• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Ny type Grepo

the old wiking dk

Member
Brugere
Hvis grepo skal have en opblomstring skal ledelsen finde ud af hvad de vil med grepo om den bare skal dø ud på de dansk servere

grepos spillere har en tårn høj alders gennemsnit og det er godt og dårligt

grepo kræver man kan spille på alle tider af døgnet og ikke bare når man lige har tid

hvis man vil vinde en server kræver det et vis forbrug af guld

alt man har kæmpet for og købt og lagt oseaner af tid i bliver bare nul stillet pludselig og man skal starte helt fra bunden og ting man måske lige har købt forsvinder.

nogle forslag der kan gøre grepo bedre lol ( efter min mening )

fjern guld, månelig gebyr for at spille som på mange andre spil ( ved godt man så kan spille dem men de er for lynhurtige unge spillere har prøvet )

ting man har købt og betalt for i udvidet enventar skal flyttes med over på næste server også dem man har vundet

måske en specielt helt der følger en og gør at man ikke har lyst til at skifte navn

der er flere event der ikke kræver guld så dem har i allerede

i stedet for at alle skal starte i en stor klump, så åbne feks 4 områder et stykke fra hinanden så det først sammenføres langt senere i spillet og forskellige allyer kan komme op i en vis størrelse før de tørner sammen, bliver måske lidt kedelig i starten men så får man måske kamp som man efterlyser længere inde i spillet
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Her mit indspark til debatten om hvordan man kan ændre grepo.
Har intet imod at folk bruger guld, kan man i de fleste spil. Men kunne godt tænke mig et loft, er selv en som gerne bruger en pose guld til events. Hyggeligt at sende flyvere over morgenkaffen.

Synes grepolis dræber sig selv stille og roligt ved ikke at have lysten til at forændre sig, det hænger nok sammen med de bruger Grepolis som malkeko til andre projekter de har sat i søen.

Også med tanke på alle de events som kommer hele tiden.

Det ihvertfald min opfattelse af tingene.

Savner nogle konkrete tiltag der gør spillet spændende igen, samt ting jeg synes skulle ændres.

At tilbud f.eks pakker med forskellige ting eller tilbud på guld skal være tilgængligt for alle og ikke bare nogle random udvalgte, har oplevet at starte op på servere og få tilbudt f.eks kriger pakke med 10 blå skarpsind efter en uges spilletid på serveren, mens flere andre ikke fik samme tilbud.
Eller at få 100 % på guld køb, det bare noget som forvrider magtbalancen på en server. Og egentligt bare et latterligt tiltag.

Kunne godt tænke mig de fjernede funktionen til at invitere folk til et bestemt sted, det bliver brugt til f.eks at få byer på strategiske steder som man får en bruger med lav moral til at holde, eller til at samle sig på 1 vvø fra starten af spillet.

Ændre alliance størrelsen til 15-20 stykker max giver noget mere dynamisk spil, fjerne muligheden for forbund for alliancer som ligger i top 5 også.

Slå sammen de skandinaviske markeder, det ville give spillet et løft og få gamle spillere til at komme tilbage.

Nu har de fleste af os familier og ægtefæller hvor tålmodigheden og forholdet bliver testet når man spiller Grepo.
Så kunne godt tænke mig at få ændret natbonus til f.eks 300 % forsvars bonus og evt mulighed for at kunne klage til staff over nat terror
Har oplevet at få over 100 angreb om natten med 100 slynger af gangen bare for at fjenden ville holde en vågen, at køre ett ks om natten på nogle som ikke reagere er okay for min del, men nat terror er ikke fair play.

Ang hastighed på servere så synes jeg 4-4-4 er en god kombination langsomme servere dræber spillelysten for min del.
 

the old wiking dk

Member
Brugere
når i nu på et tidspunk keder jer, var det så ikke en ide at kigge lidt på de faner, de er da ved gud de mest kedelige jeg har set i nogle spil :):):)
 
D

DeletedUser2198

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
En lidt skør ide dukkede op i min "lille hjerne". Mange har brokket sig over de forhånds invitationer der laves hver gang en ny verden starter op, så her et lille forslag til , hvad man kan gøre for at forhindre dette.
Man kan ikke danne alliancer de første 14 dg eller invitere andre ind fra samme ø i denne "karantæne periode". Det skulle lige være lige så nemt , at implementere, som en begynderbeskyttelse og blokke denne funktion. Optagelse i en alliance kan kun ske ved ansøgning derefter, så invitationer er helt udelukket.
Som sagt en lidt skør ide, men det vil nok sprede de erfarne spillere lidt mere, så der ikke kan dannes en dominans fra starten af og derved udelukke de de mindre spillere, som altid nulstilles efter ret kort tid.
I de tilfælde, hvor spillere alligevel nulstilles, så skal de kunne flyttes hen på en ø, hvor de store spillere ikke bare har klar dominans og endnu en gang tager deres by ret hurtigt igen.
 
D

DeletedUser2025

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
tror svaret ligger i intensidimendet
Altså,hvis du mener ,nye spillere ikke skal angribes, før de når en hvis størelse, så lav en mision/opgave, der er mere interesant for angriberen, så er der ingen der rør de små, og sådan villle man kunne finde en løsning på det meste,
angående grepos tider,grepo sætter tiderne,der så offentligøres, men på mange servere,laves der aftaler internt, om ikke at angribe i nb. det betyder detsværre,at mange må droppe grepolis. da de offentlig gjorde tider,ikke holder, og de tider der gælder på de enkelte servere,afgøres af de store allianser,efter serveren er startet. spiller på en server nu,hvor de tre (to) store allier, lavede en sådan intern aftale, og det er der fornuft i,nogle ville stoppe,hvis de blev angrebet hver nat. men resultatet er,at der er forskellige regler,for spillerene, den interne aftale,gælder jo kun, for medlemmer af de store allier,de gælder ikke for resten af spillerne, så de små (der ikke er medlem af en stor ally) kan angribes 24/7,mens spillere der ermedlem af en stor ally, kan sove roligt om natten.
gør det jo bestemt ikke nemmere for de nye.
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
@Hobbitten
Tak for tanken.
Ideen bag forslaget er forståeligt.
Desværre er dette ikke den vej vi ønsker pt. (Alt kan ændres )

Spillere der kender hinanden, kan altid samarbejde uanset hvad vi gør og gør ikke.
Så hjælper ikke at blokere for alliancer i de første 30 dage.
Men jo. Det burde kunne indføres let,,, det ønsker vi bare ikke.
Løsningen på de forhånds invitationer... InnoGames kan aldrig stoppe den slags.. så længe folk kan kommunikere uden om Grepolis interne beskedsystem.
 

the old wiking dk

Member
Brugere
hvad er egelig meningen med de medalje point ingen ved det og er ligeglade åbenbart for hvad er de til ???????????

var det ikke en ide at sætte noget på højkant på dem også ligesom kroner giver en lille fordel

og det er ikke fordi jeg ligger nummer et på de fleste servere jeg dukker op på, for det tror jeg hurtig vil ændre sig hvis folk begynde at spille om dem og det skal vel også være point optjent på den enkelte server ellers vil folk jo være for langt bag ud til at gide gå efter dem
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Sæt den fornøjelse i dem som du selv vil.
De er tænkt som en lille ekstra ting at slås om.
Du kan vise dig lidt mere frem med dine medaljer, men du har ret i at de ikke direkte har en indvirkning på dit normale grepolis spil, ud over fornøjelsen.
 

Haddock

Active Member
Brugere
Nogle er meget stolte af deres medalje points, andre er fløjtende ligeglad. En masse andre online spil både browser og andet har også medalje/achievement points. Jeg kan ikke se noget galt i at de er der, folk der bedømmer spillere ud fra deres medalje points har ikke helt forstået forskellen imellem en dygtig spiller og en spiller der spiller på alle verdener, de points er nemme at skaffe måske lidt for nemme.
 

the old wiking dk

Member
Brugere
kunne man tænke sig at i lavede en verden men de 4 verdens hjørner, men så en tom zone i midten, evt. en zone hvor spillere kunne komme ind hvis man trykker centrum og den zone har nogle af de samme regler som jeres evigheds servere, men man ikke kan tabe sin by og ikke angribes af store spillere og man ikke selv kan angribe og måske max 10 byer så skal der være en knap forlad by

slutspillet som jo forhåbenlig vil være mere lige da i hver fald 4 allyer kan nå at blive større og få nogle vvø er,

synes også bedst om oprør og 4 4 4

er ligeglad om man angriber mig om dagen eller natten da det altid rammer ubelejligt og mange har fokus på at det skader famillie at man angriber om natten så sluk det lort og kom ind i kampen
der er mange der ikke bare kan smide hvad de har i hænderne pga arbejde og de må også vente til de har fri og er man i en god ally er der altid nogen der er på og kan smide report ind i forum, de har selvfølgelig vagter i byerne som de ligger sammen med he he

evtuelt sæt tiden op til 16 timer før man kan få ks ind :cool:
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
kunne man tænke sig at i lavede en verden men de 4 verdens hjørner, men så en tom zone i midten, evt. en zone hvor spillere kunne komme ind hvis man trykker centrum og den zone har nogle af de samme regler som jeres evigheds servere, men man ikke kan tabe sin by og ikke angribes af store spillere og man ikke selv kan angribe og måske max 10 byer så skal der være en knap forlad by

slutspillet som jo forhåbenlig vil være mere lige da i hver fald 4 allyer kan nå at blive større og få nogle vvø er,

synes også bedst om oprør og 4 4 4
.....................................
evtuelt sæt tiden op til 16 timer før man kan få ks ind :cool:

Jeg kan som sådan godt lide dit forslag!
Kan du ikke oprette din egen tråd med forslaget, https://dk.forum.grepolis.com/index.php?forums/dine-forslag.160/

Selvfølgelig er forslaget ikke problem frit, og det lyder stort set som et spil der ikke er Grepolis, men kom med forslaget, og jeg skal sende den videre, hvis den får støtte nok fra andre spillere.
 

the old wiking dk

Member
Brugere
hvad er det for et spil, kunne være man skulle tjekke det ud lol

nok det største fjols her inde og kan ikke finde den knap med opret forslag

men tror ikke nogle forslag kan vinde nok opbakning, dertil er vi alt for forskellige

har i snart lang tid sagt jeg vil forlade grepo men hænger stadig fast, der må jo være noget der trækker
 
Top