• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Guld over bord!

D

DeletedUser1954

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Kære Alle Grepolis spillere på alle servere,

Dette er ikke en beklagelse. Dette er ikke et udtryk for manglende held eller lav moral. Dette udspringer af en oprigtig bekymring for en kær fælles ven, som vi har delt mange timer med – gode og mindre gode.

Jeg stopper med Grepolis. Men det er jeg er ikke den eneste der gør. Nogle er blevet mætte efter at have spillet i flere år. Andre som mig, kan ikke finde timerne iblandt dagligdagens andre gøremål til et spil, der kræver fuld opmærksomhed.

Langt de fleste dog, er nye potentielle Grepolis talenter, som bliver udslettet før de rigtigt kommer i gang. Af grådige ”Tordenskjolds Soldater”, som har smadret sparegrisen i jagten på sejr. Som sammen med venner og følgere, hellere vil slå på de små, frem for at kæmpe mod ligesindede. Sejr, men for hvem?

Er det klogt at bremse den fødekæde, der skal sikre, at spillet fortsat lever og udvikler sig? Svaret giver vist sig selv. Hvis ansvar er det så? Ja, det er der sikkert flere meninger om (hvoraf de fleste dog nok mener, at det er nogen andres ;). Tilbage står så spørgsmålet: Vil nogen gøre noget?

Jeg kaster håndklædet, så det bliver ikke mig. Havde ellers set frem til, at sidde på plejehjemmet uden andet at tage sig til, end at bruge dagen på bygge og kæmpe. Proppet med medicin, så jeg ikke skal hidse mig op over egospillerne og noobs’ene eller de spillere, der kun er på serveren for at booste kontoen. Men eksisterer Grepolis dk til den tid? Jeg tror det desværre ikke. Guld over bord!

Mvh
Hr. Ed


Til orientering Meddelelse givet til Alfa Tempura 6/8:

Hr. Ed 06/08/2016 16:01
Hej Alle,

Lad mig indlede med at sige det som det er: Jeg kaster håndklædet og stopper med Grepolis. Det er ikke fordi jeg er en dårlig taber – jeg kan godt tåle at miste en by (selvom dét kun er sket er gang før ;). Jeg stopper fordi jeg har undervurderet (lykkeligt glemt) hvor meget tid og energi dette spil kræver, hvis man vil være med i toppen.

Da jeg spillede Rho, som var en speed 1 server, havde jeg tiden og den nødvendige vilje til at vinde. Mit liv ser anderledes ud i dag. De sidste 2-3 uger er jeg blevet angrebet 100+ gange – døgnet rundt, hvilket har ødelagt min nattesøvn, været tæt på at forårsage ulykker på motorvejen og givet mig et arbejdsstress, som ikke er holdbart i længden.

Om en uge skal jeg på halvanden uges ferie. Da jeg ikke har ønsker om at se Islands natur gennem en mobiltelefon, havde jeg alligevel tænkt at gå i ferietilstand. Jeg benytter så denne lejlighed til at stoppe helt. I den mellemliggende periode vil jeg gøre hvad jeg kan for at bidrage til alliancen – overlevere byer, RS og guld samt udveksle KP.

Jeg grundlagde Alfa Tempura fordi jeg ønskede at skabe en alliance, hvor erfarne spillere kunne videregive sine kundskaber til nye aktive Grepolis spillere. Dette mener jeg er lykkedes et godt stykke hen ad vejen. Det skal dog også siges, at dette spil kræver, at man er aktiv – meget aktiv, og at man bidrager til alliancens bedste.

Bologna skrev til mig tidligere i dag, at Alfa Tempura er nødsaget til at slå sig sammen (eller blive indlemmet) i et af de 3 største forbund for at have en vinderchance. Det er jeg helt enig i. Jeg vil dog overlade det til jer, at overveje og vurdere hvilket, og hvordan dette bedst sker, og stiller mig naturligvis til rådighed, om i ønsker det.

Jeg beklager mange gange, at have startet noget, som jeg ikke kan fuldføre. Dét er imod min grundlæggende natur, men jeg mener det er bedst, at stoppe mens legen er god, og mit eget velbefindende stadig er intakt. Håber alt det bedste til jer alle! Måske vi ses igen?

Mvh
Hr. Ed
(Nikolaj)
 
D

DeletedUser2166

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Langt de fleste dog, er nye potentielle Grepolis talenter, som bliver udslettet før de rigtigt kommer i gang. Af grådige ”Tordenskjolds Soldater”, som har smadret sparegrisen i jagten på sejr. Som sammen med venner og følgere, hellere vil slå på de små, frem for at kæmpe mod ligesindede. Sejr, men for hvem?

aha ja er det snakk om de modige, gode spillerne fra white walkers, som står sin mann alene og som skulle hjelpe nye spillere ? - nei det kan det ikke være!
 
D

DeletedUser872

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det er super træls at høre, at du stopper. Specielt på baggrund af natlige angreb og psykologisk terror. Ellers en super fed tanke med "uddannelse" af nye spillere. Jeg håber inderligt, at de resterende af jer har succes med dette formål.
God vind fremover!

Og Sneglet... Jeg er så evigt træt af dine konstante udmeldinger, hvor du kritiserer alt og alle, som ikke har noget med dig selv at gøre! Har du ikke et arbejde eller en sengetid, du skal passe? Det er mig forunderligt, at du ikke engang har respekt til at holde den røde tråd på et nogenlunde seriøst indlæg som dette.
 

Qotho

Active Member
Brugere
aha ja er det snakk om de modige, gode spillerne fra white walkers, som står sin mann alene og som skulle hjelpe nye spillere ? - nei det kan det ikke være!

Hvis nu den norske dræbersnegl tjekkede stats, så ville han hurtigt kunne konstatere, at det ikke er tilfældet. Samme stats viser så også, at det da også hænder, at sneglen med venner erobrer fra små spillere......... og vist ikke giver plads til ret mange nye spillere, for ikke at sige, slet ikke.
Så igen,lad være med at kaste med sten i dit skrøbelige glashus.
 
D

DeletedUser1954

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hej Thrige,

Mit indlæg omhandlede overvejende bekymringen for Grepolis fremtid med storguldforbrugende spillere, der i bedste skolegårdsstil rotter sig sammen mod de nye i klassen, men nu du nævner det.

Er det fair game at køre terrortaktik mod enkeltspillere. Det skal jeg ikke afgøre (og jeg var nok også stoppet alligevel), men accepteres dette, er fremtiden endnu mere bekymrende. At det så oftest er de mindre gode spillere (læ:confused: virkelig dårlige), der spiller sådan, gør det ikke bedre!

Har ledelsen af White Wankers ..sorry Walkers.. sanktioneret denne strategi? Det ved jeg ikke, men mon ikke de ved, hvad der foregår… Så ender det hele jo nok med, at de kan sidde tilbage og spille med sig selv – sommansiger…
 
D

DeletedUser2166

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
@Thrige - joda det var nettopp jeg gjorde, å følge den røde tråen fra Hr. Ed. - det var vel ikke så vanskelig å forstå.

@Leonora - statistikk er ikke din sterke side :)

når det er sagt så blir jeg svært overrasket at Hr. Ed bekrefter at det faktisk er White Wankers. Det er jo denne alliansen, som ikke har X sub-ally's, ingen partnere og står sin mann alene OG i tillegg lærer opp nye spillere! Utrolig at det er sant!
smiley_emoticons_panik4.gif
 
Top