• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

FAQ - Grepolis og Forum

Status
Ikke åben for yderligere svar.
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Konto Spørgsmål
Hvordan opretter jeg en konto?
Du kan oprette din bruger let via startsiden. For at oprette en konto, tryk på "Spil gratis med nu". Her skal du indtaste dit brugernavn, kode, email og hvilken verden du vil starte i. Du skal også acceptere Generelle vilkår og betingelser for spillet.

Hvor meget koster det?
Grepolis er gratis, og vil altid være det.
Dog kan du købe dig til specielle funktioner eller bonuser. For at få disse specielle funktioner, skal du købe guld i Grepolis, hvilket kan blive brugt til at købe sig til disse funktioner.

Kan jeg skifte min kode?
Ja. Hvis du går ind i "indstillinger" -> "Skift kodeord", her kan du skifte din kode på alle verdener.

Kan jeg nulstille min kode?
Ved brug af den email, du brugte under din oprettelse, ja. Tryk Glemt adgangskode? på forsiden. Herefter skal du indtaste dit spillernavn og email. Instruktioner om hvad du skal gøre herefter, vil blive sendt til din email.

Hvordan sletter jeg min konto?
Hvis du på noget tidspunkt at slette din konto, kan du gøre dette ved gå ind i "Indstillinger" -> "Slet konto". Du skal godkende, at du vil slette din konto med din nuværende adgangskode. Det tager ca. 7 dage før at din konto bliver slettet. Dette vil dog kun slette din konto på den verden, du er logget ind i.

Kan jeg starte forfra på en verden?
Ja, det kan du godt. Gå til "Indstillinger" -> "Start forfra". OBS! Alle dine byer, enheder og råstoffer vil gå tabt under dette. Du kan kun starte forfra, hvis din begynderbeskyttelse er afsluttet.

Kan jeg spille på samme internet forbindelse som en anden spiller?
Ja, dette er tilladt. Hvis du deler internet forbindelse med en spiller i mere end 3 dage, skal du indsætte dette under "indstillinger" -> "Delt internet forbindelse". Efter dette er blevet gjort, vil handel og afsendelse af tropper i mellem de konti, der deler internet ikke være muligt. En delt internet forbindelse kan kun ændre i Indstillingerne efter 3 dage.
Hvis to eller flere konti spiller på samme internet forbindelse uden at skrive dette ind i indstillingerne, kan dette resultere i en udelukkelse.
Hver spiller må kun have en konto på samme verden. Læs venligst reglerne!
Hver konto skal skrive alle kendte konti ind under delt internet forbindelse, hvis der bliver delt forbindelse.
Eksempel: Hvis tre spillere, spiller på samme internet forbindelse, skal hver spiller angive de to andre konti, som delt internet forbindelse.
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Verden Spørgsmål:
Hvornår kommer der nye verdener?
Nye verdener kommer som regel, når gamle verdener bliver fyldte. Du skal derfor våbne dig med tålmodighed. Detaljerne omkring nye verdener, vil blive offentliggjort på forummet før opstart.

Hvad betyder "Verdens indstillinger"?
Forskellige indstillinger kan forekomme på hver enkel verden. Forskellige indstillinger, kan også betyde andre aspekter af spillet. Forskellige indstillinger kunne være: Oprørsystem eller overtagelsessystem, alliancebegrænsning eller det kan være verdenens hastighed.

Hvor længe vare begynderbeskyttelsen?
Dette variere fra verden til verden. Du kan finde informationer om hvor længe denne beskyttelse vare på forummet omkring den verden. Du kan også finde informationerne, når du første gang opretter dig på verdener. Ydermere kan du, ved at sende angrib til spillere, så hvornår deres begynderbeskyttelse udløber.
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Råstof Spørgsmål
Hvordan får jeg råstoffer?
Der er to måder til at få råstoffer. Den første er gennem din sølvmine, skovhugger og stenbrud. Disse bygninger giver dig et antal råstoffer i timen. Dette antal kan forøges ved at udbygge disse bygninger.
Den anden måde at få råstoffer på er, at farme byer, eller andre spillere byer. Ved at sende en angrebshær mod en by, vil du kunne tage en god del råstoffer med tilbage som bytte. Du skal dog være opmærksom på, at byen, eller ejeren af byen, kan forsvare sig selv mod dine angreb, farmbyer vil også kunne forsvare sig selv, hvis deres humør er lavt nok.

Hvorfor kan jeg ikke gemme flere råstoffer?
Du kan ikke gemme flere råstoffer, da dit lager er fuldt. Udbyg dit lager, for at kunne gemme flere råstoffer.

Hvad er en farmby?
Hver ø har 8 farm byer. Disse byer kan angribes for råstoffer.

Hvordan kan jeg angribe disse farmbyer?
Vælg kortet, vælg en farmby, tryk på angribsknappen. Vælg de tropper du ønsker at angribe med og tryk angrib.

Jeg angreb en farmby og byen angreb tilbage!
Dette er fordi deres humør er for lav. Hvis humøret falder til et bestemt niveau. (75% eller 60 % med diplomati). Hvis humøret når dette niveau vil indbyggerne af byen begynde at forsvare sig mod dine angreb.

Hvordan kommer humøret op igen?
Humøret forøges over tid. Humøret kan højst komme op på 100%. Humøret på byen er kun afhængigt af dig og dine angreb.

Hvorfor fik jeg ikke alle råstoffer, da jeg farmede byen?
Antallet af råstoffer, du får tilbage, afhænger af styrken af farmbyen. Jo højere styrken er, jo flere råstoffer får du med dig. Hvis styrken er høj og humøret er lavt vil indbyggerne forsvare sig endnu bedre mod dig. Hvis både humøret og styrken er lav, vil de ikke forsvare sig nær så meget.

Hvordan forøges styrken?
Styrken forøges på to måder:
- Over tid. Styrken går op med 1% i timen. Den vil stoppe på 50%.
- Forøg styrken. Kan du forøge styrken i farmbyerne, ved at vælge et normalt angreb mod byen (i stedet for et plyndringsangreb). Ved forøgelse af styrken ved angreb, vil humøret i byen stadig falde, som var det et normalt angreb.

Jeg angreb nogen, men fik ingen råstoffer?
Hvor spiller har et antal råstoffer, der ikke kan plyndres. Dette antal stiger, for hver udbygning af lageret. Grunden til at du ingen råstoffer fik var, at råstoffer ikke var mulige at plyndre.
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Bygnings Spørgsmål
Hvordan konstruere jeg bygninger?
Der er tre måder, du kan konstruere bygninger på. Du kan trykke på dit senat og vælge den bygning du vil konstruere eller opgradere. Senatet viser også hvilke råstoffer du mangler, og andre krav til bygningen.
Den anden måde du kan konstruere på er, at vælge det 5 vindue i menuen til højre (hammeren). Denne metode er hurtig og effektiv måde at konstruere på.
Den tredje måde er, at du kan konstruere via bygningsoversigten ved at trykke på forvalter ikonet i toppen. Dog skal det siges, at dette er en premium funktion.

Hvorfor kan jeg ikke konstruere en bestemt bygning?
For at konstruere visse bygninger, skal du have opfyldt nogle krav.
Eksempel: Du skal bygge havnen, her skal du bruge en skovhugger i niveau 15 og en sølvmine i niveau 10. Du skal også have nok råstoffer.

Hvilke bygninger er der?
Der er mange bygninger. For at se listen, se Bygninger.

Hvad er de specielle bygninger?
De specielle bygninger har forskellige effekter, der kan give dig en bonus til tropperne eller indbyggerne i din by. Disse bygninger er svære at få, da du skal opfylde en del krav.
Du kan kun bygge to af disse bygninger. En bygning fra den højre side, og en bygning fra venstre side (set fra konstruktionerne i senatet).
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Kaserne og enheds Spørgsmål

Hvordan bygger jeg enheder?
Tropper til landjorden kan blive bygget på 2 måder. Den normale er via kasernen. Her kan der vælges hvilken enhed man vil rekruttere. For eksempel bueskytter når de er forsket, heste og så videre. Ved at klikke på en af enhederne får man også en god portion detaljer omkring den givne enhed. Det gøres ved at man klikker på det lille + tegn. Her kan man så se styrke, om det er en forsvars eller angrebs enhed og andre informationer.
Den anden måde er via Administratoren (Kræver guld). Med denne funktion kan man få en oversigt over alle sine byer og hurtigt sætte nye enheder til træning i udvalgte byer.

Hvorfor kan jeg ikke træne flere enheder?
Det kræver ledige pladser i farmen for at man kan træne enheder. Hvis du ikke har flere ledige pladser kan det være derfor du ikke kan træne flere i øjeblikket. For at løse problemet skal du opgradere din farm, det gøres via senatet. Det skal også huskes at 1 enhed ikke kun tager 1 ledig plads. De kan sagtens tage mange flere. Så selvom du har enkelte ledige pladser er det måske ikke nok alligevel.

Hvorfor kan jeg ikke bygge en specifik enhed?
Til at starte med skal enheder normalt forskes i akademiet før du kan trænes. Hvis det stadig ikke hjælper så kig på enhedens info og se om du opfylder kravet. For eksempel kræver en hest at kasernen er i level 10. Hvis der stadig er problemer så se om du har nok pladser i din farm til den givne enhed.

Hvordan angriber jeg en anden by?
For at angribe en anden spiller skal du gå ud på kortet som findes oppe til venstre og dernæst finde og klikke på den by du vil angribe. Klik dernæst på angrebs tappen, vælg de enheder du vil angribe med og hvilken type angreb du vil sende afsted. Normalt angreb eller erobrings angreb. Klik dernæst på angrib og dine tropper er afsted.

Hvorfor fik jeg et ? ved fjendens tropper, efter jeg angreb?
? kommer når der er for få af dine tropper som overlevede angrebet. Man vil også få et ? ved tropperne hvis man kun angriber med skibe.


Kan jeg afbryde et angreb?
Ja du kan. Normal ved en verdens hastighed på 1 vil man have 10 minutter til at afbryde et angreb.
Jo højere fart verdener har. Jo kortere tid vil man også have til at afbryde angrebet.
Hvis man dog når at afbryde angrebet vil tropperne vende om og være tilbage inden for de givne minutter de nåede væk fra din by.

Hvordan sender jeg hjælp til en anden by?
Du kan nemt hjælpe en ven i nød hurtigt. Du finder din vens by og klikker på support, her efter vælger du så de enheder du vil sende som hjælp og trykker "support"
Lige som med angreb kan du også kalde dine tropper tilbage her inden for en hvis tidsperiode.

Kan jeg angribe/hjælpe en spiller på en anden ø end min?
Ja. Men for at kunne det skal du bruge en havn og transport både. Det er også en god ting at sende beskyttelse med transport skibene hvis nu de skulle blive angrebet når de ankommer til den by du vil angribe eller supporte.

Kan jeg trække min support tilbage?
Du kan trætte dine tropper tilbage lige når du har lyst. For at gøre dette skal du gå ind i din Agora (spiret foran dit senat) Så vælger du "udenfor" og her kan du så se alle de tropper du har i andre byer og vælge hvilke du vil have hjem igen.

Hvad er milits? og hvordan aktivere jeg det?
Hvis din by er ved at blive angrebet kan du indkalde dine bøndere i byen, også kaldet "milits"
Du indkalder din milits ved at klikke på din farm bygning i den by som blir angrebet og der efter klikke på "indkald" knappen. Du får flere milits folk jo højere din farm bygning er i level.
Militsen beskytter din by i 3 timer. Imens vil der så blive produceret 50% færre råstoffer i den by.
Når de 3 timer er gået vil alt blive som normalt og du kan igen indkalde nye folk til at beskytte din by. Lige meget hvor mange milits folk du mistede ved sidste angreb.
(Mere info kan læses når du klikker på farmen i din by)
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Forsknings Spørgsmål

Hvordan kommer jeg igang med at forske?
For at forske noget skal du bygge et akademi. Herfra kan du med et højt nok level og forskningspoint klikke på den forskning du gerne vil have udført. Lige som med bygninger vil du nederst i vinduet kunne se hvornår din valgte forskning er færdig.

Hvad og hvor meget kan jeg forske?
Der er i alt 33 forskellige ting du kan forske. Allerede fra level 1 af akademi bygningen kan du se alt det du kan forske. Dog vil man ikke kunne forske en ting før akademiet er i det krævne level.

Hvad er forsknings point og hvordan får jeg flere?
For at forske en ting skal man bruge forskningspoint. De fås automatisk når akademiet blir udbygget med et level. Helt præcist får man 4 point for hvert level som i alt vil give 120 point. Med special bygningen "biblioteket" kan man komme helt op på 132 point.
Det er dog ikke muligt lige meget hvad at forske alle ting i akademiet. Så husk at være helt sikker på om du vil forske en specifik ting.

Hvorfor kan jeg ikke forske en bestemt ting
Der er flere ting som kan være problemet. Først skal du være sikker på om akademiet er i det rigtige level.
Så skal du også tjekke om du har nok råstoffer til den givne forskning. Eller det kan også være du ikke har nok forsknings point.

Kan jeg annullere en forskning
Ja man kan. Dog skal der gøres opmærksom på at dette koster kultur point. Hvis du dog stadig er helt sikker på at slette en forskning, gøres det ved at gå ind i akademiet og dernæst klikke på "nulstil" knappen oppe i toppen af vinduet. Herfra kan du så vælge den forskning du vil "slette" og efter nogle minutter vil du havde fået forskningspoint tilbage fra den slettede forskning og kan nu forske en ny ting.
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Spion Spørgsmål

Hvad kræves for at spionere en anden spiller?
For at spionere en anden skal hulen være i minimum level 1 og du skal bruge mindst 1000 sølv som ligger i din hule.

Hvordan fungere spionering?
Spionering er den måde en spiller får information fra fjenden. Det gøres ved at man bygger sin hule og med mindst 1000 sølv i hulen kan man sende en spion til en fjendtlig by som der efter måske kan fortælle om tropper og bygninger i den spionerede by.
En succesfuld spioneren foregå ved at du har betalt din spion mere sølv end der ligger i din fjendes by's hule. Så hvis din fjende har 1000 sølv i hans hule skal du altså bruge mindst 1001 sølv for at se fjendens info.
En mislykkes spionering er så hvis du sender 1000 sølv afsted for en spion, men din fjende har 1200 sølv i hans hule. Så vil du ikke have brugt nok sølv og din spion vil altså ik få nogen info fra fjendens by.
Husk på at det sølv du bruger på en spion forsvinder fra din hule. Så husk altid at have din hule fyldt helt op med sølv.

Hvordan går jer så?
For at sende en spion skal du finde den by du vil spionere. Klikke på byen og vælge spion ikonet. Så indtaster du hvor meget sølv du vil bruge. Minimum 1000 og maks af hvad der ligger i din hule.
Send ham afsted ved at klikke på knappen og vent så indtil han lander. Hvis du har brugt nok sølv vil du få en rapport med den spioneredes by's info.
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Søfarts Spørgsmål

Hvordan bygger jeg skibe?
Først skal du have bygget havnen. Dernæst skal du forske de forskellige skibe som du godt kunne tænke dig.
Det er nemlig kun transport både som er i havnen fra start.
Når det er gjort kan du så klikke på det skib du vil bygge og indtaste hvor mange af dem du vil bygge på en gang. Du er nu igang med at bygge din flåde af skibe :)

Hvorfor kan jeg ikke bygge nogle skibe?
Der kan være flere ting som kan være problemet.
Har du nok plads i farmen til nye enheder? Har du nok råstoffer? Eller har du husket at forske det skib du gerne vil bygge og ikke mindst have det rigtige level i din havn?

Hvorfor kan jeg ikke sende tropper med mine skibe?
Det er kun transport både som kan have landtropper med sig ud på havet. De andre skibe er kun til brug i angreb eller forsvar og har ikke plads til at transportere tropper.
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Handels Spørgsmål

Hvorfor kan jeg ikke sende råstoffer?
For at kunne sende/handle råstoffer skal du bygge dig et marked i senatet

Jeg har nok råstoffer man kan ikke sende/handle alligevel?
Har du nok plads i dit marked til at sende eller handle flere råstoffer? For hvert level for du mere plads til at handle. Så tjek at du ikke har alt din plads i brug i øjeblikket.

Hvorfor kan jeg ikke sende til en spiller på en anden ø?
Når markedet kommer i level 10 kan du sende til andre ø'er. Under level 10 kan du kun handle med dem som er på den ø du selv befinder dig på.
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Gud og tempel Spørgsmål

Hvorfor kan jeg ikke bruge gudekræfter endnu?
Før du kan vælge en gud og begynde at lave gunst til gudekræfter skal du bygge et tempel. Der kræver en del og du kan se hvad i dit senat.


Hvordan vælger jeg en gud at tilbede
Når dit tempel er bygget, klikker du på templet. Du vil nu få en menu op hvor du kan vælge 1 af de 5 guder at tilbede. Når du har valgt din gud begynder din by at tilbede den valgte gud og om noget tid vil du have nok gunst til din første gudekræft.

Hvordan kan jeg rekuttere mytiske enheder?
Mytiske enheder laves i kasernen. Husk at have det rigtige level på templet og kasernen og ikke mindst at du har nok plads i din farm til enheden da de koster en del at træne.

Hvor mange slags guder kan jeg vælge?
For 1 by kan du kun have 1 slags gud. Men ellers kan du have en ny gud for hver by. Du kan også have den helt samme gud i alle dine byer. For hver by du har med den samme gud vil de 2 byers gunst blive slået sammen og tælle som én stor gunst.
 
Senest redigeret af en moderator:
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Opdateret d. 3/4 :)
 
Status
Ikke åben for yderligere svar.
Top