• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Det der med at 0-stille

Tournesol

Active Member
Brugere
Den evige debat hvor pænt det er at 0-stille de små spillere, så her er lidt tanker (fik at vide jeg skulle skrive dem her) .
Det tiltag der er på den casual server med at man beskytter 1 by.
Hvis man nu flyttede det til almindelige servere så at spillere med under 5 byer kan beskytte 1 by.
Dog med forbehold for at det forsvinder hvis de ikke logger ind i fx 14 dage eller når de 24 timers nedtælling til VV tiden starter.

På den måde vil selv små spillere have en chance på servere med de mere erfarne og måske lidt "hårde" spillere.

Tror det, for de fleste, gælder at få sikret så mange vv øer de kan tidligt på en server og tit går det ud over "den lille spiller" .
Det kunne man omgå på den måde uden det er urimelige vilkår for andre... man får hurtigt 5 byer men man har stadigvæk en chance for at være med uden at blive nedslagtet i samme øjeblik man kommer ud af Begynder Beskyttelse.

det var sådan set bare det.... lidt tanker med plads til udvikling af en ide for at beskytte vores små og evt uerfarne spillere så de også kan få lov til at blive hooked på Grepolis med os andre :)
 

Tournesol

Active Member
Brugere
Kan godt tilslutte mig lidt af ideen. Dog syntes jeg at 24 timer før et VV slutspil er for kort tid, der skal gerne være tid nok til at en ny ejer har mulighed for at bygge dem op så den er VV klar.
nu nævnte jeg 24 timer før for det er der man får en nedtællings advarsel - som jeg forstår det. :) giver dig ret i det er meget kort tid men er jo også bare en ide - noget der forhåbentlig kan bygges videre på .. man skal jo starte et sted :)
 
D

DeletedUser1382

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Det er et godt forslag, som jeg mener vil forbedre spillet, og give nye spillere en chance for at kunne lære spillet at kende,og blive faste spillere med tiden.
 

Pan Whistle

Active Member
Brugere
Kunne man forestille sig, at man kunne give små nye spillere den "Blessing" på 1 by og indtil by 5 er nået, og sætte en tidsbegrænsning på til 1 md. til at nå over 5 byer, så forsvinder den? syntes ellers det vil være en god idé at kombinerer de to slags verdener.

Så kan man undgå dem som kun inviterer spillere ind, for at blokkere ved fjenden, og moral spillere.
 

Tournesol

Active Member
Brugere
Kunne man forestille sig, at man kunne give små nye spillere den "Blessing" på 1 by og indtil by 5 er nået, og sætte en tidsbegrænsning på til 1 md. til at nå over 5 byer, så forsvinder den? syntes ellers det vil være en god idé at kombinerer de to slags verdener.

Så kan man undgå dem som kun inviterer spillere ind, for at blokkere ved fjenden, og moral spillere.
det er jo sådan lidt ala der jeg vil hen, at man kombinerer de to ting.. de ting jeg skriver er bare et forslag til hvordan det kunne se ud :) så håber flere kommer til med deres ideer så vi måske kan samle et godt og solidt forslag som vi kan få ham dersens @Aladin til at sende til Inno
smiley_emoticons_smilenew.gif
 
D

DeletedUser2248

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg er meget enig og tror det kan være med til at holde på nye spillere
 
D

DeletedUser2292

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Helt sikker på at sådan noget her ville blive udnyttet af alliancer til at ødelægge modstandernes vv områder, kan godt lide ideen, men tror bare at der ville være mange der ville udnytte det på den forkerte måde
 
D

DeletedUser2331

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Jeg synes helt klart også, at der skal gøres noget for at holde på de nye spillere herinde, og dette forslag kan være i den retning. Vigtigt, at man har en form for livline, men den skal ikke kunne udnyttes 'omvendt' i forhold til intentionen. (Med det menes, at der ikke 'inviteres' spillere, der kan ødelægge det strategiske i at bygge en VVØ op)

Jeg synes også, at der skal være konsekvens for dem, som lader sig 'ghoste'. Ofte ser man dem dagen efter, og med ny begynderbeskyttelse. Der burde være en form for Karenstid, (48/72 timer) og evt. halvering af BB. Det kunne måske være, at man ikke misbruger denne option umotiveret.
 
D

DeletedUser2322

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Hvordan tar man en vu block fra en spiller som har byen 100% beskyttet?
 

Tournesol

Active Member
Brugere
Helt sikker på at sådan noget her ville blive udnyttet af alliancer til at ødelægge modstandernes vv områder, kan godt lide ideen, men tror bare at der ville være mange der ville udnytte det på den forkerte måde

Hvordan tar man en vu block fra en spiller som har byen 100% beskyttet?

Der vil altid være nogen der udnytter tingene på en irriterende måde, uanset hvad det bliver sat op. Også derfor der skulle være en begrænsninger for beskyttelsen. For eksempel, som jeg skriver at den frafalder når man har 5 byer og op til vv tiden ☺️ den skal ikke være vedvarende serveren igennem for så må man hoppe på en casual .

Selvfølgelig skal man kunne tage en vv blok by men så må man vente til spilleren har 5 byer( udfra det eksempel jeg stillede op) eller vv nedtælling starter .
 

Tournesol

Active Member
Brugere
Jeg synes helt klart også, at der skal gøres noget for at holde på de nye spillere herinde, og dette forslag kan være i den retning. Vigtigt, at man har en form for livline, men den skal ikke kunne udnyttes 'omvendt' i forhold til intentionen. (Med det menes, at der ikke 'inviteres' spillere, der kan ødelægge det strategiske i at bygge en VVØ op)

Jeg synes også, at der skal være konsekvens for dem, som lader sig 'ghoste'. Ofte ser man dem dagen efter, og med ny begynderbeskyttelse. Der burde være en form for Karenstid, (48/72 timer) og evt. halvering af BB. Det kunne måske være, at man ikke misbruger denne option umotiveret.
Der er jo to måder at ghoste på . Den hurtigste er at genstarte den anden giver vist nok 7 dage til at fortryde, hvis jeg husker korrekt (?)
 
D

DeletedUser2292

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Der vil altid være nogen der udnytter tingene på en irriterende måde, uanset hvad det bliver sat op. Også derfor der skulle være en begrænsninger for beskyttelsen. For eksempel, som jeg skriver at den frafalder når man har 5 byer og op til vv tiden ☺️ den skal ikke være vedvarende serveren igennem for så må man hoppe på en casual .

Selvfølgelig skal man kunne tage en vv blok by men så må man vente til spilleren har 5 byer( udfra det eksempel jeg stillede op) eller vv nedtælling starter .
Der tænker jeg jo bare at der ville være nogle som med vilje ville holde sig under 5 byer for at undgå at miste den her beskyttelse, se vi jo allerede med moral
 

Pan Whistle

Active Member
Brugere
Der tænker jeg jo bare at der ville være nogle som med vilje ville holde sig under 5 byer for at undgå at miste den her beskyttelse, se vi jo allerede med moral
Derfor jeg foreslog, at der skulle sættes en tidsbegrænsning på til at nå over 5 byer, ellers skulle beskyttelsen ryge under alle omstændigheder, så det ikke kan udnyttes.
 

Tournesol

Active Member
Brugere
Der tænker jeg jo bare at der ville være nogle som med vilje ville holde sig under 5 byer for at undgå at miste den her beskyttelse, se vi jo allerede med moral
Derfor jeg foreslog, at der skulle sættes en tidsbegrænsning på til at nå over 5 byer, ellers skulle beskyttelsen ryge under alle omstændigheder, så det ikke kan udnyttes.
Synes bestemt der skal laves noget begrænsning af en art, som sagt det er kun én ide og håber i andre har flere tanker om det, synes jeg læser mange bekymringer - hvilket jeg fuldt ud kan forstå -

Men opslaget er ment som et oplæg til debat for at løse, hvad jeg ser som et problem - jeg hører jo ofte også folk sige det er et problem at de små bliver mulet, men man vil jo også gerne sikre sit område så selvom man måske synes det er forkert så sker det lidt alligevel og det er jo uheldigt.

Da jeg startede med at spille på Athen, der blev jeg nullet 2 eller 3 gange lige efter min beskyttelse røg.. jeg havde ikke en chance for at lære at forsvare mig, da jeg stod helt alene og ikke vidste noget om hvordan spillet fungerede. Er da kun fordi jeg er død hammerende stædig at jeg fortsatte , men kan også huske jeg flere gange tænkte jeg ikke gad det pjat. (er dog glad for jeg blev hængende når alt kommer til alt ;) )

Jeg er helt med på din ide @D.Dall . Vilkårene skal jo passe til spillet og mit oplæg er jo bare én mulighed blandt (forhåbentlig) mange. Så gerne flere ideer til hvordan det kunne se ud og ville være til fordel for alle ...

Håber der kommer flere ind og deltager i den her debat for synes det ville være lækkert hvis vi kunne få lavet et godt forslag der kan sendes videre til Inno Games
 
D

DeletedUser2283

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Synes bestemt der skal laves noget begrænsning af en art, som sagt det er kun én ide og håber i andre har flere tanker om det, synes jeg læser mange bekymringer - hvilket jeg fuldt ud kan forstå -

Men opslaget er ment som et oplæg til debat for at løse, hvad jeg ser som et problem - jeg hører jo ofte også folk sige det er et problem at de små bliver mulet, men man vil jo også gerne sikre sit område så selvom man måske synes det er forkert så sker det lidt alligevel og det er jo uheldigt.

Da jeg startede med at spille på Athen, der blev jeg nullet 2 eller 3 gange lige efter min beskyttelse røg.. jeg havde ikke en chance for at lære at forsvare mig, da jeg stod helt alene og ikke vidste noget om hvordan spillet fungerede. Er da kun fordi jeg er død hammerende stædig at jeg fortsatte , men kan også huske jeg flere gange tænkte jeg ikke gad det pjat. (er dog glad for jeg blev hængende når alt kommer til alt ;) )

Jeg er helt med på din ide @D.Dall . Vilkårene skal jo passe til spillet og mit oplæg er jo bare én mulighed blandt (forhåbentlig) mange. Så gerne flere ideer til hvordan det kunne se ud og ville være til fordel for alle ...

Håber der kommer flere ind og deltager i den her debat for synes det ville være lækkert hvis vi kunne få lavet et godt forslag der kan sendes videre til Inno Games

Kan kun bakke op om jeres forslag
 
D

DeletedUser2025

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
ja, men vi erfarne, ved vist alle, at vi har brug for nye spillere, når vi sidder her på forum, kan vi nok alle se fornuften, men situationen, er bare en anden, når man sidder inde i spillet, og flere måneders arbejde, er på spil.
Mange velmenende forslag, men må indrømme jeg er skepsis. at lave en safe by , til de små.,vil blive udnyttet, alle kan jo starte som ny,
må derfor være imod dette forslag, men bliv endeligt ved med at komme med forslag, før eller siden, må vi ramme noget
 
D

DeletedUser2025

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Vil dog nævne, kunne man ikke, finde erfarne spillere, der ville være villige til, at udanne en flok nye spillere. og så frede den ally, i en uge, så de er lidt rustet til det virkelige liv i grepo, forslaget er ikke genemtænkt, men måske værd at overveje,
Man kunne måske lave nogle chets, der omhandler ting, som spillerne,får brug for når de slippes løs.
 
Senest redigeret af en moderator:

Tournesol

Active Member
Brugere
ja, men vi erfarne, ved vist alle, at vi har brug for nye spillere, når vi sidder her på forum, kan vi nok alle se fornuften, men situationen, er bare en anden, når man sidder inde i spillet, og flere måneders arbejde, er på spil.
Mange velmenende forslag, men må indrømme jeg er skepsis. at lave en safe by , til de små.,vil blive udnyttet, alle kan jo starte som ny,
må derfor være imod dette forslag, men bliv endeligt ved med at komme med forslag, før eller siden, må vi ramme noget
Vil dog nævne, kunne man ikke, finde erfarne spillere, der ville være villige til, at udanne en flok nye spillere. og så frede den ally, i en uge, så de er lidt rustet til det virkelige liv i grepo, forslaget er ikke genemtænkt, men måske værd at overveje,
Man kunne måske lave nogle chets, der omhandler ting, som spillerne,får brug for når de slippes løs.
Problemet er jo lidt, som du siger så kan alle se fornuften i nye spillere kommer ind men ingen tager hånd om dem når det kommer til stykket... det her er bare én ide til hvordan man kunne løse problematikken ... :)
At få et hold af erfarne spillere til at uddanne nye det er ikke noget der sker særlig ofte da... Jeg prøvede sammen med Valiant på Lamia serveren, hvor vi brugte lidt kræfter på de små spillere og uerfarne der gerne ville lære.

Hvis du eller andre er klar på at varetage opgaven at have en alliance udelukkende for det formål, så synes jeg klart det ville være kanon fedt og noget jeg ville bakke op om, men tvivler ærlig talt på det bliver en realitet :)

Men dejligt med lidt tanker fra den anden side også. Alt er velkommen i debatten både for og imod :)
 
Top