• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Indstillinger!

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Først vil jeg lige sige at åbning af ny verden endnu ikke er planlagt, så forvent ikke ny verden næste uge.

Vil gerne spørge jer som spillere hvilke indstillinger i kunne tænke jer?

Det er ingen garanti at i kan få jeres ønsker opfyldt, men jeg vil lytte og tage jeres ønsker med i betragtning.

En Speed verden skal i ikke regne med, men kan undersøge muligheden for om vores spil verden er "lille" nok til at serverne kan klare en sådan.

Guldhandel og Straks køb er en selvfølge.
Held og Moral er en selvfølge.


Det i kan få medbestemmelse over er f.eks

Verdens hastighed!
Troppe hastighed!
Oprør eller Erobring! (Måske vi skal lave hver anden til oprør og Erobring????? )
Alliance størrelse........ Et sted mellem 5 og 50 medlemmer. (Store alliancer forhindrer ikke forbund, har det vist sig)
Natbonus.... Den bliver ikke mindre end 6 timer. Men, f.eks 23:00 til 06:00. Eller 00:00 til 06:00, eller andre forslag.

SÅ kom frit med nogle forslag til hvad i personligt kunne ønske jer.
Ordet er frit herunder.
 

Storekrog

Active Member
Brugere
Verdens hastighed: 3-4 - Synes CHI går alt for langsom i opstartsfasen, det er blevet lidt bedre nu, men en hastighed eller to ville ikke skade.

Troppe hastighed: 2-3 - Så sker der lidt :)

Oprør eller Erobring: OPRØR!

Alliance størrelse: 20-40 - Da forbund alligevel bliver lavet kan dette egentlig være ligegyldigt. Dog
synes jeg ikke vi skal være for få, så der ikke bliver for mange I II III IV V alliancer.

Natbonu:confused: 01-07 kunne være spændende synes jeg at prøve :)


EDIT: Måske evt. hurtigere markedspladser, synes pt de er pænt langsomme på alle servere :)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Spilhastighed: 4
Enhedshastighed: 3
Begynderbeskyttelse: 5 dage
Alliancestørrelse: 30-50
Erobringssystem: Oprør (nye) sæt oprørs tiden ned.............
Moral: Ikke aktiv
Helte: Aktiv
Natbonu:confused: 01:00 - 7:00
Straks køb: aktiv
Guld handel: Ikke aktiver ligeglade bruger det ikke og kan ikke se ide med det....

nyt vv spil
 
D

DeletedUser1919

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Spilhastighed: 4
Enhedshastighed: 4
Begynderbeskyttelse: 7 dage, man skal lige have chancen for at bygge op.
Alliancestørrelse: 15-20
Erobringssystem: Oprør 10 timer
Moral: ikke mindre end 50%
Helte: Aktiv
Natbonu:confused: 00:00 - 6:00
guldhandel: ikke nødvendigt

ja og som Jimdk skriver, en anden tilgang til VVØ, kedeligt at skulle spille på samme måde hele tiden, eksempelvis bekrige VVØ'en, ligesom den gang med artemis (eller den dur)
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Spilhastighed: 4
Enhedshastighed: 4
Begynderbeskyttelse: 7 dage, man skal lige have chancen for at bygge op.
Alliancestørrelse: 15-20
Erobringssystem: Oprør 10 timer
Moral: ikke mindre end 50%
Helte: Aktiv
Natbonu:confused: 00:00 - 6:00
guldhandel: ikke nødvendigt

ja og som Jimdk skriver, en anden tilgang til VVØ, kedeligt at skulle spille på samme måde hele tiden, eksempelvis bekrige VVØ'en, ligesom den gang med artemis (eller den dur)

Server hastighed 4 og Enheds speed 4
Er ikke umuligt, men det afhænger af allerede eksisterende verdener.

7 dages begynder beskyttelse........................
Hørte brok, da jeg satte en server til 5 dages beskyttelse

Oprør 10 timer
Forvent ikke mindre end 12 timer.

Moral 50%
Forvent ikke at moral bliver rørt ved.


Udviklerne er igang med at arbejde på et nyt slutspil.
Dog er det langt fra at være færdig,, så der går lang tid før i ser et resultat.

Dog bliver i spurgt, og oplyst undervejs.
 
Senest redigeret:

Qotho

Active Member
Brugere
Verdens hastighed! Så hurtig som muligt
Troppe hastighed! Så hurtig som muligt
Oprør eller Erobring! Erobring helt klart - livet er for kort til oprørsservere - oprør er møgkedeligt og alt for nemt for de store at deffe sig op.
Alliance størrelse........ 20 - for at få så mange som muligt i gang og til at blive. Store alliancer kvæler mange nye små spilleres spillelyst.
Natbonus.... 00:00-06:00

ola.gif
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Server hastighed 4 og Enheds speed 4
Er ikke umuligt, men det afhænger af allerede eksisterende verdener.

7 dages begynder beskyttelse........................
Hørte brok, da jeg satte en server til 5 dages beskyttelse

Oprør 10 timer
Forvent ikke mindre end 12 timer.

Moral 50%
Forvent ikke at moral bliver rørt ved.


Udviklerne er igang med at arbejde på et nyt slutspil.
Dog er det langt fra at være færdig,, så der går lang tid før i ser et resultat.

Dog bliver i spurgt, og oplyst undervejs.

Samme sang ved hver nye server Aldin
Skriv til inno hvis de ikke giver os noget ud over event som de tjener kasse på

Så mister i bare flere og flere spiller og ingen nye kommer til
Roadmap skrev i 2012 de vil se på nyt vv spil kl tæller 2015 jeg har nu hørt på den sang for længe
Nu fatter jeg så ikke ved det event vi lige har haft er der 50%magi 50% ress 50% hurtig byggetid

Hvorfor kan i det ?? Og ikke sætte en server op med bare nogle nye ønske

Det ændre ikke en skid på spiller glæde og starte på nye server som bare er det samme og samme og samme

Fx i event fik vi Extra kp i 5 uger

Jeg har før efter spurgt og det kunne hæves på nye server...... Svar fra jer det kan man ikke få
Jeg har spurgt til Pro server svar fra jer nej det kan man ikke
Jeg har spurgt til oprørstid sat ned som modtræk for store forbund svaret var nej
Jeg har spurgt om man kan slip for held og moral giver ingen mening og sætte dem på svar var nej
Jeg kunne blive ved Aladin kort sagt i vil kun flyt jer efter jeres penge pung og ikke se på hvordan spiller glæde kan gøres bedre
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Samme sang ved hver nye server Aldin
Skriv til inno hvis de ikke giver os noget ud over event som de tjener kasse på

Så mister i bare flere og flere spiller og ingen nye kommer til
Roadmap skrev i 2012 de vil se på nyt vv spil kl tæller 2015 jeg har nu hørt på den sang for længe
Nu fatter jeg så ikke ved det event vi lige har haft er der 50%magi 50% ress 50% hurtig byggetid

Hvorfor kan i det ?? Og ikke sætte en server op med bare nogle nye ønske

Det ændre ikke en skid på spiller glæde og starte på nye server som bare er det samme og samme og samme

Fx i event fik vi Extra kp i 5 uger

Jeg har før efter spurgt og det kunne hæves på nye server...... Svar fra jer det kan man ikke få
Jeg har spurgt til Pro server svar fra jer nej det kan man ikke
Jeg har spurgt til oprørstid sat ned som modtræk for store forbund svaret var nej
Jeg har spurgt om man kan slip for held og moral giver ingen mening og sætte dem på svar var nej
Jeg kunne blive ved Aladin kort sagt i vil kun flyt jer efter jeres penge pung og ikke se på hvordan spiller glæde kan gøres bedre

Samme sang hver gang!
Ja, samme sang hver gang, når I desværre bliver ved med at efterspørge noget vi ikke kan efterkomme.
Så kan svaret kun blive det samme hver gang.
Skrev også at jeg lytter til jeres forslag, men ikke at jeg kan opfylde dem.
Prøver at give jer medbestemmelse over indstillingerne, men jeg kan ikke give jer alt.
Moral 50% er ikke noget jeg kan ændre på. Den kan slåes til eller fra, men ikke noget med 50 % indstilling.
Held må jeg ikke røre ved.

Lovet nyt Slutspil.
Rent faktisk så er udviklerne igang med at arbejde på et nyt slutspil.
Konceptet er stadig i første stadie, men modsat de andre år (2012-2014) så er man nu endelig gået igang med at lave et nyt slutspil.
Der kan gå en smule tid, før vi alle for nye oplysninger om, hvordan man forestiller sig det, men det er på vej.
Og I vil blive informeret, så I kan komme med jeres Feedback og ønsker, inden det kommer ud live, så det kan rettes til ønskerne.
Vi har lært af vores fejl, med ikke at lytte til spillerne.
Især danske spillere, skal være bedre til at komme med konstruktiv Feedback, når vi endelig kan komme med noget Info.
Normalt får vi Aldrig Feedback, når vi efterspørger det, og når det er vigtigt. Det er et problem, da jeres Feedback er utrolig vigtig.
PT ved ikke engang jeg, hvad de arbejder med i forbindelse med slutspil. Så jeg er lige så spændt som jer.
For også jeg, har ønsket nyt Slutspil, siden jeg så det første gang. Derfor spillede jeg kun på Achilles i mange år.

Ang Eventet.
I Danmark, er der ikke kommet 1 eneste Feedback her på forum, da jeg efterspurgte det, så jeg kunne give det videre til udviklerne.
Dog kan jeg fortælle dig at Eventet fik mere negativ feedback, end der er bogstaver i dit indlæg.
Og kun få, der var glade for belønningerne.
Så eventet er taget til efterretning, og vi må se hvad der kommer næste gang.

Server indstillinger!
Vi vil gerne sætte en server efter hvad spillere ønsker.
Men....
Spillere kommer med ønsker vi ikke kan efterkomme.
Hvis spillerne kunne bestemme, så blev alle servere med hastighed 4 og enheds hastighed 4 hver gang.
Hvor er det sjove og spændende i det så ?
Vi kan ikke sætte højere hastighed på, end 4.
Serverne kan ikke trække mere end det, hvis spillet skal køre bare nogenlunde acceptabelt, uden for meget lag, og nedbrud.
Vi ønsker ikke at alle server indstillingerne skal være ens. Det bliver for kedeligt, og så går der ikke længe, før I beder om en hurtigere server. Hvilket er umuligt at give jer.

DU efterspørger en "Pro" server.
Det har vi forsøgt.
Det kom der Achilles ud af.
Den var ment som en "Pro" verden, men desværre blev den aldrig en succes, og det blev derfor besluttet at der ikke kommer flere af den slags verdener.
Achilles har ingen afslutning.
Den er skubbet i baggrunden, for at kunne løse andre opgaver, såsom slutspil, fejlrettelser og forbedrede funktioner.

Nedsat oprørs tid.
Hvordan skal det kunne være et modtræk til store forbund?
De får jo samme fordel. Og chancen for at kunne arrangere forsvar, bliver mindre, også i en enkelt alliance, uden forbund.
De får aldrig et ben til jorden.
Men den vil jeg dog gerne undersøge, så vi måske kan lave en enkelt verden, med special indstillinger, men jeg vil ikke være for optimistisk. Dog vil jeg gerne selv spille på sådan en verden.

Held og Moral.
Jeg har før lavet en server, hvor Held ikke var aktiveret.
Det fik jeg ikke ros for af chefen, da Held er en standart indstilling, og for mange ting er afhængig af at det virker.
Den blev af chefen selv Tvangs aktiveret. Også jeg skal følge ordre.
Så HELD er Altid aktiveret.
Moral, kan jeg slå til og fra, for hver ny server.
Men vil det være fair, imod små spillere, som aldrig får 1 chance for at forsvare sig imod store spillere, der tromler hen over dem?
Men den er da en mulighed for at kunne lade være med at aktivere.
Dog foretrækker jeg at den er aktiveret. Men lytter gerne, hvis der er MANGE flere end kun 4 spillere der ikke ønsker Moral aktiveret.

Som jeg skrev længere oppe, så er vi begyndt at lytte mere efter jer som spillere og "kunder"
Uden jer er vi intet.
Derfor er vi også begyndt på Live Stream på Twitch, og den vil blive gentaget inden alt alt for længe.
I skal bare deltage, og komme med spørgsmål.
Vi lytter mere til jeres Feedback, og jeres feedback kan ændre mange ting. Men træerne vokser ikke ind i himlen, så kom ikke med vilde forslag, og så forvente at de bliver indført.
Der sker en "grov" sortering af forslag, inden Udviklerne vil bruge tid på dem.

Jeg håber jeg har besvaret dine spørgsmål JimDK.
 
D

DeletedUser148

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Vil ikke svare på spørgsmål angående hvad server indstillinger, spiller ikke (kigger bare ind og følger lidt med i grepolis gang)

Men undrer mig lidt igen igen over, at alliance indstillinger hvorfor det ikke kunne laves om.
Så man som alliance ikke ville kunne støtte/hjælpe andre alliancer end sin egen. Det ville på mange måder kunne forhindre at man kan hjælpe andre end sin egen alliance. Udover en bøvlet måde med at gå ind og ud af alliancer. (og derved kunne hjælpe lidt på masse forbund)

Det her er skrevet udfra mit syn fra Tribalwars, (innogames spil) hvor jeg ved det kan lade sig gøre og er meget populært på de hurtigere verdener.
Hvorfor er det så ikke muligt i grepolis?? Virker mærkeligt, nu så mange efterspørger den slags ting og i har teknologien i andet innogames spil.

- Ellers til standard indstillinger speed 3-4 ville da være at foretrække så folk ikke falder i søvn. + moral aktiv så alle har en chance.
Kunne dog godt være en 50-60% grænse istedet for 30%
-25-35 medlemmer pr alliance burde være at foretrække.

En sidste hel anden ting og alligevel ikke (På et tidspunkt var der en speed server international oppe at køre) Er det slet ikke muligt igen, så nogle måske kan få deres speed opfyldt)
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Dit forslag om kun at kunne støtte sin alliance, er allerede indsendt til udviklerne.
Om det så betyder at det bliver indført, er så noget helt andet.

En standart indstilling er ikke noget vi ønsker i øjeblikket.
Vi vil gerne have forskellige indstillinger, så hastighed vil skifte fra server til server.

International speed server.

For at kunne køre en rigtig god speed server, må der ikke være for mange spillere på den.
Det kan serverne slet ikke holde til. De kan ikke trække, hastigheden, hvis der er for mange spillere på den server, og det vil betyde nedbrud og andet.

Men jeg er i dette øjeblik ved at undersøge mulighederne for en speciel verden.
 
D

DeletedUser148

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Okay lyder godt med at det er indsendt, håber de kan lave det ihvertfald på nogle verdener.
Ville hjælpe godt på dagens problem for mange spillere.

Mente heller ikke det skulle være standard. Men at det ville være godt de fleste gange for de fleste spillere.

Det har jeg styr på, men hvis der kunne være 500-1000 måske eller flere kan ikke huske hvad den sidste havde.
Men hvor der var lidt der kunne deltage fra DK. Sikkert nogle der gerne ville prøve kræfter med det.
(ved ikke hvorfor det blev stoppet det speed de havde startet op)

Lyder spændende med en speciel verden.
(var også kun for at høre med det alliance, ved det har været oppe før. men vidste ikke lige hvordan det stod til med det.)
 
D

DeletedUser148

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
En anden ting (ved godt jeg nok ikke skal skrive her, men ved ikke lige hvor ellers)

Ville det ikke være smart at skrive på det svenske og norske forum at der om 1-2 uger starter en Dansk server.
Så vi måske kunne få lokket flere herover til en mere fælles verden.

(kan se de er mindre spillere i begge lande end vi er nu) Så hvis man fik gjort lidt reklame kunne man måske lokke nogle til og få lidt ny udfordring) Handler vel om at optimere spillet og nye udfordringer og flere spillere til. (ved der var nogle NO der kom herover for 2-3 verdener siden. Så måske nogle flere kunne lokkes til den nye. Hvis der blev gjort reklame for det.
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Når der starter ny verden i DK, vil der med 95% sandsynlighed også starte ny verden i Norge og Sverige.
 
D

DeletedUser1155

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det ville være optimalt at forsøge med en fælles skandinavisk verden. Det ved jeg godt andre har bedt om før, og at det er umuligt - men hvorfor er det lige at nye verdener absolut skal starte samtidig i Danmark, Norge og Sverige ?
Det virker næsten som et forsøg på at undgå, at vi spiller på hinandens verdener.
Vi er allerede en del danske spillere, som spiller på norske servere, og det er jo rigtigt som Nevorak skriver, at det er sjovt at spille med og mod andre spillere end de sædvanlige. Det ville også være godt med lidt flere spillere på serverne, så for mig at se var det en oplagt mulighed at fremme det nordiske samarbejde og på en nem måde få lidt nyt liv i spillet.

Ønske til indstillinger
Hastighed: 3
Troppe hastighed: 3
Natbonu:confused: 01:00 - 07:00
Allylimit: 25
Overtagelsessystem: Oprør
Begynderbeskyttelse: 5 dage
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser1981

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg kommer ikke til at spille på serveren, men vil lige give mit besyv med, så debatten ikke bliver for ensidig.

Jeg er spiller i øjeblikket på upsilon (hastighed 3 og uden moral) og chi (hastighed 2 og med moral).

For det første er ens ønske om hastighed betinget af mængden af fritid. Jeg har heldigvis et arbejde, som tillader mig at reagere på angreb, men det er ikke alle, der har det, og derfor er der udmærket ræson i, at ikke alle servere er hurtige.

De langsomme servere begunstiger de spillere, som hygger sig, og som ikke nødvendigvis har tid til at have Grepo-appen åben konstant. Det skal der vel også være plads til.

Det er den samme sang herinde altid: serveren skal være hurtigere. Så bliver serveren hurtigere, og alle de erfarne spillere strømmer til for at stoppe nogle måneder efter, når de alligevel ikke har tid. Så var det da bedre at vælge sin server med lidt større omhu og så spille den til ende.

Moral er også en udmærket tilføjelse. Moral sikrer, at alle kan være med, og det betyder, at flere nye spillere kan få lysten til at spille Grepo, fordi de rent faktisk får tiden til at lære det, uden at de bliver nullet i løbet af et par uger. I øvrigt er det da muligt at skabe masser af kp på servere med moral. Se bare DKnukunus kp-show på chi. ;)

Jeg startede selv på rho i sin tid, der havde hastighed 1 og moral. Det var en udmærket læretid, hvor jeg kunne begå masser af fejl og udforske Grepo. Alligevel var min "noob"-alliance tæt på at vinde under (blandt andet) mit lederskab. Jeg var utrolig glad for den rolige start, så det vil andre nok også være i fremtiden.

Jeg vil i øvrigt sige, at serverne varer aaaalt for længe. Lad slutspillet starte inden for et halvt til maksimalt et helt år. Der er for mange servere, hvor folk mister lysten, inden de er spillet til ende. Upsilon er et ganske fint eksempel på dette, og der er stadig et kvart til et halvt år tilbage derinde. Sæt derfor gerne de point ned, det kræver at starte slutspil. Dette sidstnævnte punkt er årsagen til, at jeg stopper med Grepo, når mine servere er slut. Jeg orker simpelthen ikke at spille en hel server til ende igen derefter.
 
D

DeletedUser2050

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Ang Eventet.
I Danmark, er der ikke kommet 1 eneste Feedback her på forum, da jeg efterspurgte det, så jeg kunne give det videre til udviklerne.
Dog kan jeg fortælle dig at Eventet fik mere negativ feedback, end der er bogstaver i dit indlæg.
jeg selv opdagede det rigtig først da jeg spillede på EN Og kun få, der var glade for belønningerne.
Så eventet er taget til efterretning, og vi må se hvad der kommer næste gang.

måske i skulle skrive til folk at der foregår noget på forumet og de skal komme med feedback
tror der er mange som ikke ved at der er et forumet
 
Top