• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Ny type server

D

DeletedUser1974

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Forslag.

Da jeg så i lavede en ny server, som skulle tilgodese ny mulige spillere, blev jeg glad. Men som så mange andre servere vinder guldspillere, også denne, og skræmmer de nye væk. Jeg ved at mange deler mine tanker, og desværre er blevet mindre aktive på diverse servere.
Mit forslag er om man ikke kunne lave en eller anden form for server, hvor eventuelle nye spillere, har en mulighed for at lære spillet at kende uden at blive "nulstillet" meget hurtigt. Jeg ved ikke helt hvordan dette skulle foregå, da jeg selvfølgelig også ved at guld, holder spillet kørende. Men bare en tanke fra mig.

Mvh froelund
 

PuffTheMagicDragon

Member
Brugere
Tror at det var den originale tanke bag Hyperborea. Den blev ihvertfald set som et sted nye kunne komme ind og ikke miste deres byer efter 3 dage, og self aldrig miste deres by hvis de ikke blev spøgelse.
Dog som så mange andre servere kunne guldbrugere jo bare gulde sig frem og angribe og tømme samt farme de mindre spillere. Derudover var der et problem med hastighed 1. den er bare ikke særlig salgbar til nye spillere, det går for langsomt for dem. dog er den god til gamle spillere der bare vil have en hygge server hvor de kan komme på en gang om ugen hvis de vil.

Så tror selv du skal komme med et foreslag til hvordan sådan en server skulle foregår samt opliste positive og negative effekter. Derudover bør der være øje på starten, midten og slutningen af serveren. fx Hyper var god i starten da man ikke kunne blive erobret som ny, dog i midt game, hvor man er lidt større bliver det lidt kedeligt samt folk bare tømmer hinanden for sjov. herudover kan man som ny have svært ved at motivere sig selv hvis man komme ind midtvejs og folk er mega store og man selv ikke vokser særlig hurtigt. slutspillet er for Hyperborea et minus da den ikke har et, igen mister nye spillere motivationen ved at denne server ikke slutter og derved ingen vinder reelt er.

MVH Puff
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Ja, det ville klart være en fordel, hvis du kom med et godt forslag til hvordan en sådan skulle laves.

Det hele ender desværre op i at de "GAMLE" erfarne, simpelt bare bruger alle nye som farm byer, og aldrig giver dem en chance for at lære spillet at kende.
Det er som slangen der æder sin egen hale, og aldrig forstår det selv.
Hvordan vi herfra skal kunne forhindre at de ældre gør dette, ved jeg ikke.
 
Senest redigeret:
D

DeletedUser2254

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Ja, det ville klart være en fordel, hvis du kom med et godt forslag til hvordan en sådan skulle laves.

Det hele ender desværre op i at de "GAMLE" erfarne, simpelt bare bruger alle nye som farm byer, og aldrig giver dem en chance for at lære spillet at kende.
Det er som slangen der æder sin egen hale, og aldrig forstår det selv.
Hvordan vi herfra skal kunne forhindre at de ældre gør dette, ved jeg ikke.

Hvis man ikke æder de nye er der bare nogle andre alliancer der gør det. Survival of the fittest kan man sige.
Det lidt en skam, men på den anden side handler det også lidt om fra den nye spillers side at sætte sig ind i spillet og dets aspekter.

Jeg begyndte d 13 december 2016 men sugede alt information til mig jeg kunne om spillets forskellige aspekter, brugte Athen som en "trænings" server og så spillede jeg serriøst på Gythion da den åbnede og jeg havde lært lidt om spillet.
 
D

DeletedUser688

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
jeg har aldrig kunne forstå hvorfor man banker nye spiller til lirekasse mand.Dette emne er blevet diskuteret flere gange i de alliancer jeg har være medlem af,men stadig er folk lige glade og banker dem ned.
 
D

DeletedUser1155

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Som det er nu, er det i hvert fald stort set umulig for ny spillere at nå at opdage at Grepolis er et sjovt spil. De fleste bliver sænket af de mest ihærdige skalpejægere inden der er gået 3 uger. Så er det begrænset hvor meget de har kunnet nå at sætte sig ind i spillet.

De der fandens events har en del af skylden - de spolerer ikke så meget når en server er kommet godt i gang - men når de kommer lige i starten er de ødelæggende for spillet.

På de danske servere fordeler de gode gamle erfarne spillere sig stort set altid i 2 højst 3 alliancer, hvor alle stort set kender hinanden og mindst 2 af skynder sig at lave en IAP. Så er man nogenlunde helgarderet og kan bygge byer og tropper uforstyrret. Det er jo lidt kedeligt, og så kommer der heldigvis et event efter få dage og så går folk med direkte adgang til en solid konto i gang med guldkøbet netop som Innogames har forventet. Alle løverne, de rødhårede damer m.m. skal jo bruges til et eller andet, de stærke modstandere må man ikke gå løs på i den her del af serveren. Så målet bliver små alliancer og alliancer med mange nybegyndere, ukendte spillere og hvad der ellers er godt at få ryddet væk og hentet billige kp på. Hvis det ikke lykkes at få ryddet ordentlig op, kommer der et event mere 14 dage efter det sidste var slut. Så er der gang i guldet igen, så de sidste uvedkommende spillere kan blive fjernet. Så kan IAP endelig opsiges og de tidligere venner bliver til fjender og så kan man tage den sædvanlige duel mod folk man kender.

På de første Grepolis serverere var der jo ingen der var vildt erfarne, det var lidt nyt for alle. Verdenerne var meget større, så der var plads til at komme stille og roligt i gang i et eller andet hjørne. Med de små servere er der fjender på alle sider fra starten, og nu er der jo folk som har spillet i mange år og er mega dygtige og kender mange tricks, fif og smarte manøvrer. På en eller anden måde er det umuligt for nye spillere at begå sig mod dem.
Så vidt jeg kan se er deres eneste chance at komme ind i en alliance, som er stærk nok til at beskytte dem og hvor der er nogle spillere, som har viljen til at lære dem op. Jeg så at Djengis Khan foreslog en mentor ordning et andet sted her i forum, hvor der var belønning til de der påtog sig opgaven. Jeg tror det måske kunne være en vej frem. Men jeg er usikker på hvor mange af de erfarne, dygtige og stabile Grepolis-spillere der er interesserede i den opgave.

Jeg har set i et eller andet strategispil, som jeg ikke husker navnet på, at der blev oprettet begynderbaner ind imellem de andre.
Hyperborea startede nogenlunde samtidig som jeg blev indfanget af det her spil. Sådan set fungerede et stykke hen af vejen for ny spillere. De største angrebsspillere gad ikke være der, når man ikke kunne erobre byer. Så der var fred og ro til at lære mange ting af spillere som var villige til at dele ud af deres viden. Men der er jo ingen baner der skal være evige.
Jeg tror på at der skal laves en begynderbane en gang imellem (selvfølgelig kan folk tage et andet nickname og snyde sig ind der men jeg tvivler på at der er ret mange at de erfarne der vil risikere at blive opdaget der.) Så kan man lave begynderbeskyttelse på spillerens første tre byer et godt stykke hen i spillet. På en eller anden måde vil jeg gerne have nogle erfarne folk på, som er uafhængige, men som kan give ugens eller måske bedre dagens tips til folk, eller måske er mere mentorer, så begynderne også får lært noget, og bliver klar til at komme videre til en rigtig bane. Men ellers skal der være rimelig fart på, så nye spillere kommer i kamp og har det sjovt . - Og så skal der bare ikke være events der.
Åh - det bliver altid til for meget snak, men jeg håber så meget at spillet ikke bliver kørt i sænk af alt for mange events og mangel på spillere og en manglende vilje til at få nye spillere med, fordi man nu også hygger sig godt med dem man kender og spiller godt sammen med.
 
D

DeletedUser1981

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg har sympati for forslaget om en begynderserver, men tvivler på at det giver mening. Måske er det værd at spørge sig selv, hvordan en nybegynder kommer ind på en server. Jeg tvivler nemlig på, at der er særligt mange, som starter op samme dag, der starter en ny server -- en begynderserver ville derfor også gå ubemærket hen for de fleste. Der er nok større sandsynlighed, at folk downloader appen, fordi de ser en reklame i TV, på Facebook eller hvor nu Inno kunne finde på at reklamere, og så bliver sendt ind på den server, der åbnede sidst, uanset om den har været i gang i 1-3 måneder. Alene det gør jo, at det er svært at starte. Ideelt starter man en halv måneds tid efter en server-start -- så er du tilpas langt væk fra centrum af kortet, hvor alle de store kampe sker, og det er ikke umuligt at indhente de fleste spiller på serveren.

Anyways, så har jeg prøvet at se, om det skulle være muligt at indsamle nye spillere. Faktisk var formålet med The Unknowns på Athen, at vi skulle have mindst 10 nybegyndere med (udover de erfarne spillere som var med), men det var ganske enkelt umuligt at opdrive nye spillere, der ønskede at lære om spillet. Og dem, der var, stoppede desværre hurtigt. Derfor endte vi til sidst med at være en del, som kendte hinanden.

Jeg tror, at der skal tænkes anderledes blandt de erfarne. Der er så mange, som altid spiller sammen. De kunne jo prøve at gøre noget andet for engangs skyld. Desværre er der tendens til, at de første par dage af en server handler om at støvsuge så mange gode spillere som muligt.
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Som spiller, som jeg jo også selv er, så kan jeg give @Bologna ret.
Vi har svært ved at lade nye spillere og især deres byer være.
Vi bliver vel for opsatte på at vokse så hurtigt som muligt og derfor ser vi ikke at vi på den måde ødelægger spillet for uerfarne spillere, som desværre hurtig mister gejsten, og finder på noget andet at lave end at spille Grepolis.
Er jo egentlig forståeligt nok.
For har haft ligende oplevelser i andre spil, som jeg efter et par nulstillinger, aldrig vendte tilbage til, og stadig fattede hat af spil systemet.

Det er en Politik eller en holdning vi som spillere selv skal ændre på, så vi lader nye spillere være,, ihvertfald indtil de har 3 byer.

Men har I Ideer, til en ændring vi måske kunne indføre, og som ikke er for avanceret, og som ikke kan udnyttes af at en erfaren spiller opretter ny konto og derved ikke kan angribes før efter de første 3 byer, og som derved får en bedre start end andre,,,, Så skriv den ind på Forslagsforummet, og få mest mulig opbakning til den.

Men bedre er det da bestemt hvis Vi som spillere undlod at nulstille nye spillere, også selv om de ligger på nogle VVØ'r.. For er de stadig aktive spillere 6 mdr efter server start, så kunne de jo rent faktisk blive vedholdende gode og dygtige spillere, som vi ville kunne bruge i længden.
smiley_emoticons_grepo_pacman.gif
 

Iwrac

Active Member
Brugere
Aladdin - Jeg har flere gange stillet følgende spørgsmål/forslag til jer, omkring hvordan man undgår, at folk inden server starter kan samle sig på samme Ø og danne et solidt grundlag fra start af.
Og det forslag ville være perfekt, for at alle kan starte som lige, og vil give nye spillere en større chance for at komme ind i kampen, end det er lige nu.

Forslaget:
Fjern alle de features der gør, at man kan inviterer spillere hen til et bestemt spot eller en bestemt Ø/område.

Jeg har selv brugt det i tidligere servere, og lige nu på den nye server, har TBA brugt samme idé.

Hvis man, når en ny server startede ikke kunne vælge hvor hen på kortet man grundlagde sin første by, samt at man ikke kan inviterer sine medspillere til de frie pladser på øen, men at kortene fra start var blandet, så ville det give et meget bedre billede af, hvordan folk klare sig i samarbejde.
Man kommer næppe udenom, at folk inden serveren begynder aftaler at de vil spille sammen på næste server.
Men fjernede man disse features, så gør man det i hvert fald ikke nemt fra start af.
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Det er et forslag vi har fået nogle gange, og jeg har fuld forståelse for den @Trysil20 !

Stil den på forslags forummet, og få flest mulige til at være enig i den.... (Muligvis forslaget allerede står der,, så brug den)

Lav en kampagne for at få folk til at ønske netop denne funktion, og få dem til at skrive kommentarer,, både positive som negative,,
Kun via jeres massive feedback, kan vi ændre spillet i en retning som flertallet ønsker.

Hvis ikke der kommer støtte erklæringer, betyder det at spillere slet ikke ønsker denne funktion fjernet, og så kan du selv gætte resten.

Jeg vil hjertens gerne sende jeres forslag videre,,, Det kræver bare at flere end 1-5 spillere ønsker dette.
Kom med et hav af støtte erklæringer til ideen,,, fra forskellige spillere,, og jeg lover at InnoGames vil have den i deres indbakke allerede dages efter.
Men 5 er ikke nok.

Vores Udviklere vil få linket til forslaget,,, og de skal blive overvældet af flertallet for dette,, .
 

the old wiking dk

Member
Brugere
i kan lige så godt se i øjnene at grepo er et spil for oldies og 2 ting gør at man ikke får de unge her ind
man skal spille 6 til 18 måneder og så bliver man nulstillet og jeg fik min mindste søn her ind og han var med til at vinde en server og han sagde efter det ALDRIG MERE det er simpel hen for kedelig

har prøvet sammen med en anden spiller at lave en ally og kun tage nye ind og der gik ikke så længe så var man tilbage hos dem man kender og ved at de bliver her inde til den bidre ende
grepo har jo prøvet at lave en lynhurtig server og det gav jo også meget ballade
tror at hvis man skal have de unge her ind så skal der nogle del mål her ind, hvor man kan lave nogle kampe hvor det kun er spilleren selv der kan vinde og vinde ting man kan flytte med fra server til server
hvis de ting hænger op på ens profil forhindre det også folk i at skifte profil hele tiden
 

the old wiking dk

Member
Brugere
sad lige inde og kiggede mig omkring, på den nyeste server og så der var nogle der var plantet alene på en ø

tænke på at han/hun ikke har en jorddisk chance for alle vil have den by, kan det tænkes at når 1 kommer ind på en ø så skal alle anker åbnes for at give den nye spiller bare en lille chance for at vokse og kunne man tænke sig en server med et stort antal åbne øer og her tænker jeg også øer med landsbyer

det kunne måske frede nogle nye spillere for så er der ingen grund til at tage små spillere,

det ville gøre det 1000% sværere for de store spillere at kontrollere serveren for der kunne jo laves vvøer alle vegne og ikke kun i kontrolleret områder
 
D

DeletedUser1958

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
God ide TOW - det tror jeg kunne være sjovt at prøve (også for os gamle) ;)
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
sad lige inde og kiggede mig omkring, på den nyeste server og så der var nogle der var plantet alene på en ø

tænke på at han/hun ikke har en jorddisk chance for alle vil have den by, kan det tænkes at når 1 kommer ind på en ø så skal alle anker åbnes for at give den nye spiller bare en lille chance for at vokse og kunne man tænke sig en server med et stort antal åbne øer og her tænker jeg også øer med landsbyer

det kunne måske frede nogle nye spillere for så er der ingen grund til at tage små spillere,

det ville gøre det 1000% sværere for de store spillere at kontrollere serveren for der kunne jo laves vvøer alle vegne og ikke kun i kontrolleret områder


Der sidder jeg og tænker på, at hvis den ene by du omtaler,, ligger på en ø, lidt væk fra midten,, så er der 70% - 90% sandsynlighed for at denne spiller er blevet inviteret af en anden spiller, med henblik på en senere overtagelse---Selv om den slags er ulovligt og vil blive straffet, når beviserne er der.
Dog er dette ikke altid tilfældet, at det er en invitation, og i sådan et tilfælde, er ideen ikke helt dårlig.
Der kan måske nok stadig arbejdes lidt med ideen, da der kan være ulemper, såsom fordele.
For den nye spillers by, bliver taget alligevel,, som en af de første ting.
 
D

DeletedUser2262

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hej Med jer
sad og læste denne...
fine ideer
og faktiskt skønt at se alle gode ønsker om at lave gunstige betingelser for nye spillere..
men det bliver pokkers svært..
Tror vist nok at skal nye spillere klare sig.. bygge sig lidt op, lære spillet, så ville en måneds fredningstid være alt for lidt..
2 måneder måske ? nope.. uanset hvor mange byer de ville have på det tidpunkt, ville en aktion stikke af med dem alle..
Personligt tror jeg at de 5 største allyer kunne tage 5 stk hver under deres vinger, beskytte dem og lære dem op..
det ville "måske" give resultat.. det ville give 25 nye spillere som havde en chance for at komme videre inden for faget..
Så uanset hvad Innogames laver, så er det op til os, det hele er op til os!

En lille historie:
Jeg er lige startet på knossos, hvis jeg ikke havde nogle venner rundt omkring ville jeg vistnok være nullstillet et par gange allerede..
men nu er byen kommet lidt over 4000 point og har fået lavet en ny.. tager lidt tid..
en af de største spiller på serveren morer sig med at smide jordskælv... sidder og betragter det, og forstår det egentligt ikke..
Han har da plenty af modstandere rundt om sig af samme størrelse..
samme kriger gik løs på en af mine nabobyer,. under 1000 point, og lige kommet ud af beskyttelse..

Nu lyder det som en klagesang.. men det er sådan det forgår.. så al snak om tilgang af nye spillere.. det bliver kun snak..
for selv om nogle af jer ikke rører sådan en bette spiller eller stikker af med hans by.. så gør din ven det, eller en af dine skumle modstandere..

angående mig selv, så sender jeg vagt over, er han inaktiv eller stået af igen (de der 200 piont byer), så tager jeg byen, eller holder øje med den til den forsvinder og koloniserer på den tomme plads..
der kunne f.eks innogames steppe ind, fjerne byen og lukke den tomme plads
give helt nye spillere meget længere beskyttelse, dvs dem som overholder et vist mål af vækst og aktivtet..
men så snart spillere står af, ikke logger på.. i f.eks 5 dage, så bliver de fjernet
og må starte på nyt kommer de tilbage..
det som jeg prøver at forslå, er at ikke lade de der bette byer med bette inaktive spillere blive liggende, men fjerne dem igen.. rydde op i dem..
fjerne enhver fordel ved at springe løs på sådan en by

vh ezy...
 
D

DeletedUser2262

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Og en ide
hvad med at nogle øer lige pludselig åbnede til kolonisering..

midt på kortet og den sædvanlige cirker hav 54-55 og hav 44-45 er sådan set befolket..
måske lige 4 zoner delt uden for den cirkel, i en afstand som ikke er for langt væk eller tætt på..
så alle allyer har en chance for at sprinte derhen for at kolonisere og skabe nye kampzoner og områder at erobere ?
de starter ligesom fra bunden af, fordi tidsmæssigt kunne man tage en god lur, mens man ventede på at angrebet de oprindelige område lander...
 

Iwrac

Active Member
Brugere
Tror der menes en nogenlunde pejlemærke på, hvornår domination serveren går hen imod enden..
Eller hvornår I skruer op for tempoet på råstoffer og byggerier, så man ikke falder i søvn.
 
Senest redigeret:
Top