• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Hypotetisk spørgsmål

D

DeletedUser1961

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Okay, jeg har et, selvfølgelige, HELT hypotetisk sprøgsmål her :)

Lad os sige at Ally "K" er er en super offensive ally, der lige som de fleste andre blev ramt af lidt spillere der gik inaktiv, de gad så ikke lige safe slot til de byer de skulle have overtaget internt, så da, lad os kalde ham spille "N", feriemode udløber, står de måske lidt med håret i postkassen. Ally "A" "B" og "C" opdager at "N" er tilbage, og bruger dagen på at lave oprør i de fleste af "N"s byer. Kort før de fleste af oprørene skal til at starter vælger admins så at spærre "N" og dermed redde ally "K" fra at miste byer.

Sådan noget her finder jo selvfølgelig ikke sted i virkeligheden, da det er en fej måde at spille på, for ikke at sige kujonagtigt. Men lad os sige at der var nogle der ville synke SÅ dybt, just for the fun of it here.

Uanset hvad "N" har valgt at gøre for at blive spærret, så er han/hun/den den eneste der ikke bliver straffet af en spærring i dette HELT klart hypotetiske senarie, man kan ligefrem gå så langt som at sige at admin bare en smule redder "N" ved at spærre ham/hende/den der.

spørgsmålet: Kunne det tænkes der var en bedre straf for "N" end spærring lige i den der situiation, måske en der faktisk straffede ham/hende/den, i stedet for alle andre der var rigtig godt i gang med at nakke byer fra ham?

/Purplerose
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Der er kun 1 straf, dog i flere varianter.
Har en idé om sagen, men som altid, oplyser vi ikke årsagen til spærringen.
Dog har det intet at gøre med hvad I var i gang med, da vi end ikke har tjekket den del i forbindelse med spærringen
 
Senest redigeret:
D

DeletedUser1961

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Der er kun 1 straf, dog i flere varianter.
Har en idé om sagen, men som altid, oplyser vi ikke årsagen til spærringen.
Dog har det intet at gøre med hvad I var i gang med, da vi end ikke har tjekket den del i forbindelse med spærringen

Er helt med på at du hverken kan eller skal udtale dig i en konkret sag, men at hjælpe en spiller ved at spærre ham, der er bare noget galt der. Han/hun/den/det var den eneste det vandt noget på at blive spærret, var jo ikke en straf, det var en beløning, og en stor en af slags til ham og hans ally.

Er lidt træt af alt den hjælp de synes at få altid fra jeres side :(
 
D

DeletedUser1961

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Er helt med på at du hverken kan eller skal udtale dig i en konkret sag, men at hjælpe en spiller ved at spærre ham, der er bare noget galt der. Han/hun/den/det var den eneste det vandt noget på at blive spærret, var jo ikke en straf, det var en beløning, og en stor en af slags til ham og hans ally.

Er lidt træt af alt den hjælp de synes at få altid fra jeres side :(


ov lige et spørgsmål mere, ikke at jeg kan forstille mig at nogle kunne finde på at angribe mig, men lad os sige at det mod forventing skulle ske, at der var et par stykker der synes det kunne være sjovt at forsøge at presse mig lidt, og at jeg i frustration og arrigskab kommer til at sende et par nasty gloser til en medspiller, og denne rapportere dette, får jeg så fred i 50 timer til at ride stormen af?
 
Senest redigeret af en moderator:

DKnukunu

Member
Brugere
Nu tror jeg aldrig at en spiller eller en alliance ville vælge at spille på den måde. (uden ironi)
Desuden så ville det være et kæmpe sats at forsøge i det at man ikke 100% ville kunne forudsige resultatet.

Hvis vi "Hypotetisk" skulle udvide historien, så lad os sige at ally "K" havde sendt forsvar til ALLE spiller "N"s byer fordi at spiller "N" ligepludselig var blevet aktiv igen. Dermed havde ally "A" ingen chance overhoved for at erobre en af spiller "N"s byer. Så i det som de tror der er styr på situationen så bliver spiller "N" spærret. De næste 20 timer har ally "K" ingen ide om spiller "N" kommer tilbage eller ej og de må sidde og bide negle i den tid.

"Hypotetisk" så skete det samtidig også at ally "B" var begyndt at tømme en af spiller "N"s byer og i det som de skulle sende KS var spiller "N" spærret. Ally "K" fulgte med i ødelæggelsen af deres forsvar og forsøger at sende forsvar blot for at finde ud af at spiller "N" lige var blevet spærret, i uvished om spiller "N" ville miste byen eller ej venter de og kan intet gøre.

Spørgsmålet er så hvem var ofrene i den udvidet historie? - Ja alle parter var lige forurettet og sure over spærringen, og dermed var de alle ofre af en uheldig situation!
 
D

DeletedUser1961

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
med fare for at give mig selv hovedepine her så prøver vi lige at køre den vidre, nu er Ally "k" jo forholdvis meget off præget, så hvis de kunne magte at deff 50 byer ordenligt op, samtidigt med de 12k bir som de helt hypotetisk have valgt at bænke i en anden spillers 3 byer også, så er det da okay gået alligevel. Men det ligger jo så i det uvise hvor vidt ally "K" havde kunne deff spiller "N"s byer godt nok op til at kunne holde de, var det 4 eller 6 ally's eller mere, der var gået igang? og samtidig holde de 12-16 k bir der var bundet i andre byer, kaster vi så blok-byer og andet gøjl som ally "K" samtidig skulle holde styr på ind i ligningen også, så begynder det jo og blive sjovt, ik?
Men det er jo så ting vi aldrig finder ud af, da spiller "k" valgte at blive spærret :)
Men hey, kan godt se det er hårdt at være ally "k" det må have været SÅ irriterende for jer da :)
 

DKnukunu

Member
Brugere
Der tager du fejl ally "K" er ikke OFF. præget, de har bare flere af de bedste offensive spillere. De spillere kan kun fokusere på OFF. fordi der er andre defensive spillere, som der bygger DEF.

12-16k birem? Ha, det ville ikke undre mig hvis vores DEF. chef alene kan mønstre det antal. Ud fra vores DEF. krav, så burde vi have min. 200k birem, selv hvis der skal trækkes de inaktive spillere fra kommer vi ikke længere ned end 100k. Samtidig så kunne 1/3 af byerne forsvares med tropper.

Men, ja det var noget vi aldrig fandt ud af hvilket netop er årsagen til vi alle er ofre for en uheldig situation. Det ville helt klart være sjovere at kunne sige "Vi er de bedste" efter man succesfuldt har klaret en presset situation eller omvendt succesfuldt har erobret svære byer.
Vi spiller jo præcis af den grund. :pro:
 
Senest redigeret:
D

DeletedUser1961

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
hvordan dælen præsterede ally "k" så stadig at miste byer ved andre end spiller N" ? så bruger man da sine 200k bir forkert lol anyways, ikke pointen, jeg vil gerne have reglerne for det her penslet ud, så sarte sjælde med lave moralske begreber ikke kommer i denne situiation anden gang :)
 
Senest redigeret af en moderator:

DKnukunu

Member
Brugere
Tja... de normale årsager, mangel på information, mangel på alarm i byen, valg af grundlæggelse i hav langbortistan. Ligegyldigt hvor meget DEF. man har så kan man ikke hjælpe dem som ikke samarbejder.
Hvor mange byer mistede Thor efter han blev aktiv? - Ingen
cnfy7elqh8dotnsdp.gif


Jeg tror ikke reglerne bliver ændret - uanset hvor mange oprør man har, hvis reglerne overtrædes så bliver man spærret. Varianten af spærringen kommer an på overtrædelsen.
 
D

DeletedUser1961

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Tja... de normale årsager, mangel på information, mangel på alarm i byen, valg af grundlæggelse i hav langbortistan. Ligegyldigt hvor meget DEF. man har så kan man ikke hjælpe dem som ikke samarbejder.
Hvor mange byer mistede Thor efter han blev aktiv? - Ingen
cnfy7elqh8dotnsdp.gif


Jeg tror ikke reglerne bliver ændret - uanset hvor mange oprør man har, hvis reglerne overtrædes så bliver man spærret. Varianten af spærringen kommer an på overtrædelsen.

ingen ide, men tror dig på dit ord, men det er jo længe siden :) det er en helt andet situiation, og mit hovede har svært nok ved at overskue denne ene hypotetiske situiation :eek:

Seriøst, om det var med vilje eller ej, hvem der "led" under det, og hvem der fik mest ud af det, det bliver vi aldrig enige om, så ikke så meget pointe i at gøre den længere :)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Uanset hvor "ulykkelig" situationen måtte være for den alliance som fik en spiller spærret, så var der på ingen måde styr på det. Og byerne var blevet tømt for def. til KS landing, da spilleren "ulykkeligt" blev spærret.
Og de angreb som var afsendt til KS landing og landede 20-60min senere viste også dette.

Så er jeg relativ kold overfor hvad support vidste eller ikke vidste - spærringen kom meget belejligt - og understreger blot endnu engang hvem, hvad og hvor.

Vi spiller nok samme spil, men meget på hver vores måde - forventede ikke anderledes med Lælle, men dig Dknu m.fl. havde jeg højere tanker om - som Yoda ville sige - you have chosen the dark side....
 

DKnukunu

Member
Brugere
Byen* var rigtig nok blevet tømt for DEF. men det er ikke det samme som at den er tabt. Basis af basis i forhindring af byovertagelser er at snipe KS, og hver eneste by i det område var ikke tom for DEF. derfor er en by først tabt det sekund den er overtaget.

Jeg prøvede ikke at sige at vi led mest over situationen, da vi ikke kan blive enige om det. Blot at vi bestemt ikke så spærringen som "belejligt".

Det ville bestemt være kedeligt hvis vi alle spillede på samme måde. Selvom det i forvejen er rimelig kedeligt at alle de andre alliancer kun tør noget mod spillere som de regner for inaktive. Flygter ud i verdens fjerneste hjørner og angriber de meget mindre spillere derude.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Byen* var rigtig nok blevet tømt for DEF. men det er ikke det samme som at den er tabt. Basis af basis i forhindring af byovertagelser er at snipe KS, og hver eneste by i det område var ikke tom for DEF. derfor er en by først tabt det sekund den er overtaget.

Håber vitterlig ikke du selv tror på det du skriver - det er godt nok noget af et skønmaleri du forsøger med og selvom der så var en Slettet og en lommetyv i nabobyen, så ville det jo ikke være nok. Og medmindre support også har givet jeres bir/tri påhængsmotor, så ville de heller ikke været nået frem. OG det burde du om nogen også vide. Du sniper fint, men det ville ikke være sket i går.

Det ville bestemt være kedeligt hvis vi alle spillede på samme måde. Selvom det i forvejen er rimelig kedeligt at alle de andre alliancer kun tør noget mod spillere som de regner for inaktive. Flygter ud i verdens fjerneste hjørner og angriber de meget mindre spillere derude.

Og ja, har bemærket du er kommet længere ind i hav 44. Hvad var der galt med hav 54? Synes da det var der vi allesammen mere eller mindre startede?





Til stadighed er det forbudt med grimme ord, selv om denne ikke var myntet på nogle.
Tonen skal være helt ren.
Mvh
Grepolis Teamet.
 
Senest redigeret af en moderator:

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Det er selvfølgelig møg irriterende, når en går hen og bliver spærret, når man netop er igang med at angribe.
Det er også beklageligt at det var nødvendigt.

Ved ikke præcis hvor du har dine 31 timers spærring fra.

Hver enkelt sag vurderes enkeltvis, og en passende straf gives.
Det kan være alt fra 3 dage til Permanent, mens små problemer, kan klares på kortere tid.

Der er måske nogle som har gjort en slem nok handling, til at vedkommende kan angribes i den periode han/hun/den/det er spærret.

Nu kommer jeg med et eksempel...

Spiller A har glemt delt net registrering med Spiller B, mens spiller B har husket at registrere.

Support banner Spiller A, mens B spiller ivrigt videre.

I denne situation, vil det ikke være Fair, at gøre det muligt at angribe spiller A, mens denne er Spærret.

Men vores eneste værktøj, er at spærre spilleren, for at få rettet fejlen.

At vi bare opretter en ticket til vedkommende, er ingen Garanti for at Spiller A registrerer delt net.
(Nogle har en tendens til at Ignorere henvisninger)
Derfor er det altid en spærring af kontoen.
På den måde er vi 100 % sikre på at spilleren nok skal skrive ind til os, og så kan vi snakke om tingene.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Aladin,
Det du slettede - jeg håber du ved, at det er et ordsprog for at der ikke er nogen mennesker i en by?
Hvordan du kan tillægge det nogen negativ eller krænkende klang skal jeg være usagt.

Det er godt nok til sendefladen og programoversigten på DR etc., men krænkende på Grepo :eek:
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Aladin,
Det du slettede - jeg håber du ved, at det er et ordsprog for at der ikke er nogen mennesker i en by?
Hvordan du kan tillægge det nogen negativ eller krænkende klang skal jeg være usagt.

Det er godt nok til sendefladen og programoversigten på DR etc., men krænkende på Grepo :eek:


Jeg er klar over betydningen!
smiley_emoticons_smilenew.gif


Men jeg er alligevel tvunget til at ændre ordet, da vi ikke tillader den slags på forummet.
smiley_emoticons_kaffee2.gif


Tonen skal som sagt være helt rent.

Vi har skærpet tonen, både ingame og her på forum, og vi forlanger nu et helt rent sprog, renset for ethvert ord der måske kan være upassende.

Hvilket også rammer uskyldige sætninger fra tid til anden.
 
Top