• Hej Gæst!
    Vidste du at du kun kan besvare indlæg, ved at være logget ind?
    Hvis ikke du kan logge på forummet, eller oprette dig, så skriv en ticket til support, og vi vil hjælpe dig eller oprette dig!
    ---> Du finder Support systemet her! arrow <----

Guide: Oprørs- og erobringssystemet

D

DeletedUser1577

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Denne guide forklare hvordan oprørs- og erobringssystemet virker.

Nyt system
Byer med ejere:
- Send tropper med angrebstype "Oprør", hvis angrebet har succes, er der oprør i byen i 12 timer.
- Send koloniskib med ethvert angreb, med angrebstype "Normalt angreb", til en by med oprør i. Hvis angrebet har succes, er byen overtaget.
Spøgelsesby:
- Send koloniskib med ethvert angreb, med angrebstype "Normalt angreb" (også selvom der ikke er noget oprør i gang). Hvis angrebet har succes, er byen overtaget.

Gammelt system
- Send koloniskib til by med et angreb (ikke muligt at vælge angrebstype), vær sikker på både tropper og skibe vinder angreb, og bliver i byen. Hvis angreb har succes, starter belejring.
- Ejeren af byen kan ikke gøre noget i byen under belejring, byen tilhører ikke den som belejrer den, med den er blokeret for ejeren.
Alle tropper der bliver sendt som HJÆLP under belejring, vil hjælpe den som har belejret byen.
Alle tropper der bliver sendt som ANGREB under belejringen, vil hjælpe ejeren af byen.
Angreb der slår koloniskib ud, stopper belejringen.
(Er du under angreb, modtag hjælp fra venner og alliance, så snart koloniskib ankommer og kommer ind i byen, skal venner og alliance angribe i stedet).

Situation:
Du sender 3 angreb for at overtage byen.
1. Udsletnings tropper og skibe (fjerner alle tropper og skibe fra byen)
2. Koloniskib (starter belejring i byen)
3. Hjælpe tropper og skibe (sørger for dit koloniskib ikke bliver slået ud)

For at forsvare en spøgelsesby mod overtagelse, skal du angibe koloniskib, og hvis du vinder vil byen ikke blive belejret.

VIGTIGT i gammelt system:
- Tropper sendt sammen med koloniskib skal overleve.
- Uanset hvor mange tropper der bliver sendt senere, skal tropper med koloniskib overleve.

Eksempel:
Koloniskib sendt med 1 stridsvogn og 1 birem.
Hjælp sendt med 300 stridsvogne.
Angreb kommer og udryder 200 stridsvogne.
Hvis den ene stridsvogn sendt med koloniskib bliver udrydet, så er belejringen ovre.
Hvis den ene stridsvogn sendt med koloniskib overlever, så fortsætter belejringen.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Må jeg spørge om hvorfor vi i den tilsyneladende nyeste verden NU så bruger det såkaldte "gamle" system ?

Er det sådan helt tilfældigt eller er det først den næste verden der åbner der vil få det "nye" system ?

Mvh
Malum
 
D

DeletedUser1577

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Må jeg spørge om hvorfor vi i den tilsyneladende nyeste verden NU så bruger det såkaldte "gamle" system ?

Det gamle system bliver stadig implanteret i nogle af de nye verdener, så du kan også risikere det kommer med i den næste verden, det kommer helt an på opsætningen af verdenen.
Så ville nok være mere korrekt at bruge oprørssystem eller erobringssystem, men de fleste bruger bare gammelt og nyt. :)

Venlig hilsen
Words
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
1000 tak for svaret ;)
 
D

DeletedUser958

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
En lille tilføjelse :)
At netop "det gamle" system blev valgt til Nu, skete fordi der var et ønske hos mange spillere om at få en verden igen med dette. Og vi forsøger altid, så vidt vi overhovedet kan, at lytte til hvad spillerne selv ønsker når indstillingerne skal vælges :)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
kan jeg starte et oprør i en by, og så lade en allieret tage byen med sit ks?
 
D

DeletedUser1577

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Oprøret gælder kun for den spiller som starter det, for alle andre er byen helt normal.
Derfor er det kun den som har startet oprøret som kan sende et koloniskib af sted for at færdigøre oprøret.
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
øv øv

så var det en tilfældighed at en anden havde startet et oprør og 3 min efter han overtog byen landede et andet KS fra en fremmed spiller

nå så må han få fingeren ud og lave en transport, så rydder jeg bare for ham
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Kan man sende et koloniskib afsted mod en by hvor der er et oprør på vej, såfremt skibet når frem lige efter oprøret ER gået igang? Eller skal man vente med at sende det indtil oprøret ER startet?

Eksempel:
Jeg vil overtage by A - jeg sender en hær afsted, starter et oprør kl. 10 om morgenen. I så tilfælde vil oprøret starte kl. 22. Hvis jeg nu har et koloniskib som er 4 timer om at sejle dertil, kan jeg så sende det afsted kl. 18.05 - således at det vil være fremme 22.05 - 5 minutter inde i oprøret? Eller skal jeg vente til oprøret ER startet?
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Ja, det kan du sagtens.
Så længe dit skib lander efter efter 22.00 :)
 
D

DeletedUser

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
Meget brugbare svar!
Har kigget rundt på forummet uden at finde svaret på hvordan man egentlig laver de ultimative "train" der rammer hårdest?
Tænker lidt på erfaringer fra tidligere spil:
1) din flåde udredere havnen
2) dine katapulter nedriver bymuren og sænker byens forsvars værdi
3) dine landtropper går i land og udryder forsvaret
4) dit KS ankommer....
5) dit support/forsvar ankommer
.... Eller er det helt unødvendigt med så mange led?
 
D

DeletedUser148

Gæst eller Besøgende
Gæst eller besøgende
2-3) katapulter og tropper kommer på samme tid.


Og man behøver ikke support efter KS er landet
 

the old wiking dk

Member
Brugere
nu kan man ikke angribe uden at miste sin BB og er det særligt smart på erobrings server

1; der er en opgave der står og blokker :confused:
2; man kan ikke angribe og hjælpe en der er besat :oops:
 

the old wiking dk

Member
Brugere
har tit fået spørgsmål om hvordan jeg får hunde med ind i en belejring

du skal bare sørge for byen er ryddet send så angreb med ks og 500 buer og 25 hunde så bliver de i byen, alle andre bliver så vidt jeg ved sendt retur også selv om der er hunde i forvejen :cool:
 

Aladin

CM
Grepolis Team
Admin
Moderator
Manager
har tit fået spørgsmål om hvordan jeg får hunde med ind i en belejring

du skal bare sørge for byen er ryddet send så angreb med ks og 500 buer og 25 hunde så bliver de i byen, alle andre bliver så vidt jeg ved sendt retur også selv om der er hunde i forvejen :cool:


Hvis du sender f.eks Hunde med dit KS til en Erobring... til en by, som har Athene, og som har heste..
Så bliver dine Hunde i byen, sammen med dit KS og enheder,, og beskytter som de skal.. Og på samme tid kan du sende alle de heste du vil ind i byen også,, da byen jo stadig tilbeder Athene.

Men der kan så ikke sendes flere hunde ind i byen,, da byen tilbeder anden gud.
Det er kun dem med KS, der kan blive.
 
Top