• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Ny verden åbner 09/01

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Så åbner vi igen ny verden!

Indstillingerne bliver følgende:


Oprørs systemet
Verdens hastighed 3
Troppe hastighed 2
Handels hastighed 3
Ally begrænsning 10
Begynder beskyttelse 3 dage
Natbonus fra 22:00 + 8 timer
Pointkrav til VV : 80.000.000


Ønsker alle held og lykke med den og rigtig god fornøjelse!
 
D

DeletedUser1925

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Håber der kommer mere aktivitet på denne server end på Efesos :)
 

DKnukunu

Member
Brugere
En ny igen, allerede?
Det er kun 1½ måned siden sidste nye, er det blevet en ting at åbne nye hver 1½ måned?

Skrev dette ved sidste, Efesos.
Begynder det ikke lige at blive rimlig vildt med antallet af åbne servere?
Der er i øjeblikket i år 2016, 9 åbne servere, hvilket er næsten 1/3 af det totale antal servere siden starten dk.grepolis.
Alene i år 2016 er der allerede åbnet 5 servere, og hver server tager mere end 6 måneder at færdiggøre, samt alle de tidligere servere hvilke har haft et højere "nødvendigt pointkrav for slutspillet" og derfor stadig er i gang, op trods af at de er startet for mere end et år siden.
Ingen af dem har speciel meget aktivitet, fordi de fleste holder sig til at spille seriøst på en enkel server, eller to —og de aktive så er spredt ud over alle serverne.

Samt for ikke at forglemme, så åbnede Delphi for kun en måneds siden, når Efesos åbner, vil der kun være gået omkring 6 uger siden starten af Delphi, som åbnede efter omkring samme tidsperiode, 6 uger, efter den daværende seneste server Korinth.

Selvfølgelig, jeg har tænkt mig at starte, og jeg kan sikkert tjene tusindevis af guld på det, men hvis nye servere forsat bliver pumpet så frekvent ud, ender vi med aldrig at få en aktiv server med mere end 20-30 deltagende spillere.
 
D

DeletedUser1973

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
En ny igen, allerede?
Det er kun 1½ måned siden sidste nye, er det blevet en ting at åbne nye hver 1½ måned?

Nu kan jeg tilfældigvis huske, at du skrev det, men kan også huske det svar du nu fik.. :)

Der blev nævnt, at der ville komme en server mere og derefter ville der gå længere tid imellem. Så forhåbentlig er denne server den "eneste" der kommer til at blive åbnet her inden for de næste 5-6 måneder :)
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Der kan jeg svare med nye oplysninger jeg har fået, at der går ca 7 uger mellem hver ny server.

Derfor har jeg også sat pointkravet til VV tiden ned.
De 80.000.000 er en test.
Tager det for lang tid at komme til VV tiden, så kan fremtidige servere sættes yderligere ned.
Men beregnet spilletid bliver nok omkring 6 måneder eller deromkring, bare et groft gæt.
smiley_emoticons_skullhaufen.gif

Det afhænger også af aktivitet og antal spillere!
 

DKnukunu

Member
Brugere
Ok, tak for opdateringen, så vil jeg fremover forholde mig til det
smiley_emoticons_smilenew.gif


Huskede ikke de svar jeg fik dengang som sådan, de var:
1. Skrevet til lead community manager
2. Næste hurtige server (Speed 5-6)
3. Går dog lang tid, før næste hurtige server
4. At de 2 næste servere, som åbnes også bliver med oprør
kilde
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
1.
Hva var det i forbindelse med?
Skriver jo så tit med min LCM
smiley_emoticons_afraid.gif


2.
Den har vi allerede,, i form af Efesos, som er en Erobrings server.
Delphi og Efesos er begge Erobrings servere.

3.
Nu går der efter nye oplysninger jeg har fået, kun ca 7 uger mellem hver ny server, hvor det tidligere var standart med ca 3 mdr.
Har noget med statistik at gøre, som de kan beregne ud fra, og den støtter jeg op omkring
smiley_emoticons_winken4.gif


4.
De næste 2 servere bliver med oprør, hvilken skyldtes at jeg lige har åbnet 2 Erobrings servere i streg, da jeg lovede en hurtig Delphi server, men blev nedstemt af LCM, som ønskede den skulle være knap så hurtig, men som gav mig lov til at den næste kunne være hurtig, hvilket så blev Efesos, og den blev med Erobring, for at beholde indstillingerne, som jeg havde forventet skulle have været på Delphi.
Læs et par gange, hvis det er forvirrende
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif


smiley_emoticons_skullhaufen.gif
 
D

DeletedUser1638

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Er det kun pointkravet til vv-tiden der er sænket eller bliver råstofprisen på de enkelte vidundere også lavere? (Hurtigere slutspil)
 
D

DeletedUser2215

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hej.
Nu er jeg så endelig så heldig at komme tilbage til spillet, på samme tid med en ny server starter.
Nu står der at den nye server åbner den 9/1. Men er der nogen der kan fortælle mig det præcise tidspunkt?
Er det midnat kl 00:00, eller ?

Mvh
 
D

DeletedUser1981

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Nu står der at den nye server åbner den 9/1. Men er der nogen der kan fortælle mig det præcise tidspunkt?
Er det midnat kl 00:00, eller ?

Det offentliggøres ikke før på dagen for serverens start. Det plejer at være mellem kl. 10.00-16.00, men kan være alt. De første par timer plejer dog ikke at være så essentielle -- er mere væsentligt at have adgang til guld i starten.
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Den nye server åbner lige omkring 15:00
..
Lavere pointkrav til VV tiden, betyder ikke færre råstoffer til vidunderne.
Det er uændret.

Lavere pointkrav til til VV tiden, betyder kun kortere levetid af serveren.
 
D

DeletedUser1925

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Den nye server åbner lige omkring 15:00
..
Lavere pointkrav til VV tiden, betyder ikke færre råstoffer til vidunderne.
Det er uændret.

Lavere pointkrav til til VV tiden, betyder kun kortere levetid af serveren.

Ih altså! Først kl 15! Der er så laaaang tid til ;)
 
D

DeletedUser1981

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Kære Aladin. Nu skal jeg ikke selv spille på serveren, men har du overvejet, hvor lang tid det kommer at tage at fylde et VV op med ressourcer, når alliancerne kun er 10 mand store, hver eneste medlem vil have markant færre byer end normalt, og det ikke længere er muligt at rotere med eventuelle forbundsalliancer (uden at dette resulterer i time-out de roterende medlemmer ift. at sende ressourcer og gunst til VV). Det virker ikke til, at du har overvejet dette, så gør det venligst. For de spillere der vil spille på serverens skyld.
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Det vil tage længere tid at fylde vidunderne op.
Men det ser jeg ikke som et problem.

Det kan give mere kamp om sejren.
Måske endda folk vil begynde at angribe byer der befinder sig på en VVØ, som det er meningen.
 
Top