• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Instant buy

D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Ja så har Inno gjort det igen, fint i laver nye tiltag, men det nye instant buy hvor man betaler for at bygningen bliver færdig med det samme, er da det største fuser ever!

Altså jeg troede meningen med nye tiltag og guldkøb var at få flere til at bruge det og derved få flere penge i Inno kassen.
Dette nye tiltag betyder at det nu er dobbelt så dyrt i guld at gulde noget som helst, øøøøhh det er vidst ikke lige måden at få nye og flere til at bruge mere guld?????!!!

Efter dette er jeg da helt færdig med at bruge guld til andet end "de 5 mænd" så flot arbejde Inno...
 

Hell-Hawk

Member
Brugere
Ja det er satme dumt.
De burde lave det sådan af man kunne "forkorte" og evt selv vælge mellem de 2.
Det der instant er sku dyrer end af forkorte feks "små" tider ned til tider man kan holde ud.

Så i arbejder sku lidt som en bank hos Inno!
Bliver dyrere, og dyrere, Men gør mindre og mindre.
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Før I skyder alt i sænk, så bør I lave en dybere beregning på, om i egentlig har ret i jeres påstand.
Kom gerne med regnskabet her, så alle kan se den, og kommentere på den.

Uanset resultatet, så går det pludselig hurtigere, med Instant Buy, og er dette ikke noget værd også?

Og overordnet set, så bliver prisen ca det samme, som tidligere. I har bare ikke mulighed for at halvere byggetiden på nye servere, men for at afslutte den med det samme.
Plus i også for de sidste 5 minutter helt og adeles gratis.
Det er i måske også utilfredse med?

Stik fingrene i jorden.
Lær det at kende først.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Før I skyder alt i sænk, så bør I lave en dybere beregning på, om i egentlig har ret i jeres påstand.
Kom gerne med regnskabet her, så alle kan se den, og kommentere på den.

Uanset resultatet, så går det pludselig hurtigere, med Instant Buy, og er dette ikke noget værd også?

Og overordnet set, så bliver prisen ca det samme, som tidligere. I har bare ikke mulighed for at halvere byggetiden på nye servere, men for at afslutte den med det samme.
Plus i også for de sidste 5 minutter helt og adeles gratis.
Det er i måske også utilfredse med?

Stik fingrene i jorden.
Lær det at kende først.

Ved ikke hvem du tror du taler til. Jeg er tilfældigvis ret skarp til matematik( og dette er jo simpel hovedregning), Jeg kunne se med det samme at dette var dyrere end i "gamle" dage , så nej jeg behøver ikke lave "en dybere beregning".. men for din skyld skal jeg da lige lave en hurtig en...

Et akademi lvl der tager ca. 2 timer at bygge kunne før halveres til 1 time for 25guld, hvis du så gør dette med 2 lvls akademi koster dette 50 guld og de tager så ca 2 timer at bygge dem begge.

Nyt system:
Jeg instant bygger et akademi (2timers byggetid) det koster mig nu 135-150 guld, her efter lader jeg det næste lvl bygge i hele byggetiden så det også tager ca 2 timer...

Dvs. i begge tilfælde har det taget mig 2 timer at bygge 2 lvls akademi, MEN prisen er 2-3 gange dyrere! nu..
Uanset hvilket regnestykke du laver vil det altid være MEGET dyrere nu end da vi kunne halvere

OG dette er tidlige byggelvls, når vi når lvl 30+ kan jeg forstille mig at vi ikke slipper med 150 guld men nærmere 200-250 guld, så altså bliver det endnu dyrere !!!

Hvis man virkelig var kundeminded i Inno ville i give os begge muligheder altså så vi både kunne instant bygge og halvere..

Ja jo der "kan" være en fordel i at få en bygning instant , men det kunne vi faktisk også før, så halveret man bare til bygningen/forskningen/tropperne kun tog 5 min at blive færdig, OG det ville stadig ikke koster 150+ guld!...

Et regnestykke mere:

Hvis jeg med halvering ville "instant" bygge et 2 timers akademi
2timer >1time = 25 guld
1 time > 30 min =25 guld
30 min > 15 min = 25 guld
15 min > 7½ min = 25 guld Her ville de fleste stoppe dvs. 100guld og IKKE 150guld , 7½ min kan man nok vente, men kan man ikke så..
7½min > 3 min = 25guld det er vidst "instant" dvs 125 guld.. og hermed stadig billigere

Forskellen er bare at NU har vi intet valg vi kan instant bygge og blive flået i guld eller vi kan vente hele byggetiden..

Desuden er det ligesom om at Inno har glemt at bygninger også koster ress, det er sgu meget godt vi kan instant bygge men vores ress kommer sgu ikke hurtigere af den grund! Instant buy ville give en del mere mening på en super speed server dvs. mindst 10 + speed.

Personligt har jeg købt mit sidste guld, og når det er væk er jeg også...

Og overordnet set, så bliver prisen ca det samme, som tidligere. I har bare ikke mulighed for at halvere byggetiden på nye servere, men for at afslutte den med det samme.
.
Ved ikke lige hvad jeg skal svarer på dette, da det er en direkte løgn..
Folk kan jo bare kigge på regnestykket...

Hele pointen er at før kunne vi også "instant" bygge ved at halvere længe nok, og ja det kostede så ca. det samme som instant buy gør nu.. MEN vi kan ikke kun reducere bygge tiden lidt for lidt guld som vi før kunne, eller sagt på en anden måde, i har INTET nyt givet os men fjernet halvering og tvungen os til at bruge instant (som så er 2-3 gange dyrere end før) hvis vi ikke vil vente...
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser1650

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Aladin, jeg tror ikke du finder nogen her, som ikke forstår og i større eller mindre grad ikke accepterer, at INNO skal tjene penge. Der er så forskellige tiltag for at maksimere jeres indtjening og alt andet lige, så vil de tiltag favorisere spillere, som er villig til at købe og bruge guld i større eller mindre grad. Så langt, så godt.

Men Instant Buy (herefter I:cool: forvrænger simpelthen spillet i en grad, som er svær at acceptere. For at få det fulde udbytte af de ting, som du bygger din/INNOs argumentation på, kræver det nærmest at man er på 24/7 og planlægger sit liv omkring Grepolis. Vi er altså mennesker, som har andet at tage sig til i den virkelige verden end bare at få vores Grepo-trip.

Dine to hovedargumenter er dels at omkostningerne for IB og for at "gulde" er de samme og at vi får 5 minutters byggetid gratis.
Lad os starte med de 5 minutter. Ja, hvis man lige har koloniseret og har mulighed for at være sammenhængende på, kan man hurtigt komme udover stepperne. Men man skal jo ikke langt op i niveau på f. eks. bondegård, lager osv. før man kommer op i en tidsramme, hvor man ikke bare sidder og venter på de sidste 5 gratis minutter. Jeg kan selvfølgelig ikke tale for andre end mig selv, men jeg kommer ikke til at tjekke byggetiden og evt. sætte en alarm, så jeg liiiiiige kan få de sidste 5 minutter. Argument dumpet.

Mht. IB, så har du måske en pointe om omkostningerne i teorien, men i praksis mener jeg at du er på vildspor. Når jeg køber guld, vil jeg naturligvis gerne ha' det til at strække så langt som muligt + at jeg gerne vil planlægge mit guldforbrug omkring hvor meget og hvornår jeg er online. IB fratager mig den mulighed.
Lad os sige at jeg vil bygge et lager. Det vil tage ca. 8 timer. IB kan give mig det med det samme for 175 guld (et slag på tasken), men jeg har en aftale, som holder mig fra Grepolis i 4 timer. Med det gamle system, kan jeg halvere byggetiden for 25 guld og når jeg så er på Grepo igen, er mit lager færdigt. Med IB, selv hvis jeg sætter lageret over og venter 4 timer med at aktivere IB, så det bliver billigere, så kommer jeg til at betale væsentligt mere end 25 guld for at få mit lager PÅ SAMME TID. Hvorfor? Argument dumpet.

At Inno skal tjene penge accepterer jeg. Men lad være med at sælge tiltag som forbedringer for de mange, når det reelt kun tilgodeser ganske få.
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Fandt lige det her ...

"Denne nye funktion er: troppehalveringstid

For kun 20 guld har du mulighed for at skære rekruteringstiden, i kasernen og havnen, ned til det halve. (ligesom med bygningshalveringen i senatet)

Så, hvorfor implementere vi dette?
Efter premium analyse, har vi konkluderet at halveringstiden på bygninger, er en af de mest brugte premium funktioner i spillet. Vi tror på en lignende tilslutning til denne nye funktion.
Vores strategi er at lave drastiske forbedringer til vores spil, med funktionen af dette nye tiltag. Dette vil komme til fordel for både spillere såvel som udviklerne, da dette vil få spillet til at udvikle sig og give en forbedret spiloplevelse!
"

Sgu mærkeligt man kommer frem til det, også vælger at smadre halvering nu....
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Puha Inno, den er sq ikke god. Det er helt klart at der er foregået en analyse af hvordan i kan optimere indtjeningen for jer selv, men i glemmer lidt spillerne som i lever af. Jeg kan være endog meget i tvivl om hvorvidt der er spillere der er blevet spurgt, og som OA ganske rigtigt anfører ovenfor, så er det et system der tilgodeser de meget få, og ikke de casual spillere som er rygraden i de fleste onlinespil. I har et super produkt, og naturligvis skal der ske forandringer for at holde det levende. Dette her kan bare vise sig at være til det værre, men det kommer jeres egne tal jo nok til at give udtryk for på et tidspunkt. Jeg kan i hvert fald bare sige for mit eget vedkommende, jeg hilser ikke ændringen velkommen.
 
Top