne komme langt ud.

Det kræver blot, at CM'erne hjælper lidt til, for det kan ikke lade sig gøre, hvis der allerede er 10 servere i gang pr. land, eller hvis indstillingerne på en sådan server er ringe indstillet. Det skal ikke være en begynder-server, men den skal ej heller ikke være for hurtig eller være uden NB, da folk med familie, job mv. så ikke kan deltage.
 
D

DeletedUser2006

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hvad Bologna sagde. I behøver ikke gøre et stort nummer ud af det. Meld ud, at der starter en server i starten af efteråret og lad den slutte igen inden sommerferie 2018.

Men synes nu speed 3 er lidt for langsomt, speed 4 vil være mere mig.

Og hvis I så kunne lave en premie til vinderalliancen på 5000 guld til hver spiller i vinderalliancen, så skulle folk nok komme ude af hulen og starte derinde.

Allylimit: 15

Eller er jeg helt galt på den?
 
D

DeletedUser1155

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg er en af de spillere, som har efterlyst en skandinavisk server. Jeg har vist spillet mere på norske servere end danske, og har også været en med på en svensk verden en gang.
Serverne i alle tre lande er efterhånden blevet lige små nok. I hvert fald i Norge og Danmark ender det ofte med to alliancer eller forbund mod hinanden, hvis vi er lidt heldige kan der være 3, som så alligevel ender i 2. Det er lidt sjovere at være flere, der burde der komme på en fælles server.
Det er lidt de samme spillere der møder hinanden igen og igen nu, og her vil det da være fint også at møde nogen, som ikke lige kender ens spillestil på forhånd eller simpelthen bare møde nogle ny mennesker som også hygger sig med spillet. Vi er jo allerede en del fra alle tre lande, som jævnligt er en tur ovre på en anden nordisk server, hvor vi spiller i blandede alliancer. Men jeg tror da også at de folk som altid spiller sammen med nogen de kender, vil synes det var sjovt at møde nye modstandere.
Norsk og dansk er meget ens når det bliver skrevet, der er meget få chancer for misforståelser der. Svensk er lidt sværere, men ikke mere end at det som regel også kan klares med lidt god vilje, og forståelsen kommer ret hurtig når man spiller sammen. Så sproget er ikke en forhindring.
Der er i hvert fald mindst en af supporterne fra både Danmark og Norge som har erfaring med at spille på andre nordiske servere. Hvis det var, kunne der jo dannes en gruppe med en supporter fra hvert land til at stå for en fælles server og udrede eventuelle problemer.
Jeg mener lige som Bologna og Doyo ex Mulic at I godt kunne eksperimentere lidt og bare lave en fællesserver som et eksperiment. Hvis det er umuligt kunne I skiftes til at starte ny servere mellem de tre lande i stedet for at starte en ny alle tre steder på en gang.
Som det er nu er der rimelig forskel på oprørs og erobringservere, men ellers er det jo mere eller mindre det samme hver gang med lidt forskellig tempo. Jeg synes godt der kunne varieres lidt mere og forsøges med lidt andre måder ind imellem. Der var en fælles nordisk server en af mulighederne. Det var nok også en god ide med en eller anden anderledes præmie til vinderne end en plads i hall of fame.
Alt i alt mener jeg det kunne give spillet lidt tiltrængt nyt liv.
 

Iwrac

Active Member
Brugere
Jeg synes det kunne være en glimrende idé at prøve at åbne op for en fælles server - En server som man kunne melde lidt tidligere ud kom, så den kunne nå at fange så mange spillere som muligt.
Der KAN jo tilføjes et lille flag til ens profil, så man altid kan se hvor man kommer fra, hvis det er det man vil.
 
D

DeletedUser2025

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
ja, syntes også det vil være glimrende, med en server med flere spillere, og dermed flere alliancer. så støtter op om dette forslag.
 
D

DeletedUser2044

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg er helt med på Bologna's forslag.
Det lyder som en god måde at starte det ud på, så kan man jo arbejde videre derfra.

Jeg ville være stor fan af en nordisk server.
 
D

DeletedUser2052

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hurtig hastighed og kun kunne bruge guld til forvalter kaptajn så nye spillere kan komme ind og lære spillet som det er nu dør grepo langsomt og det er de samme spillere der vinder alså guldspilerne ellers en god ide og Bologna har fat i noget rigtigt og ally limit 30
 
D

DeletedUser1958

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Bologna's forslag og flere af de andre indlæg er fine, og syntes bestemt det kunne være sjovt at prøve
Jeg støtter og NB fra 23-24til 7 og gerne alli limit på 25-30
 

Haddock

Active Member
Brugere
En fælles Skandinavisk server ville være konge, kunne være møg lækkert med en server der er fyldt med aktive spillere og ikke kun de sædvanlige tyve personer man støder på, på en .dk server.
Hastighed,Oprør,Erobring,ally limit,NB,BB osv. skal være helt op til spillerne selv at vælge det skal ikke være noget Innogames vælger fordi de mener det er det bedste, nej smid nogle afstemninger op på de tre landes forumer og lad spillerne vælge hvad der skal ske for en gangs skyld.
 
D

DeletedUser2273

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Ville klart også være med på en nordisk med nye modstandere og for mig gerne en speed 4 oprørs med alli 30
 

Haddock

Active Member
Brugere
Hvis støtten til en fælles server er stor nok, vil det så være muligt at åbne både en oprør og erobring på samme tid?
Det er måske lidt ufedt for dem der vil det ene hvis det så bliver det andet
smiley_emoticons_daumendreh2.gif
 

Qotho

Active Member
Brugere
Jeg er også en af dem, der har foreslået en fælles nordisk server tidligere, så jeg er klart for at prøve det af.
Jeg er helt enig i, at markedet er blevet for snævert til trods for, at vi er mange, der shopper rundt på de forskellige landes servere. Jeg har også mødt både hollandske og italienske spillere på både svenske og dansker servere nu, så noget tyder på, at der gerne må ske noget sjovt for at bibeholde interessen.
smiley_emoticons_eazy_quad_blitzer.gif

Mine foretrukne indstillinger: En mellemhurtig server (3-4) - NB fra ca. 2300/0000-0500/0600, alli limit ikke for stort - max 20, og helt klart erobring, hvis jeg skal være med.
 
D

DeletedUser2228

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg er helt med på en skandinavisk server, fordi den må formodes at blive større end den danske. For mit vedkommende er det afgørende at det er med erobring - og gerne hastighed 3.
 
D

DeletedUser1774

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Længe siden jeg sidst har kommenteret og læst på det danske forum :) Men der tikkede en opfordring ind.

Jeg foreslog det for 4 år siden, ene og alene af den årsag at de forskellige servere i DK bliver for små. Som flere skriver så ender det 9 ud af 10 gange ud i to grupper der kæmper mod hinanden. Jeg selv inkl. en større gruppe danskere, rykkede vores Grepolis spil hen på EN-serverne for 2-3 år siden (ja det blev endda også til en tysk en :eek:). Det er noget sjovere at spille på en server, hvor der foregår 7-8 større krige på samme tid og 5000-8000 spillere kæmper I jeg ved ikke hvor mange oceaner på samme tid. Udfordringen I den taktiske del af Grepolis er samtidig også det mere udfordrende.

Mit forslag er ligesom andre at man laver 1-2 test servere, og vælger en hastighed de fleste kan forholde sig (f.eks. 3) og så gerne oprør!! For mit vedkommende og nok også de fleste af de danskere I vores gruppe, så vil det gøre det interessant at vende retur og spille på en dansk/skandinavisk server. Sker det ikke, så bliver vi på EN serverne - Der er nok at se til haha :D
 

Pan Whistle

Active Member
Brugere
Det kunne være fedt! med en nordisk server, hvor det kunne lykkes at samle et par tusinde spillere eller mere, og meget gerne både erobring og oprørsserver, så der er for alle, og en moderat hastighed 3-4 som vidst passer de fleste, og alliance limit ca. 30 jeg ved dog at mange går til ro mellem 22 - 23 så måske lidt før med den NB til 6 -7 morgen.
 
D

DeletedUser506

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
De danske servere er ALT for små. Som andre har skrevet er det mere eller mindre forudsigeligt med kun et par hundrede deltagere som hurtigt finder hinanden i kendte grupper og så kører den derudad med de erfarne og guldbrugerne som vindere. På de engelske servere er det jo flere tusinde spillere der møder hinanden i spændende kampe på kryds og tværs hvor intet er givet på forhånd. Sådan kunne det udvikle sig med en skandinavisk server, så det kan kun gå for langsomt med at komme i gang :) - PS: Og oprør tak, jeg hader erobring :)
 
D

DeletedUser854

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
En nordisk server kunne være sjov, og forhåbentligt lidt mere diversitet på serverne, og ikke bare de samme få kerne spillere der kæmper mod hinanden.

indstillinger ,i dont really care, som det siges, intet fastsat indtil videre.
 
D

DeletedUser2162

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Helt klart for og har samme mening som Bologna skriver
 
Top