• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Iota's krønikke

D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Iota's krønikke er til de særlige historier, der med et åbent sind beskriver tingenes stille gang på Iota. Jeg har lagt ud med et lille kvad der ikke bunder i noget bestemt på Iota, men det er mit håb er at I alle med tiden vil fortælle om jeres færden på godt og ondt i denne verden.

Fra bjergenes dyb har jeg min oprindelse. Jeg dvælede i dem i mange år før flittige arbejderhænder fandt mig. Disse beskidte smudsige væsner trak mig op imod sollyset imod min vilje, men selv med bjergets hjælp kunne jeg intet gøre. Disse arbejdere i deres slidte pjalter afleverede mig til en stolt soldat, som virkede til at være deres vogter. Han kiggede blot på mig en enkelt gang før han nikkede anerkendene og sendte mig med den næste oksespand ind imod byen.
I byen blev jeg afleveret til en smed. Smeden var det største og stærkeste menneske jeg nogensinde har set. Han lagde mig i ilden imens han nynnede en stille sang til guderne. Han tog mig ud igen, for blot at forsætte min pine med et nyt våben. Han hammer og ambolt. Med hårde slag der gav genlyd i dagevis bankede han mig i en form efter hans ønske. Sleb mig på en vådsten med en tålmodighed, der må have gjort guderne stolte. Imens han sad der og sleb mig en sidste gang kom en mand ind af døren. Jeg gætter på det var byens militære leder. Han kiggede sig omkring bag sin skinnende hjelm og prægtige dragt, der lyste af stolthed. Til sidst trak han mig op fra smedens grove hænder og vandrede bort.
Turen fortsatte op ad bjergets sider imod et lille tempel på en uanseelig plads bagerst i byen. Ud fra dets døre lød de blideste røster fra de kvindelige præster. Alle sang de gudernes pris. Han afleverede mig ærbødigst til en eunuk, som stille vandrede igennem templets marmorbeklædte haller. Til sidst blev jeg sat på en piedestal under et stort hul i loftet, og sangen fra de underskønne kvinder blev endnu højere selv om de bøjede sig bedende endnu længere ned imod gulvet. Med et åbnede himlen sig og ned sprang en stor minotauer. Han landede tungt og rungende i rummet. Fnyste voldsomt og kiggede på mig med et olmt udtryk jeg nok aldrig vil glemme. Ypperstepræstinden taler til minotauren i et sprog jeg ikke forstår, og imens hendes talestrøm fortsætter griber han mig fra piedestalen og kløver den nærmeste træstolpe i et smidigt sving. Han svinger mig i testende forsøg og pludseligt kan jeg mærke det. Dette er det jeg blev født til. Her hører jeg hjemme.
I samme nu kommer en ung dreng stormende ind og råber: "fjendtlig skibe har lagt til ved stranden" Få sekunder efter er vi allerede på vej ned af bakken fra templet. Fra byens midte kommanderer byens kaptajn os hen imod en mur hvor der allerede er forsamlet en stor skare modløse mænd. I det minotauren springer op på byens mure midt i blandt dem, rejser der sig et kraftfuldt brøl. Med minotaurens brøl rejser soldaterne sig op kampberedte og med håbet spredende iblandt dem. Lidet aner fjenden denne udvikling og presser angrebet op af murene. Den første mands overraskede ansigtsudtryk skal jeg aldrig glemme. Med rædslen malet i hans ansigt bliver jeg banket ind i ham i et syngende sving. Jeg så ham aldrig igen.
I dag længe efter denne første kamp bæres jeg stadig af den samme minotauer. Jeg er kendt som den største og skarpeste økse i hele Grækenland, og der i horisonten skimtes helteverdener og heltekvad, der skal forevige mit navn.

/Øksen
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
I en lille del i midten af den mægtige alliance Underworld, ligger der en gæv by, der nægter at overgive sig til deres altovervejende dominans. Byen har lagt der siden tidernes morgen og selv om dens leder har været bortrejst i flere dage i opstarten, så holder den helt alene 8 fjendtlige storbyer stangen. Sporadiske svar giver gerne gode resultater, som det kan ses her:

haha.jpg


Tydeligvis har de ikke opdaget værdien af tropper og tydeligvis ligger de nemt under for krigere der er Spartas troppers ligemænd.

Efter vores store leders tilbagevenden har vi fået vendt krigslykken og til trods for nogle småplyndringer i starten så bliver alt nu afværget til stor frustration for dem.

Lol.jpg


Det rygtes at deres største spiller er ved at gøre sig klar til at overtage vores lille uskyldige by, men vi tvivler alle på at de har hverken antallet eller mandsmodet til at andet end brydes imod vores mure som vandet brydes imod klipperne.

med ydmyge hilsener fra verdens navle :Smile:
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hvad var det nu blot der skete et par dage efter, min hukommelse er svag, dog en enkelt sejr kan huskes. Skolehaven skulle til sidst miste Verdens Navle, og UNDERWORLD holdte fest.
Hvorefter alliancen blev opløst, ak og ve :D
 
Top