• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Loft på guld forbrug

D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det er et par år siden jeg oprettede et forslag om netop det med at man ikk skal kunne inviterer spillere hen på bestemte spots. Det kan I jo grave jer frem til og så stemme/kommenterer på. Dette er udelukkende for at nye spillere ikke ender på en ø med rutinerede spillere.

Ang dette her så kommer jeg aldrig til at bebrejde nogen at de bruger meget guld i spillet. Det er en del af spillet og grepolis har reglerne som de har. Det er grepolis der kan bebrejdes og ikke nogen andre.

Men skal der ændres på det så synes jeg bestemt man skal gøre det mere spændende for nye spillere end det er. Nye spillere går ikke ind i et nyt spil og smider flere hundrede kroner.
25000 guld om dagen er voldsomt. Det burde være om måneden. Og gerne mindre.
Og så bør der måske istedet komme flere "flidspræmier" hvor man vinder lidt godter for at være aktiv.

Og så en lille bøn til nuværende server: der er forbandede mange gode spillere derinde. Ikke kun en alliance men 4-5 stykker med gode spillere samt lidt mindre alliancer med masser af gode spillere samt lovende nye spillere. Kunne man dog bare spille alle imod alle, istedet for forbundshelvede.

Alle mod alle havde jo også været optimalt men fungere desvære ikke med den måde i har bygget jeres ally på ved at hamstre en stor portion gode spillere :)
Det skaber uligehed på serveren og derfor et behov for f.eks at bruge guld mere end normalt når mange af jeres spiller også bruger store mængder guld
 
D

DeletedUser2183

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hallo det et spil, det er lavet til at være sjovt, når Samurai bruger pensionen, så det sku ikke for sjov.. Det hører ingen steder hjemme, i nogen form for spil, at bruge de mængder penge. Hvis du har så mange penge alligevel, så giv mig nogen, så smider jeg dem på Rouletten RØD 5
Og i kunne selv tage og invitere til at starte på samme ø. I kunne tage og lave en Alliance af spillere i kender..

Og det er intet med ulighed at gøre, aktivitet derimod, det fører vi på, for det meste.
MEN JA, SÆT BEGRÆNSNING PÅ BRUG AF GULD DAGLIGT TIL 10000-15000.
smiley_emoticons_idea2.gif
 
D

DeletedUser332

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Pensionen hmm det vil sige ikke flere netværksrelateret regninger fra den kant, det ser jeg sku frem til ;-)
 
D

DeletedUser2275

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
TheSamurai - jeg kan ikke læse at dette er et forslag møntet på dig, det er møntet på dem der bruger rigtig meget guld og den ubalance det giver i rammerne for dem der ikke har råd eller vil bruge rigtig mange penge. Jeg ved ikke om du er en af dem, men kan læse mig til at forslaget også vil ramme i D.Dall's medspillere.
Så kan det kun være i oprigtig interesse for at løse et problem der berør alle der spiller spillet, så tror ikke du skal læse mere ind i det end at det er for at løse et ramme problem, der e ri spillet. Så det bliver mere balanceret for alle.

Og ja guld giver et ekstra værktøj for de strategiske og har det fint med det er der. Men det bør stadig ikke komme an på om du har et dybere greb i lommen end dem du spiller mod. Det skulle gerne være evnerne det kommer an på.
Et loft giver både den strategiske mulighed at bruge guld og samtidig sikre nogenlunde rammer som alle kan være med og have en chance. Det skulle gerne gøre det sjovere for os alle. :)
 
D

DeletedUser332

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det vil sige der skal være høj moral i forbindelse med guld forbrug, men den samme moral bør ikke være gældende når det drejer sig om andre facetter af spillet, hold nu kæft hvor er det ynkeligt ;-)
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hallo det et spil, det er lavet til at være sjovt, når Samurai bruger pensionen, så det sku ikke for sjov.. Det hører ingen steder hjemme, i nogen form for spil, at bruge de mængder penge. Hvis du har så mange penge alligevel, så giv mig nogen, så smider jeg dem på Rouletten RØD 5
Og i kunne selv tage og invitere til at starte på samme ø. I kunne tage og lave en Alliance af spillere i kender..

Og det er intet med ulighed at gøre, aktivitet derimod, det fører vi på, for det meste.
MEN JA, SÆT BEGRÆNSNING PÅ BRUG AF GULD DAGLIGT TIL 10000-15000.
smiley_emoticons_idea2.gif

Hvis det lavet til at være sjovt hvorfor så gå efter den sikre løsning og svømme sig til en krone ;)
Når i køre en lille spiller over som bruger 0 guld og i bruger 12-15 k guld så det også synd.
Men det kun når det rammer jer selv i piver over folks guld forbrug.
Har aldrig hørt flere af jer pive når i har hamret løver afsted fra eventet mod folk der ikke bruger guld
 
D

DeletedUser2275

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Mere fair rammer for alle, om det er høj moral eller ej. Det vil jeg ikke sætte mig til dommer over.

Jeg er af den holdning at oplever vi igennem spillet af rammerne giver en skæv balance, kan vi gøre flere ting, vi kan stoppe, brokke os, eller komme med forslag til at løse det vi anser som et problem og argumentere hvorfor vi ser det som et problem.
Forhåbentlig ser nogle af udviklerne de debatter/diskussioner og tager det med i deres overvejelser i udviklingen af spillet og ændre der hvor de ser det giver mening i det samlet billed og så de samtidig kan holde deres forretning kørende. De er trods alt en virksomhed der skal tjene penge og det er en af rammerne for spillet.

Jeghar set og oplevet den ubalance som brugen af ekstremt meget guld forud sager og jeg bryder mig ikke om den. Derfor ser jeg gerne det ændres med et loft.
Der er andre problemer uden tvivl, lav en tråd på dem du ser og lad os tage en konstruktiv snak om dem og se hvilke konstruktive forslag vi kan videre til udviklerne.
Omdrejningspunktet er at vi er konstruktive og lytter til hinandens argumenter og hver i sær forsøger at bidrage til at gøre spillet bedre. :)
 
D

DeletedUser2316

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hey
Money talks,- og sådan er det i alle livets facetter (næsten),- så hvorfor begrænse folk på den måde hvis de vil bruge guld? Istedet skulle man smide det ind i serveropsætningen,- så kan man have enkelte servere hvor du slet ikke kan bruge guld, og andre hvor du kan bruge guld. Hvad er rigtigt limit på guld, er det 1000 pr. dag, 5000 pr. dag eller 100.000 pr. dag,- det kommer jo an på hvilke øjne der ser på det, og hvad du har i overskud i din dagligdag. Man kan ikke sige det ene er mere rigtigt end det andet. Kan man ikke li lugten i bageriet så kan man jo finde et andet sted at være.
Iøvrigt er det da kun fair at innogames får en indtægt for spiludvikling, servere og andet i forbindelse med at drive spillet ...

Så fri guld forbrug på guldservere - og så kan folk jo vælge non-gold hvis man ikke er enig .

/Russ
 
D

DeletedUser2275

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Ja, money talks, men det forhindre ikke samfundet i at sige at det ikke er den måde vi ønsker verden på. Deraf vi har love, reguleringer mm. der er til for at skabe mere ligehed i samfundet. Der er jo ikke to sæt lovgivninger et for dem med penge og et for dem uden. ;)
Så hvorfor skal vi ikke forsøge at bidrage med forslag der kan give mere lige vilkår for alle? :)

Og fint forslag med en guld server og en non-gold server. Det er nogle konstruktive muligheder. :)
 
D

DeletedUser506

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Loft over guldforbrug ville da være fornuftigt, om ikke for andet, så for den enkeltes lommesmerters skyld. Men et loft på 25000 guldstykker om dagen svarende til en formue på over 200000 kr. om året er alt for høj. Et max på en tiendedel af det ville give mere mening.. Men det vil Innogames aldrig gå med til. Et fornuftigt max ville give et mere fair/lige spil, det er klart. Iøvrigt er der mange erfarne og dygtige spillere på denne server, og efter min opfattelse rimeligt fordelt på flere alliancer
 
D

DeletedUser2183

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Samurai få styr på dine fakta før du snakker.
Jeg har med mine nuværende Alliance medlemmer, flere gange været i problemer. Eneste grund til vi overkom problemerne, var fjendens inaktivitet, og dårlig holdspil osv..
Vi kæmper sku hårdt for det.
Jeg har jo selv flere gange spillet i mod mine nuværende makkere. Og har været i kæmpe forbund 200 mod 30 mennesker, men med TOTAL SLACK og EGO, kommer man ingen vegne.

HAR I ALLE GLEMT HVORDAN SERVEREN ITHACA ENDTE????? SPOILER ALERT! >>>>> 1 guld spillere, fik 30 top spillere til at ghoste.

Bonus info >>>>> Jeg var i den Vindende Alliance, men smuttede fra verdenen, for jeg gider ikke simulere, eller "Svømme til sejr"
 
D

DeletedUser2312

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hvor meget guld folk bruger synes jeg ikke, man skal gå ind og ændre på. Det er privatsag og en prioiteringssag. Nogen vælger at bruge 10-15k på at gå i byen, andre bruger det på ferie, hvor nogle helt tredje bruger det på spil på nettet. Det synes jeg ikke vi skal rodde rundt i. Dog så synes jeg ikke at, fordi man vælger at bruge 10-15k på Grepolis skal have en større fordel end de aktive spillere. Derfor tænker jeg, at løsningen kan være noget hvor man belønner den aktive spillere. Ved flere ø-missioner, ekstra banditlejre, events som går ud på at nakke ting i spillet (fx. nakke 2000 bir indenfor 24 timer) eller noget i den stil. :D

Og så hold den gode tone!
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser2275

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Enig det er op til folk om de vil bruge guld eller ej, men der bør være et loft for at sikre en vis balance i gameplayet.

Det kunne være en god løsning med flere belønninger for aktive spillere, for at sikre balancen på den måde og nogle givne mål. Kan godt lide den tanke.
 
D

DeletedUser2316

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Enig det er op til folk om de vil bruge guld eller ej, men der bør være et loft for at sikre en vis balance i gameplayet.

Det kunne være en god løsning med flere belønninger for aktive spillere, for at sikre balancen på den måde og nogle givne mål. Kan godt lide den tanke.
Så du syntes det skal give en fordel at være arbejdsløs og have mere tid end dem der arbejder,- ej come on !
 
D

DeletedUser2312

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Så du syntes det skal give en fordel at være arbejdsløs og have mere tid end dem der arbejder,- ej come on !

Jeg ved ikke hvem filan du er, men ja, selvfølgelig skal det belønnes at spille mere end andre.
 
D

DeletedUser2275

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det var da noget af en fordom Russeren, at man kun kan være aktiv i et spil hvis man er arbejdsløs.
Man kan godt være aktiv selvom man har arbejde.
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Ja, money talks, men det forhindre ikke samfundet i at sige at det ikke er den måde vi ønsker verden på. Deraf vi har love, reguleringer mm. der er til for at skabe mere ligehed i samfundet. Der er jo ikke to sæt lovgivninger et for dem med penge og et for dem uden. ;)
Så hvorfor skal vi ikke forsøge at bidrage med forslag der kan give mere lige vilkår for alle? :)

Og fint forslag med en guld server og en non-gold server. Det er nogle konstruktive muligheder. :)

Nej men samfundet kan heller ikke lide bøller som rotter sig sammen ;)
Hvis man vil forsøge og bidrage for bedre vilkår for alle så kunne man starte med at være imod den måde Rabalder har startet deres ally på ved at rekutere alle de gode som gad spille med dem og dermed har skabt en ally som har en klar fordel i forhold til de 2 andre allys som var på det tidspunkt.

Det faktisk guldforbruget som har skabt balance i den her server ;)
 
D

DeletedUser2275

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Bøller de rotter sig samme?? En anden fortolkning på situationen, ud fra det du selv har fortalt. De spillet sammen tidligere og kan tænkes de synes det fungerede godt fordi de kom godt ud af det med hinanden og ikke har så mange stridigheder. Så synes jeg det giver fin mening at man inden en server opstart spørger rundt ved tidligere holdspillere om de har tænkt sig at starte på den kommende server.

Det var meningen jeg selv skulle have startet på denne server med en anden ally, det var da også planlagt i forvejen. Jeg fik så ikke startet op da hverdagsliv og arbejde kom i vejen og jeg måtte melde pas.

Ser ikke guld opvejer den ubalance når den kommer op i den mængde der er tale om. Det skævvrider i min optik. Men tror ikke vi bliver enige om det og det gør heller ikke noget. Du har fint fremført hvorfor du synes det er godt der ikke er et loft, da du ser det som en måde at udjævne en styrkebalance mellem ally's. Jeg er for loft, da jeg synes det skaber en magtfaktorer der går udover den generelle styrkebalance og kun baseret på ens pengepung. :)


Du ligger en tolkning og tillægger værdier til en hel ally, skal vi ikke holde diskussion på de strukturelle problemer som var udgangspunktet? ;)
Det finder jeg mere konstruktivt så vi holder fokus på emnet og ikke personerne. :)
 
D

DeletedUser2316

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg ved ikke hvem filan du er, men ja, selvfølgelig skal det belønnes at spille mere end andre.
Ved ikke hvad det har med sagen at gøre om du ved hvem jeg er??

Haars "Det var da noget af en fordom Russeren, at man kun kan være aktiv i et spil hvis man er arbejdsløs.
Man kan godt være aktiv selvom man har arbejde."

Det har intet med fordomme at gøre, men derimod fakta, at en der ikke arbejder har mere tid til at være aktiv, end en der er på job.
 
D

DeletedUser332

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Bøller de rotter sig samme?? En anden fortolkning på situationen, ud fra det du selv har fortalt. De spillet sammen tidligere og kan tænkes de synes det fungerede godt fordi de kom godt ud af det med hinanden og ikke har så mange stridigheder. Så synes jeg det giver fin mening at man inden en server opstart spørger rundt ved tidligere holdspillere om de har tænkt sig at starte på den kommende server.

Det var meningen jeg selv skulle have startet på denne server med en anden ally, det var da også planlagt i forvejen. Jeg fik så ikke startet op da hverdagsliv og arbejde kom i vejen og jeg måtte melde pas.

Ser ikke guld opvejer den ubalance når den kommer op i den mængde der er tale om. Det skævvrider i min optik. Men tror ikke vi bliver enige om det og det gør heller ikke noget. Du har fint fremført hvorfor du synes det er godt der ikke er et loft, da du ser det som en måde at udjævne en styrkebalance mellem ally's. Jeg er for loft, da jeg synes det skaber en magtfaktorer der går udover den generelle styrkebalance og kun baseret på ens pengepung. :)


Du ligger en tolkning og tillægger værdier til en hel ally, skal vi ikke holde diskussion på de strukturelle problemer som var udgangspunktet? ;)
Det finder jeg mere konstruktivt så vi holder fokus på emnet og ikke personerne. :)
Ja det kunne du godt tænke dig, men kommer ikke til at ske, tingene hænger sammen, skal der justeres på noget som guldforbrug, så skal der også rettes op på andre fronter, feks kunne man fjerne DKP, dvs man får kun kultur for at være angribende altså et aktiv for spillet og så lidt regler om gruppe krammeri, og lad os lige slå en ting fast, INNO er en forretning, de er bedøvende ligeglade med om folk er flittige, mens de sætter stor pris på guldforbrug, så alene forslaget er direkte tåbeligt eller ihvertfald spild af tid.
 
Top