• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Loft på guld forbrug

Pan Whistle

Active Member
Brugere
Jeg har et forslag om der evt. kan laves et loft på guld forbrug, f.eks. 25.000 pr. dag. så der ikke er nogen som kan gulde sig til "magt" det er meget ødelæggende for en server, med den slags spillere som ikke kan spille på fair vilkår, det er bestemt langtfra alle som vil kunne følge med, hvis kravet nu skal til at være man skal "bruge" oceaner af guld for at være med i gamet.

Håber der er andre som vil byde ind her, med deres kommentar!
 
D

DeletedUser2287

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Disse spillere ser vi jo jævnligt og de bliver der sjældent tiden ud, men ja er enig i det skaber "ubalance" på ulige vilkår :)
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Årh D.Dall kan godt forstå du bange for at få modstand :)

Vi kunne starte med at gøre så folk ikke kunne invitere folk ind på samme ø længere.
Så ville man skabe en mere dynamisk server.
Men når man som dig dræber en server allerede inden den er startet ved at rekutere alle de dygtige spillere så efterlader det folk med få muligheder om de vil have en chance.
Stor forbund eller gulde.

Kan se i ligger godt til i eventet også og vinder hver gang det heller ikke helt billigt.

Intet er mere ødelæggende end den måde du spiller på ved at lave et hold af næsten udelukkende gode spillere fra start.
Og kan godt være du siger i også tager nye spillere ind men de 2-3 stykker som er nye gør squ ikke den store forskel.

Samtidigt får i også flere folk til at bygge deff for jer som ikke er med i jeres wing selvom de lige så godt kunne være det.

Men nogle vil gerne kæmpe for en sejr, andre vil svømme sig til den som deff spiller og spise byer via I/O og bestemme over et forum. ;)

Så hvis man kigger på hvad hver alliance har brugt af guld slår i stadig os ;)

Så synes det lidt grinagtigt du snakker om fair vilkår
 
D

DeletedUser2312

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg ved ikke om et "loft" er løsningen, men jeg synes Innogames bør tænker sig grundigt om, så dette spil ikke bliver et "pay to win game". :D
 
D

DeletedUser854

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Synes vi skal stoppe med at kaste med mudder på hinanden, på den måde får vi aldrig ændret noget, da vi ikke står sammen om det.

Ville elske et guldloft, vil dog mene 25.000 guld om dagen er alt alt for højt, i mit hoved er 2000 om dagen stadig mere end rigeligt.

Ideen om servere hvor der ikke kan inviteres spillere ind til bestemte pladser, er jeg blandet overfor. Ja, det ville forhåbentlig blande os lidt mere igen, i stedet for vi altid sider i de samme grupper. Men er der nogen du elsker at spille med, er det da også en skam at man ikke kan ligge tæt på hinanden, så kan man selvfølgelig bare gå efter at komme tættere på et tidspunkt.
 
D

DeletedUser854

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg ved ikke om et "loft" er løsningen, men jeg synes Innogames bør tænker sig grundigt om, så dette spil ikke bliver et "pay to win game". :D
for sent...
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Nej men handlinger afføder reaktioner kan forstå nogle f.eks som D.Dall ikke helt forstår at når hun som hun altid gør samler et utroligt godt hold fra start af og køre folk over så afføder det nogle reaktioner f.eks som forbund eller at nogle spillere bruger mere guld for at skabe balance.

Men tror da ikke Tummas løver var gratis heller ?
Og koster også og dræbe rødhårede hver dag for at vinde eventet.

Men D.Dall har altid travlt med alle andre men glemmer hendes egne lokumsaftaler og den måde de spiller på.
Kan godt være jeg har kørt flere af dem over med guld, men de har de så sandelige også
 
D

DeletedUser2275

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det ene forslag udelukker ikke det andet TheSamurai. :)

Tråden er dog med det forslag at der bliver sat et maks på brugen af guld pr dag. For at sikre en mere fair kamp mellem spillere. Så man i praksis ikke køber sig til sejr. Ligesom Esset skriver er jeg enig om loftet børr være noget lavere og de 2000 lyder også højt nok for mig.

Jeg synes det er et fornuftigt forslag og bakker op om det. Skulle gerne være den/de der er dygtigst der trækker det længste stå i et strategispil som dette og ikke dybden på ens lommer.

Esset har igen en rigtig god pointe, ingen grund til mudderkastning. Skulle gerne være et forum hvor vi kan komme med forslå og konstruktivt gør dem bedre og med lidt held kan vi få ændret nogle af de ting vi som spillere oplever som ubalanceret.

Jeg har spillet både med og mod D.Dall og har ikke på nuværende tidspunkt oplevet at hun eller de alliancer hun har været med i, har haft lokumsaftaler. Derimod har jeg oplevet en lydhør mod og medspiller på de danske og engelske servere vi har spillet.

Det er menneskeligt at reagere på det man oplever, men lad os holde en god og ordentlig debat herinde. :) Der er ikke noget galt med at være uenige, men lad os være det med respekt for hinanden.

/Haars
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Synes det tuderi, deres spillere har selv brugt store mængder guld på eventet.
Og så piver hun over jeg gør det samme bare mere for at skabe balance i spillet :)

Eneste grund til det nøvendigt er den måde hun spillere på med at samle et all star hold fra start for at kunne svømme sig til en krone.
Og nu når det ikke ser ud sådan så forsøger de få folk til at køre terror på mig ;)
 
D

DeletedUser2275

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Synes ikke man kan betegne det som tuderi, at forslå der er et loft på brugen af guld. Det er netop at skabe ens rammer for alle. :)

Nej ikke enig, det er ikke nødvendigt at gulde sig mod et all-star hold. Det er et spørgsmål om dem man spiller på hold med kommunikere, støtter og hjælper hinanden når der angribes. Det er et hold spil og man kommer langt med et stærkt sammenhold. Det afspejler evner hos holdet, hvorimod store guldbrugere kan omgå det ved at gribe dybt i lommerne.
Det synes jeg er en skam og foretrækker det er evnerne der er afgørende. :)

Tanken om det med at invitere ind på øer. Synes jeg du skulle oprette en tråd med og gerne med et forslag til et alternativ. For man vil gerne være i nærheden af dem man synes er sjove at spille sammen med. Det jeg tænker kunne være en mulighed ville være man rammer en ø inden for 30 min af den der invitere men man ved ikke hvilken. Så man trods alt er tæt uden at få en åbenlys større fordel. Men lav da en tråd og forslag derom. :)
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Kan godt være du ikke er enig. Men det nu engang fakta, når man har et hold hvor alle spillerne er erfarne spiller og de allliancer som så kæmper imod dem består af en stor portion nye og så nogle erfarne spiller så det svært.

Og nu guld jo ikke ukendt for Rabalderstræde heller.

Og nu har D.Dall jo 3 uger inden den her server startet været ude og rekutere folk for at skape stærkest mulige hold for at kunne svømme sig til en krone. Det skaber mere ubalance end en enkelt spiller bruger guld

Mit guld forbrug og den ally jeg er i har stadig brugt mindre guld end Rabalderstræde
 
D

DeletedUser2312

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
unknown.png

unknown.png


Mick har i hvertfald brugt hans 2.000 guld i dag!
 
D

DeletedUser854

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Samurai, lad mig lige spørge. Er du for eller imod et guld loft?
 
D

DeletedUser2275

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det er desværre det dilemma der er på de danske servere, vi er få spillere. Så det er ikke underligt at de erfarende spillere stille og roligt finder sammen i samme alliancer fordi de snakker sammen undervejs i spillet og kan holde hinanden ud. (Hvilket er nødvendigt at kunne nå en server strækker sig over flere måneder) Så alliancer ikke bryder sammen grundet interne uroligheder når der opstår fløjkrig på forskellige baggrunde, ofte egoer og manglende enighed om retning osv. ;)
.
Anfægter ikke dit udsagn om holdet består af erfarende spillere. :)
Sikker på der også er andre alliancer på nuværende servere der er består af erfarende spillere. Det ville undre mig hvis der ikke som minimum er en til to alliancer der ligeledes består af erfarende spillere. Det har da været på de sidste par servere jeg spillede.

Problemet opstår hvis der ikke er nok store alliancer til at kunne udfordre hinanden. Så kan servere blive ret låste og det er kedeligt for alle parter.

Tilbage til hvad tråden blev oprettet for, loft på guldforbrug. Der er ikke forslået et maks for en alliances guldforbrug, men for den enkelte.
Og forslaget går på de helt ekstreme tilfælde for 25.000 guld pr dag lyder helt rimeligt. For svare det ikke til godt og vel til 600kr?
Indrømmer blankt jeg har svært ved at forstå den brugsmængde. Så kan ikke se at dette forslag vil ramme mere en nogle meget få, og giver det så ikke mere fairnæs i rammer for alle os andre. Så der kan spilles på mere lige vilkår?
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Samurai, lad mig lige spørge. Er du for eller imod et guld loft?
Jeg for et guld loft på visse betingelser.

Men når man samler Barcelona og Real Madrid spillere på et hold for at spille imod Atletico Madrid så giver det altså også en ubalance på serveren :)
Kan godt være D.Dall ikke forstår at hendes handlinger har en konsekvens f.eks mit guldforbrug er en konsekvens af den måde de spiller på.

Men har da ikke hørt hun har pivet over alt det guld Mick f.eks bruger eller andre i ally
Det her opslag er udelukkende møntet på mig :)

Men kan godt forstå hun er desperat kan se Skull tog en by fra dem idag
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Var det ikke writter1 som brugte 20 k guld på mur og tropper den dag vi tog hans by også ?
 
D

DeletedUser332

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Guld er et våben i spillet, lev med at nogen har mere og bruger det dygtigere end andre, jeg selv bruger ikke det vilde, men en tilpas mængde til at pisse nogen af ind i mellem, og så er jeg nok smartere end gennemsnittet, og det må i også leve med ;-)

Kærligst Skull den blide
 
D

DeletedUser854

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Guld er et våben i spillet, lev med at nogen har mere og bruger det dygtigere end andre, jeg selv bruger ikke det vilde, men en tilpas mængde til at pisse nogen af ind i mellem, og så er jeg nok smartere end gennemsnittet, og det må i også leve med ;-)

Kærligst Skull den blide

Vil stadig mene at guld vil være et våben, på trods af et loft. Det vil jo faktisk bare gøre din store snilde endnu mere åbenlys for andre, når du smadrer os alle med samme guld forbrug som dig. Vi kan blot ikke finde ud af at bruge det til samme effekt som dig.
 

Iwrac

Active Member
Brugere
Det er et par år siden jeg oprettede et forslag om netop det med at man ikk skal kunne inviterer spillere hen på bestemte spots. Det kan I jo grave jer frem til og så stemme/kommenterer på. Dette er udelukkende for at nye spillere ikke ender på en ø med rutinerede spillere.

Ang dette her så kommer jeg aldrig til at bebrejde nogen at de bruger meget guld i spillet. Det er en del af spillet og grepolis har reglerne som de har. Det er grepolis der kan bebrejdes og ikke nogen andre.

Men skal der ændres på det så synes jeg bestemt man skal gøre det mere spændende for nye spillere end det er. Nye spillere går ikke ind i et nyt spil og smider flere hundrede kroner.
25000 guld om dagen er voldsomt. Det burde være om måneden. Og gerne mindre.
Og så bør der måske istedet komme flere "flidspræmier" hvor man vinder lidt godter for at være aktiv.

Og så en lille bøn til nuværende server: der er forbandede mange gode spillere derinde. Ikke kun en alliance men 4-5 stykker med gode spillere samt lidt mindre alliancer med masser af gode spillere samt lovende nye spillere. Kunne man dog bare spille alle imod alle, istedet for forbundshelvede.
 
Top