• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Ændring af brandskibe (Udvikling af spillet)

D

DeletedUser854

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Som det er nævnt mange gange de senere år, så udvikler grepo sig ikke. Det var fantastisk da den store balance ændring kom for efterhånden længe siden. Det udviklede spillet, gjorde at nogle ting blev bedre, mens andre blev dårligere.
Personligt, så savner jeg en udvikling i spillet, og ville ønske at alle de opdateringer der er til grepo, ikke bare bestod af grafiske opdateringer og bug fixes, det behøver ikke engang at være noget nyt som tilføjes, blot noget af det gamle der ændres.

Mit forslag i denne omgang er en ændring i måden brandskibe fungere. Tænk sig hvis de faktisk kunne bruges, og du ikke var en stor joke ved at bygge dem.

(I eksemplerne simplificeres kampværdierne, så 1 enhed dræber 1 enhed, altså vil 20 fyr dø og dræbe 20 bir)
Som det er lige nu, så vil du når du angriber en by med 20 fyr, mod et forsvar på 20 bir og 20 brandskibe, dræbe de 20 bir, uden at brandskibene har lavet noget som helst arbejde. Det vil sige, at der nu står 20 brandskibe tilbage som beskyttelse, disse brandskibe vil kun være forsvaren til nytte, hvis modstanderen har flere fyrskibe, da brandskibe ingen effekt har på transportbåde.

Altså, brandskibe fungere kun mod fyrskibe, trirem og birem, men brandskibe er alligevel ikke det første forsvar og har ingen effekt på transport både. Fjerner du de 20 birem i forsvaret, har du altså fri passage med transportbåde.

Mit forslag er; Gør brandskibene til det første som møder angriberen

Lad os tage samme situation som før, du angriber med 20 fyr, mod et forsvar på 20 bir og 20 brandskibe. Denne gang vil brandskibene tage de 20 fyr ud og dø selv. Altså står der 20 bir tilbage, som du stadig skal besejre for at kunne få dine tropper i land.

På denne måde kommer alle enheder i spil, hvilket vil lade spillet udvikle sig igen og finde nye metoder der er de bedste og efter et stykke tid, så ændre lidt på tingene igen, måske ved at ændre trirem til at kunne tage 2 eller flere brandskibe med sig i faldet.


Kritiske punkter:
Nogle vil måske mene at dette vil gøre brandskibene alt for gode, hvortil jeg vil sige 2 ting. For det første, så lad dem blive alt for gode, og juster lidt på dem indtil de finder en plads hvor de faktisk kan benyttes, uden at være det eneste valg. For det andet, brandskibe er langsomme, så for at kunne bruge brandskibene fra en by, i andre byer, så skal de helst være meget tæt. Og ellers gælder jo det samme som med alt andet i grepo, spredes tingene ud, er det lettere at komme igennem til de enkelte byer.
Birem er hurtigere, derfor bedre som støtte til andre byer og til at kunne flytte rundt med.
Skulle brandskibene presse birem helt ud af spillet, kunne der måske tilføjes noget til birem, som at de kan skade på flyvende enheder, eller er bedre mod hydra, eller noget.

Min største pointe her er, at det er bedre at prøve at udvikle tingene og så skulle justere lidt på det, eller ændre på andre ting for at få tingene til at balancere igen, end aldrig at skulle bruge hjernen til noget som helst i et strategisk krigsspil, fordi der aldrig sker ændringer.


MVH Esset
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Ja Grepolis kunne godt trænge til at blive opdateret lidt på nogle områder kunne man synes.
Men samtidigt så det også de tropper man kender og trives med, og folk er lidt vanemennesker. Har personligt aldrig bygget brandskibe, triremer og stridsvogne plejer jeg bare og bygge på erobringsserver og til at sende ks med.

Ellers er de 3 ting spild af tid og ress i mine øjne også udfor et matematisk synspunkt.
Brandskibe skal jeg dog ikke kunne sige, men de er langsomme og kan godt lide at have mobile byer.
 
D

DeletedUser854

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Ja Grepolis kunne godt trænge til at blive opdateret lidt på nogle områder kunne man synes.
Men samtidigt så det også de tropper man kender og trives med, og folk er lidt vanemennesker. Har personligt aldrig bygget brandskibe, triremer og stridsvogne plejer jeg bare og bygge på erobringsserver og til at sende ks med.

Ellers er de 3 ting spild af tid og ress i mine øjne også udfor et matematisk synspunkt.
Brandskibe skal jeg dog ikke kunne sige, men de er langsomme og kan godt lide at have mobile byer.

Folk har deres vaner, men tror sådanne ændring vil bringe flere folk til, end det vil miste. Men selvfølgelig bare min personlige forhåbning.

Men at du nævner at du ikke har rørt brandskibe fordi de er for langsomme, og du vil være mobil, kan føre til mere diversificering, da folk vil foretrække forskellige ting. Der er det så jeg mener, at det skal være muligt både at vælge optimale enheder for mobilitet og optimale enheder for mere immobile (langsomme) enheder. Med de mobile enheder der er hurtigere, men måske lidt svagere end end de mere immobile.
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Ja men ser ikke så mange fordele ved brandskibe eftersom de så langsomme og dets nuværende funktion.
Var anderledes om de stod først for evt
 

the old wiking dk

Member
Brugere
det ville da være en ændring af de gode og så tag den gennembrud med, de 2 er de mest overflødelige, tror ikke jeg kender nogen der bruger de 2

nogle af tingene bruger man i erobrings verden og ikke i oprørs verden så måske hele akademiet trænger til en opgradering, men alle forbedringer er velkommen i min verden
 
D

DeletedUser2299

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Der har jo også været snak om nogle synes alt forskning man laver i et akedemi burde findes i alle byer.
Ved ikke helt hvad jeg synes om det, der jo både fordele og ulemper ved det
 

Storekrog

Active Member
Brugere
Fin ide, har selv tænkt at brandskibe skulle der kigges på, ligesom der blev gjort på trieme nogle år siden. Så klart for. Hvordan den skal laves om er op til grepo, så længe de kigger på det
 

Iwrac

Active Member
Brugere
Jeg hopper med på den plan der hedder, at man skal afskippe Brandskibe helt. Det er total overflødigt, og jeg tror ikke jeg har bygget et brandskib siden Alfa.
Men man kunne istedet for lave en videreudvikling af det nuværende fyrskib.
Man kunne, f.eks i Akademiet fra level 31 eller 34 forske i ild-kugler, som på samme måde som stenhagl til katapulterne, ville kunne gøre ondt i målbyens havn og nedbryde dens niveauer. Dvs, at hvis man rammer en tom havn med et fyrskib, som har forsket i ildkugler, så vil den nedbryde niveauet på havnen.
På den måde er man tvunget til at have bir i byerne for at kunne dæmre op for nedbrydningerne. Og man kan jo ikke bygge KS uden niveauet er minimum 10.

Bare en tanke, som jeg har leget lidt med.

For dem der har set Vikings, så har de måske bemærket, at Floki har bygget denne anordning på et tidspunkt, hvor de skal forsøge at indtage Paris igen.
 
D

DeletedUser854

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
For dem der har set Vikings, så har de måske bemærket, at Floki har bygget denne anordning på et tidspunkt, hvor de skal forsøge at indtage Paris igen.


Damn, spoiler alert.

Synes dog en udvikling af fyrskibe er en forkert vej at gå. Brandskibe er udelukkende en defensiv enhed, så at fjerne den, for at gøre fyrskibe stærkere, virker forkert i mit hoved.

Kunne måske gå med til at man buffede trirem lidt, men fyrskibe er umiddelbart stærke nok.
 
D

DeletedUser2025

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Fint at nogle kommer med kreative forslag, er måske ikke den store fan af det med brangskibe, fjenden kan jo sende trnnsportskibe, da forholdet er en til en.
men tanken er god, fortsæt venligst, enig i at brandskibe,er blevet overflødige. måske man kunne finde en bedre enhed. måske udskrive en konkurence,
 
Top