• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Changelog 2.138 + info om ny server.

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Changelog 2.138


Kære spillere!

Vigtig Information: 18/05 åbnes der ny server.
Regner med at Juktas åbner 15:00.

Indstillingerne bliver :
Server hastighed: 4
Troppe hastighed: 4
Handels hastighed: 4
Begynderbeskyttelse: 5 dage
Alliance limit: 30
System: Erobring
Natbonu:confused: 22:00-06:00


Og så til selve opdateringen!

17/05 opdaterer vi browser versionen af Grepolis til 2.138
Der kan være en smule nedetid i den forbindelse.




Introduktion

  • Efter at have arbejdet med at teste kommende Ø-missions ændringer, kan vi nu endelig komme ud med de fleste ændringer til alle igangværende servere. Der er stadig nogle småting i ovnen, der stadig arbejdes på, som kommer i senere opdateringer.
  • Yderligere har vi arbejdet på nogle mobile forbedringer som vil blive annonceret i app changelog, når den er klar.
  • Selvfølgelig har vi også jagtet og rettet flere fejl og indført nogle tekniske forbedringer.

Nye funktioner og ændringer

  • Ø-missions opgaver rebalancering er aktiveret på alle live servere. Opgavernes sværhedsgrad, objektiver og belønninger, mekanikken er fornyet for at give dig en bedre oplevelse for spillere på alle spil niveauer.
    • Ø-missions opgave systemet er fornyet for at gøre opgaverne mere udfordrende, men også mere belønnende, igennem kraftigt forbedrede belønninger for det senere spil.
    • Generalle ændringer - Følgende effekter er justeret. Dette gælder for alle effekter tjent gennem ingame events og ø-missioner:
      • Gunst pakke (Størrelsen ændres med dine spil fremskridt).
      • Forbedret troppebevægelse (Varigheden forlænges fra 30 minutter til 60 minutter/niveau).
      • Krigens og Visdommens mønter/ Dem begge (Antallet påvirkes af server hastigheden).
      • Råstof pakker (Mængden påvirkes af dine spil fremskridt).
      • Forbedret råstofproduktion (Effekten øges fra 50% til 250-1000%).
    • Opgavernes sværheds beregninger er ændret:
      • Antallet af spilfremskridts niveauer øges fra 3 til 4.
      • Opgavernes sværhedsgrad beregnes efter spilfremskridt og point fra den største by spilleren ejer på øen.
    • Ø-opgavernes belønninger er justeret så de er ens med værdi igennem alle spil niveauer:
      • Krigens og visdommens mønter giver flere mønter, jo højere server hastigheden er. (MAX hastighed 4 i server hastighed).
      • Hurtigere konstruktion er blevet erstattet med Effektive arkitekter (Sjældne og Episke).
      • Hurtigere rekrutteringer er blevet erstattet med Reduceret rekrutterings tid (Sjælden og episk).
      • Forbedret angreb er blevet erstattet med Forbedret angreb (SJælden og Episk).
      • Forbedret forsvar er blevet erstattet med Forbedret forsvar (Sjælden og Episk).
      • Tvungen loyalitet er ikke længere tilgængelig og kan ikke bruges med kamppoints landsbyer.
    • Opgavernes objektiver er blevet justeret for at fjerne blokkere og giver tilgængelige valg til lige attraktive valg og udfordrende:
      • Antallet at enheder der skal besejres beregnes ud fra serverens hastighed.
      • Tiden som man skal vente i X antal timer er blevet streamlinet og øget i nogle tilfælde ( 4-16 timer).
      • Negative effekter er blevet justeret. Negativ råstofproduktion effekten påvirker kraftigere ( -50% i stedet for de -10%). Til sammenligning er offensive og defensive effekter mindre negative end tidligere ( -20% i stedet for -30%).
    • Yderligere justeringer:
      • Angrebs opgaver giver nu ens "Loot" til alle spillere der angriber samme opgave mål.
      • Opgave begrænsninger er blevet justeret til et max af 6 tilgængelige opgaver ( Tidligere 10). Og kun 3 opgaver kan accepteres ad gangen (Tidligere 4).
      • Efter et længere fravær vil der være mindst 1 ny ø-opgave som bliver tilgængelig hurtig efter man er startet igen (Tidligere kunne der gå op til 8 timer).
    • Der er mange ændringer og derfor har vi forberedt en side på Wiki, så du kan læse nærmere : http:confused://wiki.dk.grepolis.com/wiki/Ø_missioner_rebalancering

Fejlrettelser!

  • Registrering - Facebook spillere får ikke længere en tutorial opgave om at Validere deres Email adresser, da de Valideres automatisk igennem deres registrering.
  • Besked systemet - Fra side 2 og fremefter, flytning af beskeder til mappe var ikke længere muligt via træk og slip, da funktionen blev ødelagt, indtil man opdaterede siden.
  • Loot - Rettet en fejl der kunne dukke op, når man angreb med en fuld hule, og dermed påvirke at 1 råstof gik tabt.

Vigtig information for opdaterings processen

  • For at undgå flest mulige fejl med overgangen til den nye rebalancering af ø-missionerne, vil der ske følgende 2 ting op til den planlagte opdatering:
    • Visse opgave typer vil ikke dukke op 24-48 timer før opdateringen. (Ganske enkelt fordi nogle af dem ophører med at eksisterer i den nye version).
    • Igennem opdaterings processen vil alle åbne opgaver blive færdiggjort og belønningerne vil blive flyttet til det udvidede inventar, for at sikre at gamle belønninger er samlet sammen før de erstattes med de nye.

gpcl-line.png


Kom endelig med din feedback herunder, da vi kun med din feedback kan lave spillet bedre efter dine ønsker.
Få flere spillere til at kommenter på det også, for at øge chancen.


Med venlig hilsen
Teamet

footer.png
 
Senest redigeret:
D

DeletedUser1925

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
De nye ændringer virker ikke til at være aktive endnu. Selvom at serverne stort set lige har opdateret.
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Der kommer en Hotfix senere på ugen... Derefter burde det virke helt rigtigt.

Men giv gerne besked om, hvad problemet præcis er, så jeg kan holde øje med det.
 
D

DeletedUser1925

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Nu er jeg startet på den nye server for at høste guld og det klassiske tilbud med at jeg kan købe nogle ekstra bonuser i starten er dukket op.

Men den er også dukket op på andre servere. Kan det være rigtigt at jeg også på gamle servere kan købe en "startbonus"?
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Nu er jeg startet på den nye server for at høste guld og det klassiske tilbud med at jeg kan købe nogle ekstra bonuser i starten er dukket op.

Men den er også dukket op på andre servere. Kan det være rigtigt at jeg også på gamle servere kan købe en "startbonus"?

Så vidt jeg husker,, kan du kun acceptere en af dem..
 
D

DeletedUser1925

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Så vidt jeg husker,, kan du kun acceptere en af dem..
Men i princippet kan jeg få en "startbonus" på en server jeg har spillet på længe hver gang en ny server åbner?

Bør det ikke ændres således at det kun kan købes på nye servere?
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
Men i princippet kan jeg få en "startbonus" på en server jeg har spillet på længe hver gang en ny server åbner?

Bør det ikke ændres således at det kun kan købes på nye servere?

Vi er personlig enige.
Og den er også sendt videre til Tyskland.
 
Top