• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Nye spillere

D

DeletedUser1375

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Efter hvad jeg kan forstå på Alladin, om som vi alle sikkert også inderst inde ved, så er det rigtig svært for nye spillere at komme ind i spillet, medmindre man er heldig at komme ind i en god alliance, hvilket er meget svært af forskellige årsager. Dette gør at spillet har svært ved at udvikle sig, og på sigt kan man jo frygte det helt bliver lukket ned, hvis spillerdeltagelsen bliver ved med at falde. Det sidste nye er at vi jo nok ikke skal forvente ally limit på over 10 længere, da en højere limit gør at man ikke vil have ret mange modstandere på serveren, så går det sjove jo lidt af det.

Jeg vil gerne prøve at tage initiativ til at være med til at løse dette problem. Man kan jo ikke lave aftaler med alle om at give dem en chance, nogle er jo fuldstændig ligeglade og kan ikke klare sig uden at angribe forsvarsløse spillere, det siger jo så kun lidt om dem, men nok om det. Det jeg har tænkt mig at prøve er, på den næste server at starte en alliance som kun går ud på at finde nogle nye spillere og oplære dem, sammen med nogle erfarne spillere, som skulle have lyst til dette projekt. Det vil ikke nødvendigvis gå ud på at vinde serveren, selvom vi jo vil spille spillet normalt, ellers lærer de nye jo heller ikke noget om det taktiske. Så må man tage med, hvis nogen prøver at ødelægge det med spioner, da vi jo generelt ikke vil regne med at vinde, så vil det bedre være til at bære.

Det er så den ene del af det, at tage nogle nye ind. Den anden del vil så være at yde beskyttelse for folk som ikke er med, hvis vi ikke har plads til dem, der er jo en begrænset limit, og vi kan jo ikke oplære alle på en gang. Så kan det jo være man ind imellem kunne straffe dem som kun går efter de svage. Jeg har egentlig fået ideen da der på den server jeg spiller lige nu er en gruppe nye spillere som hele tiden bliver angrebet af en bestemt spiller på serveren, ingen grund til at nævne navn her.

Det skal siges, at jeg intet har imod at man går efter en ny, hvis han ligger taktisk dumt, og det er en by som er vigtig at få. Det er en del af spillet, og det er jo bare surt show. Men ligefrem hetz mener jeg godt man kan afholde sig fra.

Jeg ved mange generelt er enige med mig omkring dette, andre vil nok ikke være det. Det er også lige meget, men det kunne da være sjovt lige at høre om der var nogen som synes det kunne være interessant at deltage i. Det er ikke nødvendigvis mig som behøver at lede det.
 

PuffTheMagicDragon

Member
Brugere
Hvis dit projekt skal lykkes kræver det også forandring fra Innogames side af.
Grepolis har med tiden fået flere og flere funktioner og det er især til fordel for dem med lommen fuld af guld.
For nye spillere kan der være mange ting at skulle tage hensyn til, samt en økonomi der skal være i orden hvis de vil kæmpe med i toppen.

Som du selv skriver kan nybegyndere nemt få det svært eftersom de erfarne går efter vvøèr med det samme og dermed nulstiller nogle nye.

Som du også kommer ind på med spioner er det nok hovedgrunden til der ikke er ret mange der tager nye ind. Det er simpelthen for farligt for top alliancer.

Men prøv dog dit projekt af og se om du kan få en flok nye spillere til at blive.
 
D

DeletedUser1375

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg forstår tildels dit synspunkt, men projektet skal ikke gå ud på at vinde serveren, men gøre det så godt så muligt med de midler vi har. Ved godt at mange hader guldet i spillet. Jeg har også selv tidligere ytret min mening om det. Jeg har nu aldrig selv haft svært ved at klare mig uden at skulle bruge en masse guld, det giver selvfølgelig en fordel, det kan vi ikke komme uden om. Man kan også vende det rundt og sige, at hvis de ikke tjener noget på spillet, så lukker det ned. Det er jo en forretning, jeg kender til spil som er meget værre end det her. Her kan man godt klare sig med skills, og faktisk har man jo med et minimum beløb mulighed for at tjene guld i spillet fordi der er kommet guldhandel, hvilket jeg forøvrigt synes var en fantastisk ide. Det udligner meget synes jeg, i hvert fald hvis man er meget aktiv og farmer en masser råstoffer. Det er dog en helt anden debat. Er man ikke ret aktiv, så er det jo umuligt at tjene noget, men er man ikke ret aktiv, så ville man nok klare sig dårligt uanset om man brugte guld eller ej.
 

PuffTheMagicDragon

Member
Brugere
I slutningen af dit indlæg ligger du vægt på aktivitet som må være på flere gange i løbet af en dag (farming af landsbyer). Jeg tror ikke der er ret mange nye der ville kunne holde til det i længden. Er enig i at dette er en forretning dvs Innogames skal selvfølgelig tjene noget på deres investering, dog har deres forretnings model været ekstremt dårligt i forhold til de mindre markeder. Jeg kan af gode grunde ikke se deres budget og derved ikke regne på om man kunne lave det klogere med hensyn til at mindske forskellen på guld bruger og ikke guld bruger. Uden guld til rådgiverne som minimum kommer man allerede lidt bagud, dog ikke noget der kan gøres op med aktivitet og skills.
Guldhandel har både gode og dårlige sider. det kan give noget til dem som ikke vil bruge penge så de kan få rådgiverne. men for dem med penge kan de pludselig få en hel del råstoffer og gulde hvad de nu skal bruge meget hurtigere.

Ved godt man ikke behøves at spille for at vinde, vil dog stadig mene at det er svært at undgå kampe med dem som vil vinde hvis man ligger taktisk forkert.
Håber dog at dit projekt kan lykkes.
 
D

DeletedUser1375

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg er helt enig med dig her. Man kan ikke undgå kampe med guldbrugere, det er heller ikke det som er ideen. De nye lærer jo kun ved at kæmpe, uanset hvem det så er imod. Jeg gider heller ikke bruge tid på at lære nogen op som er minimalt aktive, det skulle jo netop være dem som virkelig gerne ville bruge lidt tid på spillet, fordi de synes det er et fedt spil og er blevet hooked på det, ligesom vi andre er. Det er dem jeg synes er synd at miste. På den nuværende server har vi også et par nye med som virkelig gerne vil lære det, og det er jo skønt. Der er bare desværre ikke plads så mange, og der er flere derude. Hvis man kunne redde et par stykker sådan at de blev ved med at spille, så ville det jo være en gevinst. Om det kan lade sig gøre, det ved jeg såmænd heller ikke. Om jeg gør det, det ved jeg heller ikke, det ville komme an på om man kunne finde nogen som var med på ideen :)
 

PuffTheMagicDragon

Member
Brugere
Hehe, altid dejligt med aktive folk. Jeg håber da at du får fat i dem derude uden det går ud over størrelsen af alliancen så der bliver for mange :)
Så good luck and have fun :D
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
10 er ikke det endelige tal, som ally limit.
smiley_emoticons_seb_zunge.gif

Helst ville jeg gerne prøve en ally limit på 5, men dette bliver nok ganske utænkeligt, da jeg ikke ligefrem har mødt nogle som syntes det er en lige så god ide som mig
smiley_emoticons_wallbash.gif


Næste server, bliver en Erobrings server.
Jeg vil tro den bliver på en Limit 15.
Og det samme med den efterfølgende Oprørs server, bliver denne også 15.

Så er det testet, og jeg håber at resultatet bliver positivt.
Mit mål er at skabe flere kampe, mere krig og dermed mere aktivitet.
Jeg ønsker at vi bliver flere spillere i Danmark, og jeg er klar til at gå langt for dette.

Derfor pressede jeg på for en Speed 6 server (PSI)
Derfor har jeg ændret Pointkrav til vidunder tiden.
Derfor jeg startede med at lave Live Streams på Twitch ( Starter igen, når tid og nettet er til det)
Derfor jeg prøver at lave mindre alliancer, for at lave flere kampe om sejren.
Jeg søger efter flere ting, jeg har mulighed for at pille ved, i forsøget på at gøre Grepolis mere attraktiv.

Jeg går og tænker på at lave 1 server, med et noget højere Ally limit, end vi har haft i mange år.
smiley_emoticons_irre4.gif

Ally limit på 50.
smiley_emoticons_kleeblatt2.gif

Men oprør eller Erobring?
Det jeg frygter er selvfølgelig at kampene udebliver, og alle leger byggemand bob, og der reelt ingen fjender eller konflikter er.
smiley_emoticons_confusednew.gif

Vi Elsker jo konflikter og uenigheder ingame, som gør at folk angriber hinanden.
smiley_emoticons_viking.gif

Præcis som Grepolis skal spilles...
smiley_emoticons_grepo_pacman.gif



Kun en alliance kan jo vinde!
smiley_emoticons_skullhaufen.gif
 

PuffTheMagicDragon

Member
Brugere
Jeg ved godt du går meget for at få fællesskabet op at kører. Men det er desvære hos Innogames de store problemer skal fikse`s så hulet mellem "mega" guldbrugerne og folk uden guld ikke er for stort hvis grepolis skal få nogle af de gamle spillere til samt holde på dem de har nu her.

Grepolis DK, SE og NO er faldet kraftigt i antal medlemmer de sidste par år. dog er samlet antal medlemmer ikke faldet betydeligt for hele Grepolis. Dette er blot faktum. Hvis den negative kurve skal vendes kræver det nogle revolutionerne ændringer i Grepolis der kunne lokke gamle og nye spillere til. Dette kunne blandt andet være en game changer med nyt slutspil.
 
D

DeletedUser1375

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hvis den næste er erobring, så skal jeg nok ikke begynde at lære folk op, da jeg er total noob i det, a jeg aldrig rigtig har spillet det. Men kunne da godt være man skulle prøve det, hvis det er høj server hastighed. De langsomme servere irriterer mig og jeg kommer aldrig til at spille med 1-1 hastighed :)
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Indstillingerne bliver følgende :


- Game speed 2
- Trade speed 3
- Unit Speed 1
- Newbie protection 5 days
- Alliance limit 25
- Morale yes
- System Old system
- Night bonus 22-06

En lidt langsommere server, er god til nye spillere, hvor en hurtig ikke levner mange chancer.

Jeg er ved at sætte det op i systemet nu.. så det er klart.
 
D

DeletedUser148

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hej alle.

Efterhånden lidt tid siden man har vist sig seriøst herinde. (men man glemmer da aldrig en af de spil man har brugt flest timer på)
Tilbage til tråden:

Det med at lære nye op, din alliance tankegang lyder rigtig nice. (Jeg aner intet om hvor mange nye der kommer til eller hvem der er her, kun at der er alt for få spillere)

Men jeg ved at der på et andet Innogames spil er kommet en mentor ordning (vel et par år siden det kom) For nye spillere, hvor de gennem tutorial får mulighed for at ansøge en gammel spiller om at blive mentor for en. Så man kan skrive og stille spørgsmål omkring spillet.
Så ved ikke om det nogensinde har været på tale til grepolis, eller om det kunne fungerer.
(det spil jeg hentyder til, tænker da jeg må nævne det eftersom det er innogames der ejer det (tribalwars)

Så kunne vel også på en anden måde måske, være en mulighed for at lave en liste med spillere der ville bidrage til at være mentor.
Også når nye accounts (spillere kom til) Så fik de en besked med hvem der på denne server havde sagt de ville være mentor for en ny.
Med spørgsmål og tips og tricks om spillet.

Synes i tribalwars, det virkede som et godt koncept da det kom. Kan vel fungerer på mange måder. Men ja nye spillere har da helt klart brug for vejledning hvis de skal holde i det her spil. Mod mange af jer der har spillet i mange år.

--------------------------------------------
Kom bare til at læse tråden og tænkte på det.

Jeg ønsker der kommer mere gang i grepo, som i de gode gamle dage. :)

Held og lykke med dit projekt på næste server, håber det bliver en stor succes (kunne være man skulle kigge ind igen)
 
Top