• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Pandoras Æske

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
pandora_logo_dk.png





En skæbnesvanger dag blev der fundet en forbandet æske foran templet. Præstinden knæler ved siden af den i tårer. Hun sender bønner op til guderne om hjælp til at slippe af med æsken igen.
Hun er bekymret for ondskaben der er gemt inden i.
Mens hun beder, åbnes æsken og onde ånder undslipper.

Fra 26/07 til 14/08 kan du afsløre æskens oprindelse hjælpe præstinden bekæmpe ånderne der undslap æsken.
Udfør ingame handlinger for at modtage frivillige Event-enheder som vil hjælpe dig i deres dødelige mission det er at indfange ånderne.
Når de 7 ånder er fanget, kan Pandoras Æske lukkes og du kan belønnes for dine heltes ofre.
Men du skal ikke fejre for tidligt, da intet varer evigt og flere ånder kan undslippe æsken.

For hver mission tjener du ærespoint, som varierer efter hvor succesfuldt missionen blev løst. - jo bedre chancer, jo flere ærespoint, så vælg de rette enheder til missionen. Læs teksten, der kan give dig et hint.
Hver lukket æske bliver også belønnet med en særlig ny event belønning for hvert 10-20-30 og 40 gange æsken lukkes.
Du kan udfordre andre spillere til at blive Pandoras Mester, Helt eller blive nummer 1 på den samlede rangliste., og blive belønnet med særlige medaljer for top 3.

Hvem er bag denne kataklysme?
Kun en med stor magt kan bryde sådan en stærk segl. Spil for at finde ud af det og løse denne katastastrofale mysterie!

Vi håber du vil have det sjovt med dette event! Kom med din feedback herunder, så vi ved hvor vi kan forbedre os.

Læs mere om eventet på vores Wiki side her: https://wiki.dk.grepolis.com/wiki/Pandoras_æske_2018
Vi ses ingame i jagten på Ånderne.

Med venlig hilsen
Dit Grepolis Team
 
D

DeletedUser1767

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Personligt, synes jeg at der er kommet for mange event til at jeg gider fortsætte og det er ikke pengene værd - det koster en masse penge, hvis man skal gøre en forskel på hver event.

Denne event vil koste en masse guld hvis man skal fuldføre denne og til hvilken nytte ? - få noget inventar .......

I starten da jeg begyndte var der kun 3 - 4 event på et år og synes at det var passende, men nu hvor der er event hver måned eller hver anden måned og kun en lille chance for at vinde, hvis man bruger en masse penge på dem for at vinde, hvilket nok er mange som har opgivet disse = I får ikke mere omsætning af dette

Så er spillet kun blevet for dem som vil bruge penge = guld - dem som vi kalder guld brugere og dermed bliver der færre og færre spillere på de danske servere og faktisk nok også færre danske spillere som spiller Grepolis end for år tilbage.

I har mistet en spiller på nuværende tidspunkt med alle de event for spiller min sidste server som jeg er igang med nu men kan tænktes at begynde på en tysk server som er mere udfordrende men også hvor spillerne har mere respekt for nb end på en dansk server.
 

Haddock

Active Member
Brugere
Jeg er glad for det for en gangs skyld ikke er muligt at købe diverse ting i eventet, men jeg syntes godt nok kravene for at man for klaret alle 40 æsker er helt ude i hampen. Jeg vil næsten vove at påstå at det er umuligt at klare alle 40 æsker uden brug af guld, hvilket jeg syntes er synd da det så endnu engang favorisere guld brugere specielt på tanke om at man denne gang har valgt at fjerne butikken så guld brugere ikke har muligheden for at købe et inventar fyldt med løver.
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Jeg er glad for det for en gangs skyld ikke er muligt at købe diverse ting i eventet, men jeg syntes godt nok kravene for at man for klaret alle 40 æsker er helt ude i hampen. Jeg vil næsten vove at påstå at det er umuligt at klare alle 40 æsker uden brug af guld, hvilket jeg syntes er synd da det så endnu engang favorisere guld brugere specielt på tanke om at man denne gang har valgt at fjerne butikken så guld brugere ikke har muligheden for at købe et inventar fyldt med løver.

Tak for din Feedback.
Den sender jeg videre til udviklerne, sammen med andres feedback.
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg nåede til 29 uden at bruge guld, kunne sagtens have nået nummer 40 ved at gøre det hvert kvarter
 

Storekrog

Active Member
Brugere
Jeg nåede til 29 uden at bruge guld, kunne sagtens have nået nummer 40 ved at gøre det hvert kvarter
Tror jeg desværre ikke du kunne. Kender flere som har stået op om natten for dette event og de nåede ikke box 40 uden brug af guld. Endnu engang gør INNO så du er nød til at købe ting for guld for at komme igennem, hvilket er synd synes jeg. Jeg nåede selv at klare box 36, og det var endda med køb af ca 3-4 box for at prøve at komme i mål.
Men når man har 40 % chance for at gennemfører, og at man gennemførere 1/20, ja så det svært at komme i mål. Min demo giver bedre % end dette event.. skuffende desværre
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Tror jeg desværre ikke du kunne. Kender flere som har stået op om natten for dette event og de nåede ikke box 40 uden brug af guld. Endnu engang gør INNO så du er nød til at købe ting for guld for at komme igennem, hvilket er synd synes jeg. Jeg nåede selv at klare box 36, og det var endda med køb af ca 3-4 box for at prøve at komme i mål.
Men når man har 40 % chance for at gennemfører, og at man gennemførere 1/20, ja så det svært at komme i mål. Min demo giver bedre % end dette event.. skuffende desværre

Eventet varede i ca 20 dage det altså ikke umuligt at klare 2 bokse om dagen, specielt ikke når man lige snakker med hinanden om hvordan man skal sætte sammen tropperne i det forskellige missioner, og de første bokse var lette og få så var hurtigt oppe i 20 var jeg efter 7 dage så var jeg borte på ferie 4 dage og gad ikke rigtig da jeg kom hjem, men kørte til 29 ved at køre lidt 20-30 gange om dagen
 

Storekrog

Active Member
Brugere
Eventet varede i ca 20 dage det altså ikke umuligt at klare 2 bokse om dagen, specielt ikke når man lige snakker med hinanden om hvordan man skal sætte sammen tropperne i det forskellige missioner, og de første bokse var lette og få så var hurtigt oppe i 20 var jeg efter 7 dage så var jeg borte på ferie 4 dage og gad ikke rigtig da jeg kom hjem, men kørte til 29 ved at køre lidt 20-30 gange om dagen
Nu nåede du som sagt kun til 29.. Kan fortælle dig jeg var nærmest 2 dage om at klare box 35, da det tager 30-40 min for en mission, og med 1 rigtig ud af måske 10 i snit, ja så det 300-400 min (hvis jeg sidder klar når den er færdig) gang du det med 8, så vi højt oppe. Jeg siger ikke det ikke kan lade sig gøre, men som nævnt af flere, både i PM og på forums (blandt andet EN forums) så har der været et eller andet i vejen med de % sats der er blevet beskrevet, for de passer ikke..
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Tager bare udgangspunkt i hvor meget energi jeg selv lagde i det, når du har 40-42 % chance er det mærkeligt at du bare vinder 1 ud af 10

Jeg vandt ca 1 ud af 2 nogle gange 1 ud af 3 men ramte også rigtig på troppe sammensætningen hele tiden
 

Storekrog

Active Member
Brugere
Tager bare udgangspunkt i hvor meget energi jeg selv lagde i det, når du har 40-42 % chance er det mærkeligt at du bare vinder 1 ud af 10

Jeg vandt ca 1 ud af 2 nogle gange 1 ud af 3 men ramte også rigtig på troppe sammensætningen hele tiden

Som nævnt så var det i snit. Jeg havde to rigtige i træk flere gange, men så kunne der kommer 15 hvor du intet ramte. Jeg havde desuden max hver gang jeg angreb.

Et "sjovt" link at referere til er dette:
https://en.forum.grepolis.com/index.php?threads/proof-that-pandoras-box-is-a-lie.61859/

(Admin håber det ok at referere til EN forum her på DK forumet)

Er tydeligvis ikke den eneste der mener det ikke passer med de % vi fik vidst.


Jeg har sågar intet imod en lavere %, men synes det øv når der står 40-50% men sandsynligheden så kun er måske 20-25% :)
 

the old wiking dk

Member
Brugere
sidder og læser jeres indlæg og fatter ikke det hele, gider i forklare mig

i er imod event der giver flere tropper og øget indtjening af kp og samtidig vil i skifte til udenlandske servere hvor der sker noget mere

serveren er jo nærmest gået i stå der sker ikke en skid, man kan bruge 8 dage på at fylde en by med off og så bruge den på en fjende der har gravet sig ned og så får man 185 kp hvem gider det

nu mine byer blevet så store at jeg bare kan lave byfester og det er billigere og tager ingen tid kun 12 timer lol og det har kun taget 1,5 måned at bygge en by op mod normalt 3 uger, bygger bare helt op og gider ikke en gang og bygge specielt off byer
man kan sige meget om event, men selv uden brug af guld fik man på de gode nogle ikoner med 2x og 4x kp det gjorde det lidt mere sjovt at bygge off og give den en skalle, til stor fordel for deff spillerne der også rykkede når de slog de vilde angreb ned der kom med flyvende, for fanden det var guff

er sandheden ikke nærmere at i kun gider brokke jer over guld spillere og event fordi i ikke gider spillet som det faktisk er lavet til nemlig kamp kamp kamp

jeg bliver på denne server og spiller den færdig og derefter er det slut, men ikke pga guld spillere jeg kan som også finde på at købe 4000 guld om måneden men pga der ikke sker en skid mere på de danske servere

og så er det jo jer selv der har bed grepo om at sætte premierne ned, i skulle måske bede om det modsatte så man fik masser af off og deff og 4 x kp så kunne der måske komme lidt gang i den

og så lige en sidste bøvs hvis serveren han en længde hvor man kan nå ved normalt spil at komme op på 150+ byer og en ally på 25 aktive spillere er vvø ikke det store problem og man holder jo sammen hvis man sammen har vundet nogle servere og kan stole på hinanden og ikke har nogle med der bare ghoster hvis det ikke lige går som de vil have det
 
Senest redigeret:
D

DeletedUser506

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg nåede at lukke 26 boxe uden brug af guld og det føltes nærmest som fuldtidsarbejde at nå det. %-satserne for opnåelse passede ikke. Selv om der skulle have en chance for at lukke på ca. 50% kunne jeg være ude for at have tropperne i gang 8-9 gange før det lykkedes. Det har været det dårligste event på grepo i min tid med alt for meget tidsforbrug i forhold til gevinsternes art og kvalitet. Jeg har ikke noget imod at bruge guld, - er jo godt klar over at det er en forretning for inno, men et event skal efter min mening være en fornøjelse at deltage i, ikke hårdt arbejde med ringe udbytte.
 

Haddock

Active Member
Brugere
sidder og læser jeres indlæg og fatter ikke det hele, gider i forklare mig

i er imod event der giver flere tropper og øget indtjening af kp og samtidig vil i skifte til udenlandske servere hvor der sker noget mere

serveren er jo nærmest gået i stå der sker ikke en skid, man kan bruge 8 dage på at fylde en by med off og så bruge den på en fjende der har gravet sig ned og så får man 185 kp hvem gider det

nu mine byer blevet så store at jeg bare kan lave byfester og det er billigere og tager ingen tid kun 12 timer lol og det har kun taget 1,5 måned at bygge en by op mod normalt 3 uger, bygger bare helt op og gider ikke en gang og bygge specielt off byer
man kan sige meget om event, men selv uden brug af guld fik man på de gode nogle ikoner med 2x og 4x kp det gjorde det lidt mere sjovt at bygge off og give den en skalle, til stor fordel for deff spillerne der også rykkede når de slog de vilde angreb ned der kom med flyvende, for fanden det var guff

er sandheden ikke nærmere at i kun gider brokke jer over guld spillere og event fordi i ikke gider spillet som det faktisk er lavet til nemlig kamp kamp kamp

jeg bliver på denne server og spiller den færdig og derefter er det slut, men ikke pga guld spillere jeg kan som også finde på at købe 4000 guld om måneden men pga der ikke sker en skid mere på de danske servere

og så er det jo jer selv der har bed grepo om at sætte premierne ned, i skulle måske bede om det modsatte så man fik masser af off og deff og 4 x kp så kunne der måske komme lidt gang i den

og så lige en sidste bøvs hvis serveren han en længde hvor man kan nå ved normalt spil at komme op på 150+ byer og en ally på 25 aktive spillere er vvø ikke det store problem og man holder jo sammen hvis man sammen har vundet nogle servere og kan stole på hinanden og ikke har nogle med der bare ghoster hvis det ikke lige går som de vil have det

smiley_emoticons_daumendreh2.gif
Mon ikke det her er den forkerte tråd at skrive om servere i? Tråden her ligger i et afsnit for events.
 

the old wiking dk

Member
Brugere
mener jeg ikke kan godt være jeg er for meget rundt, men det er en opfrodring til større gevinster i event, som måske kunne give lidt mere kamp på serveren
 

Haddock

Active Member
Brugere
Okey dokey så forstår jeg :)
Er helt enig, på tanke om hvad det her event krævede af tid så var gevinsterne ikke det værd. Skal self ikke kunne sige om værdien ændrede sig lidt fra server til server, men altså at skulle bruge en hel dag på at få sig et 3x4 manti effekt. Så når man (med lidt gunst plyndring) jo selv at bygge dem hurtigere.
Jeg stoppede selv ved æske 20 der syntes jeg simpelthen ikke det var værd at bruge tid på, da jeg kunne se jeg under ingen omstændigheder ville nå næste store æske nummer 30.
 

Iwrac

Active Member
Brugere
Og så se dog for pokker at få udviklet de events, så man også kan bruge dem på app i stedet for kun på computeren eller via mobilbrowser.
Nu har jeg lige været på ferie i 10 dage, og hvis jeg havde vist at jeg kunne bruge mobil app til dette event, så havde jeg ikke gået i FM (da vi alligevel aldrig bliver angrebet) men været på dagligt flere gange for at deltage i eventet.

Enig med TOW i alt.
 
Top